Рішення
від 14.05.2024 по справі 349/42/24
РОГАТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 349/42/24

Провадження № 2/349/162/24

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

14 травня 2024 року м. Рогатин

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

в складі головуючого судді Гаврилюк О.О.

з участю секретарів судового засідання ОСОБА_1 , ОСОБА_2

розглянув увідкритому судовомузасіданні заправилами загальногопозовного провадженняцивільну справу№349/42/24 запозовом ОСОБА_3 доРогатинського будинкоуправління,третьої особина сторонівідповідача безсамостійних вимогщодо предметаспору Рогатинськоїміської радиІвано-Франківськоїобласті про розірвання договору про надання послуг,

учасники справи:

позивач ОСОБА_3

представник позивача адвокат Шидзінський І.В.

представники відповідача ОСОБА_4 , ОСОБА_5

встановив:

У січні 2024 року ОСОБА_3 , інтереси якого представляє адвокат Шидзінський І.В., звернувся до суду з позовом до Рогатинського будинкоуправління в якому просить:

- розірвати договір №214 про надання послуг з утримання будинку, який був укладений 14 лютого 2008 року між ним та Рогатинським будинкоуправлінням.

В обгрунтуванняпозову зазначено, що позивач є власником квартири АДРЕСА_1 . 14 лютого 2008 року між ним і відповідачем по справі було укладено договір про надання послуг з утримання будинку - обслуговування і проведення поточного ремонту, пов`язаного з водопостачанням, водовідведенням, каналізацією, обслуговування димовентиляційних каналів, освітенням місць загального користування. За договором про надання послуг на підставі рішення органу місцевого самоврядування за адресою його місця проживання встановлено тариф, який становить 2,75 грн. за квадратний метр. Загальна площа квартири ОСОБА_3 становить 23,22 м2, розмір щомісячної плати за надані послуги становить 63, 80 грн. Позивач не погоджується з встановленим тарифом. З цих підстав двічі звертався до відповідача з заявами про розірвання договору про надання послуг, однак отримав відмову. Просив позов задовольнити.

Відповідач подав відзив на позов у якому зазначив, що на підставі рішення 27 сесії 7 скликання №862 від 14 грудня 2017 року "Про коригування тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій", керуючись Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01 червня 2011 року "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги", Законом України "Про житлово-комунальні послуги", Порядком доведення до споживачі інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обслуговуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 липня 2012 року №390 відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Рогатинська міська рада скорегувала тарифи на утримання будинків та прибудинкових територій. Зобов`язала КП "Рогатинське будинкоуправління" довести визначену ціну до відома споживачів і за скорегованими тарифами провести розрахунки зі споживачами відповідно до укладених договорів. Відповідно до п.3.2 умов договору споживачем ОСОБА_3 28 листопада 2023 року оплачено 2310,00 грн. за надані відповідачем послуги. Позивач користується послугами, які отримує від відповідача. Підстав для розірвання договору немає. Крім того, на території Рогатинської міської ради немає інших підприємств щодо надання послуг з обслуговуванян багатоповерхових будинків. Просили відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою судді Рогатинського районного суду Івано-Франківської області від 12 січня 2024 року позовну заяву було залишено без руху, надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою судді Рогатинського районного суду від 15 січня 2024 року відкрито загальне провадження у справі, справу призначено до підготовчого засідання на 14 лютого 2024 року.

Ухвалою суду від 14 лютого 2024 року закрито підготовче засідання, справу призначено до судового розгляду по суті на 05 березня 2024 року.

За клопотанням представника відповідача судове засідання, призначене на 05 березня 2024 року відкладено на 09 квітня 2024 року.

Ухвалою суду від 09 квітня 2024 рок удо участі в справі в якоті третьої особи залучено Рогатинську міську раду Івано-Франківської області.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_3 , представник позивача адвокат Шидзінський І.В. позовні вимоги підтримали повністю з підстав, які наведені у позовній заяві. ОСОБА_3 підтвердив, що відповідач надає послуги згідно договору, однак він не погоджується з тим, що розмір тарифу на утримання будинків і прибудинкових територій, який скоригований Рогатинською міською радою Івано-Франківської області множиться на площу належної йому квартири. З цих підстав просив позовні вимоги задовольнити, договір розірвати.

Представники відповідача позову не визнали зовсім з підстав, які зазначені у відзиві. Пояснили, що стороною відповідача дотримано умов договору, який укладено зі споживачем. Тарифи скореговані органом місцевого самоврядування - Рогатинською міською радою Івано-Франківської області відповідно до Постанови Кабінету Міністрів №869. Рогатинське будинкоуправління є єдином надавачем послуг в м.Рогатині. Просили у позові відмовити.

Третя особа - Рогатинська міська рада Івано-Франківського району Івано-Франківської області явку представника у судове засідання не забезпечила, про причини його неявки суд не повідомила, хоча про день, час і місце слухання справи була повідомлена в установленому законом порядку. Неприбуття у судове засідання належним чином повідомленої третьої особи не перешкоджає розгляду справи.

Вислухавши доводи позивача і його представника, дослідивши письмові докази. судом встановлено наступні обставини справи.

За рішенням 27 сесії 7 скликання Рогатинської міської ради Івано-Франківської області від 14 грудня 2017 року №862 "Про коригування тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій" скориговано тариф на утримання будинків і прибудинкових територій, який був встановлений рішенням виконавчого комітету Рогатинської міської ради від 04 грудня 2015 року №5, відповідно до додатку. З додатку до вищезазначеного рішення вбачається, що тариф на розрахункову одиницю 1 м АДРЕСА_2 становить 2,75 грн.

14 лютого 2018 року між сторонами укладено договір про надання послуг за №214. Предметом договору зазначено - забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд і прибудинкових територій. А саме: витрати з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, водовідведення, зливової каналізації та з лікідації аварій у внутрішньоквартирних мережах - вартість послуги 0,21 грн., витрати з обслуговування димовентиляційних каналів - 0,11 грн., витрати з проведення поточного ремонту конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, водовідведення, зливової каналізації і технічних пристроїв будинків і елементів зовнішнього упорядження -1,29 грн.; витрати з освітлення місць загального користування і підвальних приміщень і підкачування води - 1,13 грн. Всього 2, 75 грн. Площа квартири АДРЕСА_1 становить 23,2 м2 . Розмір щомісячної плати - 63 грн. 80 коп.

За змістом частини першої статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до вимог статті 67 ЖК України плата за комунальні послуги (водопостачання, газ,електрична, теплова енергія та інші послуги) береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Згідно з положеннями статті 68 ЖК України наймач зобов`язаний своєчасно вносити плату за комунальні послуги.

За статтею 162 ЖК України плата за комунальні послуги у жилому приміщенні, що належить громадянинові, береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами, у строки визначені угодою сторін. Наймач зобов`язаний своєчасно вносити плату за комунальні послуги.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання споживаних житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки, регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору про надання житлово-комунальних послуг.

Статтею 7 3У «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, визначення виконавця житлово-комунальних послуг.

Відповідно до п.2 ч.3 ст.4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Управитель багатоквартирного будинку - фізична особа підприємець або юридична особа суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором з співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.

За ст. 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування. Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає:

1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем;

2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Статтею 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій(прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування,обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування,поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо): 4)послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Статтею 525 ЦК України визначено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. За ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та закону.

Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини 3 статті 20 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Саме такий висновок викладено у Постанові Верховного Суду від 18 березня 2019 року у справі №210/5796/16-ц.

Згідно з частиною першою статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (частина перша статті 627 ЦК України).

Відповідно до частини першої статті 901, частини першої статті 903 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

У частині четвертій статті 11 Закону України «Про особливості здійсненням права власності у багатоквартирному будинку» викладено істотні умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, а саме:1) перелік послуг; 2) вимоги до якості послуг; 3) права і обов`язки сторін; 4) відповідальність сторін за порушення договору; 5) ціна послуг; 6) порядок оплати послуг; 7) порядок і умови внесення змін до договору; 8) строк дії договору, порядок і умови продовження дії та розірвання договору.

Відповідно дост.651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Згідно ч.6 ст.26 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», у разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року у справі № 372/51/16-ц (провадження № 14-511цс18) зроблено правовий висновок, що суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до ЦПК України, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Особа, яка бере участь у справі, розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Відповідно до положень частини 3 статті 12 ЦПК України, частини 1статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Згідно із частиною шостоюстатті 81 ЦПК України доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Позивачем не наведено жодних підстав для розірвання договору про надання послуг з утримання будинку. Незгода ОСОБА_3 зі скоригованим на підставі рішення органу місцевого самоврядування тарифу за 1 м2 не може бути підставою для розірвання договору про надання послуг, які в повному обсягу надає відповідач і якими користується позивач по справі.

За таких обставин, досліджених і перевірених у судовому засіданні, у позові слід відмовити.

Керуючись ст.263-265 ЦПК України,

ухвалив:

У задоволенні позову ОСОБА_3 до Рогатинського будинкоуправління про розірвання договору про наданян послуг відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач: Рогатинське будинкоуправління, місцезнаходження Івано-Франківська область Івано-Франківський район м.Рогатин вул.Галицька, 52, код ЄДРПОУ 03346302.

Третя особа: Рогатинська міська рада Івано-Франківської області, місцезнаходження: Івано-Франківська область, Івано-Франківський район, м. Рогатин, вул. Галицька, 65, код ЄДРПОУ 04054323.

Повний текст рішення складено 17 травня 2024 року.

Суддя О.О.Гаврилюк

СудРогатинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення14.05.2024
Оприлюднено21.05.2024
Номер документу119105633
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —349/42/24

Рішення від 14.05.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

Рішення від 14.05.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

Ухвала від 09.04.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

Ухвала від 15.01.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

Ухвала від 12.01.2024

Цивільне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Гаврилюк О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні