Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
вул. Сосновського,38 м. Коростень Коростенський район Житомирська область Україна 11500
279/909/24
1-кс/279/965/24
У Х В А Л А
23 серпня 2024 року
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №42022062350000204 від 14.10.2022 року за ст.190 ч.4 КК України про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВС ТА НО ВИ В:
В клопотаннівказано, що у квітні 2021 року невстановленими посадовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснено заволодіння шляхом обману 280 земельними ділянками на які припинено право колективної власності та землі передано до земель запасу сільської ради, з яких частину земель комунальної власності (землі запасу, резерву) незаконно розпайовано та передано громадянам у приватну власність, а решту земель, незаконно передано у приватну власність КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » код ЄРДПОУ НОМЕР_1 та за розподільним балансом в статутний фонд ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , чим ІНФОРМАЦІЯ_3 заподіяно шкоду в особливо великих розмірах.
Під час проведення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що відповідно рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 об`єдналась з ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 і наразі ІНФОРМАЦІЯ_9 являється правонаступником та має повноваження розпоряджатись всім майном, яке розташоване на її території обслуговування.
На території Барвінківської сільської ради, до 2000 року було зареєстровано СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке здійснювало підприємницьку діяльність. Після реорганізації СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », останнє повинно було припинити свою підприємницьку (сільськогосподарську) діяльність.
У відповідності до Закону України «Про порядок видання в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», на підставі розпорядження голови ІНФОРМАЦІЯ_10 від 04.06.2004 за №272 та технічного завдання виданого ІНФОРМАЦІЯ_11 від 11.07.2004, спеціалістами НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » було виготовлено проектно-технічну документацію.
Вихідною інформацією про виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) стали: 1) документація до проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; 2) схема розподілу земель колективної власності реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на земельні частки (паї); 3) шкали ІНФОРМАЦІЯ_13 ; 4) уточнені списки громадян, які мають право на земельні частки (паї).
Згідно схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до розпаювання приймалась загальна площа угідь - 1971,50 га в тому числі: ріллі - 1345,00 га; пасовищ - 303,30 га; сіножать - 319,50 га; сад - 3,70 га.
При виконанні робіт в рамках Проекту підтримки приватизації землі в Україні після обстеження та геодезичної зйомки угідь був складений акт обстеження земельних угідь СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », згідно якого рекомендованого вилучити з розпаювання угіддя на загальні площі 407,50 га, в тому числі: ріллі - 124,84 га; пасовищ - 171,58 га; сіножать - 1 1 1,08 га, як такі, що не використовуються в сільськогосподарському виробництві та класифікувати їх як чагарники - 177,74 га, болота - 170,16 га, громадські пасовища - 59,90 га.
Земельні ділянки, які згідно акту обстеження переводились в болота, чагарники та громадські випаси рекомендовано було передати на землі запасу, що відповідно до записів у проектно - технічній документації із землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та складання державних актів на право власності на земельні ділянки громадянам реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Барвінківської сільської ради.
Тобто, на підставі вище вказаної проектно-технічної документації, членам реформованого СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було видано Державні акти на право приватної власності на земельні ділянки в кількості 678 шт.
Отже, у ході досудового розслідування було виявлено факт незаконної реєстрації у квітні 2021 року невстановленими посадовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ) права власності на 280 земельних ділянок площею 741,2709 га. під час реєстрації реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_4 не вказане походження права на земельні ділянки КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ).
В подальшому, в листопаді 2021 року 105 ділянок площею 396,2114 га передано КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ), за розподільчим балансом в статутний фонд ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ), про що внесені відповідні зміни до реєстру.
У зв`язку з набранням чинності з 01.01.2019 Закону України «Про внесення до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» №2498-VIII від 10.07.2018, який вносить у Розділ 3 ЗКУ зміни, а саме відповідно до п.21 - з для набрання чинності Закону України «Про несення змін до деяких законодавчих активів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відносно до цього Кодексу. Частиною 4 статті 122 цього Кодексу передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків, визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з тим, відповідно до частини першої та другої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу крім того відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, умови та строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки комунальної та державної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства в 2021 році ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_4 на підставі клопотання власника від 28.04.2021 виданого КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на вказані земельні ділянки, що розташовані за межами с.Барвінки, Коростенського району, Житомирської області.
У подальшому державним реєстратором речових прав на нерухоме майно ІНФОРМАЦІЯ_16 - ОСОБА_5 , на підставі розподільного балансу сільськогосподарського виробничого кооперативу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », виданого 24.05.2021, головою та членами комісії з відділу КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та засновниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.11.2021 на підставі яких відкрито розділи у Державному реєстрі прав та проведено державну реєстрацію права власності на 280 земельних ділянок, з кадастровими номерами, загальною площею 396,2714 га за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Під час проведення досудового розслідування допитано відповідно до показань ОСОБА_6 , який згідно матеріалів провадження виконував обов`язки директора КСП у період вчинення злочину, який надав показання про те, що він з 2021 є директором КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та головою загальних зборів лише формально. Рішення про призначення його головою КСП та головою загальних зборів прийнято на загальних зборах у 2021 році, членами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », причому загальні збори фактично не проводились, а відбувались шляхом збору підписів учасників КСП за місцем їх проживання, у зв`язку з карантинними обмеженнями. Фактично КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » керує директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » ОСОБА_7
Рішення про відновлення діяльності КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у 2021 році та проведення загальних зборів приймалось за ініціативи службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » з метою отримання допаювання 1,5 га земель, що залишились після розпаювання СВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Він як керівник КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклав договір з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » від 17.03.2021 №170321-1 щодо виготовлення технічної документації із землеустрою про поділ 12 земельних ділянок. Також підписав документи про реєстрацію приватної власності на земельні ділянки на території Чоповицької громади, але вважав, що зазначені документи стосуються лише допаювання зазначених вище 1,5 га ділянок.
Організацією даного питання займались представники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 », а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,1. та ОСОБА_10 та інших, які займались оформленням документів, керували його діями щодо підписання та подачі документів нотаріусу та в інші установи. Зі змістом зазначених документів він не знайомився і про те, що його дії потягли передачу земель у приватну власність КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », йому невідомо.
Аналогічні показання в ході допитів надали ОСОБА_8 , ОСОБА_11 , які поміж іншого зазначили, що організацією загальних зборів КСП, підготовкою всіх документів та оформленням рішень займалось керівництво ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 ». Оплати послуг з виготовлення технічної документації не здійснювали.
Враховуючи те, що для встановлення обставин кримінального правопорушення, можливості проведення судових експертиз, використання як доказів з доведення фактів та обставин, які підлягають встановленню під час досудового розслідування та в суді, виникла необхідність у вилученні оригіналів документів щодо реєстрації, перереєстрації, переходу прав власності або користування від КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » ЄДРПОУ НОМЕР_3 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , на майно або частину майна - земельних ділянок, що являються об`єктами протиправних посягань, зокрема оригінальні примірники установчих та реєстраційних документів вказаних юридичних осіб, а також рішення засновників або загальних зборів пайовиків, протоколи загальних зборів, проекти землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок (технічна документація), договори з додатками і доповненнями на розробку проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок, листування з державними реєстраторами та органами місцевого самоврядування щодо оформлення документів для реєстрації, перереєстрації земельних ділянок, які являються об`єктом протиправних посягань. Зокрема оригінальні примірники установчих та реєстраційних документів вказаних юридичних осіб, а також рішення засновників або загальних зборів пайовиків, протоколи загальних зборів, проекти землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок (технічна документація), договори з додатками і доповненнями на розробку проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок, листування з державними реєстраторами та органами місцевого самоврядування щодо оформлення документів для реєстрації земельних ділянок, які являються об`єктом протиправних посягань, з метою їх виявлення та вилучення для подальшого використання при проведенні судових експертиз, зокрема для встановлення особи або осіб, які своїми підписами затверджували такі документи і надавали їм статусу офіційного документа, а також визначення вартості таких земельних ділянок та дотримання законності під час їх реєстрації/перереєстрації в єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
З метою вилучення зазначених документів, у встановленому законом порядку було проведено ряд обшуків, у ході яких вилучено лише частину документів, зокрема договори про надання юридичних послуг, мастичні печатки та списки учасників СВАТ та КСП.
В той же час встановлено, що частина документів, зокрема протоколи загальних зборів КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ЄДРПОУ НОМЕР_2 , на яких приймались рішення щодо віднослення діяльності КСП, призначення керівників, виділення з КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 окремої юридичної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , а також щодо передачі земель комунальної власності (землі запасу, резерву) у приватну власність громадянам КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » подавались для нотаріального посвідчення до приватного нотаріуса Малайського районного нотаріального округу Житомирської області ОСОБА_12 (адреса АДРЕСА_1 ).
Зазначені документи містять відомості, які необхідні для використання як доказів з доведення фактів та обставин, які підлягають встановленню під час досудового розслідування та в суді і як сама по собі, так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають вирішальне значення для встановлення фактичних даних та важливих обставин у кримінальному провадженні, яку неможливо отримати в інший спосіб окрім становленого кримінально-процесуальним законом порядку. Крім того містять підписи осіб та відтиски мастичних печаток суб`єктів господарювання, які підлягають експертному дослідженню.
Прокурор Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме оригіналів документів нотаріальних справ КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » код ЄРДПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , які перебувають у володінні приватного нотаріуса Малинського районного нотаріального округу Житомирської області ОСОБА_12 .
Вивчивши матеріали справи судом встановлено, що 14.10.2022 року слідчим відділом Коростенського ВП ГУНП в Житомирській області дані відомості внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №42022062350000204 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.190 ч.4 КК України, проводиться досудове розслідування.
Дії, передбачені ст.159 КПК, є заходами забезпечення кримінального провадження, дозвіл на застосування яких надає слідчий суддя суду першої інстанції, при цьому відомості щодо таких дій не становлять державної таємниці.
Заправилами ст.93КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження передбачено ст.159 КПК України, клопотання містить належне обгрунтування зв`язку між вимогами, заявленими в ньому, та обставинами вчиненого правопорушення.
За таких обставин суд заявлене клопотання визнає обгрунтованим і задовольняє.
Керуючись ст.131, 132,159,160-165 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання задовольнити.
Надати групі прокурорів у кримінальному провадженні Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та групі слідчих СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області, які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 та особам, які будуть діяти за їх дорученням (постановою), дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме оригіналів документів нотаріальних справ КСП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » код ЄРДПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , які перебувають у володінні приватного нотаріуса Малинського районного нотаріального округу Житомирської області ОСОБА_12 , за адресою: АДРЕСА_1 .
Зобов`язати приватного нотаріуса Малинського районного нотаріального округу Житомирської області ОСОБА_12 видати наведені документи та надати можливість їх вилучити.
Роз`яснити, що згідно ст.166 КПК України, в разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121219858 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Волкова Н. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні