ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2024 року Справа № 280/1998/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Преображенське (70545, Запорізька обл., Пологівський р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код ЄДРПОУ 30338510)
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Преображенське (далі позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного сервісного центру МВС в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
визнати протиправною бездіяльність Головного сервісного центру МВС, в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях, яка полягає у відмові у перереєстрації автомобіля марки MERCEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 без заміни номерного знаку НОМЕР_2 ;
зобов`язати Відповідача безоплатно перезакріпити номерний знак НОМЕР_2 за автомобілем марки MERCEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , який був переданий товариству з обмеженою відповідальністю Преображенське товариством з обмеженою відповідальністю "Новий Заповіт" у зв`язку з його реорганізацією.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Преображенське» звернулось до Головного сервісного центру МВС в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях з проханням здійснити перереєстрацію автомобіля без заміни номерного знаку НОМЕР_2 , який йому присвоєний і закріплений за товариством з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт». Проте, листом відповідача, позивачу відмовлено у такій перереєстрації. Зазначає, що підставою для перереєстрації автомобіля є реорганізація товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт» шляхом його приєднання до позивача і позивач є правонаступником усього без виключення майна, а також усіх без виключення прав та обов`язків ТОВ «Новий Заповіт», зокрема права на результат адміністративної послуги у вигляді присвоєння Автомобілю номерних знаків з відповідною комбінацією цифр ( НОМЕР_2 ), які були оплачені у порядку у сумі, передбачених пунктом 392 Переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розмір плати за їх надання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2007 № 795. Зауважує, що саме реорганізація ТОВ «Новий Заповіт», а не зміна власника автомобіля, є підставою для його перереєстрації, і такі підстави перереєстрації не є тотожними. Посилається на те, що на відміну від перереєстрації, у зв`язку зі зміною власника, перереєстрація у зв`язку з реорганізацією не передбачає у будь який спосіб відчуження транспортного засобу однією особою (фізичною або юридичною) іншій особі. Вважає бездіяльність відповідача, що полягає у відмові перереєструвати автомобіль позивача з безкоштовним перезакріпленням за ним номерного знаку з відповідною комбінацією цифр ( НОМЕР_2 ), є протиправною. Просить задовольнити позов.
У заяві про зміну предмету позову вх. №15429 від 01.04.2024 позивач також вказав, що 13.03.2024 позивачем здійснено перереєстрацію автомобіля MERCEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 та, з огляду на відмову відповідача перезакріпити за ним номерний знак НОМЕР_2 , позивач був змушений отримати номерний знак НОМЕР_3 . Вказав, що необхідність перереєстрації вказаного транспортного засобу до завершення судом розгляду справи № 280/1998/24 була викликана неможливістю завершення процедури реорганізації ТОВ "Новий Заповіт" шляхом його приєднання до позивача (у зв`язку з наявністю на балансі ТОВ "Новий Заповіт" зареєстрованих об`єктів оподаткування -транспортних засобів).
Відповідач подав відзив на позовну заяву вх. № 17412 від 12.04.2024, в якому вказує, що здійснення державної реєстрації/перереєстрації спірного транспортного засобу, в тому числі без заміни номерного знаку НОМЕР_2 , жодним чином не впливає на організацію та ведення бухгалтерського обліку ТОВ «Преображенське» та ТОВ «НОВИЙ ЗАПОВІТ» та суперечить нормам Цивільного кодексу України та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Зазначає, що Порядком № 1388 взагалі не унормовано безоплатне закріплення/перезакріплення номерних знаків з відповідною комбінацією цифр, за іншими транспортними засобами юридичних осіб при зміні їх власників у будь-який спосіб, як це передбачено для фізичних осіб, які мають родинні відносини, про що і було повідомлено позивачеві листом ТСЦ МВС № 2342 від 20 лютого 2024 року № 31/29/2342/265. Зазначає, що у вказаному листі йдеться не про відмову у перереєстрації транспортного засобу позивача як таку, а про відмову безоплатного перезакріплення номерного знаку НОМЕР_2 , про що свідчить останній абзац вказаного листа, яким зазначено про можливість здійснення перереєстрації транспортного засобу позивача на умовах Порядку № 1388 у будь-який час. Також вказує, що відповідно до пункту 392 Переліку вартість послуги за присвоєння автомобілям та автобусам буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що містить відповідну комбінацію із чотирьох однакових цифр, як у випадку позивача, становить 50000 грн. З урахуванням відповідних норм порядків № 1388 та№1098 надання безоплатної послуги позивачу з закріплення/перезакріплення номерного знаку НОМЕР_2 з присвоєнням відповідної буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що містить відповідну комбінацію із чотирьох однакових цифр, як у випадку позивача, не передбачено. На підставі викладеного, просить у задоволенні позову відмовити.
Ухвалою суду від 11.03.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/1998/24.
Ухвалою суду від 14.03.2024 у задоволенні клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю Преображенське про розгляд з повідомленням сторін адміністративної справи №280/1998/24 відмовлено.
Ухвалою суду від 03.04.2024 прийнято до розгляду змінені вимоги.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.
07.02.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «Преображенське» звернулось до Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях Головного сервісного центру МВС з проханням здійснити перереєстрацію автомобіля марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 без заміни номерного знаку НОМЕР_2 .
Листом від 20.02.2024 Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях Головного сервісного центру МВС повідомлено, що неможливо здійснити перереєстрацію транспортного засобу MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, номер кузову НОМЕР_1 за Товариством з обмеженою відповідальністю «Преображенське» з безоплатним залишенням державного номера НОМЕР_2 .
13.03.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю «Преображенське» здійснено перереєстрацію автомобіля MERCEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 з номерним знаком НОМЕР_3 .
Не погоджуючись з відмовою відповідача здійснити перереєстрацію транспортного засобу з безоплатним залишенням державного номера НОМЕР_2 та з вимогою вчинити дії, позивач звернувся із вказаною позовною заявою до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно положеньстатті 34 Закону України "Про дорожній рух" від 30 червня 1993 року № 3353-ХІІ (далі Закон № 3353-ХІІ), державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, присвоєнням буквено-числової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформленням і видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронному вигляді.
Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.
Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
У разі звернення особи, яка внесена до Єдиного реєстру боржників, для здійснення перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження територіальні органи Міністерства внутрішніх справ України зобов`язані відмовити у вчиненні реєстраційної дії, про що не пізніше наступного робочого дня повідомити зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця із зазначенням відомостей про такий транспортний засіб.
Для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників та належних користувачів ведеться Єдиний державний реєстр транспортних засобів, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.
Відповідно до ч.ч. 11-12 Закону № 3353-ХІІ, власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
На зареєстровані транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та/або електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, таким транспортним засобам присвоюються номерні знаки (їх буквено-цифрова комбінація). Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби здійснюється відповідно до вимог законодавства органами, на які покладено обов`язок з їх реєстрації. Номерні знаки повинні відповідати встановленим зразкам та вимогам.
Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків, встановлюється "Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року №1388(далі - Порядок №1388).
Згідно п. 6 Порядку № 1388 транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг. Державна реєстрація нових транспортних засобів може проводитися сервісними центрами МВС за участю суб`єктів господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС, здійснюють продаж таких транспортних засобів та уклали з Головним сервісним центром МВС відповідний договір. Транспортні засоби, що належать декільком фізичним або юридичним особам (співвласникам), за їх письмовою заявою реєструються за однією з таких осіб. У разі відсутності одного із співвласників державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі його письмової заяви.
Пунктом 8 Порядку № 1388 встановлено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинностіЗаконом України"Про дорожній рух").
Відповідно до абз. 1, 3 п. 34 Порядку № 1388, перереєстрація транспортних засобів, які передаються у зв`язку з реорганізацією юридичних осіб, проводиться на підставі актів приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 2, свідоцтва про реєстрацію, а також засвідчених у встановленому порядку копій рішень власників про реорганізацію.
Як встановлено з матеріалів справи, за ТОВ «Новий Заповіт», як власником, було зареєстровано автомобіль марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 з державним номерним знаком НОМЕР_2 .
18.08.2023 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт» прийнято рішення (протокол № 18/08) про припинення (реорганізацію) Товариства, шляхом його приєднання до ТОВ «Преображенське» (код ЄДРПОУ 30338510).
Тож, в спірному випадку, перереєстрація транспортного засобу марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 зумовлена реорганізацією юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт».
В свою чергу, позивач покликається на те, що реорганізація ТОВ «Новий Заповіт» не є тотожною зміні власника автомобіля, у зв`язку з чим, наявні підстави перереєструвати автомобіль з безкоштовним перезакріпленням за ним номерного знаку з відповідною комбінацією цифр ( НОМЕР_2 ).
Проте, суд зауважує, що з аналізу Порядку № 1388 вбачається, що в даному випадку мова йде саме про перереєстрацію зі зміною власника транспортного засобу з Товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт» на іншу юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Преображенське».
Положеннями п. 42 Порядку № 1388 регламентовано, що у разі перереєстрації транспортних засобів у зв`язку із зміною їх власників номерні знаки транспортних засобів за бажанням особи, що замовила послугу з перереєстрації, можуть залишатися за такими транспортними засобами, крім номерних знаків із відповідною комбінацією цифр та індивідуальних номерних знаків.
Натомість, позивач просить безоплатно залишити за транспортним засобом номерний знак з відповідною комбінацією цифр (із чотирьох однакових цифр) «5555», що переліком платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України; Переліквід04.06.2007№795 включено до платних послуг.
Щодо покликання позивача на те, що він є правонаступником усього без виключення майна, а також усіх без виключення прав та обов`язків ТОВ «Новий Заповіт», суд звертає увагу на те, що порядок № 1388 не передбачає поняття «правонаступництва» та переходу прав та обов`язків у розумінні Цивільного кодексу України. До правовідносин щодо державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів не можуть бути застосовані положення Цивільного кодексу України щодо правонаступництва.
З огляду на викладене, суд погоджується доводами відповідача про відсутність передбачених законодавством підстав для безоплатного перезакріплення за автомобілем марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 номерного знаку з відповідною комбінацією цифр ( НОМЕР_2 ) після його перереєстрації за Товариством з обмеженою відповідальністю Преображенське у зв`язку з реорганізацією Товариства з обмеженою відповідальністю "Новий Заповіт".
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.
У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Преображенське (70545, Запорізька обл., Пологівський р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код ЄДРПОУ 30338510) до Головного сервісного центру МВС (04071, м. Київ, вул. Луканівська, буд. 62, код ЄДРПОУ 40109173) в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (69067, м.Запоріжжя, вул. Бабури козака, 9 а) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 22 травня 2024 року.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119240155 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні