Рішення
від 15.05.2024 по справі 922/4940/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.2024м. ХарківСправа № 922/4940/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Лавровой Л.С.

при секретарі судового засідання Ломакіній О. В.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Акціонерного товариства «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ „ХАРКІВГАЗ» (Україна, 61109, Харківська область, місто Харків, вулиця Безлюдівська, будинок 1, ідентифікаційний код особи 03359500) до Комунального закладу «КУП`ЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (Україна, 63707, Харківська область, місто Куп`янськ, вулиця Харківська, будинок 101, ідентифікаційний код особи 22672094) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (Україна, 61022, Харківська область, місто Харків, Майдан Свободи, Держпром, будинок 5, інше ПІД`ЇЗД 9, інше ПОВЕРХ 4, ідентифікаційний код особи 02146446) про за участю стягнення коштів Харківської обласної прокуратури (Україна, 61001, Харківська область, місто Харків, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 4, ідентифікаційний код особи 02910108)за участю представників:

позивача Батракова О.Ю.

відповідача Пушкар Н.Б.

прокуратури Ковальова І.І.

третьої особи не з`явився

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Харківської області звернулося Акціонерне товариство «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ „ХАРКІВГАЗ» з позовом до Комунального закладу «КУП`ЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ та просить суд:

1. Прийняти позовну заяву до провадження.

2. Стягнути з Комунального закладу "Куп`янська спеціальна школа" Харківської обласної ради (код ЄДРПОУ 22672094) на користь АТ "Харківгаз" - суму заборгованості за договором розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 за період березень 2022 - червень 2023 у сумі 235 168,81 грн.

3. Стягнути з Комунального закладу "Куп`янська спеціальна школа" Харківської обласної ради (код ЄДРПОУ 22672094) на користь АТ "Харківгаз" - 3 % річних в сумі 4 146,50 грн та інфляційні втрати в сумі 4 660,01 грн.

4. Стягнути з Комунального закладу "Куп`янська спеціальна школа" Харківської обласної ради (код ЄДРПОУ 22672094) на користь АТ "Харківгаз" сплачений судовий збір у розмірі 3 659,63 грн.

5. Визначити в рішенні суду про нарахування відповідних відсотків до моменту виконання рішення з урахуванням приписів законодавства України, що регулюють таке нарахування: органу (особі), що здійснює примусове виконання рішення Господарського суду Харківської області у цій справі здійснювати:

- нарахування 3% річних на суму непогашеного за договором № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 боргу у розмірі 4 146,50 грн за такою формулою: С х 3 х Д : К : 100, де: С - сума непогашеної заборгованості; Д - кількість днів прострочення; К - кількість днів у році, в якому наявна непогашена заборгованість, за кожен повний день прострочення, починаючи з дати ухвалення судового рішення і до моменту виконання цього рішення;

- нарахування інфляційних втрат на суму непогашеного за договором № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 боргу у розмірі 4 660,01 грн за такою формулою: сума залишку боргу х індекси інфляції за кожний місяць (за весь період) - сума залишку боргу, на який нараховуються інфляційні, за період з дати ухвалення судового рішення і на момент виконання цього рішення.

При зменшенні суми боргу, внаслідок часткового виконання зобов`язання боржником, сума погашення має відніматися не від основного боргу, який існував на початок розрахункового місяця, а від суми основного боргу, помноженої на індекс інфляції у цьому місяці (фактичної вартості грошей на кінець розрахункового місяця з урахуванням інфляційних процесів). А подальший розрахунок інфляційних збитків здійснюється з урахуванням саме проіндексованого залишку основного боргу за попередній місяць у тій же послідовності (шляхом перемножування на індекс інфляції за наступний місяць та віднімання конкретної суми погашення боргу у новому розрахунковому місяці).

Ухвалою від 24.11.2023 було відкрито провадження, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, встановлено сторонам строк на подання заяв по суті справи.

Ухвалою суду від 24.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання по справі призначено на 19.02.2024 о 11:15, встановлено сторонам строк на подання заяв по суті справи.

Засідання відкладалося з 19.02.2024 по 11.03.2024, з 11.03.2024 по 25.03.2024.

Заявою за вх. 6392 від 07.03.2024 Харківська обласна прокуратура вступила у справу в порядку ст. 53 ГПК України.

14.03.2024 за вх. 7138 від прокуратури надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02146446, юридична адреса: 61022, м. Харків, майдан Свободи, Держпром, будинок 5, під`їзд 9, поверх 4.

Ухвалою від 18.03.2024 було задоволено заяву Харківської обласної прокуратури про залучення до участі у справі третьої особи (вх. 7138 від 14.03.2024), залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (Україна, 61022, Харківська область, місто Харків, Майдан Свободи, Держпром, будинок 5, інше ПІД`ЇЗД 9, інше ПОВЕРХ 4, ідентифікаційний код особи 02146446).

25.03.2024 судом було закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 15.04.2024 р. о 09:45. Засідання з розгляду справи по суті відкладалося з 15.04.2024 по 29.04.2024, з 29.04.2024 по 15.05.2024.

В судовому засіданні 15.05.2024 представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі. Представник відповідача та прокурор проти позову заперечували, представник відповідача наголосив, що проти позову заперечує повністю.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази та викладені доводи, судом встановлено наступне.

Комунальним закладом «КУП`ЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ було підписано заяву-приєднання до умов договору розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022, за якою відповідач приєднався до умов типового публічного договору розподілу природного газу, текст якого затверджений Постановою НКРЕКП № 2498 від 30.09.2015. Також, сторонами підписано Типовий договір розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022.

Згідно пункту 2.1. Договору Оператор ГРМ зобов`язується надати Споживачу Послугу з розподілу природного газу, а Споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором. Відповідно до пункту 6.1. договору (зі змінами) оплата вартості послуги Оператора ГРМ з розподілу природного газу здійснюється Споживачем за тарифом, встановленим Регулятором для Оператора ГРМ, що сплачується як плата за річну замовлену потужність, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.

Пунктом 6.3. договору передбачено, що величина річної замовленої потужності об`єкта (об`єктів) Споживача на розрахунковий календарний рік визначається відповідно до Кодексу ГРМ. Споживач, що не є побутовим, оплачує замовлену потужність виходячи з наявних об`єктів, зазначених у заяві-приєднанні, що є додатком до договору розподілу природного газу.

Відповідно до пункту 2 глави 6 розділу VI Кодексу ГРМ річна замовлена потужність об`єкта (об`єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об`єктом за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року, який визначається відповідно до вимог цього Кодексу, крім випадків, передбачених цією главою. Газовий рік - період часу, який розпочинається з першої газової доби жовтня поточного календарного року і триває до першої газової доби жовтня наступного календарного року (згідно пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу ГРМ). Споживач, що не є побутовим, має право не пізніше ніж до 20 жовтня календарного року, що передує розрахунковому (крім замовлення потужності на 2020 рік, яке здійснюється до 01 листопада), подати Оператору ГРМ уточнену заявку на величину річної замовленої потужності сумарно по всіх його об`єктах з розбивкою по кожному об`єкту в газорозподільній зоні відповідного Оператора ГРМ на розрахунковий календарний рік. У такому разі, якщо фактичний обсяг використання потужності (протягом календарного року) буде перевищувати замовлену споживачем річну потужність сумарно по всіх його об`єктах, величина перевищення має бути сплачена споживачем за півторакратною вартістю тарифу на розподіл природного газу на користь Оператора ГРМ відповідно до договору розподілу природного газу.

Враховуючи умови договору та норми Кодексу, сторонами було визначено плановий обсяг замовленої річної потужності споживача на 2022 рік, про що сторонами підписано Додаткову угоду № 1 від 14.01.2022 до договору № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 та становить: 91 997,97 м3 величина річної замовленої потужності на 2022 рік, та, відповідно, 7 666,50 м3 величина замовленої потужності на місяць.

Обсяг річної замовленої потужності на 2023 рік було визначено АТ "Харківгаз" на підставі актів приймання-передачі природного газу за період жовтень 2021 року - вересень 2022 року (акти № ХА00042971 від 31.10.2021, № ХА00044389 від 30.11.2021, № ХА00045857 від 31.12.2021, № ХА00046335 від 31.01.2022, № ХА00048644 від 28.02.2022, № ХА00049492 від 31.03.2022, № ХА00050933 від 30.04.2022, № ХА00051832 від 31.05.2022, № ХА00052415 від 30.06.2022, № ХА00052627 від 31.07.2022, № ХА00053369 від 31.08.2022, № ХА00053971 від 30.09.2022.

Позивач вказував, що АТ "Харківгаз" надавало послуги з розподілу природного газу споживачу по точці комерційного обліку, яка визначена Додатком № 4 до Договору, яка додається до заяви-приєднання, а саме: м. Куп`янськ, вул. Харківська, 101.

Загалом об`єм розподіленого позивачем відповідачу природного газу за попередній період склав 82 076,75 м. куб., згідно актів приймання-передачі газу:

- № ХА00042971 від 31.10.2021 об`єм розподіленого природного газу у жовтні 2021 року склав 3 597,39 м. куб.;

- № ХА00044389 від 30.11.2021 об`єм розподіленого природного газу у листопаді 2021року склав 12 779,27 м. куб.;

- № ХА00045857 від 31.12.2021 об`єм розподіленого природного газу у грудні 2021 року склав 18 686,09 м. куб.;

- № ХА00046335 від 31.01.2022 об`єм розподіленого природного газу у січні 2022 року склав 19 735,89 м. куб.

- № ХА00048644 від 28.02.2022 об`єм розподіленого природного газу у лютому 2022 року склав 13 353,84 м. куб.

- № ХА00049492 від 31.03.2022 об`єм розподіленого природного газу у березні 2022 року склав 11 578,79 м. куб.

- № ХА00050933 від 30.04.2022 об`єм розподіленого природного газу у квітні 2022 року склав 0,87 м. куб.

- № ХА00051832 від 31.05.2022 об`єм розподіленого природного газу у травні 2022 року склав 1 254,39 м. куб.

- № ХА00052415 від 30.06.2022 об`єм розподіленого природного газу у червні 2022 року склав 1 089,27 м. куб.

- № ХА00052627 від 31.07.2022 об`єм розподіленого природного газу у липні 2022 року склав 0,89 м. куб.

- № ХА00053369 від 31.08.2022 об`єм розподіленого природного газу у серпні 2022 року склав 0,06 м. куб.

За розрахунками позивача, обсяг місячної замовленої потужності у 2023 році складає: 82 076,75 м. куб. / 12 = 6 839,73 м. куб.

АТ "Харківгаз" було складено Додаткову угоду до Типового договору розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022, у якій, на підставі вищевикладеного, Оператором ГРМ визначено обсяг річної замовленої потужності на 2023 рік та складає 82 076,75 м.куб., яка направлена споживачу разом з листом № СЛ-62К від 13.03.2023.

Відповідно до пункту 6.8. Договору надання Оператором ГРМ послуги з розподілу природного газу Споживачу, що не є побутовим, має підтверджуватися підписаним між Сторонами актом наданих послуг, що оформлюється відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем. АТ «Харківгаз» було складено акти наданих послуг:

- № ХАЯ82002980 від 28.02.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у лютому 2022 року склав 7 666,50 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ82005491 від 31.03.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у березні 2022 року склав 7 666,49 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,58 грн.;

- № ХАЯ82007164 від 30.04.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у квітні 2022 року склав 7 666,5 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ82008786 від 31.05.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у травні 2022 року склав 7 666,5 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ82010434 від 30.06.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у червні 2022 року склав 7 666,5 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ82012226 від 31.07.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у липні 2022 року склав 7 666,49 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,48 грн.;

- № ХАЯ82013912 від 31.08.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у серпні 2022 року склав 494,61 м. куб., вартість наданих послуг складає 1 181,12 грн.;

- № ХАЯ82015531 від 30.09.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у вересні 2022 року склав 2 044,4 м. куб., вартість наданих послуг складає 4 882,03 грн.

- № ХАЯ82017230 від 31.10.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у жовтні 2022 року склав 1 236,53 м. куб., вартість наданих послуг складає 2952,83 грн. (обсяг розподіленого природного газу у серпні-жовтні 2022 було відкориговано АТ "Харківгаз" у зв`язку з тим, що внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, яка почалася 24.02.2022 у Харківській області, були пошкоджені деякі ГРС. Тому, АТ "Харківгаз" керуючись вимогами пункту 9 глави 6 розділу VI Кодексу ГРМ, здійснило перерахунок вартості річної замовленої потужності по об`єкту споживача, що було враховано у актах);

- № ХАЯ82018702 від 30.11.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у листопаді 2022 року склав 7 666,5 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ82020597 від 31.12.2022 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у грудні 2022 року склав 7 666,5 м. куб., вартість наданих послуг складає 18 307,61 грн.;

- № ХАЯ50033 від 31.01.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у січні 2023 року склав 6839,735 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.;

- № ХАЯ50321 від 28.02.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у лютому 2023 року склав 6839,73 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.;

- № БХ000004659 від 31.03.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у березні 2023 року склав 6839,73 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.;

- № БХ000006339 від 30.04.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у квітні 2023 року склав 6839,73 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.;

- № БХ000008149 від 31.05.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у травні 2023 року склав 6839,73 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.;

- № БХ000011300 від 30.06.2023 згідно з яким об`єм розподіленого природного газу споживачу у червні 2023 року склав 6839,73 м. куб., вартість наданих послуг складає 16 333,27 грн.

Акти було направлено споживачу листами № 610-Сл-15811-1222 від 21.12.2022, № СЛ-62К від 13.03.2023, № СЛ-763К від 11.09.2023.

Позивач наголошував, що АТ "Харківгаз" у повному обсязі виконало свої зобов`язання щодо забезпечення можливості цілодобового доступу відповідача до газорозподільної системи та надання послуги з розподілу належних йому об`ємів (обсягів) природного газу згідно умов договору розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022, в свою чергу, відповідачем не виконано зобов`язання за договором в частині оплати вартості величини річної замовленої потужності. Станом на дату подання позовної заяви заборгованість за надані АТ «Харківгаз» послуги з розподілу природного газу за період березень 2022 червень 2023 в сумі 235 168,81 грн залишається неоплаченою Комунальним закладом "Куп`янська спеціальна школа" Харківської обласної ради. Враховуючи умови договору № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 та норми ЦК України, АТ "Харківгаз" здійснено нарахування 3 % річних та інфляційних втрат на заборгованість відповідача за договором № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022.

Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач вказував, що Типовий договір розподілу природного газу № 09420МЮ2МОВ016/42ПВ610-478-22 від 13.01.2022 року було конкретизовано Додатковими Угодами та чітко прописано предмет, сума та строк дії договору.

КЗ "Куп`янська спеціальна школа" ХОР починаючи з 24.02.2022 року планових обсягів споживання газу подобово (номінацій) та обсягів споживання газу на газовий місяць не подавав у зв`язку з введенням воєнного стану в країні. Відповідач не відбирав природний газ з газотранспортної системи, оскільки не мав такої технічної та юридичної можливості. Позивач надавав послуги з розподілу природного газу за відсутності подачі номінацій відповідача (поза його волею).

Також, відповідач вказував, що Оператор ГРМ не вжив заходів щодо припиненням газопостачання з березня 2022 року по червень 2023 року (коли заклад освіти не функціонував і потреба в Послугах з розподілу природного газу була відсутня), хоча мав на це всі підстави, а саме: відповідно до положень глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 Оператор газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання (розподіл природного газу) на об`єкт споживача з дотриманням Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285 та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:

1) несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;

2) отримання від Оператора ГТС повідомлення про припинення розподілу природного газу споживачу у випадках: відсутності споживача в Реєстрі споживачів будь-якого постачальника у відповідному розрахунковому періоді; відсутності підтвердженої номінації у діючого постачальника на обсяги транспортування природного газу для потреб споживача;

3) необгрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання передачі природного газу (норма застосовується по об`єкту споживача, що не є побутовим).

Відповідно до пункту 10.1 Типового договору розподілу природного газу № 09420МЮ2МОВ016/42ПВ610-478-22 від 13.01.2022 року Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов`язань за цим Договором, якщо це невиконання є наслідком непереборної сили (форс-мажорних обставин). Під форс-мажорними обставинами розуміють надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами цього Договору. В даному випадку це: оголошення військового стану з 24.02.2024 року; окупація з 27.02.2022 року по 09.09.2022 року; гаряча фаза бойових дій з 09.09.2022 року; пошкодження закладу освіти - вересень 2022 року; відсутність газопостачання м. Куп`янськ у вересні та жовтні 2022 року; часткове руйнування закладу освіти - 19.01.2023 року. Також, відповідач зазначав, що повідомити про форс-мажорні обставини протягом чотирнадцяти днів з дня їх виникнення та надати підтвердні документи щодо їх настання відповідно до законодавства фізично було не можливо.

Виходячи з вище зазначеного, відповідач наголошував, що як юридично, так і механічно не міг виконати свої зобов`язання у повному обсязі. Комунальний заклад "Куп`янська спеціальна школа" Харківської обласної ради є державною установою, і вважає недоцільним платити кошти з бюджету (особливо під час військового стану) за послугу яку, яку не отримував.

У відповіді на відзив позивач вказує, що АТ "Харківгаз" усвідомлює, що у разі якщо внаслідок форс-мажорних обставин (військової агресії Російської Федерації проти України) було пошкоджено елемент газорозподільної системи та/або об`єкт газоспоживання споживача та/або його внутрішньобудинкову систему газопостачання, що призвело до унеможливлення використання споживачем свого права користуватися послугами розподілу природного газу, такий споживач на підставі розділу Х договору розподілу природного газу має бути звільнений від оплати послуг розподілу природного газу. Втім, за відсутності в матеріалах справи доказів повідомлення про настання вищезгаданих обставин, посилання на такі обставини є необґрунтованими. Надані до відзиву на позовну заяву копії актів від 23.12.2022 року та від 24.01.2023 року огляду технічного стану будівель та інженерних мереж навчального корпусу, спального корпусу та їдальні КЗ "КСШ" ХОР", витягів з ЄРДР від 23.09.2022 року та від 20.01.2023 року, витягів з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації від 13.02.2024 року, актів комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації від 13.02.2024 року інформацію щодо пошкоджень системи газопостачання, а також застереження щодо неможливості безпечної експлуатації - не містять, а відтак не є належними, допустимими та достатніми доказами існування форс-мажорних обставин. Водночас, у витягах з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації від 13.02.2024 року зазначено, що об`єкти, розташовані за адресою: м. Куп`янськ, вул. Харківська, 101, не мають ознак повного знищення.

В той ж час, на переконання відповідача, в цілому обставини справи свідчать про те, що договір розподілу природного газу сторонами з березня 2022 року не виконувався, оскільки, відповідач послуг транспортування газу не замовляв, планових обсягів споживання газу подобово (номінацій) не заявляв та не підтверджував, фінансове забезпечення не надавав, замовником послуг себе не вважає; позивач послуг транспортування газу не надавав, номінацій не отримував і не підтверджував, передачу газу в точках виходу не зупиняв і не обмежував за наявності підстав і обов`язку, визначених умовами договору і нормами Кодексу ГТС.

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації у письмових поясненнях третьої особи зазначав, що відповідно до п. 10.1. Договору Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне виконання зобов`язань за Договором, якщо це невиконання є наслідком непереборної сили (форс-мажорних обставин). У 2022 році виникли надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливили виконання зобов`язань, передбачених умовами Договору, а саме: оголошення військового стану з 24.02.2024, окупація з 27.02.2024 по 09.09.2022, гаряча фаза бойових дій з 09.09.2022, пошкодження у вересні 2022 року та часткове руйнування 19.01.2023 спеціальної школи, відсутність взагалі газопостачання у місті Куп`янськ у вересні, жовтні 2022 року.

В наданих до суду поясненнях по справі прокуратура вказувала, що відповідачем надано довідку Куп`янської міської військової адміністрації від 08.01.2024 № 32 про період окупації міста, проведення активних бойових дій на території, відсутність комунікацій, нездійснення державними органами своєї діяльності тощо. Після деокупації територія та приміщення закладу освіти двічі зазнавало пошкоджень внаслідок обстрілів з боку держави-агресора. За вказаними фактами зареєстровані кримінальні провадження (№ 12022221100000498 від 22.09.2022 та № 12023221100000161 від 19.01.2023 за ч. 1 ст. 438 Кримінального кодексу України обидва). До матеріалів справи долучені акти комісійного обстеження пошкоджених приміщень від 12.02.2024 (2 акти), від 13.02.2024 (2 акти), затверджених головою комісії Куп`янської міської військової адміністрації та 4 витяги від 13.02.2024 з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації. Зокрема, в акті комісійного обстеження пошкоджених приміщень від 12.02.2024 (приміщення з літерою Б) вказано про пошкодження системи опалення та газопостачання внаслідок обстрілів у вересні 2022 року. Аналогічна інформація міститься у витязі з реєстру пошкодженого майна. Про заборгованість за розподіл природного газу, позивач вказує на період з початку повномасштабного вторгнення по червень 2023 року, тобто за період, протягом якого заклад освіти не здійснював свою діяльність у зв`язку з обставинами непереборної сили, а саме: окупація, руйнування приміщень та здійснення по теперішній час масованих обстрілів, у зв`язку з чим перебування цивільного населення на території Куп`янського району є вкрай небезпечним. Беззаперечним фактом, який спростовує обставину споживання газу закладом освіти, є документальне підтвердження руйнування газового обладнання та газової труби у 2022 році, що унеможливлює постачання газу до відповідача взагалі: відсутність додаткової угоди, якою продовжений строк дії договору на розподіл природного газу у 2023 році, припинення у лютому 2022 року договірних відносин відповідача щодо постачання природного газу: непроведения відповідачем тендеру із закупівлі газу (на розподіл та постачання) у 2023 році. Вищевказане є надзвичайними та невідворотними обставинами, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору, та підтверджують причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили та її наслідками у вигляді невиконання умов договору.

Також, прокуратура вказувала, що висуваючи вимогу про стягнення коштів за розподіл природного газу у 2023 році, позивач посилається на те, що типовий договір на розподіл природного газу є таким, що укладений на невизначений строк (п. 12.1 Договору), а тому строк дії договору продовжувати щорічно не потрібно, що свідчить, на думку позивача, про продовження договірних відносин та є підставою для стягнення коштів за розподіл природного газу у 2023 році. В той же час, необхідність укладення вказаних угод обумовлюється вимогами бюджетного законодавства, якими врегульовано умови фінансування бюджетних установ, якою є відповідач. У разі укладення договору про закупівлю, відповідно до умов якого передбачається оплата за рахунок бюджетних коштів, застосовуються норми бюджетного законодавства зокрема щодо обмеження у часі строку дії такого договору (строку виконання замовником зобов`язань за таким договором). Разом з цим укладання такого договору здійснюється відповідно до умов пропозиції постачальника процедури закупівлі з урахуванням фінансового плану підприємства. Таким чином, вимогами бюджетного законодавства щодо обмеження строків укладення договорів з бюджетними установами, обумовлена необхідність укладення додаткових угод зі споживачем, якими продовжуються строки виконання договору, чого у 2023 році зроблено не було. Враховуючи викладене, посилання позивача на існування договірних зобов`язань у 2023 році лише на підставі безстроковості типового договору, за відсутності підтвердження надання послуг з розподілу газу та документального підтвердження його споживання є таким, що суперечить дійсним обставинам справи.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням правових підстав позовних вимог і викладених сторонами доводів та заперечень, суд виходить з наступного.

Згідно ізст. 11 ЦК Українипідставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ст. 626 ЦК України).

Статтею 627 ЦК Україниустановлено, що відповідно дост. 6 цього Кодексусторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цьогоКодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно дост. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно із ч. 1ст. 634 ЦК Українидоговором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Відповідно дост. 901 ЦК Україниза договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не установлено договором.

Частиною 1ст. 903 ЦК Україниустановлено, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до статей525,526 ЦК Українизобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цьогоКодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не установлено договором або законом.

Договір є обов`язковим до виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

За приписами п.1ст. 530 ЦК Україниякщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно дост.527 ЦК Україниборжник зобов`язаний виконати свій обов`язок, а кредитор - прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов`язання чи звичаїв ділового обороту.

В той же час, стаття 617 Цивільного кодексу України звільняє від відповідальності за порушення зобов`язань, якщо воно стало в результаті форс-мажору.

Згідно зі ст. 14 Закону України Про торгово-промислові палати в Україні Торгово-промислова палата України здійснює свою діяльність відповідно до цього Закону, інших законів, нормативно-правових актів та свого Статуту. Торгово-промислова палата України відповідно до цього Закону та свого Статуту здійснює представницькі функції як в Україні, так і за її межами, об`єднує торгово-промислові палати та координує їх діяльність. Торгово-промислова палата України: відкриває свої представництва та філії в інших країнах, а також засновує разом із зарубіжними партнерськими організаціями як в Україні, так і за її межами змішані торгово-промислові палати, ділові ради та інші спільні організації; засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб; засвідчує форс-мажорні обставини відповідно до умов договорів за зверненнями суб`єктів господарської діяльності, що здійснюють будівництво житла (замовників, забудовників); веде недержавний реєстр українських підприємців за їх згодою, фінансовий стан яких свідчить про їх надійність як партнерів у підприємницькій діяльності в Україні та за її межами. Порядок ведення зазначеного реєстру визначається Торгово-промисловою палатою України.

Відповідно до ст. 14-1 Закону України Про торгово-промислові палати в Україні Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно. Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Отже, відповідно до вищезазначених положень законодавства форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні і невідворотні обставини за даних умов здійснення господарської діяльності, що об`єктивно унеможливлюють виконання особою зобов`язань за умовами договору, обов`язків, передбачених законодавством.

Надзвичайними є ті обставини, настання яких не очікується сторонами при звичайному перебігу справ. Під надзвичайними можуть розумітися такі обставини, настання яких добросовісний та розумний учасник правовідносин не міг очікувати та передбачити при прояві ним достатнього ступеня обачливості.

Невідворотними є обставини, настанню яких учасник правовідносин не міг запобігти, а також не міг запобігти наслідкам таких обставин навіть за умови прояву належного ступеня обачливості та застосуванню розумних заходів із запобігання таким наслідкам.

Ключовим є те, що непереборна сила робить неможливим виконання зобов`язання в принципі, незалежно від тих зусиль та матеріальних витрат, які сторона понесла чи могла понести (п.38 постанови Верховного Суду від 21.07.2021 у справі № 912/3323/20).

Між обставинами непереборної сили та неможливістю належного виконання зобов`язання має бути причинно-наслідковий зв`язок. Тобто неможливість виконання зобов`язання має бути викликана саме обставиною непереборної сили, а не обставинами, ризик настання яких несе учасник правовідносин.

Відповідно до п. 10.1 договору сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов`язань за цим договором, якщо це невиконання є наслідком непереборної сили (форс-мажорних обставин). Під форс-мажорними обставинами розуміють надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами цього договору. Строк виконання зобов`язань відкладається на строк дії форс-мажорних обставин (п. 10.2 договору). Сторони зобов`язані негайно повідомити про форс-мажорні обставини та протягом чотирнадцяти днів з дня їх виникнення надати підтвердні документи щодо їх настання відповідно до законодавства (п. 10.3 договору). Засвідчення форс-мажорних обставин здійснюється у встановленому законодавством порядку (п. 10.4 договору).

В контексті зазначеного, суд не може не врахувати, що даний спір виник під час таких загальновідомих обставин, як широкомасштабна воєнна агресія Російської Федерації на територію України.

Зі змісту листа Торгово-промислової палати України № 2024/02.0-7.1 від 28.02.2022, який є загальнодоступним, вбачається, що Торгово-промислова палата України на підставі ст. ст. 14, 14-1 Закону України Про торгово-промислові палати в Україні від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні. Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Водночас, суд зауважує, що лист ТПП України від 28.02.2022 не є сертифікатом у розумінні наведеного положення Закону, та не є документом, який був виданий за зверненням відповідного суб`єкта, для якого настали певні форс-мажорні обставини.

Суд зазначає, що форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона, яка посилається на них, як на підставу неможливості виконання зобов`язання, повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі, але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для цього конкретного випадку виконання господарського зобов`язання.

В будь-якому разі сторона зобов`язання, яка його не виконує, повинна довести, що в кожному окремому випадку саме ці конкретні обставини мали непереборний характер саме для цієї конкретної особи при виконанні нею конкретних договірних зобов`язань. І кожен такий випадок має оцінюватись судом незалежно від наявності засвідчених компетентним органом обставин непереборної сили.

Верховний Суд у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду у постанові від 19.08.2022 у справі № 908/2287/17 зазначив, що сертифікат торгово-промислової палати, який підтверджує наявність форс-мажорних обставин, не може вважатися беззаперечним доказом про їх існування, а повинен критично оцінюватися судом з урахуванням встановлених обставин справи та у сукупності з іншими доказами (подібні правові висновки викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 926/2343/16, від 16.07.2019 у справі № 917/1053/18 та від 25.11.2021 у справі № 905/55/21). Адже визнання сертифіката торгово-промислової палати беззаперечним та достатнім доказом про існування форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) без надання судом оцінки іншим доказам суперечить принципу змагальності сторін судового процесу.

Відповідно до статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Отже, навіть у разі наявності сертифікату ТПП України про форс-мажор, суд оцінюватиме цей доказ у сукупності з іншими. Водночас, відсутність такого доказу не позбавляє сторону доводити наявність обставин непереборної сили будь-якими іншими належними та допустимими доказами.

Як свідчать матеріали справи, згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням Комунального закладу «КУП`ЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ Харківська область, місто Куп`янськ, вулиця Харківська, будинок 101.

За Заявою-приєднанням до умов договору розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 адресою об`єкта споживача (точки комерційного обліку) також є: місто Куп`янськ, вулиця Харківська, будинок 101.

Відповідно до Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25 квітня 2022 року, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022, Куп`янську міську територіальну громаду Куп`янського району Харківської області віднесено до таких територіальних громад.

Згідно з Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022, Куп`янська міська територіальна громада Куп`янського району Харківської області з 24.02.2022 по 09.09.2022 була визнана територією, тимчасово окупованою російською федерацією; в період з 09.09.2022 по 17.09.2022 - територією активних бойових дій; з 17.09.2022 - є територією можливих бойових дій.

Враховуючи місце розташування відповідача є очевидним, що школа опинилася з початку широкомасштабної військової агресії Російської Федерації на територію України в тимчасовій окупації, а після деокупації і по цей час знаходиться в зоні близькій до лінії фронту та проведення активних бойових дій. Загальновідомими також є факти майже щоденних обстрілів та бомбардування Куп`янського району.

Вказані факти, на переконання суду, доводять обставини неможливості в таких умовах здійснення відповідачем діяльності та виконання умов договору. З огляду на очевидність, надзвичайність та невідворотність цих обставин, відповідач має право посилатися на них, як на форс-мажорні та як на правомірну підставу невиконання своїх обов`язків у договірних взаємовідносинах з позивачем.

Як зазначалося, відповідно до п. 10.2 договору строк виконання зобов`язання відкладається на строк дії форс-мажорних обставин. Отже, суд приходить до висновку, що позивач передчасно звернувся до суду з даним позовом.

Крім того, суд не може вважати підтвердженими позивачем і обставини надання відповідних послуг відповідачу щодо розподілу природного газу у спірний період.

Зокрема, вищенаведені акти наданих послуг були складені позивачем в односторонньому порядку. При цьому, зазначена в них інформація про об`єми розподіленого природного газу відповідачу (тобто факт надання позивачем відповідних послуг) не підтверджена жодними первинними документами, як-то даними комерційного вузла обліку (лічильника газу), отриманими в порядку, передбаченому розділом V договору, даними Інформаційної платформи, до якої мають доступ сторони, тощо.

При цьому, як було зазначено, відповідач заперечує отримання відповідних послуг від позивача з посиланням на обставини проведення військових дій, зокрема, в Куп`янському районі та пошкодження об`єкту газоспоживання.

Такі заперечення відповідача підтверджуються довідкою Куп`янської міської військової адміністрації від 08.01.2024 № 32 про період окупації міста, проведення активних бойових дій на території, відсутність комунікацій, нездійснення державними органами своєї діяльності тощо. Після деокупації територія та приміщення закладу освіти двічі зазнавало пошкоджень внаслідок обстрілів з боку держави-агресора. За вказаними фактами зареєстровані кримінальні провадження (№ 12022221100000498 від 22.09.2022 та № 12023221100000161 від 19.01.2023 за ч. 1 ст. 438 Кримінального кодексу України обидва). До матеріалів справи долучені акти комісійного обстеження пошкоджених приміщень від 12.02.2024 (2 акти), від 13.02.2024 (2 акти), затверджених головою комісії Куп`янської міської військової адміністрації та 4 витяги від 13.02.2024 з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації. Зокрема, в акті комісійного обстеження пошкоджених приміщень від 12.02.2024 (приміщення з літерою Б) вказано про пошкодження системи опалення та газопостачання внаслідок обстрілів у вересні 2022 року. Аналогічна інформація міститься у витязі з реєстру пошкодженого майна. Про заборгованість за розподіл природного газу, позивач вказує на період з початку повномасштабного вторгнення по червень 2023 року, тобто за період, протягом якого заклад освіти не здійснював свою діяльність у зв`язку з обставинами непереборної сили, а саме: окупація, руйнування приміщень та здійснення по теперішній час масованих обстрілів, у зв`язку з чим перебування цивільного населення на території Куп`янського району є вкрай небезпечним.

Також, фактом, який спростовує обставину споживання газу закладом освіти, є документальне підтвердження руйнування газового обладнання та газової труби у 2022 році, що унеможливлює постачання газу до відповідача взагалі: відсутність додаткової угоди, якою продовжений строк дії договору на розподіл природного газу у 2023 році, припинення у лютому 2022 року договірних відносин відповідача щодо постачання природного газу: непроведения відповідачем тендеру із закупівлі газу (на розподіл та постачання) у 2023 році. Посилання позивача на існування договірних зобов`язань у 2023 році лише на підставі безстроковості типового договору, за відсутності укладення додаткової угоди або нового договору, відсутності підтвердження надання послуг з розподілу газу та документального підтвердження його споживання є таким, що суперечить дійсним обставинам справи.

Таким чином, наявність в матеріалах справи суперечливої та не підтвердженої об`єктивними даними інформації позивача щодо факту та обсягів надання послуг з розподілу природного газу відповідачу, унеможливлює визнання обґрунтованими відповідних позовних вимог АТ «Харківгаз».

Окрім того, відповідно до глави 7 розділу VI Кодексу ГРМ Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання (розподіл природного газу) на об`єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, зокрема, у випадках: відсутності споживача в Реєстрі споживачів будь-якого постачальника у відповідному розрахунковому періоді; відсутності підтвердженої номінації у діючого постачальника на обсяги транспортування природного газу для потреб споживача; подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов`язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання.

Таким чином, у позивача було достатньо підстав для припинення розподілу природного газу відповідачу, водночас, він продовжував здійснювати відповідні нарахування.

Враховуючи викладене, встановлені обставини фактичного не виконання сторонами договору розподілу природного газу з березня 2022 року, позовні вимоги Акціонерного товариства «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ „ХАРКІВГАЗ» про стягнення з Комунального закладу «КУП`ЯНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ заборгованості за договором розподілу природного газу № 09420MIO2MDB016/42DB610-478-22 від 13.01.2022 - не підлягають задоволенню з огляду на їх необґрунтованість.

З урахуванням відмови в задоволенні позову та приписів ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору по даній справі не підлягають покладенню на відповідача.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, статтями 1, 2, 5, 7, 11, 13, 14, 15, 73, 74, 80, 86, 129, 165, 238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позовних вимог Акціонерного товариства «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ „ХАРКІВГАЗ».

Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення його повного тексту. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається в строки та в порядку визначеному ст.ст. 256, 257 ГПК України з урахуванням п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Повне рішення складено "22" травня 2024 р.

СуддяЛ.С. Лаврова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу119211787
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —922/4940/23

Постанова від 07.08.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Терещенко Оксана Іванівна

Постанова від 07.08.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Терещенко Оксана Іванівна

Ухвала від 13.06.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Терещенко Оксана Іванівна

Рішення від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 25.03.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні