Ухвала
від 15.05.2024 по справі 521/4666/24
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/4666/24

Номер провадження:1-кс/521/1517/24

У Х В А Л А

15 травня 2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Малиновського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024163020000024 від 18.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 України, слідчий суддя, -

ВСТАНОВИЛА:

Досудовим розслідуванням встановлено, що 15.05.2002 між Фондом державного майна України по Одеській області та ТОВ «Лада Експорт» укладено договір купівлі-продажу №926 об`єкта незавершеного будівництва спортивного комплексу (готовністю 70%), що розташований за адресою м. Одеса, вул. Василя Стуса, 1, початкова вартість якого визначена згідно з актом оцінки вартості об`єкта приватизації, який затверджено наказом регіонального відділення ФДМУ по Одеській області №672 від 29.08.2001 2 895 210,00 грн, шляхом продажу на аукціоні за методом заниження ціни остаточна вартість якого склала 870 000,00 гривень.

Підпунктом «з» пункту 5 Розділу 5 Договору передбачено, що покупець зобов`язаний закінчити будівництво об`єкта на протязі 5-ти років моменту підписання акту приймання-передачі, але не пізніше 20 червня 2007 року.

Договором про внесення змін до договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва шляхом продажу на аукціоні за методом зниження ціни лота від 24.06.2007 змінено строки закінчення будівництва до 15 травня 2012 року.

Договором про внесення змін до договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва шляхом продажу на аукціоні за методом зниження ціни лота від 24.12.2012 змінено строки закінчення будівництва до 31 грудня 2014 року.

У подальшому, зміни до договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва у частині зміни строків будівництва не вносились.

Враховуючи зазначене, ТОВ «Лада експорт» повинно було закінчити будівництво об`єкта незавершеного будівництва спортивного комплексу (готовністю 70%) у строк до 31.12.2014.

Пунктом 7.5 Розділу 7 Договору купівлі-продажу визначено, що у разі недотримання вимог передбаченими підпунктом «з» пункту 5.1 цього Договору, Продавець порушує питання про розірвання цього договору в установленому законодавством порядку.

Порушення умов Договору є підставою для визнання його недійсним або розірвання та Об`єкт приватизації підлягає поверненню у державну власність за актом приймання-передачі.

Станом на 10.04.2024 Договір не виконано, будівництво спортивного комплексу, що розташований за адресою АДРЕСА_1 , ТОВ «Лада експорт» не завершено.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про управління об`єктами державної власності», управління об`єктами державної власності здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб`єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об`єктів, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Згідно ст. 4 вищевказаного Закону, суб`єктом управління об`єктами державної власності є, в тому числі, Фонд державного майна України.

Положеннями ст. 7 Закону України «Про управління об`єктами державної власності» визначено, що Фонд державного майна України виступає у встановлених законодавством випадках організатором продажу нерухомого майна державних унітарних підприємств.

Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про Фонд державного майна України» передбачено, що Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об`єктів державної власності, що належать до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про Фонд державного майна України» до основних завдань Фонду державного майна України належить реалізація державної політики у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 5 цього Закону, Фонд державного майна України здійснює повноваження власника державного майна, у тому числі корпоративних прав, у процесі приватизації та контролює діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.

Фонд державного майна України здійснює свої повноваження безпосередньо і через регіональні відділення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та представництва у районах та містах, створених Фондом державного майна України, у разі необхідності.

Відповідно до Положення про Регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Наказом ФДМУ від 15.05.2012 за № 678 регіональне відділення є територіальним органом Фонду державного майна України (далі - Фонд), що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, оцінки, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об`єктів державної власності, що належать до сфери його управління.

Відповідно до п 5.1 Положення, ФДМ України делеговано регіональному відділенню повноваження у сфері приватизації державного майна, зокрема:

- приймати рішення про приватизацію об`єктів державної власності у випадках, установлених законом;

- здійснювати повноваження власника державного майна, щодо якого прийнято рішення про приватизацію;

- продавати майно, що перебуває у державній власності, у процесі його приватизації,

- укладати договори купівлі-продажу об`єктів приватизації;

- здійснювати контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу нерухомого майна;

- затверджувати умови продажу об`єктів приватизації, розроблені аукціонною комісією.

Контроль за виконанням договору купівлі-продажу здійснюється відповідно до вимог ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна», Порядку здійснення контролю за виконання умов договорів купівлі-продажу об`єктів приватизації органами приватизації, затвердженого наказом ФДМУ від 18.10.2018 № 1327.

Таким чином, орган приватизації РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях наділений відповідними повноваженнями щодо здійснення контролю за станом виконання умов Договору, а також вжиття заходів щодо його розірвання та повернення майна до державної власності.

У свою чергу, для ефективної реалізації вказаних повноважень у РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях створено Відділ приватизації, управління корпоративними правами та контролю договорів купівлі-продажу.

Відповідно до затвердженого Положення про відділ приватизації, завданням відділу є здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна шляхом: проведення перевірок, підготовки звітів за результатами таких перевірок, висунення пропозицій та пред`явлення претензій щодо виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, застосування штрафних санкцій тощо.

Так, що згідно акту поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва від 30.12.2015 б/н, складеним РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях за участю ТОВ «Лада Експорт» «Спортивного комплексу» від 15.05.2002 за № 926, договору про внесення змін від 24.07.2007 за №1634 та договору про внесення змін від 24.12.2012 за №963, органом приватизації зроблено висновок що Покупцем умови договору купівлі-продажу виконуються, санкції не застосовувались.

Згідно акту поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва від 26.12.2016 б/н, складеним РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях за участю ТОВ «Лада Експорт» «Спортивного комплексу» від 15.05.2002 за № 926, договору про внесення змін від 24.07.2007 за №1634 та договору про внесення змін від 24.12.2012 за №963, органом приватизації зроблено висновок що Покупцем умови договору купівлі-продажу виконуються, санкції не застосовувались.

Зокрема, як встановлено за актом поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва від 14.12.2023 за №2/IV-23, складеним РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях за участю ТОВ «Лада Експорт» «Спортивного комплексу» від 15.05.2002 за №926, договору про внесення змін від 24.07.2007 за № 1634 та договору про внесення змін від 24.12.2012 за № 963, органом приватизації зроблено висновок що Покупцем умови договору купівлі-продажу виконуються, санкції не застосовувались.

Таким чином, наразі наявні підстави вважати, що з 01.01.2015 службовими особами РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях, яким достовірно було відомо про невиконання Договору в частині завершення будівництва спортивного комплексу у визначений Договором строк, допущено неналежне виконання своїх службових обов`язків передбачених ст. ст. 1, 4, 7 Закону України «Про управління об`єктами державної власності», ст. ст. 1, 4, 5 Закону України «Про Фонд державного майна України», Положення про Регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Наказом ФДМУ від 15.05.2012 за № 678, через несумлінне ставлення до них, а саме не забезпечено належний контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу нерухомого майна, не порушено питання про розірвання цього договору в установленому законодавством порядку та не забезпечено повернення об`єкта приватизації у державну власність за актом приймання-передачі.

Вказані відомості, дають змогу обґрунтовано припустити, зо дії службових осіб РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях спричинили шкоду державі у розмірі вартості майна, яке не повернуто державі та незаконно перебуває у власності ТОВ «Лада Експорт».

Станом на квітень 2024 року оціночна вартість об`єкта незавершеного будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , становить 281 940 566 грн.

Крім того, установлено, що Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради було надано вихідні дані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 02.12.2019 № 01-06/312 на будівництво житлових будинків, об`єктів громадського призначення з дитячим дошкільним закладом та завершення будівництва спортивного комплексу за адресою: АДРЕСА_1 , замовник ТОВ «Лада Експорт».

Окрім того, із листа Управління ДАБК Одеської міської ради встановлено, що 18.02.2020 ТОВ «Лада Експорт» подало повідомлення про початок підготовчих робіт на земельній ділянці 5110137300:16:002:0013, з якого вбачається, що на вказаній земельній ділянці заплановано будівництво житлових будинків, об`єктів громадського призначення з дитячим дошкільним закладом та завершенням будівництва спортивного комплексу, вид будівництва нове будівництво.

Вказане може свідчити про невідповідність умов укладеного договору із дійсними намірами на проведення забудови, що також залишилось поза увагою службових осіб РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях.

Таким чином в діях службових осіб РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, зокрема.

Одночасно, вищевказані відомості, дають змогу обґрунтовано припустити, що такими діями службових осіб РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях вчиняється триваючий злочин, оскільки продовжує вчинятись (з 01.01.2015 моменту з якого виник обов`язок вжити заходи з повернення майна у державну власність до теперішнього часу) на стадії закінченого злочину, що свідчить про те, що строки давності прагнення до кримінальної відповідальності почнуть обчислюватись з часу припинення злочину за волею або в супереч волі винного.

Враховуючи викладене, наразі, для забезпечення дієвості та ефективності кримінального провадження, з метою проведення повного та всебічного дослідження обставин, наявна необхідність у проведенні огляду об`єкту незавершеного будівництва будівель та споруд спортивного комплексу (готовністю 70 %), що був об`єктом приватизації за адресою АДРЕСА_1 та земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5110137300:16:002:0013, на якій вони розташовані.

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 05.02.2024 за №364579340, станом на даний час, будівельна готовність об`єкта - спортивного комплексу, що розташований за адресою АДРЕСА_1 становить 70%, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна в державному реєстрі 1359092151101, власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАДА ЕКСПОРТ", код ЄДРПОУ: 31716060, країна реєстрації: НОМЕР_1 , частка власності 1/1, розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 5110137300:16:002:0013 площею 5.0952 га за адресою АДРЕСА_1 , власник (Орендодавець): територіальна громада міста Одеси в особі Одеської міської ради, код ЄДРПОУ: 26597691, передана в оренду строком на 25 років на підставі договору оренди землі, серія та номер: № 800, виданий 20.10.2005, видавник: приватний нотаріус Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_5 ТОВ «Лада Експорт» (орендар) номер запису про інше речове право в державному реєстрі речових прав : 33027228.

Метою проведення огляду, зокрема є фіксація відомостей про наявність та стан, в якому знаходиться наразі об`єкт приватизації спортивний комплекс за вищезазначеною адресою.

Згідно із ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Статтею 233 КПК України визначено, що підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

Слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Статтею 233 КПК України визначено, що ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.

В даному випадку, огляд є найбільш доцільним та ефективним способом фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які мають суттєве значення для досудового розслідування.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Розглянувши клопотання та додані до нього матеріали, дослідивши матеріали кримінального провадження, заслухавши доводи прокурора, який підтримав клопотання, приходжу до наступних висновків.

Органом досудового розслідування здобуті дані про вчинення злочину за ознаками ст. 356 КК України.

Вказані обставини підтверджуються наявними у провадженні і дослідженими в судовому засіданні доказами, у тому числі протоколами слідчих, процесуальних дій.

Згідно частин 1, 2 статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Відповідно до частини 3 статті 234 КПК України У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості зокрема про короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; підстави для обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

Беручи до уваги наявність достатніх підстав для проведення огляду, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, з метою проведення подальших необхідних слідчих дій, виникла необхідність в проведенні огляду будівель та споруд спортивного комплексу (будівельна готовність 70 %) за адресою АДРЕСА_1 , тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 233, 234, 235 КПК України слідчий суддя

У Х В А Л И Л А :

Клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024163020000024 від 18.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про надання дозволу на проведення огляду - задовольнити.

Надати дозвіл слідчим СВ ВП № 3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області, яким надано повноваження слідчого у даному кримінальному провадженні, процесуальному керівнику у кримінальному провадженні, відповідно до групи прокурорів Малиновської окружної прокуратури міста Одеси на проведення огляду будівель та споруд спортивного комплексу (будівельна готовність 70 %) за адресою АДРЕСА_1 , що був об`єктом приватизації, та земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , на якій вони розташовані, категорія земель: землі рекреаційного призначення, цільове призначення 07.02 для завершення будівництва і подальшої експлуатації спортивного комплексу з кадастровим номером 5110137300:16:002:0013, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119092227
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —521/4666/24

Ухвала від 15.05.2024

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні