Ухвала
від 16.05.2024 по справі 953/2993/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/2993/24

н/п 2-о/953/90/24

УХВАЛА

16.05.2024 м.Харків

Київський районний суд м. Харкова у складі:

головуючої судді Лисиченко С.М.,

за участю секретаря судового засідання Сергієнко К.В.,

розглянувши в судовому засіданні в залі суду в м. Харкові заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Територіальний сервісний центр МВС №5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС), про встановлення факту належності правовстановлюючого документу, -

ВСТАНОВИВ:

Заявниця ОСОБА_1 в особі представника адвоката Кононець Л.А. звернулася до Київського районного суду м.Харкова із заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу, відповідно до якої просить: встановити факт належності ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 та помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 на автомобіль марки «Москвич 412 ИЭ »,1983року випуску, двигун № НОМЕР_2 , кузов (коляска) № НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_4 , виданого ОРЕВ м. Полтава 12.10.1993року на ім`я « ОСОБА_2 ».

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями Київського районного суду м.Харкова від 12.04.2024 заяву передано для розгляду головуючій судді Лисиченко С.М.

Ухвалою Київського районного суду м. Харкова від 15.04.2024 прийнято до розгляду та відкрито провадження у цивільній справі за вказаною заявою, постановлено призначити справу до судового розгляду по суті в порядку окремого провадження у відкритому судовому засіданні.

13.05.2024 електронним шляхом до суду надійшло клопотання представника Територіального сервісного центру №5341 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) Кашаєвої О.Г. про залучення до участі в справі за заявою ОСОБА_1 , зацікавлена особа територіальний сервісний центр № 5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях про встановлення факту належності правовстановлюючого документу - Головний сервісний центр МВС в якості зацікавленої особи з тих підстав, що РСЦ ГСЦ, як територіальний орган з надання сервісних послуг МВС, в тому числі з державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків, діє на підставі Положення та керується у своїй діяльності Конституцією, законами України та іншими нормативно-правовими актами. Відповідно до пункту 1 Положення про регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) (далі - Положення), затвердженого наказом ГСЦ МВС від 02 лютого 2024 року № 15, Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) є відокремленим структурним підрозділом Головного сервісного центру МВС, утвореним на правах філії без статусу юридичної особи. В свою чергу, РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях складається із територіальних сервісних центрів МВС. Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 1 розділу ІІ Положення, основними завданнями РСЦ ГСЦ є участь у реалізації державної політики у сфері надання послуг, безпеки дорожнього руху та перевезення небезпечних вантажів, забезпечення у визначеному порядку державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання та іншими суб`єктами вимог законодавства в цих сферах, моніторинг у встановлений законодавством спосіб дотримання суб`єктами господарської діяльності та іншими суб`єктами норм, правил та стандартів у відповідних сферах та організація державного обліку зареєстрованих транспортних засобів. Згідно ч.2 ст.19 Конституції України «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Відповідно до ст. 48 ЦПК України, сторонами в цивільному процесі є позивач та відповідач, якими можуть бути фізичні юридичні особи, а також держава.

Зазначає, що Територіальний сервісний центр № 5341 є структурним підрозділом РСЦ ГСЦ, який в свою чергу є відокремленим підрозділом ГСЦ МВС та не є самостійною юридичною особою, а отже не може бути стороною в справі. Окрім того, рішення прийняте у даній справі може вплинути на права та обов`язки Головного сервісного центру МВС.

В судове засідання, призначене на 16.05.2024, заявниця та її представник не з`явилися, про час, день та місце судового засідання повідомлені у встановленому законом порядку. Представником заявниці ОСОБА_1 адвокатом Кононець Л.А. електронним шляхом подано до суду заяву з проханням провести розгляд цивільної справи № 953/2993/24 за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа : Територіальний сервісний центр МВС № 5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях ( філія ГСЦ МВС ), про встановлення факту належності правовстановлюючого документу, без участі заявника та її представника, заявлені вимоги підтримують, прохають їх задовольнити.

Представник заінтересованої особи Територіального сервісного центру МВС №5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) в судове засідання, призначене на 16.05.2024, не з`явився, про час, день та місце слухання справи повідомлений у встановленому законом порядку. Причини неявки суду невідомі.

Згідно ч.1 ст.223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи, що сторони належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, суд вважає за можливе провести дане судове засідання без участі сторін та розглянути клопотання про залучення до участі у справі заінтересованих осіб.

Суд, вивчивши подане клопотання, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Частиною 1ст. 2 ЦПК Українипередбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1ст.13 ЦПК Українисуд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно з п.6 ч.1 статті 315 ЦПК України, суд розглядає справи про встановлення факту належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті.

Згідно ч.3 ст.294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Частиною 4 вказаної статті визначено, що справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

Згідно позиції Колегії суддів судової палати у цивільних справах Вищого спеціалізованого суду України від 08.02.2017 № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.

Згідно п. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» (із змінами) для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення, у кожній справі після її порушення суддя зобов`язаний провести підготовчі дії, зокрема, з`ясувати, які фізичні особи і організації можуть бути заінтересовані у вирішенні даної справи і підлягають виклику в судове засідання.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 звернулася до Київського районного суду м.Харкова із заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу, відповідно до якої просить: встановити факт належності ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 та помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 на автомобіль марки «Москвич 412 ИЭ »,1983року випуску, двигун № НОМЕР_2 , кузов (коляска) № НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_4 , виданого ОРЕВ м. Полтава 12.10.1993року на ім`я « ОСОБА_2 ». Заінтересованою особою вказано Територіальний сервісний центр МВС №5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС).

З доданих до клопотання представника заінтересованої особи доказів вбачається, що відповідно до пункту 1 Положення про регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) (далі - Положення), затвердженого наказом ГСЦ МВС від 02 лютого 2024 року № 15, Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС) є відокремленим структурним підрозділом Головного сервісного центру МВС, утвореним на правах філії без статусу юридичної особи. В свою чергу, РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях складається із територіальних сервісних центрів МВС. Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 1 розділу ІІ Положення, основними завданнями РСЦ ГСЦ є участь у реалізації державної політики у сфері надання послуг, безпеки дорожнього руху та перевезення небезпечних вантажів, забезпечення у визначеному порядку державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання та іншими суб`єктами вимог законодавства в цих сферах, моніторинг у встановлений законодавством спосіб дотримання суб`єктами господарської діяльності та іншими суб`єктами норм, правил та стандартів у відповідних сферах та організація державного обліку зареєстрованих транспортних засобів.

Так, згідно з положеннями ст. 48 ЦПК України, сторонами в цивільному процесі є позивач та відповідач, якими можуть бути фізичні юридичні особи, а також держава. Територіальний сервісний центр № 5341 є структурним підрозділом РСЦ ГСЦ, який в свою чергу є відокремленим підрозділом ГСЦ МВС та не є самостійною юридичною особою.

Оскільки рішення за результатами розгляду даної справи може вплинути на права та обов`язки Головного сервісного центру МВС, суд вважає клопотання про залучення до участі у справі заінтересованої особи таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 12, 13, 223, 260, 261 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

Залучити до участі у справі за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Територіальний сервісний центр МВС №5341 РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (філія ГСЦ МВС), про встановлення факту належності правовстановлюючого документу, Головний сервісний центр МВС, місце знаходження: вул. Лук`янівська, 62, м. Київ, 04052, код ЄДРПОУ 40109173, - у якості заінтересованої особи.

Відкласти судове засідання на 12-30 год. 02.07.2024.

Копію ухвали направити учасникам судового розгляду.

Зобов`язати заявника ОСОБА_1 направити заінтересованій особі Головному сервісному центру МВС примірник заяви про встановлення факту належності правовстановлюючого документу з копіями доданих до неї документів, про що подати суду відповідні докази до наступного судового засідання.

Головному сервісному центру МВС запропонувати подати до суду пояснення щодо заяви з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються. Одночасно з надісланням пояснення до суду їх копії надсилаються заінтересованою особою заявнику.

У разі ненадання заінтересованою особою пояснень у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами.

Ухвала оскарженню окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя С.М. Лисиченко

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено21.05.2024
Номер документу119107453
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них:

Судовий реєстр по справі —953/2993/24

Рішення від 29.10.2024

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Лисиченко С. М.

Ухвала від 16.07.2024

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Лисиченко С. М.

Ухвала від 16.05.2024

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Лисиченко С. М.

Ухвала від 15.04.2024

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Лисиченко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні