Постанова
від 27.05.2024 по справі 953/361/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/361/24

н/п 3/953/418/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" травня 2024 р. Київський районний суду м. Харкова у складі:

головуючого судді - Колесник С.А.,

при секретарі Півоваровій Д.В.,

за участю представника

Харківської митниці ДМС України Тупікової О.О.,

особи, відносно якої складено протокол про порушення

митних правил ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні суду в м. Харкові матеріал № 0139/80700/23 про порушення митних правил у відношенні:

ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Грузії, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фактично мешкаючого за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт громадянина Грузії для виїзду за кордон НОМЕР_1 ,

за порушеннямитних правил,передбачених ст.485 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

01.05.2023 громадянин Грузії ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) ввіз на митну територію України у якості гуманітарної допомоги автомобіль «HYUNDAI H-1, VIN-код: НОМЕР_2 , згідно поданих гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) до митного оформлення документів, одержувачем автомобіля був Харківський міський благодійний фонд «Батьківщина», код ЄДРПОУ 33607454, м. Харків, проспект Героїв Харкова, буд. 51.

Вказаний транспортний засіб: «HYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 , згідно інформації Управління Служби безпеки України в Харківській області, до Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» доставлений не був, при цьому гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) передав ввезений автомобіль стороннім особам, і в подальшому транспортний засіб «HYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 був проданий за грошові кошти цивільній особі.

Згідно бази даних АСМО «Інспектор», транспортний засіб «HYUNDAI H-1», державний номер НОМЕР_3 , VIN - НОМЕР_4 було ввезено на митну територію України 01.05.2023 громадянином Грузії ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) в зоні діяльності митного поста «Устилуг» Волинської митниці.

Як підставу для ввезення на митну територію України вищевказаного транспортного засобу та для здійснення митного оформлення у якості гуманітарної допомоги, громадянином ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) був наданий пакет документів, відповідно до якого, одержувачем автомобіля був Харківський міський благодійний фонд «Батьківщина», код ЄДРПОУ 33607454, м. Харків, проспект Героїв Харкова, буд. 51.

Управлінням Служби безпеки України в Харківській області до Харківської митниці був надісланий висновок Харківського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру від 19.06.2023 № CE-19/121-23/13000-АВ, згідно якого вартість автомобіля - HYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 складає 425 864,14 грн.

Згідно інформації управління митних платежів, контролю митної вартості та митно- тарифного регулювання ЗЕД сума платежів, які б підлягали сплаті до державного бюджету України у разі оформлення вказаного автомобіля у вільний обіг станом на 01.05.2023 складає: 271 560,16 грн., з них ввізне мито 42 586,41 грн.; акциз 112 736,37 грн.; ПДВ 116237,38 грн.

По даному факту у відношенні громадянина ОСОБА_5 був складений протокол про порушення митних правил № 0139/80700/23 від 30.10.2023 за ст. 485 МК України.

Представник Харківської митниці ДМС України Тупікова О.О. у судовому засіданні викладені у висновку обставини підтримала, просила визнати ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення.

В судовому засіданні ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) підтвердив обставини ввезення ним на митну територію України транспортного засобу «HYUNDAI H-1», державний номер НОМЕР_3 , VIN - НОМЕР_4 , викладені у протоколі про порушення митних правил № 0139/80700/23 та зазначив, що вказані дії здійснив з метою допомоги Збройним Силам України.

Суд, вислухавши доводи представника Харківської митниці ДМС України, пояснення особи, відносно якої складено протокол про порушення митних правил, дослідивши докази по справі, приходить до наступних висновків.

Положеннями п. 3 ч. 1 ст. 8МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно зіст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 2статті 83 Митного кодексу Українивстановлено, що для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з частиною 1статті 257 Митного кодексу Українивизначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідальність заст. 485 МК Українинастає у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ст. 1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 № 1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогстатті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.

Пунктом 1постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.

Як вбачається з висновку начальника управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Мороза Р. Харківською митницею від Управління Служби безпеки України в Харківській області листами №№ 70/5/4-4794 від 16.08.2023; 70/5/4-4927 від 23.08.2023; 70/5/4-5079 від 30.08.2023; 70/5/4-5313 від 08.09.2023 отримана інформація про те, що УСБ України в Харківській області здійснюється супровід кримінального провадження № 42023222130000078 від 27.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України (незаконне використання з метою отримання прибутку гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги). Під час провадження у справі, до відділу ПСПМП УБК ПМП Харківської митниці, неодноразово листами № 7.14-3/20-01/10/5082 від 11.09.2023 та № 7.14-1/20-01/10/5643 від 10.10.2023, було викликано гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ), проте до митниці не прибув, пояснень та документів, які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України не надав, про причини неприбуття до митниці не повідомив.

02.05.2024 представником митної служби надано заяву про долучення до матеріалів справи копії матеріалів досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023222130000078 за ознаками ч. 3 ст. 201 КК України за фактом продажу товарів гуманітарної допомоги на території Харківського району Харківської області з метою отримання прибутку, вчинених за попередньою змовою групою осіб у зазначеному розмірі під час дії воєнного стану.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження у якості свідка був допитаний директор ХМБФ «Батьківщина» ОСОБА_6 , який, зокрема, пояснив, що щодо пригону з-за кордону транспортного засобуHYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 , йому нічого невідомо. Жодних листів до Державної митної служби України відносно зазначеного транспортного засобу він не складав, не надсилав та не підписував, жодних актів приймання передачі щодо отримання або передачі даних транспортних засобів він не отримував, не складав, не надавав та не підписував. Даного транспортного засобу ніколи не бачив та його доля йому невідома.

Таким чином, встановлено, що зазначений автомобіль не був наданий в якості гуманітарної допомоги.

Згідно наявних у матеріалах справи доказів, ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) здійснив протиправні дії, шляхом використання товару транспортного засобуHYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 ,стосовно якогобуло наданопільги щодосплати митнихплатежів вінших цілях,ніж ті,у зв`язкуз якимибуло наданотакі пільги,що призвелодо ухиленнявід сплатимитних платежівна загальнусуму 271560,16грн.,що підтверджуєтьсядослідженими входірозгляду справинижченаведеними доказами:протоколом пропорушення митнихправил №0139/80700/23від 30.10.2023(а.с. 4-6); доповідною запискою головного державного інспектора ОВ УБК ПМП Харківської митниці Петрова О. (а.с. 7-9); листом начальника УСБ України в Харківській області Гордієнка В. № 70/5/4-4794 від 16.08.2023 (а.с. 10-11); висновком Харківського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 19.06.2023 № СЕ-19/121-23/13000-АВ (а.с. 14-18); листом начальника УСБ України в Харківській області Гордієнка В. № 70/5/4-5079 від 30.08.2023 (а.с. 19); листом начальника УСБ України в Харківській області Гордієнка В. № 70/5/4-5313 від 08.09.2023 (а.с. 20-21); копією декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 28.04.2023 (а.с. 23); копією листа директора Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_6 № 422 від 28.04.2023 (а.с. 25); листом в.о. заступника начальника Волинської митниці Католика О. № 7.3-28-07/10038 від 22.08.2023 (а.с. 29, 32); службовою запискою т.в.о. начальника УМПКМВ та МТР ЗЕД ОСОБА_7 (а.с. 40); даними Диспетчера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску (а.с. 41); листом в.о. начальника Харківської митниці Танцегорова А. № 7.14-1/20-04/7.3/6772 від 20.11.2023 (а.с. 46-47); листом директора департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України Князевича М. № 26/26-04/7 14/203 від 25.01.2024 (а.с. 73-76); протоколом допиту від 08.06.2023 свідка ОСОБА_6 у кримінальному провадженні № 42023222130000078 від 27.03.2023 (а.с. 209-212).

Відтак, винуватість ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення.

При цьому, відомості, зазначені в листі Директора Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_6 № 422 від 28.04.2024 з проханням сприяння Державною митною службою України щодо виїзду через митний кордон в Україну транспортного засобу, гуманітарної допомоги HYUNDAI H-1», VIN-код: НОМЕР_2 (а.с. 25), акті прийому передачі вказаного транспортного засобу Харківському міському благодійному фонду «Батьківщина» від 05.05.2023 (а.с. 198) спростовуються доводами директора Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_6 , зазначеними під час допиту 27.03.2023, як свідка у кримінальному провадженні (а.с. 209-212).

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост. 485 МК України, а саме: використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Так, санкція статті 485 Митного кодексу України, передбачає накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Судом встановлено, що сума митних платежів у справі про порушення митних правил № 0139/80700/23 від 30.10.2023 за статтею 485 Митного кодексу України та становить 271560 грн. 60 коп.

У відповідності до ст. 33 КУпАП при накладення стягнення суд враховує особу ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ), а саме, що останній раніше не притягався до відповідальності за порушення митних правил, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність останнього.

Відтак, ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) слід притягнути до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 485 МК України та застосувати до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією статті, в розмірі п`ятдесяти відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 135 780 грн. 08 коп. (271 560,16*50 %).

Крім того,в порядкуст.40?КпАП Україниз правопорушника ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) на користь держави підлягає стягненню сума судового збору в розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст.485, 519,524,526,527,528 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 притягнути доадміністративної відповідальності,передбаченої ст.485МК Українита накластина ньогоадміністративне стягненняу видіштрафу врозмірі 50(п`ятдесяти)відсотків несплаченоїсуми митнихплатежів,що становить135780(стотридцять п`ятьтисяч сімсотвісімдесят)грн.08коп.на рахунок (рахунок:UA118999980313080106005020649,отримувач:ГУК Харків.обл./МТГХарків,код ЄДРПОУ:37874947,МФО:899998,банк отримувача:Казначейство України(ЕАП),призначення платежу: «оплата штрафу по постанові суду у справі про ПМП № 0139/80700/23 від ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ).

Стягнути з ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA 908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106, у призначенні платежу платником повинно бути вказано: слова "судовий збір", Київський районний суд м. Харкова код ЄДРПОУ суду: 02893746, ПІБ, ідентифікаційний номер платника судового збору та номер справи).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Київський районний суд м. Харкова протягом 10 днів з моменту її винесення.

Постанова набирає чинність після закінчення 10-ти денного строку на її оскарження, та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя С.А. Колесник

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення27.05.2024
Оприлюднено29.05.2024
Номер документу119318563
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —953/361/24

Постанова від 27.05.2024

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні