Рішення
від 08.05.2024 по справі 910/17386/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

м. Київ

08.05.2024Справа № 910/17386/23Господарський суд міста Києва у складі судді Курдельчук І.Д., за участю секретаря судового засідання Шатан Т.О., розглянув у відкритому судовому засіданні справу №910/17386/23 за позовом Громадської організації «СПОРТИВНИЙ ПЕТАНК-КЛУБ «НІЖИН» (02160, місто Київ, пр. Соборності, будинок 17, квартира 2-1594) до Громадської спілки «ФЕДЕРАЦІЯ ПЕТАНКУ УКРАЇНИ» (03045, місто Київ, ВУЛИЦЯ НАБЕРЕЖНО-КОРЧУВАТСЬКА, будинок 136) про визнання недійсним рішення конференції, за участю представника відповідача Юрченка Ю.І.,

ОПИСОВА ЧАСТИНА

1. СУТЬ СПОРУ.

1.1. Позивач просить суд визнати недійсним рішення відповідача, оформлені протоколом №1 від 24.06.2023 позачергової конференції, як таких що були прийняті з порушенням вимог законодавства та статуту відповідача. Відповідач заперечив проти задоволення позову.

2. ОБСТАВИНИ СПРАВИ.

2.1. 10.02.2015 Міністерством юстиції України зареєстровано Громадську спілку «Федерація петанку України», про що видано свідоцтво №1429274 від 10.02.2015. Органами управління громадським об`єднанням є: Конференція, Правління, Президент, Ревізійна комісія. Мета організації: розвиток петанку в Україні, організація та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, а також задоволення і захист законних соціальних, економічних, творчих, вікових, культурних, спортивних та інших спільних інтересів своїх членів.

2.2. Протоколом №1 від 13.02.2021 чергової Конференції Громадської спілки «Федерація петанку України» затверджено статут спілки.

2.3. Наказом №4289 від 05.11.2021 Міністерства молоді та спорту України надано Громадській спілці «Федерація петанку України» статус національної.

2.4. 24.06.2023 на онлайн платформі «Zoom» відбулась позачергова конференція Громадської спілки «Федерація петанку України» результати діяльності якої були оформлені Протоколом №1 від 24.06.2023 (далі Протокол №1). На Конференції були присутні 23 делегата із 27 (відповідно до п. 6.3. статуту Федерації Конференція є повноважною за присутності більше 50 відсотків обраних делегатів).

2.5. На порядок денний засідання Конференції вирішено поставити питання:

1) затвердження порядку денного позачергової конференції федерації;

2) про обрання головуючого позачергової конференції федерації;

3) про обрання секретаря позачергової конференції федерації;

4) про порядок голосування на позачерговій конференції федерації;

5) про затвердження регламенту обговорень та виступів на позачерговій конференції федерації;

6) про дострокове складення повноважень президента федерації ОСОБА_1 у зв`язку з відповідною заявою про дострокове припинення повноважень;

7) про обрання президента федерації;

8) розгляд питання фальсифікації результатів матчу між командами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 під час проведення чемпіонату України з петанку серед ветеранів (триплети, тир,III ранг), який проходив 02-05 червня в м. Львів;

9) про дострокове припинення повноважень члена правління федерації ОСОБА_11;

10) про виключення з членів федерації ОСОБА_4 ;

11) про виключення з членів федерації ОСОБА_2 ;

12) про дострокове припинення повноважень членів ревізійної комісії федерації;

13) визначення осіб, які мають право представляти федерацію для здійснення реєстраційних дій.

2.6. З відомостей наявного у матеріалах справи Протоколу №1 вбачається, що за результатами розгляду порядку денного прийнято наступні рішення.

2.7. Вирішено:

« 1.1. Затвердити порядок денний Позачергової Конференції Федерації в такій редакції: 1. Затвердження порядку денного Позачергової Конференції Федерації. 2. Про обрання Головуючого Позачергової Конференції Федерації. 3. Про обрання Секретаря Позачергової Конференції Федерації. ОСОБА_5 , який запропонував затвердити порядок голосування на Позачерговій Конференції Федерації за такими принципами: - голосування відбувається в чаті онлайн платформи «Zoom», із допомогою якої відбувається Позачергова Конференція Федерації; - варіанти в голосуванні «за», «проти», «утримався»; - якщо на момент завершення голосування від делегата Конференції немає опублікованого в чаті варіанту повідомлення «за», «проти» або «утримався», його голос враховується як «утримався»

2.8. Вирішено:

« 4.1. Затвердити порядок голосування на Позачерговій Конференції Федерації за такими принципами: - голосування відбувається в чаті онлайн платформи «Zoom», із допомогою якої відбувається Позачергова Конференція Федерації; - варіанти в голосуванні «за», «проти» або «утримався»; - якщо на момент завершення голосування від делегата Конференції немає опублікованого в чаті варіанту повідомлення «за», «проти» або «утримався», його голос враховується як «утримався»

2.9. Вирішено:

« 5.1. Затвердити регламент обговорень та виступів на Позачерговій Конференції Федерації в частині виступів: не більше 3 хвилин для однієї особи, та в частині обговорення: 1 хвилина на одну особу»

2.10. Вирішено:

« 6.1. Достроково припинити повноваження Президента Федерації ОСОБА_1 на підставі власної заяви»

2.11. Вирішено:

« 2.1. Обрати ОСОБА_1 Головуючим Позачергової Конференції Федерації»

2.12. Вирішено:

« 3.1. Обрати ОСОБА_5 Секретарем Позачергової Конференції Федерації»

2.13. Вирішено:

«Обрати Президентом Федерації ОСОБА_6 терміном на три роки відповідно до пункту 6.9. Статуту Федерації, тобто до 2026 року»

2.14. Вирішено:

«Визнати результат матчу між командами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 під час проведення Чемпіонату України з петанку серед ветеранів (триплети, тир, III ранг), який проходив 02-05 червня 2023 року в м. Львів сфальсифікованим»

2.15. Вирішено:

« 8.2. До кінця 2024 року заборонити участь у офіційних змаганнях з петанку, анулювати міжнародні спортивні ліцензії та обмежити видачу міжнародних спортивних ліцензій на 2024 рік учасникам команд, капітанами яких були ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , які брали участь у Чемпіонаті України з петанку серед ветеранів 2023 у зв`язку з рішенням Позачерговою Конференцією Федерації щодо фальсифікації результатів матчу»

2.16. Вирішено:

« 9.1. Достроково припинити повноваження члена Правління Федерації ОСОБА_9 »

2.17. Вирішено:

« 10.1. Виключити з членів Федерації ОСОБА_4 »

2.18. Вирішено:

«Не виключати з членів Федерації ОСОБА_2 »

2.19. Вирішено:

«Не припиняти повноваження членів Ревізійної комісії Федерації»

2.20. Вирішено:

« 13.1. Уповноважити ОСОБА_5 та Литвин Лілію здійснити всі необхідні дії щодо державної реєстрації змін відповідно до цього Протоколу №1 Позачергової Конференції Федерації від 24.06.2023 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

2.21. Виникнення спірних правовідносин у справі зумовлено незгодою позивача з рішеннями позачергової Конференції Громадської спілки «Федерація петанку України» прийнятими 24.06.2023 та оформлених Протоколом №1.

3. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА. ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ ПОЗИВАЧА.

3.1. Предметом даного позову є оскарження рішень Конференції Громадської спілки «Федерація петанку України», оформлених протоколом №1 від 24.06.2023, в частині проведення конференції за допомогою інтернет-зв`язку, обрання президента федерації, дискваліфікації та позбавлення ліцензії позивача на право участі у міжнародних змаганнях, виключення позивача зі складу Громадської спілки «Федерація петанку України».

3.2. Юридичними підставами позову є стаття 20 Закону України «Про фізичну культуру і спорт».

3.3. Фактичними підставами позову є незгода позивача з рішеннями відповідача як таких, що прийняті всупереч ст. 20 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» та ч. 2 п. 5.2, п. 6.1., п. 6.2, ч. 2 п. 6.3, п. 6.8 статуту громадської спілки. Зокрема, позивач посилається на те, що:

1) на чемпіонаті що проходив у м. Львові з 02 по 05 червня 2023 найбільшу кількість перемог отримала збірна команда Чернігівської області з петанку серед ветеранів представлена ГО «Спортивний петанк-клуб Ніжин», що було підтверджено Загальним підсумковим протоколом Чемпіонату України з відображенням у них результатів, і саме ця команда відповідно до п. 8 Регламенту повинна була бути оголошена переможцем Чемпіонату України з петанку;

2) призначений керівництвом ФПУ головним суддею всеукраїнських змагань ОСОБА_15 діяв всупереч вимогам п. 6 Регламенту проведення Чемпіонату України та оголосив про свою відмову від оголошення результатів відповідно з підсумковим Протоколом та від проведення церемонії нагородження переможців чемпіонату; лише 07.06.2023 ОСОБА_15 який згідно з абз. 8 п. 6 виконував повноваження судді на одному з приватних інформаційних сайтів ресурсу Facebook розмістив пост про те, що він як головний суддя чемпіонату вирішив оголосити переможцем команду у складі ОСОБА_13, ОСОБА_14 та представника Закарпатської федерації петанку, члена правління ФПУ ОСОБА_12 ;

3) правління ФПУ після отримання консультацій та застереждень від юридичних служб Мінмолоьспорту України задовольнила протест та визнала переможцем Чемпіонату України х петанку серед ветеранів 2023 команду ГО «Спортивний петанк-клуб «Ніжин», яка представляла Чернігівську область;

4) рішення конференції 24.06.2023 були оформлені дистанційно, а не у вигляді письмового документу, що є порушенням статуту;

5) позачергову конференцію 24.06.2023 було використано з метою усунення команди позивача від можливості представляти Україну у складі національної збірної команди на Чемпіонаті Європи з петанку;

6) позачергову конференцію скликала ОСОБА_10 шляхом розміщення оголошення на сайті Facebook, проте норми статуту відповідача не містять у собі жодних положень про надання посадовій особа (ОСОБА_16) права в одноосібному порядку приймати рішення та скликати конференцію;

7) повноваження осіб, як делегатів від своїх клубів, взагалі не перевірялись на конференції 24.06.2023.

4. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ВІДПОВІДАЧА. ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ ВІДПОВІДАЧА.

4.1. Відповідач у відзиві на позовну заяву заперечив проти задоволення позовних вимог та вказав:

1) весь текст позовної заяви, що стосується проведення спортивних змагань - Чемпіонату України, не стосується підстав та предмету позову щодо оскарження рішення Конференції ГС «ФПУ». Вказані питання є внутрішньо-організаційними і стосуються Чемпіонату України, а не проведення Конференції, і всі спори щодо проведення та результатів Чемпіонату є питанням юрисдикції органів/структур вирішення спортивних спорів в межах ФПУ та згідно Регламентів ФПУ та Мінмолодьспорту, однак не є предметом даного спору та не можуть ним бути, зважаючи на вказане вище. До того ж, відповідні рішення ФПУ щодо Чемпіонату України є чинними і не скасованими і не оскарженими, в т.ч. до постійно діючого третейського суду - Спортивний арбітражний суд (далі - САС) у встановленому порядку;

2) на відповідній позачерговій Конференції не оскаржувалося рішення Правління про її скликання. З проведенням саме в такому форматі Конференції (як найвищий орган управління Федерацією) погодилися (і не заперечували) всі делегати/учасники Конференції в т.ч. і позивач по справі. Тому посилання про інший порядок проведення Конференції є безпідставним;

3) позивач по справі до проведення Конференції не вносив будь-яких подібних пропозицій/заяв/зауважень щодо іншого порядку проведення Конференції в умовах воєнного стану в Україні, сам особисто з`явився і визнав саме такий порядок проведення конференції;

4) позивач не зазначив яке саме його право порушене і не могло бути порушене право пов`язане з формою проведення Конференції, так як він сам приймав в ній учать, не заперечував, допоки не було прийнято одне з рішень яке стосувалося його особисто, що по суті й стало причиною даного позову;

5) усі визначені делегати, які були присутні на Конференції безпосередньо, голосували особисто, камери були увімкнені, ідентифікація усіх присутніх була забезпечена.

4.2. 22.12.2023 до суду від відповідача надійшло клопотання про закриття провадження у справі, оскільки справа підвідомча для її розгляду постійно діючим третейським судом - Спортивний арбітражний суд (згідно з ч.9 ст.45 Закону України «Про фізичну культуру і спорт»).

5. ІНШІ ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.

5.1. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2023 прийнято позовну заву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

5.2. Підготовчі засідання 16.01.2024, 07.02.2024 та 29.02.2024 відкладались судом. Крім того, у підготовчому засіданні 07.02.2024 судом розглянуто та відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі про що постановлено ухвалу, яка занесена до протоколу судового засідання. Судом встановлено, що відповідно до регламенту НОК спір передається на вирішення до арбітражного суду за письмовою згодою(заявою) учасників справи. Матеріали справи письмової угоди не містять. Крім того, відповідно до п. 6.21.6 Статуту ГО спори вирішуються шляхом подання скарги до суду. Господарський суд є належним судом для вирішення спору в даній справі.

5.3. Так, в підготовчому засіданні 14.03.2024 судом постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження, яка занесена до протоколу судового засідання, та призначено справу до судового розгляду по суті.

5.4. Судове засідання, що було призначено на 16.04.2024 не відбулося, ухвалою від 22.04.2024 визначено нову дату засідання.

5.5. У судовому засіданні 08.05.2024 відповідно до положень ст. 233, 240 ГПК України, було оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повне рішення складено після виходу судді з відпустки.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

6. ПЕРЕЛІК ОБСТАВИН, ЯКІ Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.

6.1. З урахуванням предмету позовних вимог, їх юридичних та фактичних підстав, суд визначає, що перелік обставин, які є предметом доказування у справі, становлять обставини, від яких залежить відповідь на такі ключові питання:

- Чи відповідають оскаржувані рішення оформлені протоколом вимогам статуту та ст. 20 Закону України «Про фізичну культуру та спорт»? Якщо ні, то чи є це підставою для застосування способів захисту права обраних позивачем?

7. ВИСНОВОК СУДУ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ПРОТОКОЛУ ВИМОГАМ СТАТУТУ ТА ЗАКОНУ.

7.1. Відповідно до ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

7.2. За приписами статті 81 ЦК України юридична особа може бути створена шляхом об`єднання осіб та (або) майна. Юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права. Юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

7.3. Статтею 85 ЦК України визначено, що непідприємницькими товариствами є товариства, які не мають на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між учасниками. Особливості правового статусу окремих видів непідприємницьких товариств встановлюється законом.

7.4. У частині третій статті 1 Закону України «Про громадські об`єднання» громадська спілка - це громадське об`єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

7.5. Згідно зі статтею 87 ЦК України установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.

7.6. Відповідно до пунктів 1.1. та 1.4. Статуту відповідача громадська спілка «Федерація петанку України» є всеукраїнським громадським об`єднанням фізкультурно-спортивної спрямованості, яке об`єднує юридичних осіб приватного права та фізичних осіб, спортсменів, тренерів, суддів на основі єдності інтересів для спільної реалізації мети та завдань, передбачених цим статутом. Федерація в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про громадські об`єднання», Законом України «Про фізичну культуру і спорт» та іншими нормативними актами України, а також цим Статутом та внутрішніми документами Федерації.

7.7. Згідно з п. 5.1. Статуту відповідача для здійснення своїх функцій федерація створює організаційну структуру, яка складається з органів управління (керівних органів) та контролюючих органів: Конференції, Правління, Президента, Ревізійної комісії.

7.8. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про фізичну культуру та спорт» спортивні федерації (асоціації, спілки, об`єднання тощо) - громадські об`єднання фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є: забезпечення інтересів членів відповідних спортивних федерацій у сфері спорту, в тому числі сприяння захисту їх соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних та інших інтересів; сприяння розвитку відповідного виду (видів) спорту шляхом участі у розробленні та виконанні відповідних програм; залучення різних груп населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності; сприяння підготовці спортсменів національних збірних команд та забезпечення їх участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях; організація та проведення фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань; участь у здійсненні кадрового забезпечення розвитку відповідного виду (видів) спорту; сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури і спорту. Спортивною федерацією осіб з інвалідністю є спортивна федерація, в яку об`єднуються особи з інвалідністю з певною вадою здоров`я задля розвитку видів спорту осіб з інвалідністю. Спортивні федерації діють на підставі статуту.

7.9. У найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. У найменуванні спортивної федерації осіб з інвалідністю зазначається відповідна вада здоров`я. Спортивні федерації можуть мати всеукраїнський або місцевий статус. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

7.10. Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з відповідного виду спорту, яка має всеукраїнський статус. Статус національної спортивної федерації осіб з інвалідністю надається лише одній спортивній федерації окремо для осіб з інвалідністю з ураженнями опорно-рухового апарату, вадами зору, слуху та розумового і фізичного розвитку.

7.11. У разі відсутності відповідної міжнародної спортивної федерації статус національної спортивної федерації, що сприяє розвитку національного виду спорту, надається за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту.

7.12. Спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту: забезпечують розвиток відповідного виду спорту; представляють вид спорту у відповідних міжнародних спортивних федераціях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету України, Національного комітету спорту інвалідів України, Спортивного комітету України, та на міжнародних спортивних змаганнях; здійснюють у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань; інформують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, про проведення всіх спортивних змагань та про рейтинг спортсменів за їх підсумками.

7.13. В обґрунтування підстав заявленого позову позивач посилається на те, що оскаржуване рішення Конференції прийняте всупереч ч. 2 п. 5.2, п. 6.1., п. 6.2, ч. 2 п. 6.3, п. 6.8 Статуту Громадської спілки «Федерація петанку України».

7.14. Відповідно до ч. 2 п. 5.2. Статуту засідання конференції, до порядку денного яких включено питання внесення змін до статуту Федерації, обрання органів управління Федерації та/або припинення Федерації можуть бути проведені виключно за безпосередньої участі членів Федерації (делегації).

7.15. Згідно з п. 6.1. статуту вищим органом управління (вищим керівним органом) Федерації є Конференція, яка складається з делегатів, обраних згідно норми представництва, встановленої Правлінням Федерації, та скликається в порядку, визначеному даним Статутом.

7.16. Норма представництва для обрання делегатів Конференції встановлюється Правлінням Федерації в залежності від кількості членів Федерації - фізичних осіб, які перебувають на обліку у кожного члена Федерації - юридичної особи (п. 6.2. Статуту).

7.17. Відповідно до ч. 2 п. 6.3. Статуту позачергова Конференція скликається при наявності обставин, що зачіпають суттєві інтереси Федерації, Правлінням за його рішенням або на письмову вимогу Ревізійної комісії, а також в інших випадках, передбачених законодавством України, протягом не більш як 15 календарних днів з дня виникнення відповідних обставин. У такому разі рішення Правління Федерації із зазначенням дати, часу, місця, форми проведення та питань, які виносяться на обговорення, повинне бути доведено до відома членів Федерації не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати проведення Конференції.

7.18. Згідно з п. 6.8. Статуту до компетенції Правління Федерації, зокрема, належить:

6.8.1. скликання Конференції, визначення порядку делегування і норми представництва делегатів Конференції, визначення дати, місця проведення і порядку денного чергової (чи позачергової) Конференції Федерації;

6.8.2. забезпечення реалізації напрямів діяльності Федерації відповідно до Статуту;

6.8.3. визначення фінансових питань Федерації;

6.8.4. прийняття рішень про створення Федерацією юридичних осіб (товариств, підприємств), а також рішень про їх ліквідацію, реорганізацію;

6.8.5. сприяння розширенню джерел фінансування Федерації;

6.8.6. включення до (виключення з) членів Федерації;

6.8.7. затвердження штатного розпису;

6.8.8. ініціювання пропозицій до Конференції Федерації щодо внесення змін до персонального складу Правління;

6.8.9. затвердження положення про членство в Федерації та інших положень;

6.8.10. затвердження механізму (порядку) сплати членських внесків та їх розміру;

6.8.11. здійснення господарського управління майном та коштами Федерації;

6.8.12. затвердження символіки та іншої атрибутики Федерації;

6.8.13. прийняття рішення щодо утворення та припинення відокремлених підрозділів Федерації;

6.8.14. прийняття рішення про обрання та припинення повноважень керівника відокремленого підрозділу Федерації;

6.8.15. прийняття рішень про утворення Федерацією або вступ Федерації до громадських спілок;

6.8.16.розгляд скарг на рішення керівних органів відокремлених підрозділів, Президента, Почесного Президента, Першого віце-президента, Віце-президентів.

6.8.17. здійснення інших повноважень, що не віднесені до компетенції Конференції.

7.19. Оцінюючи оскаржуване позивачем рішення на предмет дотримання процедури його прийняття у відповідності до вимог Статуту Громадської спілки «Федерація петанку України», суд відхиляє твердження позивача про те, що спірна конференція могла бути проведена виключно за особистої фізичної присутності на ній обраних делегатів, оскільки пункт 5.2. Статуту Федерації чітко передбачає, що конференція може проводитися за допомогою інтернет-зв`язку з використанням аудіовізуальних комп`ютерних програм онлайн-конференції або застосунків, які забезпечують можливість ідентифікувати осіб, які беруть участь в засіданні, ознайомитися з питаннями, включеними до порядку денного та пов`язаними з ними матеріалами (якщо вони заздалегідь не були надані для ознайомлення), провести обговорення в разі необхідності, голосування та здійснити підрахунок голосів.

7.20. Враховуючи вищенаведене, до оскаржуваного Протоколу №1 було додано Витяг з чату обговорення та голосування окремо щодо кожного питання порядку денного (т. 1 а.с. 112-116). Крім того, поясненнями відповідача, викладеними у заявах по суті справи, стверджується, що Конференція проходила з ввімкненими відеокамерами, що додатково дозволило ідентифікувати присутніх на конференції осіб. Наведені обставини не спростовані позивачем. Позивач не надав суду доказів того, що присутні на Конференції особи не були ідентифіковані.

7.21. Усі делегати були поінформовані щодо скликання позачергової Конференції, і оскільки 23 із 27 делегатів вчасно під`єдналися до онлайн платформи, у тому числі й делегати від петанк-клубу „Ніжин" (позивача), - відповідно твердження про відсутність інформації чи не доведення інформації до делегатів не відповідає дійсності та не підтверджене жодними доказами. За наведених обставин, порушення ч. 2 п. 5.2. Статуту при проведенні Конференції 24.06.2023 відсутнє.

7.22. Щодо посилань позивача на порушення під час проведення Конференції п. 6.1. Статуту суд зазначає, що на відповідній позачерговій Конференції 24.06.2023 не оскаржувалося рішення Правління про її скликання. З проведенням Конференції за допомогою інтернет-зв`язку з використанням аудіовізуальних комп`ютерних програм погодилися (і не заперечували) всі делегати/учасники Конференції в тому числі і позивач по справі, який був присутній на спірній Конференції 24.06.2023, що підтверджується реєстром присутніх делегатів (Додаток №1 до Протоколу) та витягом з чату голосування (Додаток №3 до Протоколу).

7.23. У зв`язку з цим, посилання позивача про інший порядок проведення Конференції є безпідставним. При цьому, позивач по справі до проведення Конференції не вносив будь-яких подібних пропозицій/заяв/зауважень щодо іншого порядку проведення Конференції в умовах воєнного стану в Україні, сам особисто з`явився чим визнав саме такий порядок проведення конференції - на онлайн платформі «Zoom».

7.24. Твердження позивача про порушення п. 6.2. Статуту також суд відхиляє, оскільки Правлінням у Протоколі №23-03 від 19.06.2023 «Про позачергову Конференцію ФПУ» було визначено норму представництва: 0 - 10 гравців клубу - 1 представник; 11 - 20 гравців клубу - 2 представника; 21 - 30 гравців клубу - 3 представника; 31 - 40 гравців клубу - 4 представника. Відповідно до цього: 1. Ірпінь: членів клуба 8. 1 голос, 1 делегат 2. Зелені Леви: членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат 3. Аптаун: членів клуба 10. 1 голос, 1 делегат 4. Київ: членів клуба 13. 2 голоси, 2 делегати 5. Кошовий: членів клуба 24. 3 голоси, 3 делегати 6. Перший Закарпатський: членів клуба 13. 2 голоси, 2 делегати 7. Полтава: членів клуба 4. 1 голос, 1 делегат 8. Таббі: членів клуба 22. 3 голоси, 3 делегати 9. Ужгород: членів клуба 10. 1 голос, 1 делегат 10. Чугайстер: членів клуба 11. 2 голоси, 2 делегати 11. Ніжин: членів клуба 12. 2 голоси, 2 делегати 12. Феір Плей: членів клуба 14. 2 голоси, 2 делегати 13. Леополіс: членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат 14. Червенівський: членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат 15. КСЛ : членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат 16. Харків: членів клуба 6. 1 голос, 1 делегат 17. Лео Фемілі: членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат 18. Челлена сува: членів клуба 1. 1 голос, 1 делегат.

7.25. Також, суд не вбачає порушень п. 6.3. Статуту в частині порушення строків оприлюднення оголошення про проведення позачергової конференції 24.06.2023. Адже, оголошення про скликання Позачергової Конференції було оприлюднено за 5 календарних днів - 19.06.2023 на офіційному веб-сайті Федерації http://surl.li/kvxgv.

7.26. Всі прийняті рішення та вчинені дії щодо Чемпіонату України який проходив у Львові з 02 по 05 червня 2023 року не є предметом розгляду даного спору, а тому аргументи позивача що стосуються проведення згаданого чемпіонату також відхиляються судом. Крім того, всі прийняті рішення та вчинені дії є чинними і не скасованими та не оскарженими у встановленому законом порядку, а тому їх правомірність презюмується.

7.27. За наведених обставин позивач не довів що оскаржуване рішення суперечить вимогам статуту Громадської спілки «Федерація петанку України», адже допускається проведення конференції в онлайн формі; форма представництва була визначена у відповідному протоколі; оголошення про проведення конференції було оприлюднено за 5 календарних днів.

7.28. Порушень ст. 20 Закону України «Про фізичну культуру та спорт» позивач також не довів. Вказана норма закону встановлює загальні принципи та спрямованість діяльності спортивних федерацій (спілок), та не встановлює імперативні норми (правила) поведінки Конференції при прийнятті нею рішень, і які можуть бути порушені.

7.29. Усі інші доводи та міркування сторін, окрім зазначених у мотивувальній частині рішення, взяті судом до уваги, однак не спростовують вищенаведених висновків суду про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

7.30. Зважаючи на вищевикладене підстави для визнання недійсним Протоколу №1 від 24.06.2023 Конференції Громадської спілки «Федерація петанку України» - відсутні, відповідно позовні вимоги Громадської організації «Спортивний петанк-клуб «Ніжин» до Громадської спілки «Федерація петанку України» задоволенню не підлягають.

8. СУДОВІ ВИТРАТИ.

8.1. Частиною четвертою статті 129 ГПК України визначено, що судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову - на відповідача. Таким чином, витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви покладаються на позивача у зв`язку з відмовою у позові.

На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 1, 4, 13, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. У позові Громадської організації «СПОРТИВНИЙ ПЕТАНК-КЛУБ «НІЖИН» (02160, місто Київ, пр.Соборності, будинок 17, квартира 2-1594) до Громадської спілки «ФЕДЕРАЦІЯ ПЕТАНКУ УКРАЇНИ» (03045, місто Київ, ВУЛИЦЯ НАБЕРЕЖНО-КОРЧУВАТСЬКА, будинок 136) про визнання недійсним рішення конференції , оформлених протоколом №1 від 24.06.2023 року., відмовити повністю.

2. Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 24.05.2024

Суддя Ігор Курдельчук

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119260658
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —910/17386/23

Постанова від 30.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 13.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 06.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Рішення від 08.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 15.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 16.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 27.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні