Рішення
від 13.05.2024 по справі 646/4356/19
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Ленінський районний суд м.Полтави

Справа № 646/4356/19

Провадження № 2/553/76/2024

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

13.05.2024м. Полтава

Ленінський районний суд м. Полтави в складі головуючого судді Фоміної Ю.В., за участю секретаря судового засідання Долгової М.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу №646/4356/19 за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківгаз Збут», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору ОСОБА_2 про визнання бездіяльності неправомірною, зобов`язання вчинити певні дії, відшкодування матеріальної та моральної шкоди,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

25.06.2019 року ОСОБА_1 звернувся до Червонозаводського районного суду м. Харкова з позовом до Публічного акціонерного товариства «Харківміськгаз» про визнання неправомірною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, а саме: визнати неправомірною бездіяльність ПАТ «Харківміськгаз» щодо розгляду його заяви від 02.10.2018 року та зобов`язати ПАТ «Харківміськгаз» надати відповідь на питання, викладені в заяві від 02.10.2018 року.

Позивач неодноразово уточнював позовні вимоги та склад учасників справи та 09.02.2024 року до Ленінського районного суду м. Полтави подані позовні вимоги в остаточній редакції, відповідно до яких позивач ОСОБА_1 просить визнати неправомірною бездіяльність ПАТ «Харківміськгаз» щодо ненадання відповідей ОСОБА_1 на його вимоги від 13.05.2011 року, 14.03.2016 року,21.04.2016 року про визнання наданих йому державних пільг, призначених з 01.05.2011 року, які складають 50% від нарахованих сум за комунальні послуги, згідно ч.1 ст.21 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи»; визнати неправомірними дії АТ «Оператора газорозподільної системи «Харківміськгаз» у відмові визнання наданих ОСОБА_1 державних пільг з 01.05.2011 року, які складають 50% від нарахованих сум за комунальні послуги, згідно ч.1 ст.21 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи»; зобов`язати АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» визнати ОСОБА_1 як особу, яка не є споживачем комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1 з 26.10.2005 року; зобов`язати АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» та ТОВ «Харківгаз Збут» визнати відповідним власником особового рахунку № НОМЕР_1 ОСОБА_2 замість ОСОБА_1 та внести відповідні зміни в свою документацію з 26.10.2005 року; стягнути з АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» на користь ОСОБА_1 матеріальні витрати з індексацією у розмірі 4390,56 грн., та моральну шкоду з індексацією у розмірі 202650,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 26.10.2005 року на підставі договору дарування позивач передав своє право володіння 24/100 часткою комунальної квартири за адресою: АДРЕСА_1 громадянину ОСОБА_2 . За усною домовленість з останнім позивач і досі залишається зареєстрованим за цією адресою. ОСОБА_2 не виконав свої прямі зобов`язання та не переоформив на своє ім`я особові рахунки усіх комунальних служб, саме рахунок за послуги газопостачання. З 2006 року він не проживає за вказаною адресою. З 01.05.2011 року позивача зареєстрували в Управлінні соціального захисту населення Харківській області у єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги. В Управлінні йому надали для пред`явлення в комунальні служби документи: копію паспорта з відмітною про його пільги. 13.05.2011 року він направив до ПАТ «Харківгаз» заяву з копією посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС разом з Витягом з ЄДВРП для реєстрації його, як пільговика ліквідатора 2 категорії. В порушення закону України «Про звернення громадян» йому не було направлено ні відповіді про реєстрацію його як пільговика, ні про відмову в реєстрації. Саме тому, що він не був власником житла, він не турбувався про відсутність відповіді на його заяву від 13.05.2011 року, доки не отримав судовий наказ Червонозаводського районного суду м. Харкова від 23.04.2014 року про стягнення з нього на користь ПАТ «Харківміськгаз» заборгованості в розмірі 1260,89 грн., який згодом було скасовано. 14.03.2016 року він направив до ПАТ «Харківміськгаз» повторну заяву рекомендованим листом №6114602400830 про реєстрацію його пільг. В порушення Закону України «Про звернення громадян» відповіді йому знов не було надано. 21.04.2016 року він направив до ПАТ «Харківміськгаз» рекомендованим листом №6105232490126 заяву з додатками. Згідно вимог «Правил надання населенню послуг з газопостачання» про перереєстрацію особового рахунку № НОМЕР_1 на ОСОБА_2 .. В порушення закону України «Про звернення громадян» відповіді на заяву від 21.04.2016 року йому також не було надано. 15.07.2020 року про відмову у наданні відповіді на дві заяви від 14.03.2016 року та 21.04.2016 року йому надіслав начальник управління клієнтського сервісу АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз». У вересні 2018 року на його мобільний телефон надійшла СМС-повідомлення про заборгованість перед ПАТ «Харківміськгаз» у розмірі 7902,07 грн. 02.10.2018 року позивач звернувся рекомендованим листом №6100139275078 до підприємства про надання офіційного документу про заборгованість із пропозицією розстрочення погашення заборгованості. В порушення Закону України «Про звернення громадян» відповідівід ПАТ «Харківвміськгаз» не отримав. Тому 25.06.2019 року звернувся до суду із позовом до ПАТ «Харківміськгаз» щодо бездіяльності на усі його заяви. Факт про те, що власником житла є ОСОБА_2 . ПАТ «Харківміськгаз» офіційно було вже відомо 29.07.2015 року. 21.11.2019 року був арештований його пенсійний рахунок в Приватбанку, з рахунку відбулося примусове утримання 767,96 грн. на користь АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз». 01.07.2020 року позивач направив заяву до ПАТ «Харківміськгаз» про призначення йому пільг і відсутність права власності на житло взагалі у м. Харкові, а також про повернення йому 767,96 грн., утриманих на користь ПАТ «Харківміськгаз». З відповіді від 10.07.020 року начальника управління клієнтського сервісу АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», позивач дізнався, що з 14.05.2019 року ПАТ «Харківміськгаз» більше не існує. Замість нього зявилося АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», який також як й ПАТ «Харківміськгаз» теж не визнає його пільг, тому відправляють до ТОВ «Харківгаз збут». Також, у відповіді було надано із затримкою у 9 рків пояснення про порядок оформлення пільг, які ще ПАТ «Харківміськгаз» зобовязаний був відповісти на його заяву від 13.05.2011 року. Крім того, була надана необгрунтована відмова на заяву в перереєстрації власника. 06.07.2020 року він знову направив заяву до «Харківміськгаз» та надання документів. На що отримав відповідь від 15.07.2020 року, що за газопостачання й реєстрацію пільг з 01.07.2015 року відповідає ТОВ «Харківгаз збут», але додатком до відповіді АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» надав нову відомость нарахувань, без його пільг. Ще в цій відповіді було повідомлено про те, що відповіді на його запитання з 2011 року у звязку із реорганізацією підприємства не збираються надавати. Погрози від АТ «Харківміськгаз» про примушення його до сплати нарахованої заборгованості через суд, які продовжуються, є наслідком неправомірної бездіяльності ПАТ «Харківміськгаз» з 2011 року й надалі з 14.05.2019 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», а також на підставі відмови обох відповідачів в реєстрації його пільг і перереєстрації власників особового рахунку № НОМЕР_1 . Ще одним наслідком бездіяльності є відмова в передачі цієї інформації до поставщика газу з 01.07.2015 року ТОВ «Харківгаз збуд», яке також надсилає на його ім`я погрози звернення до суду. Під час його вимушеного листування він витратив грошові кошти у сумі 343,20 грн., також з його пенсійного рахунку примусово утримано 767,96 грн., відбулося різке погіршення його здоров`ю та витрати на лікування становили 1780,85 грн. Таким чином, розмір понесених матеріальних витрат складає 3235,21 грн. Загальна сума розміру індексації матеріальних втрат за період з 18.06.2021 по 01.01.2024 становить 1155.35 грн. Також, йому спричинена моральна шкода, яка полягає у спричинених моральних стражданнях, які позначили негативні зміни у його житті, погіршення його здоров`я, наслідком чого стали негативні переживання, насторога, тривога, знижений та нестійкий настрій, порушення сну, неприємні сновидіння, емоційна напруга, знервованість, бажання уникати контактів, почуття образи, обурення, приничення гідності, часткова втрата зору та суху, нераціональне витрачання життєвого часу на проведення правових заходів, необхідність тривалого перебування у юридичному процесі, перенесений інсульт. Спричинену моральну шкоду він оцінює у 150000,00 грн. Загальна сума моральної шкоди разом з індексацією за період з 18.06.2021 року по 01.01.2024 року складає 202650,00 грн.

Ухвалою судді Червонозаводського районного суду м. Харкова від 27.06.2019 року відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до ПАТ «Харківміськгаз» про визнання неправомірною бездіяльністю та зобов`язання вчинити певні дії та призначено підготовче засідання.

Ухвалою судді Ленінського міського суду м. Полтави Парахіною Є.В. від 27.04.2022 року справа прийнята до провадження судді Ленінського районного суду м. Полтави у звязку із зміною територіальної підсудності судових справ в період воєнного стану.

Ухвалою Ленінського районного суду м. Полтави від 16.08.2022 року, до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 .

Ухвалою судді Ленінського районного суду м. Полтави Фоміної Ю.В. від 13.12.2023 року справу прийнято до свого провадження у зв`язку із відставкою судді ОСОБА_3 та прийнято рішення про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначивши підготовче судове засідання.

Ухвалою Ленінського районного суду м. Полтави від 11.04.2024 року підготовче провадження у справі закрито та справу призначеного до судового розгляду по суті.

В судове засідання позивач не з`явився, надав заяву про розгляд справи без його участі.

В судове засідання представник відповідача АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» не з`явився, надав заяву про розгляд справи без участі представника відповідача та письмовий відзив на позовну заяву відповідно до якого проти позовних вимог заперечує зважаючи на наступне: Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2494 затверджений Кодекс газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРС), дія якого поширюється на операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників.

Відповідно до розділу І Кодексу ГРС оператор газорозподільноїсистеми (далі - Оператор ГРМ) - суб`єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства, та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління.

Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», яке до 14.05.2019 іменувалось як Публічне акціонерне товариство «Харківміськгаз» (копія наказу №01Но-130-0519 від 20.05.2019 «Про проведення організаційно-правових заходів щодо зміни типу та найменування Товариства» та копія виписки з ЄДРПОУ надавалась до суду 10.09.2019 разом з клопотанням) здійснювало функції Оператора газорозподільної системи на підставіліцензій на право провадження господарської діяльності з розподілу природного газу, а саме:

-ліцензія №507412, видана на підставі рішення від 21.04.2011 №674, строком дії з 07.04.2010 по 06.04.2015;

-ліцензія, видана відповідно до постанови НКРЕКП від 02.04.2015 №1174, терміном дії з 07.04.2015 по 06.04.2020;

-ліцензія, видана відповідно до постанови НКРЕКП від 02.04.2015 №1174, переоформлена постановою НКРЕКП від 08.09.2015 №2284 на безстрокову;

-ліцензія, видана відповідно до постанови НКРЕКП від 29.06.2017 року №842, без зазначення терміну дії.

Починаючи з 01.08.2023 року АТ «Харківміськгаз» припинив свої функції Оператора ГРМ на підставі постанови НКРЕКП від 28.07.2023 №1387 «Про зупинення дії ліцензії з розподілу природного газу, виданої АТ «Харківміськгаз».

Таким чином твердження Позивача про те, що АТ «Харківміськгаз» не мало жодного відношення до ПАТ «Харківміськгаз», та про те, що АТ «Харківміськгаз» не мало підстав для надання послуг з розподілу природного газу населенню не відповідає дійсним обставинам та документам.

АТ «Харківміськгаз» зазначає, що відповіді на звернення були направлені на адресу Позивача звичайними поштовими відправленнями у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

Щодо тверджень Позивача відносно ненадання відповіді на звернення від 13.05.2011 необхідно звернути увагу, що як вбачається з матеріалів справи, які містять копію вказаної заяви ОСОБА_1 з додатками, відсутнє підтвердження відправлення означеної заяви на адресу ПАТ «Харківміськгаз», а у самій заяві відсутній повний перелік документів для оформлення пільгової знижки на оплату послуг з газопостачання, а саме: до заяви було надано лише копію паспорта ОСОБА_1 та інформацію, яка підписана невідомою особою та не завірена печаткою. Інших документів, які були передбачені діючим на той момент законодавством для оформлення пільги ОСОБА_1 не надав.

Відповідно до п. 9 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 №348 термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженими керівниками організацій переліками документів і номенклатурами справ, що утворюються у процесі їх діяльності. Як правило, встановлюється п`ятирічний термін зберігання пропозицій, заяв і скарг та документів, пов`язаних з їх розглядом і вирішенням.

Щодо тверджень Позивача відносно ненадання відповіді на звернення від 14.03.2016, відповідно до інформації, що міститься у копії повідомлення про вручення поштового відправлення, ім`я отримувача вказано як КП «Харківводоканал». Отримала вказане поштове відправлення невідома особа «Минкова», яка не є посадовою особою у штаті АТ «Харківміськгаз». Отже, враховуючи означене, заява ОСОБА_1 від 16.03.2016 на адресу АТ «Харківміськгаз» не надходила.

Крім того, у наданій Позивачем до суду копії заяви з додатками знов відсутній весь перелік документів, який необхідно надати споживачу природного газу для оформлення пільги.

Щодо тверджень Позивача відносно ненадання відповіді на звернення від 21.04.2016 року, зазначає, що вказана заява надійшла на адресу АТ «Харківміськгаз» 04.05.2016 (вх. №Ф-926), а Відповідачем 01.06.2016 (вих. №03/1085) на адресу Позивача була направлена відповідь простим поштовим відправленням (копія надавалась до суду та міститься в матеріалах справи).

При цьому, нормами чинного законодавства не передбачено зобов`язання Відповідача направляти відповіді на звернення громадян конкретно визначеним видом поштового відправлення: рекомендованим листом, листом з повідомленням про вручення, листом з оголошеною цінністю тощо.

До 16.07.2016 порядок надання пільг на оплату послуг з газопостачання був визначений «Правилами надання населенню послуг з газопостачання», затверджених Постановою КМУ від 09.12.1999 №2246 (далі - Правила №2246), які регулювали відносини між газопостачальними підприємствами, газорозподільними підприємствами та фізичними особами (населенням) - споживачами газу.

Відповідно до п. 18 Правил №2246 у разіотримання правана пільги з оплати природного або скрапленого газу споживач повинен звернутися до газопостачального підприємства з письмовою заявою та документами, що підтверджують його право на пільги.

Позивачу разом із заявою необхідно було подати до ПАТ «Харківміськгаз» (АТ «Харківміськгаз») такі документи: Довідка про реєстрацію у Єдиному Державному автоматизованому реєстрі пільговиків (ЄДАРП); документ, що підтверджує право на пільгову знижку; довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру; довідка про склад сім`ї з місця реєстрації.

Позивачем не були надані вказані вище документи в повному обсязі, тому нарахування за спожитий природний газ здійснювалися без урахування пільг.

Згідно з вимогами «Правил надання населенню послуг з газопостачання» знижка на оплату послуг з газопостачання надавалась з моменту письмового звернення при умові надання всіх необхідних документів.

З 2016 року законодавство щодо отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг зазнавало змін, у т.ч. в тій частині щодо звернення на отримання пільг.

Відповідно до п. 31 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджених Постановою КМУ від 17.04.2019 №373 для призначенняпільг пільговики, які перебувають на обліку в Реєстрі осіб, які мають право на пільги, що є структурною підсистемою Єдиного соціального реєстру, або їх законні представники звертаються з відповідною заявою про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу за формою згідно з додатком, до якої додається у разі потреби довідка про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі:

до 30листопада 2022року включно - до структурнихпідрозділів зпитань соціальногозахисту населення районних, районних у м м. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) за зареєстрованим (задекларованим) місцем проживання (або фактичним місцем проживання - у разі перебування на обліку в Реєстрі за фактичним місцем проживання);

- починаючи з1грудня 2022 року - до органів Пенсійного фонду України.

Для отримання пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу заява подається щороку.

Таким чином, до 2019 року Позивачем до ПАТ «Харківміськгаз» (АТ «Харківміськгаз») не надавались необхідні документи в повному обсязі для отримання пільги, а починаючи з 2019 року АТ «Харківміськгаз» як Оператор ГРМ не здійснював надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Крім того, вбачається суперечливість позовних вимог Позивача, а саме: однією позовною вимогою Позивач просить визнати його якособу,яка неє споживачемкомунальних послуг з 26.10.2005, а іншою позовною вимогою просить визнатинеправомірними дії АТ «Харківміськгаз» у відмові віднадання пільг з 01.05.2011.

Відповідно до п. 4 гл. 1 р. І Кодексу ГРС споживач природногогазу (споживач) - фізична особа, фізична особа-підприємець або юридична особа, об`єкти якої в установленому порядку підключені до/через ГРМ Оператора ГРМ, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, зокрема в якості сировини, а не для перепродажу.

Побутовий споживач відповідно до визначення вказаного у п. 4 гл. 1 р. І Кодексу ГРС - це споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність.

Дія КодексуГРМ поширюється на Операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників.

Пунктом 2ч.1ст.5Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» передбачено,що дожитлово-комунальнихпослуг належать,зокрема,комунальні послуги-послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Згідно вимог гл. 3 р. VI Кодексу ГРМ, Споживачі, у тому числі побутові споживачі, для здійснення ними санкціонованого відбору природного газу з ГРМ та можливості забезпечення постачання їм природного газу їх постачальниками зобов`язані укласти договір розподілу природного газу з Оператором ГРМ, до газорозподільної системи якого в установленому законодавством порядку підключений їх об`єкт. Здійснення відбору (споживання) природного газу споживачем за відсутності укладеного договору розподілу природного газу не допускається.

Статтею 40 ЗУ «Про ринок природного газу» передбачено, що розподіл природного газу здійснюється на підставі та на умовах Типового договору розподілу природного газу (який затверджується Регулятором) в порядку, передбаченому Кодексом ГРС та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з п. 1 гл. 3 р. VI Кодексу ГРС за однією поштовою адресою укладається один договір розподілу природного газу з побутовим споживачем.

Відповідно до пунктів 3, 4, 5 гл. 3 р. VI Кодексу ГРС договір розподілу природного газу є публічним та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 ЦК України за формою Типового договору розподілу природного газу.

Договір розподілу природного газу між Оператором ГРМ та споживачем укладається шляхом підписання заяви-приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу, що відповідає Типовому договору розподілу природного газу, розміщеному на офіційному веб-сайті Регулятора та Оператора ГРМ та/або в друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності з розподілу газу, і не потребує двостороннього підписання сторонами письмової форми договору.

Відповідно до п.7 гл.3 р VI Кодексу, п. 1.3 Типового договору розподілу природного газу фактом приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти договір розподілу природного газу, зокрема повернення підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка Оператора ГРМ та/або документально підтверджене споживання природного газу.

Оскільки квартира АДРЕСА_2 ) є комунальною квартирою, то на оплату послуг з розподілу природного газу відкриті чотири особових рахунки:

- НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_4 , за яким зареєстрована одна особа;

-1310361298 на ім`я ОСОБА_5 , за яким зареєстровані шість осіб;

-1310361319 на ім`я ОСОБА_6 , за яким зареєстрована одна особа;

-1310361314 на ім`я ОСОБА_1 , за яким зареєстровані три особи.

Відповідно до норм Кодексу ГРС побутові споживачі у разі відсутності лічильника газу споживають природний газ за нормами споживання, встановленими законодавством, до термінів, передбачених Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», та з урахуванням вимог цього Кодексу. Обсяг спожитого газу мешканцями квартири визначається по кількості зареєстрованих осіб за нормами споживання природного газу за наявності плити газової.

Новий власник житлового приміщення ОСОБА_2 стосовно переоформлення на своє ім`я особового рахунку НОМЕР_1 до АТ «Харківміськгаз» не звертався.

Відповідно до довідки комунального підприємства «Жилкомсервіс» від 01.06.2016 №1259, яка була видана Позивачу та копія якої надавалась до суду Позивачем, ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрований з23.04.1996року за адресою АДРЕСА_1 та разом з ним по вказаній адресі зареєстровані ще 2 особи.

Як вбачається з наявних у справі матеріалів та як підтверджує сам ОСОБА_1 у заяві про уточнення позовних вимог, він зареєстрований у житловому приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , а отже відповідно до вимог Житлового кодексу України користується комунальними послугами та є споживачем природного газу згідно з вимогами Кодексу ГРС, а отже несе солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати житлово-комунальних послуг.

Твердження Позивача про те, що з 2006 року він не проживає за вказаною адресою, яке аргументовано у клопотанні про долучення доказів від 16.01.2024, не доведено належними, достовірними та допустимими доказами у розумінні ЦПК України (обґрунтування викладені у запереченні на клопотання подані до суду 07.02.2024).

Крім того, Позивач зареєстрований як фізична особа-підприємець та перебуває на податковому обліку за адресою

АДРЕСА_1 , тобто за тою самою адресою, за якою відкритий особовий рахунок НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 на оплату послуг з газопостачання та розподілу природного газу.

Разом з тим, Позивач стверджує, що факт проте,що власникомжитла за адресою: АДРЕСА_1 є ОСОБА_2 , підприємству «Харківміськгаз» офіційно буловідомо вже29.07.2015року іззаочного рішенняЧервнозаводського районногосуду усправі №646/12472/14-ц за позовом ПАТ «Харківміськгаз» до ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за послуги газопостачання.

У той час, як заочне рішення Червонозаводського районного суду м. Харкова від 29.07.2015 по справі №646/12472/14-ц підтверджує тойфакт,що ОСОБА_1 є побутовимспоживачем природного газу за вказаною адресою, з якого вирішено стягнути на користь ПАТ «Харківміськгаз» заборгованість з газопостачання. Верховним Судом постановою від 18.04.2018 по справі №646/12472/14-ц касаційну скаргу ОСОБА_1 залишено беззадоволення,а заочнерішення Червонозаводськогорайонного судуміста Харковавід 29.07.2015 та ухвалу апеляційного суду Харківської області від 11.08.2016 залишено без змін.

Означене вкотре свідчить про недоведеність обставин Позивачем та про те, що ОСОБА_1 є споживачем комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того, позовна вимога ОСОБА_1 щодо визнання йогоособою,яка неє споживачем комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1 з 26.10.2005 не кореспондується з іншою позовною вимогою щодо відмови АТ «Харківміськгаз» у визнанні наданих ОСОБА_1 державних пільг з 01.05.2011.

Відповідно до довідки про зареєстрованих у житловому приміщенні осіб станом на 12.05.2021 (довідка надавалась до суду під час судового розгляду справи) Позивач ОСОБА_1 був зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того, як стверджує сам Позивач у заяві про уточнення позовних вимог він перебуває зареєстрованим за вказаною адресою: «За усноюдомовленістю ... я досі залишаюся зереєстрованим за цей адресою.»

У той час як ОСОБА_2 не зареєстрований за вказаною адресою.

Порядок внесення змін до персоніфікованих даних у разі зміни власника житлового приміщення визначений Кодексом ГРС.

Приписами п. 6 глави 3 розділу VI визначено, що в результаті реконструкції чи технічного переоснащення вже підключеного до ГРМ об`єкта та/або зміни форми власності чи власника цього об`єкта є необхідність внесення змін до персоніфікованих даних споживача або укладання договору розподілу природного газу з новим власником, споживач (замовник) повинен самостійно звернутися до Оператора ГРМ з відповідною заявою про внесення змін до персоніфікованих даних або укладання договору розподілу природного газу.

Нові власники об`єктів, підключених в установленому законодавством порядку до ГРМ, разом із заявою про укладання договору розподілу природного газу (формування заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу) подають Оператору ГРМ такі документи:

1)копії документів, якими визначено право власності чи користування замовника на його об`єкт (приміщення);

2)копії документів замовника на право укладання договорів, а саме документів, які посвідчують фізичну особу або її представника (для фізичних осіб), документів, які посвідчують статус юридичної особи чи фізичної особи - підприємця та її представника (для юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців), та копію документа про взяття на облік або реєстрацію у територіальних органах Державної фіскальної служби;

3)копію належним чином оформленої довіреності на представника замовника, уповноваженого представляти інтереси замовника під час процедури укладання договору розподілу природного газу (за потреби).

Якщо додані до заяви про внесення змін до персоніфікованих даних споживача або про укладання договору розподілу природного газу з новим власником об`єкта дані потребують уточнення, Оператор ГРМ протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви направляє споживачу (замовнику) письмовий запит щодо уточнення даних.

За відсутності зауважень або після їх усунення Оператор ГРМ протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви (або дати усунення зауваження) повідомляє споживача про коригування персоніфікованих даних, а для нового споживача надає (підтверджує) сформовану заяву-приєднання до умов договору розподілу природного газу.

На даний час, як і на момент виникнення спірних правовідносин, новий власник житлового приміщення, ОСОБА_2 , не звертався до Оператора ГРМ із заявоюстосовно переоформленняна своєім`яособового рахунку НОМЕР_1 за адресою АДРЕСА_1 .

Звертаємо увагу, що нормами діючогозаконодавства Українине передбаченіані діїані обов`язокВідповідача щодовнесення змін до персоніфікованих даних споживача, які у випадку зміни власника житлового приміщення вносяться на підставі укладання договору розподілу природного газу з новим власником, за власної ініціативою Оператора ГРМ чи за зверненням колишнього власника житлового приміщення.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на норми Кодексу ГРС, дія якого поширюється зокрема на операторів газорозподільних систем та споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, позовна вимога ОСОБА_1 про зобов`язання АТ «Харківміськгаз» визнати відповідним власником особового рахунку № НОМЕР_1 ОСОБА_2 замість ОСОБА_1 не може бути виконана належним чином та у повному обсязі за відсутності письмової заяви та копій необхідних документів з боку ОСОБА_2 .

Зазначена позовна вимога може бути виконана лише шляхом зобов`язання нового власника житлового приміщення ОСОБА_2 укласти договір розподілу природного газу з діючим Оператором ГРМ по особовому рахунку № НОМЕР_1 за адресою АДРЕСА_1 .

Відповідача вважає, що заявлена вимога про відшкодування моральної шкоди не підлягає задоволенню, зважаючи на те, що Позивачем не доведено належними та допустимими доказами факту порушення його прав, факту заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру (завданої шкоди) та факту, що такі страждання спричиненні безпосередньо порушенням його законних прав.

Крім того, необхідно відмітити, що і сам Позивач зазначає, що однією з причин перенесеного ним інсульту «...могла стати неправомірна діяльність ПАТ «Харківміськгаз» та... вимушені судові розгляди заочних судовихнаказів...».

Верховний Суд України 03.12.2014 року, при розгляді цивільної справи №6-183цс14 зробив правовий висновок, відповідно до якого позивач повинен довести факт заподіяння такої шкоди відповідачем та її розмір.

АТ «Харківміськгаз» вважає, що витрати, пов`язані з листуванням в досудовий та судовий період, відносяться по своїй суті до судових витрат, розподіл яких вирішується судом під час ухвалення рішення по справі.

Представник відповідача ТОВ «Харківгаз Збут» в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд справи без участі представника позивача та письмовий відзив на позовну заяву, відповідно до якого: ТОВ «Харківгаз Збут» з 01.07.2015 року здійснював господарську діяльність з постачання природного газу на території Харківської області на підставі ліцензії на постачання природнього газу, виданої Національною Комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України, згідно Постанови №1588 від 21.05.2015 року (переоформлена на безстрокову Постановою №2283 від 08.09.2015), та з 11.05.2017 року згідно Постанови №633 від 11.05.2017 року (виданої на постачання природного газу на території України). На ТОВ «Харківгаз Збут» покладено спеціальні обов`язки щодо постачання Природнього газу населенню Харківської області згідно Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (затверджено Постановою КМУ №187 від 22.03.2017, з 01.11.2018 відповідно до Постанови КМУ №867 від 19.10.2018). Відносини, які виникають між постачальниками та споживачами природного газу, з урахуванням їх взаємовідносин з операторами газорозподільної системи (операторами ГРМ) регулюються Правилами постачання природного газу, затвердженими постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015 року. Відповідно до п.9 розілу ІІІ Правил постачання природного газу, якщо відбуласьзміна власностіна об`єктпостачання природногогазу,приєднаний догазорозподільних системОператора ГРМ,новий власникповинен самостійнозвернутися допостачальника звідповідною заявою-приєднаннядо договорупостачання природногогазу.Відповідно доп.19розділу ІІІПравил,у разі звільнення займаного приміщення (остаточного припинення користування природним газом) побутовий споживач зобов`язаний повідомити про це діючого постачальника не пізніше ніж за двадцять один день до дня звільнення приміщення (остаточного припинення користування природним газом) та остаточно з ним розрахуватись за договором на постачання природного газу до вказаного споживачем дня звільнення приміщення (остаточного припинення користування природним газом) включно.

У разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживачем діючого постачальника про звільнення приміщення (остаточне припинення користування природним газом) споживач зобов`язаний здійснювати оплату за договором на постачання природного газу виходячи з умов договору. При цьому договір постачання природного газу з новим споживачем укладається після розірвання договору на постачання із споживачем, який звільняє приміщення. Крім того, відповідно до п.п.6 п.5.2 розділу V Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, який затверджено Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 №2500, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за №1386/27831, передбачені обов`язки споживача, зокрема не пізніше ніж за 20 днів до звільнення приміщення або повного припинення споживання природного газу письмово повідомити Постачальника про розірвання цього Договору та розрахуватися за спожитий природний газ. Такі обов`язки споживача передбачені п.11 ч.2 ст.7 Закону України «Про житлво-комунальні послуги» вд 09.03.2023 року відповідно до якого індивідувальний споживач зобов`язаний інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого обєкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором.

Отже, за адресою: АДРЕСА_1 з початку отримання ТОВ «Харківгаз Збут» ліцензії з 2015 року на постачання природного газу, виданої Національною Комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України, позивач ОСОБА_1 , як попередній власник, не звертався з будь-якими заявами у зручний для нього спосіб щодо заміни власника за вище вказаною адресою до постачальника ТОВ «Харківгаз Збут». У зв`язку із такими діями позивача. Відповідач ТОВ «Харківгаз Збут» не був та не міг бути обізнаний про нового власника. Позивачем ОСОБА_1 обраний неналежний спосіб захисту, у зв`язку із чим, відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог до відповідача ТОВ «Харківгаз Збут».

Розглянувши матеріали цивільної справи та виниклі правовідносини в межах остаточно заявлених позовних вимог в редакції від 08.02.2024 року, дослідивши надані докази, які мають значення для вирішення справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 23.04.1996 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до посвідчення, виданого 25.01.2007 року, ОСОБА_1 є учасником ліквідації аварії на Чорнобильської АЕС у 1987 році, 2 категорія та має право на пільги і компенсації, встановлені Законом України «Про статусі соціальнийзахист громадян,які потерпіливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи».

Відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Червонозаводського району Харківської області» від 22.12.2015 року №8045/11 від 22.12.2015 року, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 як особа (ЧАЕС) 2 категорія ліквідатор перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги з 18.04.2005 року.

Відповідно до договору дарування від 26.10.2005 року, засвідченого приватним наотаріусом Харківського міського нотаріального округу Орловою О.М., ОСОБА_1 передав безоплатно у власність ОСОБА_2 24/100 частин квартири за АДРЕСА_2 . Відомості про право власності внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26.04.2011 року.

Відповідно до п.8 даного договору дарування від 26.10.2005 року, ОСОБА_1 зобовязався знятися з реєстраційного обліку до 26.12.2006 року.

Як зазначено позивачем в уточненій позовній заяві в редакції від 08.02.2024 року у квартирі АДРЕСА_2 ) ОСОБА_1 не проживає з 2006 року про що надана письмова заява мешканки цієї ж квартири АДРЕСА_3 ОСОБА_8 , яка власноручно написала заяву про те, що ОСОБА_1 не бачила з 2006 року.

Відповідно до заяви ОСОБА_1 на ім`я ПАТ «Харківміськгаз» від 13.05.2011 року, ОСОБА_1 просив у зв`язку з реєстрацією його 10.05.2011 року в єдиному реєстрі ЄДВРП як ліквідатора ЧАЕС 2 категорії, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , визнати його пільги учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС в розмірі 50%. В заяві зазначені додатки: копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, витяг з ЄДВРП на пільги від 10.05.2011 року. (а.с.107, том 1). Разом з цим, відомості про надіслання даної заяви поштою або отримання представником ПАТ «Харківміськгаз» особисто, в матеріалах справ відсутні.

Відповідно до заяви ОСОБА_1 на ім`я ПАТ «Харківміськгаз» від 14.03.2016 року, відправленої поштою 14.03.2016 року та врученої представнику ПАТ «Харківміськгаз» 16.03.2016 року, ОСОБА_1 направив лист-нагадування у зв`язку із неодноразовим неправилиним нарахуванням вартості послуг про те, що він зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 з 23.04.1996 року та користується пільгами учасника ліквідації наслідків аварії Чорнобильської АЕС з червня 1987 року. В заяві зазначені додатки: копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, довідка на пільги учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС від 22.12.2015 року. (а.с.53, том 1).

Відповідно до заяви ОСОБА_1 на ім`я ПАТ «Харківміськгаз» від 21.04.2016 року, відправленої поштою 28.04.2016 року та врученої представнику ПАТ «Харківміськгаз» 04.05.2016 року, ОСОБА_1 просив переоформити особовий рахунок з його імені на ім`я ОСОБА_2 з 26.10.2005 року, у зв`язку з повною передачею йому прав власності на житло, про розгляд заяви надати письмову відповідь. В заяві зазначено додатки: копія договору дарування від 26.10.2005 року (а.с.55, том1).

Відповідно до листа ПАТ «Харківміськгаз» від 01.06.2016 року №03/1085, звернення ОСОБА_1 від 21.04.2016 року було розглянуто та надана письмова відповідь (а.с.180, том 1).

З 14.05.2019 року ПАТ «Харківміськгаз» іменується як Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз». (а.с.44 том1)

В листі від 15.07.2020 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» повідомило ОСОБА_1 про те, що надати копії відповідей на його звернення від 14.03.2016 року, 21.04.2016 року та витяги з журналів реєстрації вхідної/вихідної кореспонденції не передбачається можливим, оскільки зазначені документи через реорганізацію на підприємстві не зберіглись, зазначено, що відповіді були направлені звичайним поштовим відправленням у строки визначені Законом України «Про звернення громадян». (а.с.118, Том1)

Також, в листі від 10.07.2020 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», повідомило ОСОБА_1 про те, що з 01.07.2015 року анульовано ліцензію АТ «Харківміськгаз» про право провадження господарської діяльності з постачання природного газу на території м. Харкова. Гарантованим постачальником природного газу для побутових споживачів міста Харкова призначено ТОВ «Харківгаз Збут». Газорозподільним підприємством є АТ «Харківміськгаз». Також в цьому ж листі ОСОБА_1 роз`яснено порядок надання пільгової знижки на оплату послуг з газопостачання. А також порядок переоформлення особового рахунку новим власником. (а.с.117, Том1)

Відповідно доп.1ч.1ст.21Закону України«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», особам, віднесеним до категорії 2 (пункт 2статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги: зокрема, 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирної плати, плати за управління багатоквартирними будинками), комунальними послугами (газ, електрична і теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) у межах середніх норм споживання, передбачених законом, телефоном (абонентна плата, оплата послуг електрозв`язку за місцеві телефонні розмови з квартирних телефонів при посекундному обліку їх тривалості). Зазначені у цьому пункті пільги надаються також членам сімей громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які проживають у жилих будинках (квартирах) усіх форм власності в межах норм, передбачених законом. До членів сімей громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, належать: дружина (чоловік), неповнолітні діти, непрацездатні батьки, особа, яка проживає разом з постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи особою з інвалідністю I групи та доглядає за нею, за умови, що ця особа не перебуває у шлюбі; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.

До16.07.2016 порядок надання пільг на оплату послуг з газопостачання був визначений «Правилами надання населенню послуг з газопостачання», затверджених Постановою КМУ від 09.12.1999 №2246 (далі - Правила №2246), які регулювали відносини між газопостачальними підприємствами, газорозподільними підприємствами та фізичними особами (населенням) - споживачами газу.

Відповідно до п. 18 Правил №2246 у разіотримання правана пільги з оплати природного або скрапленого газу споживач повинен звернутися до газопостачального підприємства з письмовою заявою та документами, що підтверджують його право на пільги, а саме: довідка про реєстрацію у Єдиному Державному автоматизованому реєстрі пільговиків (ЄДАРП); документ, що підтверджує право на пільгову знижку; довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру; довідка про склад сім`ї з місця реєстрації.

Відповідно до ст.15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно доч.2ст.16ЦК України,способами захистуцивільних правта інтересівможуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про звернення громадян» відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Таким чином, враховуючи, що позивачем не надані докази відправки та/або вручення заяви від 13.05.2011 року відповідачу ПАТ «Харківміськгаз», яке перейменовано в АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», вимоги позивача про визнання неправомірною бездіяльність ПАТ «Харківміськгаз», яке перейменовано в АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» щодо ненадання відповіді на його заяву від 13.05.2011 року, задоволенню не підлягають, як і вимоги визнати неправомірними дії у відмові у визнанні пільг позивача, оскільки такої відмови не було. Щодо вимог позивача про визнання неправомірною бездіяльність ПАТ «Харківміськгаз», яке перейменовано в АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» щодо ненадання відповіді на його заяви від 14.03.2016 року, 21.04.2016 року, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні позовиних вимог в цій частині як необгрунтованих, оскільки заява від 14.03.2016 року за своєю суттю є листом-нагадуванням та не містить в собі конретних вимог до підприємства, та його звернення від 21.04.2016 року, яке надійшло до ПАТ «Харківміськгаз» 04.05.2016 року розглянуто та позивачу направлена письмова відповідь від 01.06.2016 року вих. №03/1085 (а.с.180 том 1). Вимоги позивача до відповідачів про визнання ОСОБА_1 як особу, яка не є споживачем комунальних послуг за певною адресою та зобов`язання відповідачів визнати відповідним власником особового рахунку № НОМЕР_1 іншу особу ОСОБА_2 замість ОСОБА_1 та внести відповідні зміни в свою документацію з 26.10.2005 року задоволенню не підлягають з огляду на неправильно обраний спосіб захисту, крім того, з 01.08.2023 року АТ «Харківміськгаз» припинив свої функції Оператора ГРМ, та до ТОВ ««Харківгаз Збут» позивач із заявою про зміну власника особового рахунку не звертався. Враховуючи, що вимоги про стягнення з АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» на користь позивача матеріальної та моральної шкоди є похідними від вимог про визнання неправомірною бездіяльністю відповідача, в задоволенні яких відмовлено за їх необгрунтованістю, вимоги позивача про стягнення моральної та матеріальної шкоди задоволенню не підлягають як необгрунтовані.

Відповідно до ч.1 ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до ч.6 ст.141 ЦПК України, якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи, що суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, та позивач звільнений від сплати судового збору, судові витрати зі сплати судового збору компенсуються за рахунок держави, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.22 ЦК України, ст.ст.2,4,12,13,81,141,259,263-265,268 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», Товариства з обмеженою відповідальністю «Харківгаз Збут», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору ОСОБА_2 про визнання бездіяльності неправомірною, зобов`язання вчинити певні дії, відшкодування матеріальної та моральної шкоди, - відмовити повністю.

Судові витрати зі сплати судового збору компенсуються за рахунок держави, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Полтавського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений 23.05.2024.

Суддя Ленінського районного суду м. ПолтавиЮ. В. Фоміна

СудЛенінський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення13.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119230035
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —646/4356/19

Ухвала від 22.01.2025

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Бутенко С. Б.

Ухвала від 21.01.2025

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Бутенко С. Б.

Ухвала від 23.07.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Бутенко С. Б.

Ухвала від 28.06.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Бутенко С. Б.

Ухвала від 20.06.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Бутенко С. Б.

Рішення від 13.05.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Фоміна Ю. В.

Рішення від 13.05.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Фоміна Ю. В.

Ухвала від 11.04.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Фоміна Ю. В.

Ухвала від 17.01.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Фоміна Ю. В.

Ухвала від 15.01.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Фоміна Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні