Справа № 947/27544/23
Провадження № 1-кс/947/6690/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.05.2024 року м.Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №42023162240000037 від 02.05.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 14 ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 190, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст.190, ч. 4 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 15 ч. 4 ст. 190 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42023162240000037 від 02.05.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 14 ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 190, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст.190, ч. 4 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27 ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 15 ч. 4 ст. 190 КК України.
У ході проведення досудового розслідування було встановлено, що в грудні 2017 року, будучи обраним депутатом VII скликання Мологівської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_5 , став підтримувати дружні стосунки з окремими працівниками вказаної сільської ради, а саме спеціалістом по земельним питанням ОСОБА_6 (раніше ОСОБА_7 ) ОСОБА_8 та налагодив дружні стосунки з родиною Криштопових, а саме ОСОБА_9 та її чоловіком ОСОБА_10 , які надають послуги із виготовлення землевпорядної документації на території Білгород-Дністровського району Одеської області.
Під час спільного відпочинку ОСОБА_5 висловив претензію ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , що останні тривалий час не можуть завершити процедуру оформлення прав на землю для його родичів на узбережжі ОСОБА_13 .
ОСОБА_11 , обміркувавши доводи ОСОБА_5 щодо комерційної привабливості території, оцінивши власні та ОСОБА_5 зв`язки у Мологівській сільській раді, маючи знання та досвід роботи у сфері оформлення землевпорядної документації щодо відведення земельних ділянок у власність та користування, розробила злочинний план та схему із заволодіння речовими правами на землю на узбережжі Дністровського лиману під виглядом її безкоштовної приватизації.
Цей план полягав у придбанні прав на майно шляхом обману за допомогою заздалегідь підроблених офіційних документів, які свідчать про наявність у власності підшуканих осіб житлових будинків, що зведені на бажаних земельних ділянках нібито ще до 05.08.1992, що необхідно для створення враження та переконання депутатів про наявність виключень з положень ст. 24 Закону України «Про містобудування та містобудівну діяльність», зокрема розташування на земельній ділянці будівель (споруд), що перебувають у власності фізичної особи, тобто можливості прийняття рішень про передачу земельних ділянок у власність без розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (плану зонування території, детального плану території).
При цьому, за задумом ОСОБА_11 , основними етапами підготовки та реалізації злочинного наміру були:
- підшукання осіб, які мають нереалізоване право на безкоштовну передачу (приватизацію) земельних ділянок у межах норм визначених п. г) ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка, тобто не більше 0,25 га у селах), а також погодяться стати номінальними власниками землі, якою насправді розпоряджатись не будуть, беззастережно надавши копії власних документів та інші персональні дані, необхідні для формальної реєстрації речових прав на їхнє ім`я на неіснуючі будинки та у подальшому землю;
- виготовлення на ім`я підшуканих осіб підроблених Технічних паспортів на не існуючи житлові будинки та господарські споруди до них, із внесенням відомостей про їх побудову або складання довідок щодо їх побудови до 05.08.1992;
- отримання у Виконавчому комітеті Мологівської сільської ради недостовірних виписок з Погосподарської книги про наявність у володінні підшуканих осіб житлових будинків до 05.08.1992;
- реєстрація прав власності на неіснуючі житлові будинки та господарські споруди до них на ім`я підшуканих осіб, за їх відсутності;
- виготовлення землевпорядної документації «Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), з внесенням до неї недостовірної інформації про наявність на бажаних земельних ділянках житлового будинку та господарських споруд до них;
- реєстрація земельних ділянок у Державному земельному кадастрі;
- затвердження розробленої землевпорядної документації, яка містить завідомо недостовірні відомості про наявність житлових будинків та передачу земельних ділянок у власність на ім`я підшуканих осіб на підставі рішення Мологівської сільської ради;
- підшукання державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно, які погодяться провести державну реєстрацію речових прав на земельні ділянки за відсутності заявників або спростити процедуру, шляхом її проведення за відсутності самих заявників;
- підшукання нотаріусів, які зможуть створити сприятливі умови для підписання у подальшому договорів з відчуження земельних ділянок;
- розподіл земельних незаконно здобутих земельних ділянок, які залишаться не реалізованими або грошових коштів, отриманих від осіб, зацікавлених у набутті речових прав на такі земельні ділянки.
При цьому розуміючи, що виготовлення підроблених офіційних документів, необхідних для заволодіння шахрайським шляхом землею на узбережжі Дністровського лиману, подальші обманні операції з такою нерухомістю та легалізація здобутого злочинним шляхом майна, а також її продаж добросовісним покупцям провести самотужки не вдасться, оскільки існує значний ризик бути викритим, ОСОБА_11 , володіючи якостями лідера, організаторськими здібностями, комунікабельністю, маючи хитрість, керуючись корисливим мотивом і прагненням до наживи, вирішила утворити та очолити стійке об`єднання організовану групу, яка буде займатись заволодінням правами на земельні ділянки, шляхом шахрайства та подальшою легалізацію майна, одержаного злочинним шляхом.
ОСОБА_11 , підібрала учасників із кола знайомих та довірених осіб, які володіли вольовим характером, комунікативними навичками та могли сприяти на різних етапах у вчиненні злочинів із заволодіння правами на землю, справляти враження добросердечності і безкорисливості, для вчинення злочинів організованою групою, а також під приводом наживи втягнула їх до складу учасників організованої групи, розподіливши між ними ролі, довівши зміст розробленого нею плану та його етапи до відома всіх учасників організованої групи, визначивши їх ролі та стала координувати дії останніх з метою досягнення злочинного результату.
Особисті якості ОСОБА_11 , такі як хитрість, зухвалий характер, організаторські здібності, вплинули на поведінку останньої, сприяючи зайняттю пріоритетного місця в ієрархії створеної нею організованої групи.
В той же час ОСОБА_11 , як організатор і керівник створеного нею злочинного угруповання, вирішила залучити до вчинення злочинів свого знайомого, який розповів про потенційну привабливість земель на узбережжі Дністровського лиману депутата VII скликання Мологівської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_5 та спеціаліста по земельним питанням вказаної ради Дубину (раніше ОСОБА_14 .
Реалізуючи свій злочинний намір ОСОБА_11 , як організатор і керівник злочинного угруповання, у достеменно невстановлений час та місці, однак не пізніше червня 2020 року, усвідомлювала, що вчинення запланованих кримінальних правопорушень вимагає залучення більшої кількості осіб до діяльності злочинної групи, чітких та узгоджених дій значної кількості людей, оскільки мали намір здійснювати такі діяння протягом тривалого періоду часу, особисто довела до відома ОСОБА_5 та ОСОБА_15 попередньо розроблений план вчинення злочинів, який полягав у тому, що шляхом використання заздалегідь підроблених документів злочинне угруповання мало на підставі завідомо підроблених документів оформити право власності на неіснуючі будинки, заволодіти правами на землю, зареєструвати право власності на земельні ділянки за підконтрольними їм підставних осіб, які у подальшому планувалось легалізувати та продати добросовісним покупцям.
При цьому, для забезпечення стабільності та безпеки функціонування угруповання, під час підбору співучасників ОСОБА_11 враховувалися особисті якості, соціальні зв`язки, місце роботи та рід занять, професійні навички, здатність до підпорядкування та організації діяльності інших осіб, схильність до вчинення правопорушень, визнання авторитету її лідера та безумовне йому підпорядкування.
Переслідуючи мету протиправного та швидкого збагачення, шляхом шахрайства з нерухомістю, всі вищевказані особи добровільно погодились на участь у вказаній злочинній групі та вчинюваних нею злочинах, а також підкорилися жорсткій ієрархії, визначеним правилам поведінки і дисципліні у ній.
Дисциплінованість учасників злочинної групи підтримувалася її ієрархічністю, тобто свідомим і беззаперечним виконанням вказівок її керівника, та чітким розподілом ролей між учасниками даної групи.
Таким чином, у вказаний період часу ОСОБА_11 , маючи на меті заволодіння земельними ділянками на узбережжі Дністровського лиману, утворила стійке об`єднання для зайняття злочинною діяльністю із набуття прав на землю у Білгород-Дністровському районі шляхом шахрайства, легалізації майна одержаного злочинним шляхом, налагодила та узгодила взаємозв`язок між діями залучених до реалізації злочинного плану учасників злочинного угруповання та визначила функції всіх її учасників, а також здійснювала поточне керування злочинним об`єднанням та поетапною підготовкою до втілення у життя низки злочинів різного ступеня тяжкості, а саме:
1) протягом травня-червня 2020 року розробила злочинні плани із набуття прав на земельні ділянки на узбережжі ОСОБА_13 лиману шляхом шахрайства, вносила корективи до них за умов виникнення перешкод, які ставали на заваді до втілення їх у життя;
2) забезпечила утворення стійкого злочинного об`єднання із набуття прав на землю на узбережжі Дністровського лиману шляхом шахрайства, підроблення документів та легалізації майна одержаного злочинним шляхом, а також координувала його діяльність, контролювала дотримання загальних правил поведінки і дисципліни його учасниками, отримувала фінансування злочинної діяльності;
3) координувала діяльність ОСОБА_5 та узгоджувала кандидатури підшуканих ним осіб, документи яких мали використовуватись для складання підроблених виписок з Погосподарських книг;
4) координувала діяльність ОСОБА_15 , яка мала забезпечити складання підроблених виписок з Погосподарських книг виконавчого комітету Мологівської сільської ради;
5) координувала передачу їй підроблених виписок з Погосподарських книг виконавчого комітету Мологівської сільської ради;
6) замовила складання підроблених технічних паспортів на неіснуючі житлові будинки на ім`я підшуканих осіб на яких будуть видані підроблені виписки з ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
7) через власного чоловіка ОСОБА_12 координувала реєстрацію прав власності на неіснуючі житлові будинки за відсутності звернень підшуканих осіб;
8) координувала складання підробленої землевпорядної документації чоловіком ОСОБА_12 із відображенням у ній неіснуючих житлових будинків;
9) координувала діяльність учасників групи з обману представницького органу територіальної громади, шляхом надання завідомо підроблених документів на неіснуючі житлові будинки, а також приховування справжньої інформації;
10) координувала діяльність з реєстрації прав власності на землю;
11) узгодила частки незаконного прибутку - кількість земельних ділянок кожного члена організованої групи, а також за необхідності їх відчуження (легалізацію) на користь третіх осіб;
13) взяла на себе обов`язок уразі виникнення непередбачуваних перешкод забезпечити складання необхідних підроблених документів (згодом виготовила підроблені довідки Мологівської сільської ради про відсутність зареєстрованих та проживаючих осіб у будинку, необхідні для посвідчення нотаріусом правочинів з відчуження земельних ділянок і неіснуючих житлових будинків, якими до цього спільно заволоділа шляхом оформлення на підставних осіб).
Відповідно до розробленого ОСОБА_11 та узгодженого з ОСОБА_5 та ОСОБА_15 злочинного плану, здійснено розподіл ролей, згідно яких на кожного з учасників злочинного угруповання покладено виконання відповідних функцій задля досягнення відомого всім злочинного результату.
У свою чергу, ОСОБА_15 у злочинній групі зобов`язалася:
1) виготовити підроблені виписки з Погосподарських книг щодо наявності у підшуканих осіб житлових будинків, а також під виглядом їх справжності підписати їх у голови Мологівської сільської ради, який не був обізнаний про злочинні наміри організованої групи;
2) підшукати осіб, документи яких можливо використати для незаконного формального оформлення прав власності на неіснуючі споруди та земельні ділянки на їх ім`я, а також узгодження із ними подальшого переоформлення прав власності на визначених осіб;
3) спільно з іншими учасниками організованої групи забезпечити складання та реєстрацію у Мологівській сільській раді заяв від імені осіб, підшуканих ними, про затвердження землевпорядної документації та передачу земельних ділянок у приватну власність, у тому числі за відсутності самих осіб;
4) забезпечити винесення на розгляд сесії Мологівської сільської ради питань щодо затвердження землевпорядної документації, яка містить недостовірні відомості щодо наявності житлових будинків на бажаних для відведення у приватну власність земельних ділянок;
5) під час здійснення доповіді на сесії Мологівської сільської ради депутатам укрити дійсну інформацію про відсутність на земельних ділянках житлових будинків для прийняття рішення про передачу земельних ділянок у власність на ім`я підшуканих осіб, а також підготувати рішення сесії із підписанням у голови вказаної ради, який як і більшість депутатів, окрім ОСОБА_5 не були обізнані про злочинні наміри організованої групи;
6) видати учасникам організованої групи рішення Мологівської сільської ради про передачу земельних ділянок у приватну власність для забезпечення їх реалізації, шляхом реєстрації прав власності на земельні ділянки;
7) після переоформлення прав на земельні ділянки, а саме їх легалізації отримати частину від незаконного прибутку.
Так, ОСОБА_5 відповідно до своїх навичок та здібностей взяв на себе обов`язок у злочинній групі:
1) підшукати осіб, документи яких можливо використати для незаконного формального оформлення прав власності на неіснуючі споруди та земельні ділянки на їх ім`я, а також узгодження із ними подальшого переоформлення прав власності на визначених осіб;
2) сприяти ОСОБА_15 під час засідання сесії Мологівської сільської ради з питань щодо затвердження землевпорядної документації, яка містить недостовірні відомості щодо наявності житлових будинків на бажаних для відведення у приватну власність земельних ділянок;
3) отримати документи від підшуканих осіб та керувати їх діями, у разі необхідності переоформленням прав на земельну ділянку;
4) контролювати через наявну комунікацію з головою Мологівської сільської ради та її депутатами хід розгляду питань відведення земельних ділянок у привтану власність на підшуканих підконтрольних осіб;
5) отримати частину від незаконного прибутку після переоформлення прав на земельні ділянки та їх легалізації.
Водночас, розуміючи небезпеку бути викритими у разі залучення широкого кола осіб до протиправної діяльності, ОСОБА_11 , знаючи про наявність особистих зв`язків у власного чоловіка ОСОБА_12 у сфері надання послуг з реєстрації прав власності на нерухомість та спеціальних знань, службових повноважень у сфері складання землевпорядної документації, обізнаність його у проблемі неможливості законного відведення земельних ділянок у приватну власність на узбережжі Дністровсьокго лиману, через необхідність затвердження містобудівної документації на місцевому рівні (детального плану територію або плану зонування території) вирішила у серпні 2020 року додатково залучити до протиправної діяльності власного чоловіка ОСОБА_12 , який на той час обіймав посаду директора Одеська регіональна філія ДП «Центр державного земельного кадастру» та мав право, як інженер-землевпорядник та інженер-геодезист, що отримав кваліфікаційний сертифікат, який підтверджує кваліфікаційні характеристики професії та спроможність самостійно проводити топографо-геодезичні і картографічні роботи.
Так, ОСОБА_12 , відповідно до його навичок, вмінь та повноважень покладені обов`язки у злочинній групі:
1) підшукати осіб, документи яких можливо використати для незаконного формального оформлення прав власності на неіснуючі споруди та земельні ділянки на їх ім`я, а також узгодження із ними подальшого переоформлення прав власності на визначених осіб;
2) організації реєстрації прав власності на неіснуючі житлові будинки, за відсутності заявників на підставі підроблених технічних паспортів на неіснуючі житлові будинки та виписок з Погосподарських книг Виконавчого комітету Мологівської сільської ради;
3) самостійне розроблення (складання) та підписання в якості виконавця та директора Одеської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» землевпорядної документації з внесенням до неї недостовірних відомостей щодо наявності на земельних ділянках, що відводяться житлових будинків, а саме Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), а саме щодо кожної земельної ділянки, якою група мала намір заволодіти;
4) організація реєстрації права власності на земельні ділянки у державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно, за відсутності заявників.
Усього організована група під керівництвом ОСОБА_11 у складі ОСОБА_5 , ОСОБА_15 , ОСОБА_12 та за участі інших невстановлених наразі осіб, яка діяла з червня 2020 року по квітень 2023 року вчинила дії направлені на заволодіння 7 земельними ділянками. Усього організованій групі вдалось втілити у житті злочинні наміри із заволодіння 6 земельними ділянками загальною вартістю 639 826,09 грн., частину з яких (2 земельні ділянки) організатору вдалось за попередньою змовою легалізувати, шляхом вчинення правочинів з ними, а також щодо 1 земельної ділянки вартістю 133823, 40 грн. організованою групою здійснено завершений замах на шахрайське заволодіння правами на нею.
Таким чином, організована злочинна група під керівництвом ОСОБА_11 у складі ОСОБА_5 , ОСОБА_15 , ОСОБА_12 та інших невстановлених у ході досудового розслідування осіб, за участі, діяла з червня 2020 року по березень 2023 року та скоїла на території Білгород-Дністровського району Одеської області наступні кримінальні правопорушення.
Готуючись до шахрайського заволодіння речовими правами на земельні ділянки на узбережжі Дністровського лиману, у період червня 2020 року ОСОБА_11 надала вказівку ОСОБА_15 підготувати завідомо недостовірні виписки з погосподарської книги Виконавчого комітету Мологівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області щодо наявності у володінні підшуканих ними осіб житлових будинків та низку інших документів.
10 травня 2024 року за вказаними обставинами вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 15, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 209 КК України, ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Окрім того, встановлено, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта підозрюваний ОСОБА_12 володіє:
- житловим будинком, загальною площею 100,8 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 ), який згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, на праві приватної власності належить ОСОБА_12 ;
- земельною ділянкою з кадастровим номером 5110300000:01:009:0447, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , яка згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, на праві приватної власності належить ОСОБА_12 ;
- будівлею салону краси з сауною, загальною площею 167 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_3 , яка згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, на праві приватної власності належить ОСОБА_12 ;
- житловим будинком, загальною площею 588,9 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_4 ), який згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, на праві приватної власності в частці 19/100 належить ОСОБА_12 ;
- житловим будинком, загальною площею 171,2 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_5 , який згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, на праві приватної власності в частці 3/5 належить ОСОБА_12 .
Відповідно до ч.4 ст.190 КК України (в редакції від 22.11.2018 року) передбачено можливість призначення покарання підозрюваному ОСОБА_12 у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до дванадцяти років з конфіскацією майна.
Таким чином, вищезазначені об`єкти нерухомості, є майном особи, відносно якої, у випадку визнання судом винуватою у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.190 КК України (в редакції від 22.11.2018 року), може бути застосоване покарання у виді конфіскації майна.
Слідчий в клопотанні зазначає, що одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.
Слідчий звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої конфіскації майна.
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у його відсутність, у зв`язку з службовою завантаженістю.
Відповідно до вимог ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею, з метою недопущення зміни власника майна було прийнято рішення про розгляд клопотання про арешт майна без участі його власника.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідча обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчої підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно з ч.5 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно наданих до матеріалів клопотання доказів встановлено, що ОСОБА_12 , якому 10.05.2024 року повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 15, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 209 КК України, володіє на праві власності: житловим будинком, загальною площею 100,8 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_6 ; земельною ділянкою з кадастровим номером 5110300000:01:009:0447, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 ); будівлею салону краси з сауною, загальною площею 167 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_7 з (РНМ 9885141); житловим будинком, в частці 19/100, загальною площею 588,9 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_7 (РНМ 30690434); житловим будинком, в частці 3/5, загальною площею 171,2 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_5 ).
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає конфіскації майна як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню.
Таким чином, повністю доведена необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.93, 100, 131, 132, 170-175, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя ,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №42023162240000037 від 02.05.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 14 ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 190, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст.190, ч. 4 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 358, ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 27 ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 15 ч. 4 ст. 190 КК України задовольнити.
Накласти арешт на:
-житловий будинок,загальною площею100,8кв.м.,розташований заадресою: АДРЕСА_1 , який належить ОСОБА_12 ;
-земельну ділянку з кадастровим номером 5110300000:01:009:0447, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , яка належить ОСОБА_12 ;
-будівлю салонукраси зсауною,загальною площею167кв.м.,що розташованаза адресою: АДРЕСА_3 , яка належить ОСОБА_12 ;
-19/100частини житловогобудинку,загальною площею588,9кв.м.,що розташованийза адресою: АДРЕСА_4 , яка належить ОСОБА_12 .
-3/5частини житловогобудинку загальноюплощею 171,2кв.м.,що розташованийза адресою: АДРЕСА_5 , який належить ОСОБА_12 .
Заборонити будь-яким юридичним та фізичним особам розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (в тому числі поділу, об`єднання, виділу частки).
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду, водночас відповідно до ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2024 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 119100582 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні