Дата документу 27.05.2024Справа № 554/10453/23 Провадження № 1-кс/554/5703/2024
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 травня 2024 року м. Полтава
Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Полтавській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020171010000246 від 04.12.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
Слідчий звернувсядо судуіз клопотаннямпро тимчасовийдоступ доречей ідокументів посилаючисьна те,що СУ ГУНП в Полтавській області проводиться розслідування у зазначеному кримінальному провадженні за фактом можливого розкрадання бюджетних коштів службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) під час проведення робіт з капітального ремонту зупинок громадського транспорту у місті Полтаві, за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), шляхом внесення недостовірних відомостей до офіційних документів.
У ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) запропоновано протиправну схему, яка полягає у розкраданні бюджетних коштів під час виконання робіт з капітального ремонту зупинок громадського транспорту на території міста Полтави, для реалізації злочинної схеми залучено суб`єкта господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ФОП ОСОБА_5 , котра виготовила проектно-кошторисну документацію із значно завищеними цінами.
Також було встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у період часу з 01.09.2020 по 20.01.2022 укладено ряд договорів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на проведення капітального ремонту зупинок громадського транспорту в місті Полтаві на загальну суму 22,3 млн. грн.
Зокрема встановлено, що 18.09.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду № 16 щодо виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт зупинок громадського транспорту: пл.. Зигіна (на М. Бірюзова), 11-Школа (на Половки), Продбаза, Бібліотека (на Автовокзал), Бібліотека (на Браїлки), Магазин 1 (на Центр), Магазин 2 (с. Вакуленці), Вакуленці (на Сакко), вул. Нагірна (на с. Дальні Яківці), вул. Нагірна (на центр), вул. Лугова (Кінцева) з установленням нових та зміною існуючих павільйонів у місті Полтаві». Вартість робіт за договором складає 1 989 837, 36 грн.
21.09.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду № 20 щодо виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт зупинок громадського транспорту: Сади-1 (на Автовокзал), 28-Школа (на Центр), 23 Вересня (на Центр), 23 Вересня (на Автовокзал), Алмазна (на Автовокзал), 26 Школа (в сторону автовокзала), Лікарня залізничників (на с. Залізничників), Дитячий садок (на Центр), Уютна, Автоагрегатний завод (на центр), вул. Підмонастирська, пров. Високий (на Центр) з установленням нових та зміною існуючих павільйонів у місті Полтаві». Вартість робіт за договором складає 2 372 197, 31 грн.
22.09.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду № 23 щодо виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт зупинок громадського транспорту: Н.Вавілова (на Центр), Н.Вавілова (на Леваду), вул. Головка (на Леваду), Головка (Левада на Центр), Південна (Левада на Центр), Південна (на Леваду), м-н Левада, П.Вокзал (на Центр), Дачник (на Центр), с. Івонченці (Кінцева), вул. Деповська, с. Лісок-1 (Кінцева) з установленням нових та зміною існуючих павільйонів у місті Полтаві». Вартість робіт за договором складає 2 709 768, 70 грн.
19.04.2021 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду № 6 щодо виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт зупинок громадського транспорту: пл. Зигіна (на М.Бірюзова), 11-Школа (на Половки), Продбаза, Бібліотека (на Браїлки), Магазин 1 (на Центр), Магазин 2 (с.Вакуленці), Вакуленці (на Сакко), вул. Нагірна (на с. Дальні Яківці), вул. Нагірна (на центр), вул. Лугова (кінцева) з установленням нових та зміною існуючих павільйонів у місті Полтаві». Вартість робіт за договором складає 230 364, 65 грн.
21.09.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 в особі начальника управління ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду № 19 щодо виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт зупинок громадського транспорту: Мотель (на Автовокзал), 4-а Поліклініка (на Центр), 4-а Поліклініка (на Автовокзал), Парк Котляревського, 27-Школа, груз двір Супрунівка (поворот на с. Яр), вул. Половка, с. Яр (Кінцева) з установленням нових та зміною існуючих павільйонів у місті Полтаві». Вартість робіт за договором складає 1 912 204, 32 грн.
02.02.2024 року у кримінальному провадженні призначені комплексні судові економічні та будівельно-технічні експертизи з метою встановлення вартості та обсягів завищення виконаних будівельних робіт за вказаними договорами, укладеним між ІНФОРМАЦІЯ_4 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) щодо виконання вказаних робіт, у результаті чого за участю судових експертів було проведено натурне обстеження вказаних зупинок громадського транспорту та встановлено факти завищення обсягів виконаних будівельних робіт.
У ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність в отриманні оригіналів документів облікової справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), в т.ч. свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки про взяття на облік платників податків, свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, статуту, протоколів установчих зборів, протоколів загальних зборів, установчих договорів, посадових інструкцій, переміщення по посадах, функціональних обов`язків, наказів про надання відпустки та виклик з неї, заяв про прийняття на роботу, наказів про призначення та звільнення службових осіб тощо, що дасть можливість встановити, хто саме і на підставі чого був відповідальним за здійснення фінансово-господарської діяльності та ведення бухгалтерського та податкового обліку, на підставі чого зареєстроване підприємство, з якого часу воно являється платником податків та які містять зразки підписів службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а також оригіналів податкових декларацій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства, та всіх додатків до них за період часу з 01.01.2020 року по теперішній час, договору про визнання електронних документів, оригіналів податкових звітів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), за період часу з 01.01.2020 року по теперішній час, копій матеріалів перевірок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме: актів та додатків до них, довідок, висновків, схем, отриманих копій матеріалів зустрічних перевірок з додатками, пояснень службових осіб та розписок, проведених працівниками ІНФОРМАЦІЯ_5 , в період часу з 01.01.2020 по теперішній час.
Необхідність у вилученні вищевказаних документів, полягає в тому, що вони мають значення для досудового розслідування та в подальшому можуть бути використані як доказ під час судового розгляду, адже орган досудового розслідування матиме можливість проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства, встановити хто саме і на підставі чого був відповідальним за здійснення фінансово-господарської діяльності та ведення бухгалтерського та податкового обліку, встановлення фактичних місць придбання товарно-матеріальних цінностей, проведенні експертиз, судово-почеркознавчих експертиз відповідно підписів як в укладених договорах та інших документів, які підтверджують виконання та перерахування грошових коштів, що в подальшому буде слугувати доказами в даному кримінальному провадженні.
Без вилучення зазначених документів орган досудового розслідування не зможе в подальшому призначити експертизи, перевірки до контролюючих органів, які планується призначити по кримінальному провадженні та в подальшому компетентні органи, які будуть проводити відповідні експертизи та перевірки не зможуть провести їх в повній мірі та обрахувати суму завданих збитків.
Вказані документи та інформація перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 та можуть бути отримані лише на підставі ухвали суду.
Відповідно до методичного листа ІНФОРМАЦІЯ_6 «Окремі особливості проведення технічних експертиз документів та почеркознавчих експертиз, у тому числі комплексних, технічних зображень документів», затвердженого рішенням спільного засідання секцій судово-технічної та судово-почеркознавчої експертиз НКМР при МЮ України від 29.03.2012 та протоколу міжвідомчої наради Міністерства юстиції, МВС, СБУ та ІНФОРМАЦІЯ_7 від 29.03.2012, а також п 1.1., п.3.2.1. «Науково - методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень» до «Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень», затвердженої МЮ України за №53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу ІНФОРМАЦІЯ_6 від 26.12.2012 №1950/5), почеркознавчі та технічні експертизи документів проводяться тільки за наявністю оригіналів документів.
У матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, являються джерелом доказів.
У судове засідання слідчий не з`явився, до суду подав заяву про розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів за його відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі, просить задовольнити.
Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Слідчий суддя, дослідивши Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, та інші письмові докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню. Сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні. Документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, не включають документів, що містять охоронювану законом таємницю. Іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів.
Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати групі слідчих СУ ГУНП в Полтавській області у складі: ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 дозвіл на тимчасовий доступ та вилучення оригіналів наступних документів:
- оригіналів матеріалів облікової справи (реєстраційних та статутних документів) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), в т.ч. свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки про взяття на облік платників податків, свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, статуту, протоколів установчих зборів, протоколів загальних зборів, установчих договорів, посадових інструкцій, переміщення по посадах, функціональних обов`язків, наказів про надання відпустки та виклик з неї, заяв про прийняття на роботу, наказів про призначення та звільнення службових осіб тощо, а також інших документів, наданих підприємством та складених працівниками ІНФОРМАЦІЯ_8 ), щодо реєстрації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) платником податків, з моменту взяття на облік або реєстрації в органах ІНФОРМАЦІЯ_9 по даний час;
- документи, що містять П.І.Б. керівників, головних бухгалтерів, засновників, учасників, їх ідентифікаційні коди з початку реєстрації підприємства по даний час;
-документи відноснорахунків ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з переліком банківських і фінансових установ із зазначенням назви банку, МФО, номер рахунку та дату відкриття (закриття) рахунку) за період часу з 01.01.2020 року по теперішній час;
-документи,щодо заборгованостіТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) по сплаті податків з 01.01.2020 по теперішній час;
- документищодо кількостіпрацівників ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та інформаціїз центральноїбази данихДержавного реєструфізичних осіб-платників податківта іншихобов`язкових платежівщодо сумвиплачених доходіві утриманихз нихподатків особам,відносно якихзвітувало ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у період з 01.01.2020 по даний час (вказавши ідентифікаційний код кожного працівника), в розрізі по місячно;
- оригіналів податкових декларацій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств, та всіх додатків до них за період діяльності товариства з 01.01.2020 по теперішній час, а також договору про визнання електронних документів;
-оригіналів податковихзвітів,поданих ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за період часу з 01.01.2020 року по теперішній час;
- податкових накладних по ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з розшифровкою товарів та послуг, в розрізі покупців та постачальників даного підприємства, за період часу з 01.01.2020 року по теперішній час;
- належним чином завірених матеріалів перевірок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме: актів та додатків до них, довідок, висновків, схем, отриманих матеріалів зустрічних перевірок з додатками, пояснень службових осіб та розписок, проведених працівниками ІНФОРМАЦІЯ_5 , в період часу з 01.01.2020 по теперішній час,
- за наявності, позови до адміністративного суду до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );
- документи, що містять інформацію з яких ІР-адрес підприємство відправляло податкову звітність, за чиїм електронним підписом та з яких саме електронних адрес;
-документи профакти відкриттявідносно ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 ) кримінальних проваджень, у т.ч. за ст.ст. 205, 358, 364, 366, 190, 191, 209, 212 КК України;
- документи, щодо вилучення документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) правоохоронними органами, з зазначенням органу та номеру кримінального провадження.
- документи з інформаційних баз ІНФОРМАЦІЯ_10 відносно податкових накладних по підприємству, з розшифровкою номенклатур товарів, цін і кількості та сформованих Excel-таблиць покупців та постачальників вказаного підприємства за період 2020-2024 р.р.
- інформацію з 5-го додатку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за період з 01.01.2020 по 26.05.2024,
які знаходятьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .
Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня постановлення ухвали.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямиКПК Україниз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2024 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 119333767 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Черняєва Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні