ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
16 травня 2024 року м. Дніпросправа № 280/9372/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),
суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс»
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року
у справі №280/9372/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс»
до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2023 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14.06.2023 № 10013 про анулювання реєстрації платником Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» за індивідуальним податковим номером 328757308280;
- зобов`язати Державну податкову службу України поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» з 12.03.2004, шляхом внесення відповідного запису до Реєстру платників податку на додану вартість із збереженням індивідуального податкового номеру 328757308280;
- зобов`язати Державну податкову службу України поновити облікові дані, записи та стан рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні - до прийняття рішення від 14.06.2023 № 10013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 14.06.2023 прийнято рішення № 10013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача. Позивач вважає вказане рішення протиправним та вказує, що відповідно до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України, для платників податків зупиняється перебіг відповідних податкових строків за деяким винятком, до яких не віднесено саме подання платником податків податкової звітності. Також, за період з травня 2022 року по травень 2023 року підприємство хоч не так активно, але проводило господарську діяльність по ремонту компресорів КТ-7 №166 та КГ-7 №1078, при цьому проводили закупівлю запчастин. Крім того, підприємство вело діяльність по ремонту гільз компресорів з ТОВ «Імпульс-4». Позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну №1 від 13.09.2022 реєстрацію якої зупинено. Крім того, позивач для ведення підприємницької діяльності орендує приміщення. Дані документи та дії позивача свідчать про наявність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податковою кредиту й відповідно спростовує твердження відповідача із протилежного. Проте, вказана інформація не внесена посадовими особами відповідача до оскарженого рішення.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі №280/9372/23 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.
Судом вказано, що спірне рішення № 10013 прийнято на підставі положень п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України (подання позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з травня 2022 року до серпня 2022 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та не подання податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з вересня 2022 року до квітня 2023 року), та довідки від 14.06.2023 № 10013/1 про подання /неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців. Суд встановив, що матеріалами справи підтверджено подання платником податку протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та не подання податкових декларацій. В свою чергу, вказані обставини є підставою для анулювання реєстрації такої особи як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу. Суд врахував, що законодавець з самого початку введення воєнного стану в Україні виокремив платників податків які мають можливість виконати свій податковий обов`язок та тих які не мають такої можливості і в залежності від цього врегулював правовідносини. Як встановлено судом, позивач не подавав заяву про неможливість виконання податкового обов`язку та не подавав податкову звітність, що дає підстави суду погодитись з позицією відповідачів, що позивач вважається таким, що мав можливість своєчасно та у повному обсязі виконати податковий обов`язок у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством, що беззаперечно свідчить про правомірність позбавлення даного підприємства статусу платника ПДВ в порядку ст. 184 у системному застосуванні із п. 69 підрозд. 10 розд. XX Кодексу, Порядку № 225. Суд зазначив, що не декларування позивачем податкових зобов`язань шляхом реєстрації податкових накладних свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Відтак, суд дійшов висновку, що спірне рішення № 10013 прийнято відповідачем правомірно, а тому підстави для задоволення позову відсутні.
Не погодившись з рішенням суду, Товариство з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс» подало апеляційну скаргу, згідно якої скаржник просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі №280/9372/23, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Скаржник зазначає, що у відповідності до ст. 184 п.п.»г» п. 184.1 Податкового Кодексу України саме не подання податкової декларації протягом 12 послідовних місяців тягне за собою відповідальність у вигляді скасування реєстрації платника ПДВ , і вказана норма не передбачає об`єднання вимог щодо відповідальності особи та підприємства за подання нульових та зовсім не подання декларацій. З огляду на зазначене, на думку скаржника, відповідач безпідставно склав строк подання нульових декларацій та строк не подання декларацій в підставу скасування ним реєстрації ПДВ. Крім того, позивач апелює до введеного на території України воєнного стану у зв`язку з військовою агресією російської федерації, зазначає, що у період часу з травня 2022 року по травень 2023 року позивач все ж проводив господарську діяльність, з огляду на що не можна стверджувати що 12 місяців поспіль підприємство не працювало.
У судовому засіданні представниками сторін підтримано визначені по справі правові позиції сторін, надано пояснення та заперечення щодо доводів апеляційної скарги.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальність «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» (ЄДРПОУ 32875731) зареєстроване як юридична особа 25.02.2004.
Відповідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач здійснює наступні види економічної діяльності за КВЕД: 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування (основний); 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування; 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів.
Місцезнаходження суб`єкта господарювання відповідно до документів про державну реєстрацію: Україна, 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, буд. 27-А, кв. 50.
Рішенням Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14.06.2023 № 10013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» з 14.06.2023 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість у зв`язку з тим, що платник протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та подає такі декларації, які свідчать про постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту (п.п. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України).
Позивач, вважає протиправним рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14.06.2023 № 10013, у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав.
Переглядаючи рішення суду в межах доводів апеляційної скарги колегія суддів виходить із такого.
Згідно з приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до положень статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом; б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом; в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість; г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту; ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними; д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута; е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду; є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність; з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.
Згідно з пунктом 184.2 статті 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Анулювання реєстрації здійснюється на дату, зокрема, прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.
Пунктом 184.10 статті 184 ПК України встановлено, що про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Пунктами 184.5-184.6 статті 184 ПК України передбачено, що з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних. У разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1130 від 14 листопада 2014 року (далі Положення № 1130), визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Відповідно до п. 5.5 Положення № 1130 контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Підпункт 3 абзацу 3 пункту 5.5. Положення №1130 визначає, що такими документами є зокрема довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Згідно пункту 5.6 Положення № 1130 за наявності зазначених підтверджуючих документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Відтак, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.
Зі змісту матеріалів справи вбачається, що рішенням Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14.06.2023 № 10013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» з 14.06.2023 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість.
Так, спірне рішення № 10013 прийнято на підставі положень п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України у зв`язку з поданням позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з травня 2022 року до серпня 2022 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та не подання податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з вересня 2022 року до квітня 2023 року, що зокрема підтверджується довідкою від 14.06.2023 № 10013/1 про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців.
Матеріалами справи підтверджено подання позивачем до контролюючого органу податкових декларацій з ПДВ, а саме: 12.09.2022 за травень 2022 року, 12.09.2022 за червень 2022 року, 12.09.2022 за липень 2022 року, 12.09.2022 за серпень 2022 року.
Однак, зі змісту вказаних декларацій з ПДВ вбачається відсутність постачання/придбання позивачем товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Разом з тим, доказів того, що за період з вересня 2022 року до квітень 2023 року ТОВ «ІНДУСТРІАЛ СЕРВІС» подавав контролюючому органу податкові декларації з ПДВ, матеріали справи не містять.
З цих підстав, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що матеріалами справи підтверджено подання платником податку протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та не подання податкових декларацій, а це в свою чергу є підставою для анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу. Доводи апеляційної скарги цей висновок не спростовують.
Колегія суддів враховує, що з метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року № 2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року.
Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69.
Відповідно до підпункту 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (зі змінами, внесеними Законом від 12 травня 2022 року № 2260-IX) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.
Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності.
06.09.2022 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, яким затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі Порядок №225).
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку № 225 до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.
Відповідно до пункту 4 розділу ІІ Порядку № 225 до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких після дати набрання чинності цим Порядком з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.
У разі відсутності у платника податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Колегія суддів встановила, що позивач не подавав заяву про неможливість виконання податкового обов`язку, а отже є правильним висновок суду першої інстанції, що позивач вважається таким, що мав можливість своєчасно та у повному обсязі виконати податковий обов`язок у терміни, визначені ПК України.
Відтак, колегія суддів вважає безпідставними аргументи скаржника стосовно положень підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України, згідно яких для платників податків зупиняється перебіг податкових строків.
Також, апеляційний суд вважає, що рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості не позбавляє можливості здійснювати господарську діяльність, постачання/придбання товарів/послуг, з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, подавати на реєстрацію податкові накладні, а у разі відмови у їх реєстрації податковим органом, оскаржити відповідні рішення в адміністративному порядку та до суду.
Отже, суд першої інстанції обґрунтовано відхилив доводи скаржника стосовно рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.08.2020 № 28368 та зупинення реєстрації податкової накладної від 13.09.2022 №1, яка взагалі лише у червні 2023 року була направлена на реєстрацію, тобто після періоду травень 2022 - квітень 2023 року.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14.06.2023 № 10013 є правомірним. Натомість зворотні доводи скаржника свого підтвердження не знайшли.
Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Підсумовуючи, апеляційний суд дійшов висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустріал Сервіс» - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі №280/9372/23 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки передбачені ст.ст.328,329 КАС України.
Головуючий - суддяН.А. Бишевська
суддяІ.Ю. Добродняк
суддяЯ.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2024 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 119304601 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні