Справа № 752/7284/24
Провадження № 1-кс/752/3419/24
У Х В А Л А
25 квітня 2024 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання подане заступником керівника відділу Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту протидії порушенням прав людини у правоохоронній та пенітенціарній сферах Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.06.2023 року за № 42023000000000996, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України, про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -
встановив:
до Голосіївського районного суду м. Києва звернувся заступник керівника відділу Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 за погодженням прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту протидії порушенням прав людини у правоохоронній та пенітенціарній сферах Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.06.2023 року за № 42023000000000996, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України з клопотанням про відсторонення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який обіймає посаду посаду директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» та піозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначив, що досудовим розслідуванням встановлено, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684-р «Про утворення державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» утворена державна установа «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» (далі - ДУ «ЦОЗ ДКВС України»).
Наказом Міністерства юстиції України №2500/к від 04.07.2018, ОСОБА_4 з 15.07.2018 призначено на посаду директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» на умовах контракту.
04.07.2018 між в.о. Державного секретаря, керівника Секретаріату Державного секретаря Міністерства юстиції України ОСОБА_7 , яка діє на підставі Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228 з однієї сторони та ОСОБА_4 з іншої сторони уклали контракт про призначення ОСОБА_4 на посаду директора ДУ «ЦОЗ ДКВС України»).
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України № 908/к від 12.05.2021, термін дії контракту від 04.07.2018 з директором ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_4 продовжено до 15.07.2024.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, відповідно до займаної посади ОСОБА_4 наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, а тому відповідно до ст. 18 КК України та положень п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою.
Так, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 27 вересня 2022 року директору ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_4 , надійшла доповідна записка без реєстраційного номеру та дати від начальника відділу громадського здоров`я ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_8 щодо необхідності закупівлі тест-систем для діагностики вірусного гепатиту В та С на 2023 рік, з метою діагностування осіб, що перебувають в місцях позбавлення волі. У даній доповідній записці зазначено, що потреба у закупівлі швидких тестів для скринінгу вірусного гепатиту В та С на 2023 рік складає 43 000 шт. кожного, при цьому, вартість однієї тест-системи відповідно до наданої вартості встановленої фахівцями відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ДУ «ЦОЗ ДКВС України» становить 163,20 грн, а загальна вартість закупівлі 14 035 200 грн
Вказану службову записку ОСОБА_4 передав заступнику директора з медичних питань ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ? голові Постійної робочої групи за напрямком «Медичне обладнання та вироби медичного призначення» ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_9 з резолюцією «для подальшої роботи».
Наказом ДУ «ЦОЗ ДКВС України» № 66-ОД від 18.03.2019 «Про забезпечення профільного супроводу закупівель та розподілу лікарських засобів, медичного обладнання та виробів медичного призначення», затверджено положення про Постійні робочі групи ДУ «ЦОЗ ДКВС України» з підготовки медико-технічних вимог та перевірки відповідності номенклатури необхідних лікарських засобів, медичного обладнання та виробів медичного призначення, що плануються до закупівлі». Цим же наказом створено Постійні робочі групи у визначеному згідно додатків 1-7 складі, у відповідності до напрямів.
Відповідно до пункту 4 вказаного положення, основними завданнями Постійних робочих груп є:
- визначення щорічної потреби в лікарських засобах, медичному обладнанні та виробах медичного призначення для надання медичної допомоги засудженим та особам, узятим під варту в розрізі захворюваності (з урахуванням залишків);
- підготовка Заявки на проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (далі - Заявка) з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (медико-технічні вимоги);
- проведення розподілу матеріальних цінностей, отриманих централізованими поставками з урахуванням реєстру хворих, наявних залишків матеріальних цінностей в закладах охорони здоров`я Державної кримінально?виконавчої служби України;
- надання консультативної допомоги структурним підрозділам та Тендерному комітету (далі - Комітет) ЦОЗ ДКВС України, а також філіям ЦОЗ ДКВС України під час проведення процедур закупівель та виконання договорів про закупівлю;
- участь у розгляді звернень, вимог, скарг учасників процедури закупівлі зпитань, що стосуються тендерної документації в частині технічних, якісних та кількісних характеристик (медико-технічних вимог);
- розгляд пропозицій щодо внесення змін до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (медико-технічних вимог);
- підготовка висновків щодо відповідності тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі вимогам тендерної документації в частині технічних, якісних та кількісних характеристик (медико-технічних вимог).
Також, відповідно до наказу ДУ «ЦОЗ ДКВС України» № 335-ОД від 24.12.2020, внесено зміни до наказу № 66-ОД від 18.03.2019, а саме до п. 4 Положення про Постійні робочі групи ДУ «ЦОЗ ДКВС України» з підготовки медико-технічних вимог та перевірки відповідності номенклатури необхідних лікарських засобів, медичного обладнання та виробів медичного призначення, що плануються до закупівлі, доповнивши його підпунктами 8-10 наступного змісту (щодо основних завдань Постійних робочих груп):
- визначення медико-технічних характеристик медичного обладнання на основі вивчення відкритих джерел інформації, у тому числі електронних;
- визначення орієнтовної вартості медичного обладнання, яке планується для закупівлі проводиться із відкритих джерел інформації, у тому числі електронних;
- визначення та обґрунтування переліку медичних закладів до яких планується поставка та встановлення медичного обладнання, що закуповується.
Наказом ДУ «ЦОЗ ДКВС України» № 82-ОД від 25.03.2021 внесено зміни у додаток 6 до наказу ДУ «ЦОЗ ДКВС України» від 18.03.2019 № 66-ОД та змінено склад Постійної робочої групи за напрямком «Медичне обладнання та вироби медичного призначення», до складу вказаної групи включено: заступника директора з медичних питань ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ? голова Постійної робочої групи ОСОБА_9 , провідний економіст планово?економічного сектору ? секретар Постійної робочої групи ОСОБА_10 та інші члени постійної робочої групи відповідно до додатку 6.
27.09.2022 відбулось засідання Постійної робочої групи за напрямом «Медичне обладнання та вироби медичного призначення» щодо підготовки медико-технічних вимог до закупівлі виробів медичного призначення, за результатами якого складено протокол № 27.
Згідно вказаного протоколу, доповідачем на засіданні Постійної робочої групи був ОСОБА_8 , присутні: Голова робочої групи ОСОБА_9 , та члени робочої групи ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 . Відповідно до порядку денного, на вказаному засіданні визначались об`єми закупівлі та медико-технічні вимоги до предмету закупівлі.
Так, під час доповіді ОСОБА_8 повідомив про необхідність закупівлі тест-систем для діагностики вірусного гепатиту В та С на 2023 рік, з метою діагностування осіб, що перебувають в місцях позбавлення волі. При цьому, ОСОБА_8 зазначив, що потреба у закупівлі швидких тестів для скринінгу вірусного гепатиту В та С на 2023 рік складає 43 000 шт. кожного.
Також у протоколі № 27 зазначено, що фахівцями відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ДУ «ЦОЗ ДКВС України» здійснено середньоринковий моніторинг цін на тест-системи для визначення гепатиту С та В, який є додатком до протоколу. У вказаному протоколі зазначено, що загальна вартість закупівлі становить 14 035 008 гривень.
Так, з метою формування очікуваної вартості предмету закупівлі, працівниками відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ДУ «ЦОЗ ДКВС України», не беручи до уваги інформацію щодо ринкової вартості при закупівлях швидких тестів для виявлення НВsAg вірусу гепатиту В та швидких тестів для виявлення антитіл до вірусу гепатиту С розміщеної в елекронній системі публічих закупівель Prozorro, здійснено ринковий моніторинг цін на тести для скринінгу вірусного гепатиту В та С на веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_3 за пошуковими параметрами «Cito Test HBsAg» та «Cito Test HCV».
Водночас, зазначення саме таких пошукових параметрів значно обмежило пошук необхідного для закупівлі товару та призвело до невірного визначення ринкової вартості на вказаний товар, внаслідок чого відбулось придбання вказаних медичних матеріалів за ціною, яка в 4 та більше разів перевищує ринкову вартість на товарному ринку України. Відповідні скріншоти веб-сайту ІНФОРМАЦІЯ_3 долучено як додатки до протоколу № 27.
За результатами проведення засідання, членами робочої групи на підставі здійсненої доповіді та наданих скріншотів з проведеним моніторингом ринкової ціни на медичні товари, колективно ухвалено рішення, яким визначено обсяги закупівлі та медико-технічні вимоги предмету закупівлі, а саме щодо необхідності закупити тести для визначення антитіл вірусу гепатиту С, ціна за одиницю 159,25 грн у кількості 43000 штук; тести для визначення вірусу гепатиту В, ціна за одиницю 159,20 грн у кількості 43000 штук; тест?смужки Accu-Chec Active № 50, ціна за одиницю 333 грн у кількості 1026 упаковок, з визначенням загальної ціни закупівлі ?14 035 008 гривень.
У подальшому, начальником відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_15 , на підставі протоколу Постійної робочої групи за напрямом «Медичне обладнання та вироби медичного призначення» (від 27.09.2022 № 27), скеровано на ім`я директора ОСОБА_4 службову записку без реєстраційного номеру та дати, якою направлено погоджену заявку на здійснення закупівлі тестів з метою оголошення процедури закупівлі.
Вказану службову записку, ОСОБА_4 передав начальнику відділення державних закупівель юридичного відділу ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_16 , з резолюцією «до відповідної роботи».
За результатами ухвалення вказаного рішення, 27.10.2022 ДУ «ЦОЗ ДКВС України» оприлюднено в електронній системі публічних закупівель Prozorro оголошення за № UA-2022-10-27-011564-a про придбання медичних матеріалів. Строк кінцевого подання тендерних пропозицій ? 13.11.2022. Очікувана вартість закупівлі ? 14 035 008 грн з ПДВ.
Також, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.11.2022 начальник відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_15 скерувала на ім`я директора ОСОБА_4 службову записку без реєстраційного номеру та дати, про необхідність зменшення кількісті тест-смужок Accu-Chek Active № 50 на 270 упаковок та необхідність додати тест-смужки Dirui 11 № 100 у кількості 100 упаковок. Також, у вказаній службовій записці зазначено, що враховуючи вкрай обмежене фінансування, ДУ «ЦОЗ ДКВС України» не має можливості самостійно здійснювати доставку до регіонів України товару зі складу ДУ «ЦОЗ ДКВС України», а тому необхідно внести зміни до тендерної документації на закупівлю медичних матеріалів (швидкі тести для визначення гепатиту В і С, тест-смужки Accu-Chek Active № 50 та тест-смужки Dirui 11 № 100), оголошення UA-2022-10-27-011564-а, щодо визначення місць поставки.
Вказану службову записку ОСОБА_4 передав начальнику відділення державних закупівель юридичного відділу ЦОЗ ДКВС України ОСОБА_16 , з резолюцією «до відповідної роботи».
08.11.2022 на підставі вказаної службової записки в електронній системі публічних закупівель Prozorro оголошення за № UA-2022-10-27-011564-a внесено зміни до тендерної документації, а саме зазначено місця поставок та кількість медичних товарів, котрі необхідно закупити, а саме: швидкий тест для визначення антитіл до вірусу гепатиту C - 43 000 штук; швидкий тест для визначення HBsAg вірусу гепатиту В - 43 000 штук; тест-смужки Accu-Chek Active № 50 - 756 упаковок; тест-смужки Dirui 11 № 100 - 100 упаковок».
У подальшому, 30.11.2022 за результатами розгляду тендерних пропозицій розміщених в електронній системі закупівель Prozorro прийнято рішення про визначення переможця та намір укласти договір, відповідно до якого переможцем є товариство з обмеженою відповідальністю «8 ЖИТТІВ» (код ЄДРПОУ 44357580) (далі - ТОВ «8 ЖИТТІВ»), що за результатом оцінки надало найбільш економічну вигідну ціну, а саме 14 034 160 гривень.
Надалі директор ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_4 , не передбачаючи можливість того, що внаслідок неналежного виконання ним своїх службових обов`язків можуть бути спричинені тяжкі наслідки державним інтересам, але, враховуючи займану посаду та покладені на нього посадові обов`язки, повинен був і міг їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не забезпечив раціональне використання і збереження закріпленого за закладом майна, раціональне та ефективне використання бюджетних коштів, що виразилося в незабезпечені належного проведення аналізу ринкових цін на медичні товари, за результатами чого 23.12.2022 в невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, уклав договір № 94 про закупівлю, предметом договору відповідно до ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали з ТОВ «8 ЖИТТІВ» в особі директора ОСОБА_17 .
Відповідно до підписаного ОСОБА_4 додатку № 1 до договору № 94 від 23.12.2022, специфікація на поставку товару передбачає придбання наступного: швидкий тест для визначення антитіл вірусу гепатиту С, в кількості 43000 шт., ціна за одиницю 190,39 грн (виробник Ешур Тек. Китай), загальна вартість з ПДВ 8 186 770 грн; швидкий тест для визначення HBsAg вірусу гепатиту В, в кількості 43000 шт., ціна за одиницю 124,80 грн (виробник Ешур Тек. Китай) загальна вартість з ПДВ 5 366 400 грн; тест-смужки Accu-Chec Active № 50, в кількості 756 шт., ціна за одиницю 481 грн (виробник Німеччина), загальна вартість з ПДВ 363 636 грн; тест-смужки Dirui 11 № 100, в кількості 100 шт., ціна за одиницю 1173,54 грн (виробник КНР), загальна вартість з ПДВ 117 354 грн. Загальна ціна договору становить 14 034 160 грн.
Також, 23.12.2022 в невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, між директором ДУ «ЦОЗ ДКВС України» в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ «8 ЖИТТІВ» в особі директора ОСОБА_17 укладено додаткову угоду № 1 до договору № 94 від 23.12.2022 про внесення змін до Договору про закупівлю від 23.12.2022 № 94, наступного змісту:
п. 1. Керуючись пунктом 1 частини 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 1.4., 10.1. та підпунктом 1 пункту 10.3. Договору сторони дійшли згоди зменшити обсяг закупівлі медичних матеріалів.
п. 2. Ціну договору зменшити на 4 157 568,00 грн (чотири мільйона сто п`ятдесят сім тисяч п`ятсот шістдесят вісім гривень 00 копійок) з ПДВ, у тому числі ПДВ 271 990,42 грн (двісті сімдесят одна тисяча дев`ятсот дев`яносто гривень, 42 копійки)
п. 3. Пункт 3.2. Договору викласти в такій редакції: «3.2. Ціна цього Договору становить 9 876 592,00 гривень (дев`ять мільйонів вісімсот сімдесят шість тисяч п`ятсот дев`яносто дві гривні 00 копійок) з ПДВ, у тому числі ПДВ 646 132,19 грн (шістсот сорок шість тисяч сто тридцять дві гривні, 19 копійок). Викласти додаток 1 до Договору у новій редакції, що додається.
п. 4. Всі інші умови Договору №94 від 23.12.2022 року залишаються без змін.
Відповідно до підписаного ОСОБА_4 додатку № 1 до договору № 94 від 23.12.2022 (в редакції ДУ №1 від 23.12.2022), специфікація на поставку товару передбачає придбання наступного: швидкий тест для визначення антитіл вірусу гепатиту С, в кількості 30200 шт., ціна за одиницю 190,39 грн (виробник Ешур Тек. Китай), загальна вартість з ПДВ 5 749 778 грн; швидкий тест для визначення HBsAg вірусу гепатиту В, в кількості 30200 шт., ціна за одиницю 124,80 грн (виробник Ешур Тек. Китай) загальна вартість з ПДВ 3 768 960 грн; тест-смужки Accu-Chec Active № 50, в кількості 500 шт., ціна за одиницю 481 грн (виробник Німеччина), загальна вартість з ПДВ 363 636 грн; тест?смужки Dirui 11 № 100, в кількості 100 шт., ціна за одиницю 1173.54 грн (виробник КНР), загальна вартість з ПДВ 117 354 грн. Загальна ціна товарів становить 9 876 592 гривень.
На підставі укладеного договору, та погоджених ОСОБА_4 платіжних доручень 28.12.2022, ДУ «ЦОЗ ДКВС України» на рахунок ТОВ «8 ЖИТТІВ» перераховано кошти Державного бюджету України на загальну суму 9 876 592 гривень.
При цьому, досудовим розслідуванням установлено, що ринкова вартість швидкого тесту для визначення антитіл вірусу гепатиту С становить 28,61 грн, а вартість швидкого тесту для визначення HBsAg вірусу гепатиту В - 28,70 грн за одиницю, тобто ціна медичних товарів на 7 787 986 грн перевищує їх ринкову вартість від загальної суми договору та додаткової угоди № 1.
У результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них ОСОБА_4 , уклав договір про закупівлю медичних товарів за завищеною вартістю, та забезпечив перерахування на рахунок ТОВ «8 Життів» грошових коштів на суму 9 876 592 грн, у результаті чого спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, а саме ОСОБА_4 ДУ «ЦОЗ ДКВС України» спричинено збитки у виді втрати активів державної установи у розмірі 7 787 976 грн, що відповідно до примітки ст. 364 КК України є тяжкими наслідками, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
23.04.2024 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
Детектив звертав увагу, що ОСОБА_4 на момент вчинення кримінального правопорушення та по теперішній час обіймає посаду директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України», а вчинення ним кримінального правопорушення стало можливим завдяки його службовому становищу.
Крім того, продовжуючи працювати на посаді директора ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_4 буде мати можливість впливати на свідків вчинення кримінального правопорушення та протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню шляхом здійснення впливу на інших учасників вчинення кримінального правопорушення, у тому числі на начальника відділу громадського здоров`я ЦОЗ ОСОБА_8 , провізора відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ЦОЗ ОСОБА_18 , керівника цього відділу ОСОБА_15 , а також членів Постійні робочі групи ЦОЗ ДКВС, ОСОБА_9 , членів - ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 якими було визначено обсяги та вартість закупівлі, яка склала 14 035 008 грн, та інших підпорядкованих у службовій діяльності працівників Державної установи «ЦОЗ ДКВС України».
У зв`язку зазначеним вище, просив відсторонити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який обіймає посаду посаду директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» та піозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України у межах кримінального провадження № 42023000000000996 від 16.06.2023 року.
У судовому засіданні прокурор відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 клопотання, з викладених у ньому підстав підтримав, просив задовольнити.
Підозрюваний ОСОБА_4 та адвокат ОСОБА_5 заперечували проти задоволення клопотання. Зазначили, що повідомлена підозра є необґрунтована, а ризики заявлені прокурором недоведеними, просили в задоволенні клопотання відмовити.
Заслухавши прокурора, сторону захисту, дослідивши матеріали, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя вважає за необхідне задовольнити заявлене клопотання, виходячи з наступного.
Встановлено, що детективами Територіального управління БЕБ у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000000996 від 16.06.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.
Крім того, встановлено, що Наказом Міністерства юстиції України №2500/к від 04.07.2018, ОСОБА_4 з 15.07.2018 призначено на посаду директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України» на умовах контракту.
04.07.2018 між в.о. Державного секретаря, керівника Секретаріату Державного секретаря Міністерства юстиції України ОСОБА_7 , яка діє на підставі Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228 з однієї сторони та ОСОБА_4 з іншої сторони уклали контракт про призначення ОСОБА_4 на посаду директора ДУ «ЦОЗ ДКВС України»).
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України № 908/к від 12.05.2021, термін дії контракту від 04.07.2018 з директором ДУ «ЦОЗ ДКВС України» ОСОБА_4 продовжено до 15.07.2024.
23.04.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, є наступні зібрані під час досудового розслідування докази:
-матеріали Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області;
-аналітичний продукт №2.3/35-23 від 23.08.2023;
-протокол огляду від 06.04.2024;
-висновок почеркознавчої експертизи №175/1 від 29.02.2024;
-висновок комплексної судової товарознавчої та економічної експертизи від 13.03.2024 №29411/23- 53/29412/23-71;
інші матеріали кримінального провадження в своїй сукупності.
За правилами ст. ст. 154, 155, 156, 157, 158 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу ; відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу; прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади; у клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; виклад обставин, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини; посада, яку обіймає особа; виклад обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваного, обвинуваченого сприяло вчиненню кримінального правопорушення; виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином; перелік свідків, яких слідчий, прокурор вважає за необхідне допитати під час розгляду клопотання. До клопотання також додаються: копії матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання; документи, які підтверджують надання підозрюваному, обвинуваченому копій клопотання та матеріалів, що обґрунтовують клопотання. Клопотання про відсторонення особи від посади розглядається слідчим суддею, судом не пізніше трьох днів з дня його надходження до суду за участю слідчого та/або прокурора та підозрюваного чи обвинуваченого, його захисника. Слідчий суддя, суд, встановивши, що клопотання подано без додержання вимог статті 155 цього Кодексу, повертає його прокурору, про що постановляє ухвалу. Під час розгляду клопотання слідчий суддя, суд має право за клопотанням сторін кримінального провадження або за власною ініціативою заслухати будь-якого свідка чи дослідити будь-які матеріали, що мають значення для вирішення питання про відсторонення від посади; слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб. За наслідками розгляду клопотання слідчий суддя, суд постановляє ухвалу, в якій зазначає: мотиви застосування або відмови у задоволенні клопотання про відсторонення від посади; перелік документів, які посвідчують обіймання особою посади та які підлягають поверненню особі або вилученню на час відсторонення від посади; строк відсторонення від посади, який не може становити більше двох місяців; порядок виконання ухвали. Копія ухвали надсилається особі, яка звернулася з відповідним клопотанням, підозрюваному чи обвинуваченому, іншим заінтересованим особам не пізніше дня, наступного за днем її постановлення, та підлягає негайному виконанню в порядку, передбаченому для виконання судових рішень.
При вирішенні клопотання, про відсторонення ОСОБА_4 від посади директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України», слідчим суддею враховується те, що перебуваючи на посаді підозрюваний зможе як безпосередньо, так із залученням інших колег по роботі впливати на свідків, схиляючи їх до певної поведінки та надання вигідних для себе показань начальника відділу громадського здоров`я ЦОЗ ОСОБА_8 , провізора відділу контролю за лікарськими засобами та виробами медичного призначення ЦОЗ ОСОБА_18 , керівника цього відділу ОСОБА_15 , а також членів Постійні робочі групи ЦОЗ ДКВС, ОСОБА_9 , членів - ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 якими було визначено обсяги та вартість закупівлі, яка склала 14 035 008 грн, та інших підпорядкованих у службовій діяльності працівників Державної установи «ЦОЗ ДКВС України», а також перешкоджати кримінальному провадженню щодо вчинення будь-яких інших процесуальних дій під час досудового розслідування в межах кримінального провадження № № 42023000000000996 від 16.06.2023 року.
Крім того, слідчий суддя бере до уваги, що відсторонення особи від посади підозрюваного має тимчасовий характер, та не є тотожним із поняттям звільнення з роботи.
Вирішуючи дане клопотання, слідчий суддя дійшов висновку, що у судовому засіданні прокурором доведено наявність підстав для відсторонення ОСОБА_4 від посади директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України», оскільки на даному етапі досудового розслідування відсторонення від посади підозрюваного необхідне для припинення або запобігання його протиправній поведінці, а також з метою запобігання впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження.
Крім того, прокурором доведено, що перебування ОСОБА_4 на посаді сприяло вчиненню кримінального правопорушення, а відтак заявлене клопотання підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись вимогами ст. ст. 154, 155, 156, 157, 158 КПК України, слідчий суддя -
ухвалив:
клопотання подане заступником керівника відділу Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту протидії порушенням прав людини у правоохоронній та пенітенціарній сферах Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.06.2023 року за № 42023000000000996, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України, про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, задовольнити.
Відсторонити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, від посади директора державної установи «Центр охорони здоров`я Державної кримінально-виконавчої служби України», в межах строку досудового розслідування, а саме: до 23 червня 2024 року включно.
Контроль за виконанням ухвали покласти на заступника керівника відділу Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 .
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Киїського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2024 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 119083899 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні