Справа № 302/653/24
Провадження № 2-а/302/23/24
139
У х в а л а
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про залишенняпозовної заявибез руху
"17" травня 2024 р. с-ще Міжгір`я
Суддя Міжгірськогорайонного судуЗакарпатської областіСидоренко Ю.В.,розглянувши матеріализа адміністративнимпозовом ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Відділення поліції № 2 Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області, Інспектора капітана поліції Фітас Віктора Івановича (адреса місцезнаходження: смт.Воловець вул.Карпатська, буд.53) про скасування постанови серії ЕНА №2100472 від 08.05.2024 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі,-
В С Т А Н О В И В:
13.05.2024 року до Міжгірського районного суду Закарпатської області надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до Відділення поліції №2 Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області, Інспектора капітана поліції Фітас Віктора Івановича, про скасування постанови серії ЕНА №2100472 від 08.05.2024 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі.
Відповідно до пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України та чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Оглянувши позовну заяву та копії долучених до позову документів, вважаю, що позовна заява ОСОБА_1 подана без додержання вимог ст.ст.160, 161 КАС України та підлягає залишення без руху, виходячи з наступного.
Частиною 5 статті 160 КАС України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
За правилами адміністративного судочинства, позовна заява за формою та змістом повинна відповідати положенням статті 160 КАС України, а також вимогам статті 161 цього Кодексу.
Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
На виконання ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно ч.2ст.222 КУпАПвід імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.
Частиною третьоюстатті 288 КУпАП, якою визначено порядок оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення передбачено, що постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, можна оскаржити у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеномуКодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Аналіз наведених норм права свідчить про те, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, зокрема, передбачених ч.1ст.121 КУпАП, посадові особи відповідного орану діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені органу Національної поліції.
Отже, відповідні посадові особи не можуть виступати самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який, зокрема положеннямистатті 222 КУпАПпокладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбаченістаттею 121 КУпАП.
При цьому, змістстатті 288 КУпАПщодо можливості оскаржити постанову органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення не спростовує висновків суду касаційної інстанції про те, що відповідачем у таких справах є саме орган, а не посадова особа. Вказані висновки викладені в постановах Верховного Суду від 26.12.2019 року у справі № 724/716/16 та від 17.06.2020 року у справі № 127/6881/17.
Згідно ч.3ст.48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача.
Отже, визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. При цьому обов`язком суду є встановлення належності відповідачів та їх заміна у разі необхідності.
Крім того, суд звертає увагу позивача на те, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, зокрема, передбачених ч.1ст.121 КУпАП, інспектори відповідного органу поліції діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені органів Національної поліції, а саме - від імені Департаменту патрульної поліції і її територіальних органів, а тому відповідачем у таких справах, які розглядаються судом в порядку, визначеномуКАС України, є саме орган державної влади - суб`єкт владних повноважень.
Право ініціювати питання щодо вибору відповідача у справі, відповідно до вимог ч.3 ст.9, ч.ч.3,4 ст.48 КАС Україниналежить позивачу.
Вивчивши подану ОСОБА_1 позовну заяву та долучені до позову документи, прихожу до висновку, що позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням вимог п.п.2,4,5,11 частини 5 статті 160 КАС України, зокрема, позивачем ОСОБА_1 у позовній заяві співвідповідачем зазначено Інспектора ОСОБА_3 , проте не зазначено інспектором якого саме відділу поліції Національної поліції України він являється.
Крім того, у колі осіб, які беруть участь у справі зазначено відділення поліції №2 Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області, проте в порушення вимог п.2 ч.5 статті 160 КАС України, позивачем не вказано повне найменування (для юридичних осіб) місцезнаходження відповідача; поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти. Також не зазначено, чи є ВП № 2 Мукачівського РУП юридичною особою, чи має вказане відділення код ЄДРПОУ та відповідно, чи може ВП № 2 виступати самостійним відповідачем у справі, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який зокрема покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення.
З урахуванням викладеного, позивачу необхідно зазначити належного відповідача про справі.
Крім того, в порушення вимог п.п.4,5 ч.5 ст.160 КАС України, позивачем чітко не викладено обставини, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги; не зазначено доказів, що підтверджують вказані обставини, чітко не зазначено підстави, з яких саме позивач оскаржує винесену відносно нього постанову постанови.
Також, в порушення вимог п.11 ч.5 ст.160 КАС України, у позовній заяві відсутнє підтвердження позивача ОСОБА_1 про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
У відповідності до ч.1 ст.169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи наведене позовну заяву необхідно залишено без руху із встановленням позивачу строку, необхідного для усунення недоліків.
Відповідно до прецедентної практики Європейського суду з прав людини, реалізуючи п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони й обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух.
За таких вищенаведених обставин вважаю за необхідне залишити позовну заяву ОСОБА_1 без руху та запропонувати позивачу усунути вказані вище недоліки. Приведену у відповідність до ст.160 КАС України уточнену позовну заяву направити суду з копіями доданих до неї документів, відповідно по кількості осіб, які беруть участь у справі.
Спосіб усунення недоліків позовної заяви полягає у поданні уточненої позовної заяви у виді окремого документу з виправленими недоліками, зазначеними в ухвалі суду, із зазначенням належного відповідача (відповідачів), обгрунтуванням заявлених позовних вимог до кожного з відповідачів, а також посиланням у позовній заяві на підтвердження позивачем тих обставин, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів), з тим самим предметом та з тих самих підстав.
За приписами п.п. 1, 9 ч. 4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо: позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху у встановлений судом строк; у випадках, передбачених частиною другою статті 123 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, за наявністю вищенаведених обставин пред`явлений позивачем ОСОБА_1 адміністративний позов не може бути прийнятий до провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки недотримання позивачкою вимог чинного КАС України перешкоджає розгляду справи по суті.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.132,160,161,169 КАС України, суддя -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Відділення поліції №2 Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області, Інспектора капітана поліції Фітас Віктора Івановича, про скасування постанови серії ЕНА №2100472 від 08.05.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі -залишити без руху.
Позивачу встановити п`ятиденний строк для усунення недоліків, зазначених в мотивувальній частині ухвали, з дати отримання копії ухвали.
Роз`яснити позивачу, що у разі не усунення недоліків, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Міжгірського районного суду Закарпатської області: Ю. В. СИДОРЕНКО
Суд | Міжгірський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2024 |
Оприлюднено | 22.05.2024 |
Номер документу | 119132378 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Міжгірський районний суд Закарпатської області
Сидоренко Ю. В.
Адміністративне
Міжгірський районний суд Закарпатської області
Сидоренко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні