Рішення
від 20.05.2024 по справі 420/8192/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8192/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КРАФТ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КРАФТ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України у якому позивач просить суд: визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298211/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 284 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298210/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 475 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298208/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 476 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298207/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 308 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298205/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 194 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298206/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393)зареєструвати податкову накладну № 195 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10298204/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 253 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10095654/31760612 від 05.12.23; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 254 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10146640/31760612 від 12.12.23; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 255 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298201/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 326 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №102982091/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 291 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10298202/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 256 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10298213/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 281 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298212/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 280 датою її подання на реєстрацію; визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298203/31760612 від 02.01.24; зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 257 датою її подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 18.03.2024 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що не погоджується із оскаржуваними рішеннями та просить суд їх скасувати. Позивач зазначив, що ТОВ «КРАФТ» надало контролюючому органу документи, які містять необхідну та достатню інформацію, яка підтверджує господарську операцію щодо передання товару/послуги та отримання товару/послуги, часткової оплати (станом на день подання документів), наявність необхідних ресурсів, як матеріальних, так і людських для виготовлення товару та інші, проте контролюючих орган не взяв цього за уваги. Як зазначив позивач, за відсутності чіткої вимоги щодо документів, які контролюючий орган вважав необхідними для реєстрації податкової накладної, в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної на позивача не може бути перекладена відповідальність у вигляді відмови в реєстрації податкової накладної (як несприятливий наслідок для позивача через обмеження його в правах платника ПДВ, зокрема в праві на збільшення реєстраційного ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ), а вирішення питання щодо правомірності рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування безпосередньо пов`язане з питанням щодо правомірності зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, як передумови прийняття зазначеного рішення. При цьому, як вказав позивач, з оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вбачається, що вони не містіть конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є "надання платником податку копій документів, складних з порушенням законодавства" та вказані рішення містять лише загальне твердження без зазначення, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач, посилаючись на норми діючого законодавства України, практику Верховного Суду вказав, що копії документів, які були надані до Комісії на підтвердження здійснення господарської операції, відповідають вимогам законодавства щодо їх складання та за вказаних обставин наявні підстави для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

17.04.2024 до суду від представника відповідача, Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що не погоджується із позовними вимогами позивача та просив суд відмовити у задоволенні позову. Відповідач вказав, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». Відповідач зазначив, що згідно умов договору, замовник оплачує виконавцю авансовий платіж за кожний етап роботи, однак, ані платіжних інструкцій, ані виставлених рахунків на оплату авансових платежів до контролюючого органу надано не було. Окрім того, зазначається, що роботи здійснюються за допомогою матеріалів виконавця, проте, інвентаризаційних описів матеріалів, необхідних для виконання робіт, та які передбачені договором, також не надавалось. Також, як зазначив відповідач відсутні відомості щодо придбання та постачання необхідних матеріалів та ресурсів до позивача задля здійснення господарської діяльності; роботи приймаються на основі акту приймання виконаних робіт, однак, зазначеного документу також не надавалось разом із загальним пакетом документів. З огляду на викладене, як вказав відповідач, документи, надані разом із повідомленнями про надання пояснень та копій документів, є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства та відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог товариства.

19.04.2024 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив у якій представник, посилаючись на обґрунтування викладені у адміністративному позові, просить суд задовольнити позов у повному обсязі. При цьому, позивач наголосив, що на підтвердження оплати, в тому числі і авансового платежу, ТОВ «Крафт» надав контролюючому органу виписку банку по рахунку, по контрагенту з якої вбачаються всі надходження від ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» на рахунок ТОВ «Крафт» з посиланням на договори. Також були надані картка рахунку 361 «Розрахунки з покупцями тa замовниками», з яких також вбачаються всі оплати контрагента ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» та поставки товарів/послуг ТОВ «Крафт». Щодо того, що роботи здійснюються за допомогою матеріалів виконавця ТОВ «Крафт», були надані ОСВ по рахунку 104 та 106, з яких вбачається наявність у виконавця інструментів та приладів за допомогою яких здійснюється робота. Щодо інвентаризаційного опису матеріалів, необхідних для виконання робіт, то на момент реєстрації ПН за першою подією отримання передоплати, їх могло ще не бути у розпорядження виконавця. Це стосується, як вказав позивач, і відомостей на придбання необхідних матеріалів та ресурсів. Щодо актів виконаних робіт, як вказав позивач, то згідно умов договору (додатку до нього), акти підписуються після передачі виконаних робіт (ПН № 308), тому вони не повинні бути додані до ПН, які відправлені на реєстрацію після отримання передоплати або після здійснення поставки товару по видатковим накладним.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

03.11.2021 між ТОВ «Крафт» та ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» був укладений договір №58, згідно п.п.1.1. якого замовник доручає, а виконавець на свій ризик, в межах договірної ціни, виконує власними та залученими силами та засобами, власними та/або отриманими від замовника матеріалами передбачені договором роботи на об`єкті, забезпечує необхідну якість робіт, здає їх в обумовлені строки замовнику, усуває зауваження замовника та дефекти, допущені з його вини, протягом гарантійного строку експлуатації об`єкту, а замовник зобов`язується передати виконавцю об`єкт, затверджену документацію, необхідну для виконання робіт, прийняти та оплатити роботу(а.с.48-52 т.1)

Також, 17.09.2021 між ТОВ «Крафт» та ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» був укладений договір №6, згідно п.п.1.1. якого замовник доручає, а виконавець на свій ризик, в межах договірної ціни, виконує власними та залученими силами та засобами, власними та/або отриманими від замовника матеріалами передбачені договором роботи на об`єкті, забезпечує необхідну якість робіт, здає їх в обумовлені строки замовнику, усуває зауваження замовника та дефекти, допущені з його вини, протягом гарантійного строку експлуатації об`єкту, а замовник зобов`язується передати виконавцю об`єкт, затверджену документацію, необхідну для виконання робіт, прийняти та оплатити роботу(а.с.189-193 т.1)

ТОВ «Крафт» складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 284 від 03.10.2022, № 475 від 17.10.2022, № 476 17.10.2022, № 308 14.11.2022, № 194 від 02.12.2022, № 195 від 13.12.2022, № 253 від 16.12.2022, № 254 від 20.12.2022, № 255 від 20.12.2022, № 326 від 20.01.2023, № 291 від 17.10.2022, № 256 від 16.12.2022, № 281 від 12.10.2022, № 280 від 12.10.2022, № 257 від 16.12.2022(а.с.66-73 т.2).

За результатами обробки податкових накладних документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав того, що обсяг постачання товару/послуги 7326 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН(а.с.73-78 т.2).

Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено: від 29.12.2023 №29122309 (щодо податкової накладної №326 від 20.01.2023); від 29.12.2023 №29122307 (щодо податкової накладної №256 від 16.12.2022); від 08.12.2023 №08122301(щодо податкової накладної №255 від 20.12.2022); від 01.12.2023 №01122302 (щодо податкової накладної №254 від 20.12.2022); від 28.12.2023 №28122302 (щодо податкової накладної №284 від 03.10.2022); від 28.12.2023 №28122304 (щодо податкової накладної №280 від 12.10.2022); від 28.12.2023 №28122305 (щодо податкової накладної №281 від 12.10.2022); від 28.12.2023 №28122306 (щодо податкової накладної №476 від 17.10.2022); від 29.12.2023 №29122301 (щодо податкової накладної №475 від 29.12.2022); від 29.12.2023 №29122308 (щодо податкової накладної №308 від 14.11.2022); від 29.12.2023 №29122302 (щодо податкової накладної №291 від 17.10.2022); від 29.12.2023 №29122304 (щодо податкової накладної №195 від 13.12.2022); від 29.12.2023 №29122303 (щодо податкової накладної №194 від 02.12.2022); від 29.12.2023 №29122306 (щодо податкової накладної №257 від 16.12.2022); від 29.12.2023 №29122305 (щодо податкової накладної №253 від 16.12.2022)(а.с.84-100), разом із підтверджуючими первинними документами: договорами, додатковими угодами, банківськими виписками, податковими та видатковими накладними, таблицею даних платника податків, оборотно-сальдовими відомостями, договорами орендами та іншими підтверджуючими документами.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:№ 10298211/31760612 від 02.01.2024, №10298210/31760612 від 02.01.2024, № 10298208/31760612 від 02.01.2024, №10298207/31760612 від 02.01.2024, № 10298205/31760612 від 02.01.2024, №10298206/31760612 від 02.01.2024, № 10298204/31760612 від 02.01.2024, №10095654/31760612 від 05.12.2023, № 10146640/31760612 від 12.12.2023, №10298201/31760612 від 02.01.2024, № 102982091/31760612 від 02.01.2024, №10298202/31760612 від 02.01.2024, № 10298213/31760612 від 02.01.2024, №10298212/31760612 від 02.01.2024, № 10298203/31760612 від 02.01.2024 у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні(а.с.79-83 т.2).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Згідно п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Згідно із п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.

Так, п.11 Порядку №520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В свою чергу п.5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати.

Як зазначалось судом, ТОВ «Крафт» складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 284 від 03.10.2022, № 475 від 17.10.2022, № 476 17.10.2022, № 308 14.11.2022, № 194 від 02.12.2022, № 195 від 13.12.2022, № 253 від 16.12.2022, № 254 від 20.12.2022, № 255 від 20.12.2022, № 326 від 20.01.2023, № 291 від 17.10.2022, № 256 від 16.12.2022, № 281 від 12.10.2022, № 280 від 12.10.2022, № 257 від 16.12.2022(а.с.66-73 т.2).

За результатами обробки податкових накладних документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав того, що обсяг постачання товару/послуги 7326 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН(а.с.73-78 т.2).

Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено: від 29.12.2023 №29122309 (щодо податкової накладної №326 від 20.01.2023); від 29.12.2023 №29122307 (щодо податкової накладної №256 від 16.12.2022); від 08.12.2023 №08122301(щодо податкової накладної №255 від 20.12.2022); від 01.12.2023 №01122302 (щодо податкової накладної №254 від 20.12.2022); від 28.12.2023 №28122302 (щодо податкової накладної №284 від 03.10.2022); від 28.12.2023 №28122304 (щодо податкової накладної №280 від 12.10.2022); від 28.12.2023 №28122305 (щодо податкової накладної №281 від 12.10.2022); від 28.12.2023 №28122306 (щодо податкової накладної №476 від 17.10.2022); від 29.12.2023 №29122301 (щодо податкової накладної №475 від 29.12.2022); від 29.12.2023 №29122308 (щодо податкової накладної №308 від 14.11.2022); від 29.12.2023 №29122302 (щодо податкової накладної №291 від 17.10.2022); від 29.12.2023 №29122304 (щодо податкової накладної №195 від 13.12.2022); від 29.12.2023 №29122303 (щодо податкової накладної №194 від 02.12.2022); від 29.12.2023 №29122306 (щодо податкової накладної №257 від 16.12.2022); від 29.12.2023 №29122305 (щодо податкової накладної №253 від 16.12.2022)(а.с.84-100), разом із підтверджуючими первинними документами: договором, додатковими угодами, банківськими виписками, податковими та видатковими накладними, таблицею даних платника податків, оборотно-сальдовими відомостями, договорами орендами та іншими підтверджуючими документами.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:№ 10298211/31760612 від 02.01.2024, №10298210/31760612 від 02.01.2024, № 10298208/31760612 від 02.01.2024, №10298207/31760612 від 02.01.2024, № 10298205/31760612 від 02.01.2024, №10298206/31760612 від 02.01.2024, № 10298204/31760612 від 02.01.2024, №10095654/31760612 від 05.12.2023, № 10146640/31760612 від 12.12.2023, №10298201/31760612 від 02.01.2024, № 102982091/31760612 від 02.01.2024, №10298202/31760612 від 02.01.2024, № 10298213/31760612 від 02.01.2024, №10298212/31760612 від 02.01.2024, № 10298203/31760612 від 02.01.2024 у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні(а.с.79-83 т.2).

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Вживання податковим органом загального посилання на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства без конкретизації, не може вважатись обґрунтованим.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Разом з тим, суд зазначає, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного Управління ДПС в Одеській області приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 284 від 03.10.2022, № 475 від 17.10.2022, № 476 17.10.2022, № 308 14.11.2022, № 194 від 02.12.2022, № 195 від 13.12.2022, № 253 від 16.12.2022, № 254 від 20.12.2022, № 255 від 20.12.2022, № 326 від 20.01.2023, № 291 від 17.10.2022, № 256 від 16.12.2022, № 281 від 12.10.2022, № 280 від 12.10.2022, № 257 від 16.12.2022 , з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, не зазначив в рішенні, які саме документи, складені із порушенням законодавства.

При цьому, суд зауважує, що саме лише зазначення про складання документів із порушенням та/або відсутність документів, як і загальне посилання на ненадання «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні» не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючий орган має зазначити об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Натомість, товариство на спростування обставин, зазначених у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної, надало пояснення та відповідні первинні документи.

Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскаржених рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області: № 10298211/31760612 від 02.01.2024, №10298210/31760612 від 02.01.2024, № 10298208/31760612 від 02.01.2024, №10298207/31760612 від 02.01.2024, №10298205/31760612 від 02.01.2024, №10298206/31760612 від 02.01.2024, №10298204/31760612 від 02.01.2024, №10095654/31760612 від 05.12.2023, №10146640/31760612 від 12.12.2023, №10298201/31760612 від 02.01.2024, №102982091/31760612 від 02.01.2024, №10298202/31760612 від 02.01.2024, №10298213/31760612 від 02.01.2024, №10298212/31760612 від 02.01.2024, №10298203/31760612 від 02.01.2024 та наявності підстав для їх скасування.

Надані позивачем до суду первинні документи доводять відсутність підстав для відмови у реєстрації податкових накладних № 284 від 03.10.2022, № 475 від 17.10.2022, № 476 17.10.2022, № 308 14.11.2022, № 194 від 02.12.2022, № 195 від 13.12.2022, № 253 від 16.12.2022, № 254 від 20.12.2022, № 255 від 20.12.2022, № 326 від 20.01.2023, № 291 від 17.10.2022, № 256 від 16.12.2022, № 281 від 12.10.2022, № 280 від 12.10.2022, № 257 від 16.12.2022.

Поряд з цим, суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 07.12.2022р. по справі №500/2237/20.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення похідних позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкових накладних датою їх фактичного подання.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача та те, що оскільки вимозі про зобов`язання відповідача вчинити певні дії передує вимога про встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача, судовий збір за похідні вимоги позивача не стягувався, суд вважає, що наявні підстави для стягнення солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України на користь позивача 45420,00 грн. сплаченого ним судового збору.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Крафт - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298211/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 284 від 03.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298210/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 475 від 17.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298208/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 476 від 17.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298207/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 308 від 14.11.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298205/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 194 від 02.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298206/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 195 від 13.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298204/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 253 від 16.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10095654/31760612 від 05.12.23.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 254 від 20.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10146640/31760612 від 12.12.23.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 255 від 20.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298201/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 326 від 20.01.2023 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №102982091/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 291 від 17.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10298202/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 256 від 16.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298213/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 281 від 12.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298212/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 280 від 12.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10298203/31760612 від 02.01.24.

Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну № 257 від 16.12.2022 датою її подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул.Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Крафт (код ЄДРПОУ 31760612, вул. Степна 1, м.Одеса) судовий збір у розмірі 22710,00 грн (двадцять дві тисячі сімсот десять гривень ) .

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа 8, м.Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Крафт (код ЄДРПОУ 31760612, вул. Степна 1, м.Одеса) судовий збір у розмірі 22710,00 грн (двадцять дві тисячі сімсот десять гривень ).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2024
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу119175279
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/8192/24

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 20.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні