Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
вул. Сосновського,38 м. Коростень Коростенський район Житомирська область Україна 11500
279/909/24 1-кс/279/550/24
У Х В А Л А
06 травня 2024 року
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню №42022062350000204 від 14.10.2022 року за ст.190 ч.4 КК України про тимчасовий доступ до речей і документів,
В СТ АН ОВ ИВ :
В клопотаннівказано,що у квітні 2021 року невстановленими посадовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРДПОУ - НОМЕР_1 ) здійснено заволодіння шляхом обману 280 земельними ділянками площею 741,2709 га, а в подальшому у листопаді 2021 року 105 ділянок площею 396,2714 га передано посадовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за розподільним балансом в статутний фонд ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ), чим заподіяно ІНФОРМАЦІЯ_3 в особливо великих розмірах шкоду.
14.10.2022 Малинським відділом Коростенської окружної прокуратури Житомирської обласної прокуратури за вказаним фактом внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42022062350000204, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.190 КК України.
24.01.2024 підслідність у кримінальному провадженні, відомості про яке 14.10.2022 внесені до ЄРДР №42022062350000204, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.190 КК України була визначена за слідчим відділенням Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області.
Під час проведення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що допитана в якості представника потерпілого ОСОБА_4 повідомила, що відповідно рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 об`єдналась з ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 , тобто ІНФОРМАЦІЯ_9 являється правонаступником та має повноваження розпоряджатись всім майном, яке розташоване на її території обслуговування.
Так, до 2000 року на території ІНФОРМАЦІЯ_10 було зареєстровано СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке здійснювало підприємницьку діяльність.
Після реорганізації СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », останні повинні були припинити свою підприємницьку (сільськогосподарську) діяльність.
Спеціалістами НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » у відповідності до Закону України «Про порядок видання в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», було виготовлено проектно технічну документацію. Підставою для складання проектно технічної документації було розпорядження голови ІНФОРМАЦІЯ_12 за №272 від 04.06.2004 року та технічного завдання виданого ІНФОРМАЦІЯ_13 від 11.07.2004 року.
Вихідною інформацією про виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) послужили документація до проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; схема розподілу земель колективної власності реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на земельні частки (паї); шкали ІНФОРМАЦІЯ_14 ; уточнені списки громадян, які мають право на земельні частки (паї).
Згідно схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї), реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до розпаювання, приймалась загальна площа угідь 1971,50 га в тому числі ріллі 1345,00 га; пасовищ 303,30 га; сіножать 319,50 га; сад 3,70 га.
При виконанні робіт, в рамках Проекту підтримки приватизації землі в Україні, після обстеження та геодезичної зйомки угідь, був складений акт обстеження земельних угідь СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », згідно якого рекомендованого вилучити з розпаювання угіддя на загальні площі 407,50 га, в тому числі ріллі 124,84 га; пасовищ 171,58 га; сіножать 111,08 га, як такі, що не використовуються в сільськогосподарському виробництві та класифікувати їх як чагарники 177,74 га, болота 170,16 га, громадські пасовища 59,90 га. Земельні ділянки, які згідно акту обстеження переводились в болота, чагарники та громадські випаси рекомендовано було передати на землі запасу, що відповідно до записів у проектно технічній документації із землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та складання державних актів на право власності на земельні ділянки громадянам реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Барвінківської сільської ради.
Тобто, на підставі вище вказаної проектно технічної документації, членам реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в кількості 678 шт. було видано Державні акти на право приватної власності на земельні ділянки.
Отже, у ході досудового розслідування було виявлено факт реєстрації у квітні 2021 року невстановленими посадовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ) права власності на 280 земельних ділянок, площею 741,2709 га. Під час реєстрації реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_5 не вказане походження права на земельні ділянки КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ).
В подальшому, в листопаді 2021 року 105 ділянок площею 396,2114 га передано КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ), за розподільчим балансом в статутний фонд ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ), про що внесені відповідні зміни до реєстру.
У зв`язку з набраним з 1 січня 2019 року чинності Закону України «Про внесення до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» №2498-VIII від 10 липня 2018 року, який вносить у Розділ З ЗКУ зміни, а саме п.21 установити, що для набрання чинності Закону України «Про несення змін до деяких законодавчих активів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відносно до цього Кодексу. Частиною 4 статті 122 цього Кодексу передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків, визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з тим, відповідно до частини першої та другої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу крім того відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, умови та строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.)
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства в 2021 році ІНФОРМАЦІЯ_16 ОСОБА_5 на підставі клопотання власника від 28.04.2021, виданого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », витяг з Державного земельного кадастру, були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на 280 земельних ділянок, що розташовані за межами с. Барвінки Коростенського району Житомирської області.
У подальшому, державним реєстратором речових прав на нерухоме майно ІНФОРМАЦІЯ_17 ОСОБА_6 , на підставі розподільного балансу сільськогосподарського виробничого кооперативу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », виданого 24 травня 2021 року, головою та членами комісії з відділу КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та засновниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.11.2021 на підставі яких відкрито розділи у Державному реєстрі прав та проведено державну реєстрацію права власності на 280 земельних ділянок, загальною площею 396,2714 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Своїми умисними діями посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » заподіяли ІНФОРМАЦІЯ_3 матеріальних збитків у особливо великих розмірах, в діях яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст.190 ч.4 КК України.
Крім цього під час досудового розслідування було встановлено, банківські рахунки, які використовували посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » під час виготовлення технічних документації із землеустрою та оформлення права власності на земельні ділянки.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ЄДРПОУ НОМЕР_3 у своїй діяльності використовувало банківські рахунки відкриті у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » № НОМЕР_4 , відкриті у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , відкриті у АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » № НОМЕР_11 , № НОМЕР_12 , відкритий у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » № НОМЕР_13 .
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ЄДРПОУ: НОМЕР_2 у своїй діяльності використовувало банківський рахунок відкритий у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » № НОМЕР_14 .
КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄДРПОУ: НОМЕР_1 у своїй діяльності використовувало банківські рахунки відкриті у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » № НОМЕР_15 , № НОМЕР_16 , № НОМЕР_17 .
У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів, що містять відомості про банківську таємницю, а саме до рахунків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ЄДРПОУ: НОМЕР_3 за № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , рахунків КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ: НОМЕР_1 за № НОМЕР_15 , № НОМЕР_16 , № НОМЕР_17 та рахунку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ЄДРПОУ: НОМЕР_2 , за № НОМЕР_14 , відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ: НОМЕР_18 , , а саме: до виписок руху коштів по рахункам за період з 01.01.2021 по 31.12.2022, з найменуванням контрагентів, їх розрахункових рахунків та назви банківської установи в якій рахунки відкриті, призначенням платежу, первинних банківських документів (платіжних доручень), а також відомостей щодо відділів, відділень, терміналів (банкоматів), кіосків самообслуговування, в т.ч. мобільних додатків (із зазначенням номеру мобільного телефону, який використовувався для активації послуги, в т.ч. під час зняття грошових коштів із рахунку, номер мобільного телефону або електронна адреса на яку було відправлено повідомлення щодо підтвердження проведення операцій з грошовими коштами), за допомогою яких було здійснено зарахування, зняття чи переказ коштів по вказаним рахункам (із зазначенням виду, дати та суми операції), копій документів, на підставі яких було відкрито (закрито) та обслуговувались вказані рахунки, відомостей про використання електронних розрахунково-інформаційних програмних продуктів по вказаним рахункам, із зазначенням ІР-адрес обладнання, з якого здійснювалися дистанційні платіжні операції, а також персональних даних осіб, хто мав доступ до вказаних рахунків, інформації про отримання та використання такими особами електронних цифрових підписів, токкенів, тощо, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_18 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , так як вказана інформація і документи як самі по собі, так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають вирішальне значення для встановлення фактичних даних та важливих обставин у кримінальному провадженні і їх неможливо отримати в інший спосіб, оскільки вони містять відомості про банківську таємницю.
Зазначені відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як речовий та письмовий доказ, необхідні для проведення судових експертиз, дослідження питання законності включення в первинні облікові документи завищених сум виконаних робіт, в тому числі безпідставне застосування коефіцієнтів до норм витрат праці робітників, сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, витрат на оплату праці робітників у розмірах більших, ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві, обсягів робіт, які фактично не виконані та понад нормовано списання матеріалів, а також дадуть змогу повно, всебічно та неупереджено дослідити всі обставини кримінального правопорушення.
Вивчивши матеріали клопотання, судом встановлено, що 14.10.2022 року слідчим відділом Коростенського ВП ГУНП в Житомирській області відомості внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №42022062350000204 за ст.190 ч.4 КК України, проводиться досудове розслідування.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.162 КПК України відомості, які можуть становити банківську таємницю, відносяться до охоронюваної законом таємниці.
Дії, передбачені ст.159 КПК, є заходами забезпечення кримінального провадження, дозвіл на застосування яких надає слідчий суддя суду першої інстанції, при цьому відомості щодо таких дій не становлять державної таємниці.
За правиламист.93КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального про вадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження передбачено ст.159 КПК України, однак клопотання не містить належного обгрунтування зв`язку між вимогами, заявленими в ньому, та обставинами вчиненого правопорушення, оскільки слідчим жодним чином не мотивовано, яка інформація щодо руху коштів на зазначених в клопотанні рахунках може бути отримана та використана в розслідуванні провадження щодо заволоління земельними ділянками.
За таких обставин суд заявлене клопотання визнає необгрунтованим і в його задоволенні відмовляє.
Керуючись ст.ст.131, 132,159,160-165 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів, що містять відомості про банківську таємницю і перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_18 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », (код ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ): за № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , рахункам КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ): за № НОМЕР_15 , № НОМЕР_16 ,№ НОМЕР_17 та рахунку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ): за № НОМЕР_14 , а саме до виписок руху коштів по рахункам за період з 01.01.2021 по 31.12.2022 з найменуванням контрагентів, їх розрахункових рахунків та назви банківської установи, в якій рахунки відкриті, призначенням платежу, первинних банківських документів (платіжних доручень), а також відомостей щодо відділів, відділень, терміналів (банкоматів), кіосків самообслуговування, в т.ч. мобільних додатків (із зазначенням номеру мобільного телефону, який використовувався для активації послуги, в т.ч. під час зняття грошових коштів із рахунку, номер мобільного телефону або електронна адреса на яку було відправлено повідомлення щодо підтвердження проведення операцій з грошовими коштами), за допомогою яких було здійснено зарахування, зняття чи переказ коштів по вказаним рахункам (із зазначенням виду, дати та суми операції), копій документів, на підставі яких було відкрито (закрито) та обслуговувались вказані рахунки, відомостей про використання електронних розрахунково-інформаційних програмних продуктів по вказаним рахункам, із зазначенням ІР-адрес обладнання, з якого здійснювалися дистанційні платіжні операції, а також персональних даних осіб, хто мав доступ до вказаних рахунків, інформації про отримання та використання такими особами електронних цифрових підписів, токкенів відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2024 |
Оприлюднено | 21.05.2024 |
Номер документу | 119116618 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні