Провадження № 1-кс/742/900/24
Єдиний унікальний № 742/1856/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2024 року м. Прилуки
слідчий суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , за участю, прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого Прилуцького районного відділу поліції ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором Прилуцької окружної прокуратури ОСОБА_3 , подане в межах кримінального провадження №12022270330000841, про продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2 КК України,
встановив:
Слідчий Прилуцького районного відділу поліції ГУНП в Чернігівській області звернувся до слідчого судді із клопотанням про продовження застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Обґрунтовуючи клопотання, слідчий зазначає, що у провадженні слідчого відділення Прилуцького районного відділу поліції ГУНП в Чернігівській області перебувають матеріали кримінального провадження № 12022270330000841 від 20.09.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до ст. 125 Земельного кодексу Україниправо власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідно до розпорядження голови Ладанської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області № 12-к від 21 січня 2021 року «Про призначення на посаду», ОСОБА_4 прийнято в порядку переведення на посаду державного реєстратора Ладанської селищної ради з 21.01.2021, з посадовим окладом згідно штатного розпису.
Згідно пунктів 2.1, 2.1.2, 2.1.6, 2.1.7, 2.1.9, 2.1.15, 2.1.19 розділу 2 посадової інструкції державного реєстратора речових прав на нерухоме відділу надання адміністративних послуг (Центру надання адміністративних послуг) Ладанської селищної ради, з якою ОСОБА_4 ознайомилась 21.01.2021 року та отримав її копію державний реєстратор, відповідно до покладених до нього завдань:
- здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону, а саме: встановлює відповідність заявлених прав та поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відомостям, що містяться у поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
- перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації, відмови в держаній реєстрації та припиняє відповідні рішення;
- відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав;
- присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав;
- формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
- проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
- у разі якщо під час проведення реєстраційних дій виникає сумнів щодо справжності поданих документів негайно повідомляє про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у редакції чинній на момент вчиненні злочину (далі - Закон), державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону заява про проведення реєстраційних дій у паперовій формі подається за умови встановлення особи заявника.
Відповідно до ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства. Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
Відповідно до ст. 23 Закону розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках: подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника.
Відповідно до ст. 24 Закону підставою для відмови в державній реєстрації прав є випадок коли подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом.
Відповідно до п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень) державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Відповідно до п. 7 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.
Відповідно до п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку. У разі відсутності зауважень до відомостей, зазначених у заяві, заявник проставляє власний підпис на ній.
Відповідно до п. 9 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор відповідно до закону встановлює особу заявника.
Відповідно до п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.
Відповідно до п. 14 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.
Відповідно до п. 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Відповідно до п. 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, іншими законами України та цим Порядком.
Слідчий вказує, що невстановлена досудовим розслідуванням особа, в невстановленому місці та час надала ОСОБА_7 документи для реєстрації права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами:
- 7424183100:09:000:0026 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_8 , у тому числі наказ № 25-239/14-21-сг, виданий 19.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;
- 7424183100:04:000:0474 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_9 , у тому числі наказ № 25-251/14-21-сг, виданий 21.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;
- 7424183100:10:000:0134 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_10 , у тому числі наказ № 25-676/14-21-сг, виданий 12.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;
- 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га для реєстрації права власності за ОСОБА_11 , у тому числі наказ № 25-669/14-21-сг, виданий 11.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області.
- 7424183100:08:000:0053 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_12 , у тому числі наказ № 25-634/14-21-сг, виданий 09.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області.
Реалізовуючи свій єдиний протиправний умисел, спрямований на вчинення реєстраційних дій з метою отримання неправомірної вигоди, ОСОБА_4 , усвідомлюючи, що документи подані неналежною особою та не містять правових підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, діючи всупереч посадової інструкції, в порушення вимог ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. п. 6, 7, 8, 9, 12, 14, 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, достовірно знаючи, що ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 особисто не звертались до неї, як до державного реєстратора щодо вчинення реєстраційних дій, не перевіривши документи, подані для проведення реєстрації права власності, використовуючи індикатор доступу до Реєстрів, виданий Державним підприємством «Національна інформаційна система» як державному реєстратору Ладанської селищної ради з порушенням Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» прийняла незаконне рішення про державну реєстрацію права власності на наступні земельні ділянки:
- 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га за ОСОБА_8 ;
- 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га за ОСОБА_9 ;
- 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га ОСОБА_10 ;
- 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га за ОСОБА_12 ;
- 31.08.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га за ОСОБА_11 .
Внаслідок неправомірних дій земельні ділянки з кадастровими номерами 7424183100:09:000:0026 площею 2 га, 7424183100:04:000:0474 площею 2 га, 7424183100:10:000:0134 площею 2 га, 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га, 7424183100:08:000:0053 площею 2 га незаконно вибули з власності держави, чим спричинено тяжкі наслідки державі в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району.
Внаслідок неправомірних дій земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-2/02-2024 від 22.02.2024 становить 56700 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-4/02-2024 від 22.02.2024 року становить 59300 грн.., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-3/02-2024 від 22.02.2024 року становить 55800 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-1/02-2024 від 22.02.2024 року становить 54100 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1766/03-2024 від 15.03.2024 року становить 58100 грн. незаконно вибули з власності держави, чим спричинено тяжкі наслідки державі в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району на суму 284000 грн.
У клопотанні слідчий вказує, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки.
Крім цього за клопотанням слідчого у липні 2021 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_4 , маючи право доступу до інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, діючи умисно, погодилася на пропозицію невстановленої особи, яка діяла у власних корисних інтересах та прийняла рішення вчинити кримінальне правопорушення у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп`ютерів), систем та комп`ютерних мереж і мереж електрозв`язку за наступних обставин.
14.07.2021 державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_4 , діючи умисно, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказу № 25-251/14-21-сг, виданого 21.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області, не встановлюючи особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, що оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , діючи в порушення вимог в порушення абзацу 1 п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою особистого ідентифікатора, увійшов до вказаної автоматизованої системи та здійснив дії, пов`язані з несанкціонованою зміною інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: 17.07.2021, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформувала та зареєструвала заяву в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) № 47026864 та, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, 17.07.2021, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 здійснила незаконну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га за ОСОБА_8
29.07.2021 державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_4 , діючи з єдиним умислом, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказу № 25-634/14-21-сг, виданого 09.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області, не встановлюючи особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, що оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , діючи в порушення вимог в порушення абзацу 1 п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою особистого ідентифікатора, увійшов до вказаної автоматизованої системи та здійснив дії, пов`язані з несанкціонованою зміною інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: 29.07.2021, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформувала та зареєструвала заяву в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) № 47026358 та, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, 31.07.2021, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 здійснила незаконну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га за ОСОБА_12 .
Слідчий вказує, що державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_4 , діючи з єдиним умислом, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказів Головного Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області № 25-251/14-21-сг від 21.01.2021, № 25-676/14-21-сг від 12.03.2021 та № 25-669/14-21-сг від 11.03.2021 достовірно знаючи, що заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 46758039 від 14.07.2021, 46758181 від 14.07.2021 та 47512768 від 26.08.2021 подані не заявниками усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 прийняла незаконне рішення про державну реєстрацію права власності на наступні земельні ділянки: 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га за ОСОБА_9 ; 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га ОСОБА_10 ; 31.08.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га за ОСОБА_11 .
Внаслідок несанкціонована зміна інформації, що обробляється в автоматизованих системах ОСОБА_4 , інтересам держави в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району заподіяно збитки на суму 284000 грн.
Таким чином ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 362 КК України несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненої особою, яка має право доступу до неї, вчинена за попередньою змовою групою осіб, що заподіяло значну шкоду.
21.03.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України.
Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень, підтверджуються матеріалами кримінального провадження.
Наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК Україниобґрунтовується тим, що санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років, враховуючи, що підозрювана може переховуватись від органів досудового розслідування, здійснити незаконний вплив на свідків, може вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, а також може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримали повністю, посилаючись на викладені в ньому дані та обставини.
Підозрювана в судовому засіданні заперечувала проти застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту, захисник просив застосувати більш м`який запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.
Вивчивши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовується, заслухавши позиції сторін, приходжу до наступних висновків.
21.03.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень,передбачених ч. 3 ст. 365-2, ч. 3ст. 362 КК України.
Ухвалою слідчого судді Прилуцького міськрайонного суду від 26.03.2024 року до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , застосувано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту строком на 60 дів, та покладено на підозрювану ОСОБА_4 такі обов`язки:1) прибувати до слідчого, прокурора чи суду за першою вимогою;2) утримуватися від спілкування з свідками сторони обвинувачення у кримінальному провадженні;
3) не відлучатися з місця проживання з 24.00 год до 06.00 год наступного дня;
4) здати на зберігання слідчому паспорт громадянина України та закордонний паспорт (у разі наявності). Строк дії ухвали до 24.05.2024.
Постановлюючи дану ухвалу слідчим суддею враховано тяжкість покарання за кримінальним правопорушенням у якому підозрюється ОСОБА_4 , позитивні характеристики підозрюваної за місцем роботи та проживання, та виходячи з принципів змагальності і диспозитивності кримінального провадження, з метою перешкодити можливості переховування від органу досудового розслідування і суду, застосовано до ОСОБА_4 запобіжний захід, як домашній арешт, що полягає в забороні підозрюваній залишати житло у певний період доби.
Крім того, встановлено, що ризики передбачені п.3,4,5 ч.1 статті 177 КПК України не обґрунтовані матеріалами справи та їх існування будується на припущеннях.
Постановою керівника Прилуцької окружної прокуратури від 20.05.2024 року продовжено строк досудового розслідування до 21.06.2024 року.
Відповідно до ч.1ст.194 КПК Українипід часрозгляду клопотанняпро застосуваннязапобіжного заходуслідчий суддя,суд зобов`язанийвстановити,чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихстаттею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
При вирішенні даного клопотання підлягають встановленню та врахуванню обставини, визначені ч.1 ст.178, ч.1 ст.194, КПК України, та підстави застосування запобіжного заходу, визначеніст.177 КПК України.
Відповідно дост.181 КПК Українидомашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.
При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, визначені ст. 178 КПК України.
Оцінюючи всукупності всіобставини,передбачені ст.178КПК України,зокрема,вагомість наявнихданих,які обгрунтовуютьобвинувачення провчинення ОСОБА_4 , кримінального правопорушення за ч. 3 ст. 362, ч.3 ст.365-2 КК України, тяжкість вчиненого кримінального правопорушення, за які передбачене покарання у виді позбавлення волі, в зв`язку з чим не припинив існувати ризик того , що обвинувачена може переховуватися від суду , а також впливати на свідків, але враховуючи строк досудового розслідування та проведені процесуальні дії , на переконання суду наявність вказаних ризиків значно зменшилася.
Натомість наявність ризиків передбачених п.4, п.5 ст.177 КПК України прокурором не доведено.
На переконання слідчого судді прокурором не надано належних доказів та обґрунтування, того, що менш тяжкий запобіжний захід не забезпечить дотримання підозрюваною процесуальних обов`язків та не зможе запобігти існуючим ризикам.
Відповідно до ч. 1ст. 179 КПК Україниособисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею обов`язки, передбаченіст. 194 КПК України.
На підставі вищевикладеного, з метою забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного та запобіганню, передбаченихстаттею 177 КПК Україниризикам, на даному етапі слідства підозрювані належить змінити запобіжний захід з домашнього арешту на запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 177, 178,181 КПК України,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання слідчого про продовження строку запобіжного заходу у виді домашнього арешту відмовити.
Змінити запобіжний захід щодо підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , з домашнього арешту на особисте зобов`язання та поклавши на неї наступні обов`язки:
1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою;
2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання;
3) не відлучатися за межі Прилуцького району без дозволу слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження;
4) уникати спілкування з свідками по кримінальному провадженню.
5) здати на зберігання слідчому закордонний паспорт, або інший документ , що дає право виїзду за кордон (у разі наявності) .
Встановити строк дії ухвали в частині покладених на ОСОБА_4 обов`язків до 21червня 2024 року .
Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_4 , що покладені на неї обов`язки застосовуються до 21 червня 2024 року. У разі необхідності зазначений строк може бути продовжений за клопотанням прокурора, слідчого за погодженням з прокурором, в порядку, передбаченому ст. 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, ухвала про застосування запобіжного заходу в частині покладення обов`язків припиняє свою дію та обов`язки скасовуються.
Підозрюваній під підпис повідомити про покладені на неї обов`язки та роз`яснити, що у разі їх невиконання до неї може бути застосований більш суворий запобіжний захід і накладено грошове стягнення у розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 0,2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Контроль за виконанням підозрюваною особистого зобов`язання покласти на прокурора Прилуцької окружної прокуратури ОСОБА_3 .
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя
Прилуцького міськрайонного суду
Чернігівської області ОСОБА_13
Суд | Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119235007 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом |
Кримінальне
Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Коваленко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні