Рішення
від 28.05.2024 по справі 520/10496/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

28.05.2024 р. справа №520/10496/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Сліденко А.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без призначення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін справу за позовом

ОСОБА_1 (далі за текстом - позивач, заявник)до Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» (далі за текстом - відповідач, владний суб`єкт, орган публічної адміністрації)провизнання протиправним рішення суб"єкта владних повноважень, спонукання суб"єкта владних повноважень до вчинення конкретного управлінського волевиявлення, -

встановив:

Позивач у порядку адміністративного судочинства заявив вимоги про: 1) визнання протиправним рішення Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» (61201, м. Харків, вул. Клочківська, 366, ідентифікаційний номер 02001699), викладене в листі №346 від 26.03.2024 р. про відсутність підстав для порушення клопотання про видачу посвідчення та нагрудного знака «Почесний донор України» ОСОБА_1 перед відповідними закладами охорони здоров`я, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та/або перед структурними підрозділами з питань охорони здоров`я обласних та м. Києва держадміністрацій; 2) зобов`язання Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» (61201, м. Харків, вул. Клочківська, 366, ідентифікаційний номер 02001699) під час розрахунку сумарної кількості донацій донорської крові або компонентів крові відповідно до вимог частини другої статті 21 Закону України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» зарахувати: донацію цільної крові в обсязі 450 мл., здійснену Позивачем 03.04.2020 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 06.05.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 20.05.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 05.06.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 19.06.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 03.07.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 07.08.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 21.08.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 450 мл., здійснену Позивачем 04.09.2020 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 20.11.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 04.12.2020 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію тромбоцитів в обсязі 1,5 максимальних доз (300 * 109), здійснену Позивачем 18.12.2020 р., в перерахунку на плазму яка становить 3,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 600 мл., здійснену Позивачем 08.01.2021 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію тромбоцитів в обсязі 2 максимальних доз (400 * 109), здійснену Позивачем 22.01.2021 р., в перерахунку на плазму яка становить 4,000 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 450 мл., здійснену Позивачем 24.02.2021 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 659 мл., здійснену Позивачем 26.03.2021 р., яка становить 1,098 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 09.04.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 23.04.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 657 мл., здійснену Позивачем 07.05.2021 р., яка становить 0,821 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 657 мл., здійснену Позивачем 21.05.2021 р., яка становить 0,821 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 07.06.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію тромбоцитів в обсязі 2 максимальних доз (400 * 109), здійснену Позивачем 22.06.2021 р., в перерахунку на плазму яка становить 4,000 максимальні дози донації плазми; донацію тромбоцитів в обсязі 2 максимальних доз (400 * 109), здійснену Позивачем 06.07.2021 р., в перерахунку на плазму яка становить 4,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 16.08.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 06.09.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 20.09.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію тромбоцитів в обсязі 2 максимальних доз (400 * 109), здійснену Позивачем 04.10.2021 р., в перерахунку на плазму яка становить 4,000 максимальні дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 657 мл., здійснену Позивачем 22.10.2021 р., яка становить 0,821 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 05.11.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 650 мл., здійснену Позивачем 19.11.2021 р., яка становить 0,813 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 06.12.2021 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 656 мл., здійснену Позивачем 14.01.2022 р., яка становить 0,820 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 804 мл., здійснену Позивачем 07.02.2022 р., яка становить 1,005 максимальної дози донації плазми; донацію плазми в обсязі 800 мл., здійснену Позивачем 21.02.2022 р., яка становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 29.04.2022 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 29.06.2022 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 21.09.2022 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 11.01.2023 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 22.03.2023 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 14.06.2023 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 19.09.2023 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 05.02.2024 р., в перерахунку на плазму яка становить 2,089 максимальні дози донації плазми; донацію цільної крові в обсязі 470 мл., здійснену Позивачем 11.04.2024 р., в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 3) зобов`язання Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» (61201, м. Харків, вул. Клочківська, 366, ідентифікаційний номер 02001699) звернутися з клопотанням про видачу посвідчення та нагрудного знака «Почесний донор України» ОСОБА_1 перед відповідними закладами охорони здоров`я, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та/або перед структурними підрозділами з питань охорони здоров`я обласних та м. Києва держадміністрацій.

Узагальнено наведені заявником підстави позову можуть бути сформульовані як те, що сукупна кількість донацій цільної крові, донацій плазми та донацій компонентів крові, а також обсяг матеріалів звернення від 19.03.2024р. є достатніми для порушення процедури набуття правового статусу "Почеснийо донор України" з підстави досягнення показником сумарної кількості донацій максимально допустимих доз плазми показника понад 60 донацій (а саме: 67,560 донацій плазми).

Відповідач із поданим позовом не погодився.

Аргументуючи заперечення проти позову зазначив, що правильне обчислення сумарної кількості процедур донацій у максимальних дозах засвідчує відсутність підстав для ініціювання процедури набуття громадянином правового статусу "Почесний донор України".

Матеріали позову були отримані судом - 18.04.2024р.

Рішення про відкриття провадження у справі було прийнято після усунення недоліків в оформленні позову - 22.04.2024р.

Відзив на позов було отримано судом - 20.05.2024р.

21.05.2024р. о 12:54год. відзив на позов було доставлено до електронного кабінету заявника в ЄСІТС.

24.05.2024р. судом було отримано відповідь на відзив, де заявник наполягав на правильності саме власних розрахунків.

Оскільки добуті судом докази повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, відомі учасникам спору і у даному конкретному випадку відсутні будь-які перешкоди у наданні доказів відносно таких відомостей, строки подачі процесуальних документів збігли і сторони не заяви ані про намір на подачу відповідних процесуальних документів, ані про існування нездоланних перешкод у реалізації такого наміру, завдання адміністративного судочинства згідно з ч.1 ст.2 та ч.4 ст.242 КАС України полягає саме у захисті прав приватної особи від незаконних управлінських волевиявлень органу публічної адміністрації, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі доказів.

Тому суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Установлені судом обставини спору полягають у наступному.

Заявник документований виданим КЗОЗ Харківський обласний центр крові посвідченням донора серії НОМЕР_1 .

06.02.2024р. заявник засобами телекомунікаційного звязку подав до відповідача Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» звернення з приводу ініціювання процедури присвоєння статусу «Почесний донор України».

У відповідь на указане звернення відповідачем було складено лист від 08.02.2024р. №133, де викладені власні обчислення перерахунку кількості донацій цільної крові, донацій плазми та донацій тромбоцитів на загальну кількість донацій плазми (55 донацій плазми або 27 донацій крові) та зазначено, що оформлення клопотання про надання статусу «Почесного донора України» потребує особистої присутності зацікавленої особи.

09.02.2024р. заявником за власною ініціативою шляхом подачі нового звернення засобами телекомунікаційного звязку була розпочата процедура комунікації із заявником (котра не підлягає кваліфікації у якості досудового урегулювання спору) з приводу правил і обчислень співвідношень перерахунку кількості донацій цільної крові, донацій плазми та донацій тромбоцитів на загальну кількість донацій плазми. За викладеними у даному листі підрахунками заявника загальна кількість зданої крові та її компонентів у перерахунку на максимально допустимі донації плазми становить - 65,20 донацій плазми

У відповідь на указане звернення відповідачем було складено лист від 14.02.2024р. №145, де викладені власні обчислення перерахунку кількості донацій цільної крові, донацій плазми та донацій тромбоцитів на загальну кількість донацій плазми (55 донацій плазми або 27 донацій крові).

19.03.2024р. заявник вчергове подав до відповідача засобами телекомунікаційного звязку звернення з приводу ініціювання процедури присвоєння статусу «Почесний донор України», стверджуючи про правильність саме власних обчислень, за котрими показник підсумкової кількості донацій плазми складає 65,47 донацій.

До указаного звернення заявником були долучені копія посвідчення донора, копія довідки Харківського відділення заготівлі крові та її компонентів ТОВ «ЦСК «Біофарма Плазма» від 21.06.2023р. №01-12, копія паспорту громадянина України на 1 аркуші.

У відповідь на указане звернення відповідачем було складено лист від 26.03.2024р. №346, де указано, що підсумкова кількість визнаних та прийнятих до обчислення донацій на перевищує мінімально необхідного показника у 60 максимально допустимим дозам донації плазми як обовязковій передумові ініціювання процедури присвоєння статусу «Почесний донор України».

Стверджуючи, що згаданий лист відповідача є рішенням субєкта владних повноважень, котре не відповідає вимогам закону, заявник ініціював даний спір.

Вирішуючи спір по суті, суд вважає, що в Україні як у правовій державі, де проголошена дія верховенства права та найвищою соціальною цінністю є людина, згідно з ст.ст. 1, 3, 8, ч.2 ст.19, ч.1 ст.68 Конституції України усі без виключення суб`єкти права (учасники суспільних відносин) зобов`язані дотримуватись існуючого правового порядку, утримуючись від використання права на "зло"/зловживання правом, а суб`єкти владних повноважень (органи публічної адміністрації) додатково обтяжені ще й обов`язком виконувати покладені законом завдання виключно за наявності приводів та способом, чітко обумовленими законом, і тому до відносин, які склались на підставі встановлених обставин спору, підлягають застосуванню наступні норми права.

За наведеними у ст.1 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» визначеннями аферез - метод отримання компонентів крові за допомогою машинної переробки цільної крові, за якого залишкові компоненти крові повертаються донору під час або наприкінці процесу; добровільне безоплатне донорство - здійснення донором донації крові та/або компонентів крові з особистої волі та без отримання грошової винагороди за таку донацію (у формі готівкових коштів чи в будь-якій іншій формі, що може вважатися еквівалентом грошей), крім невеликих сувенірів, легких закусок та відшкодування витрат на дорогу; донорство крові та компонентів крові - добровільний акт людини, що полягає у донації крові та/або компонентів крові для подальшого використання їх для трансфузії, виготовлення лікарських засобів, медичних виробів або використання у наукових дослідженнях; компонент крові - терапевтична складова крові (еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, плазма), що може бути приготована різними методами; кров - цільна кров, заготовлена від донора, оброблена та призначена для трансфузії або подальшого використання як вихідного матеріалу (сировини) у виробничих цілях; переробка - будь-який з етапів технологічного процесу виготовлення компонента крові, що проводиться між заготівлею крові та випуском компонента крові; плазма крові - рідка частина крові, в якій містяться кров`яні клітини або клітини крові, що може бути відокремлена від клітинної частини заготовленої цільної крові для використання в лікувальних цілях або для виробництва препаратів крові.

Отже, сутність аферезу як методу отримання компонентів крові за допомогою машинної переробки цільної крові полягає у тому, що залишкові компоненти крові повертаються донору під час або наприкінці процесу.

Відтак, за критерієм - повернення донору залишкових компонентів крові процедура донації цільної крові взагалі не може бути ототожнена із процедурою донації компонентів крові у будь-якому випадку.

За приписами ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» форма посвідчення донора та порядок його вручення затверджуються Кабінетом Міністрів України. Донори, які безоплатно здійснили донацію крові в сумарній кількості, що дорівнює 40 максимально допустимим дозам, або плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 60 максимально допустимим дозам, заготовленим методом аферезу, або 40 максимально допустимим дозам клітин крові, заготовлених методом аферезу (еритроцити, тромбоцити, лейкоцити), незалежно від часу здійснення таких донацій, набувають статусу Почесного донора України. Таким особам видається посвідчення і вручається нагрудний знак "Почесний донор України" в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Зразки нагрудного знака "Почесний донор України" і посвідчення до нього затверджуються Кабінетом Міністрів України. Донори, які безоплатно здійснили донацію крові в сумарній кількості, що дорівнює 100 і більше разовим дозам, або плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 120 і більше разовим дозам, заготовленим методом аферезу, або тромбоцитів у 100 і більше разових донаціях методом аферезу, можуть бути нагороджені державними нагородами України. У разі здійснення одним донором донації крові і компонентів крові (змішане донорство) одна донація крові прирівнюється до двох донацій плазми крові та однієї донації компонентів крові, заготовлених методом аферезу. Почесні донори України мають право на отримання надбавки до пенсії у розмірі 10 відсотків затвердженого прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

Відповідно до п.п.1.1. Розділу І Порядку дотримання показників безпеки та якості донорської крові та компонентів крові (затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09.03.2010р. №211, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08.06.2010р. за №368/17663; далі за текстом Порядок №211) та п.3 Розділу І Порядку №211 у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 02.05.2023р. №818 алогенна донація - кров та компоненти крові, заготовлені від окремої особи і призначені для трансфузії іншій особі, їхнього використання у медичних виробах або як початкового матеріалу/сировини для виробництва лікарських засобів; відмивання - видалення плазми або середовища зберігання з клітинних компонентів крові шляхом центрифугування, декантування супернатантної рідини від клітин і додавання ізотонічного розчину, який, у свою чергу, видаляють і замінюють після подальшого центрифугування суспензії. Процеси центрифугування, декантування, заміни можуть повторюватися кілька разів; гранулоцити, аферез - концентрована суспензія гранулоцитів, отримана методом аферезу від донора компонентів крові; еритроцити - еритроцити з однієї дози цільної крові після відокремлення більшої частини плазми; еритроцити, аферез - еритроцити, отримані методом аферезу від донора компонентів крові; еритроцити з видаленим лейкотромбоцитарним шаром - еритроцити з однієї дози цільної крові після відокремлення з неї більшої частини плазми та видалення лейкотромбоцитарного шару, який містить більшу частину тромбоцитів і лейкоцитів; еритроцити в додатковому розчині - еритроцити з однієї дози цільної крові після відокремлення з неї більшої частини плазми, додається додатковий розчин; плазма свіжозаморожена - супернатантна плазма, відокремлена від одиниці цільної крові або плазма, заготовлена методом аферезу від донора компонентів крові, заморожена та передана на зберігання; плазма свіжозаморожена, збіднена на кріопреципітат - компонент плазми, отриманий з дози плазми свіжозамороженої, що містить залишкову частину плазми після відокремлення кріопреципітату; тромбоцити, аферез - концентрована суспензія тромбоцитів, отримана методом аферезу від донора компонентів крові; цільна кров - одна доза крові з консервуючим розчином, отримана від однієї донації крові.

Зі змісту наведених вище визначень суд доходить до переконання про те, що сутнісні та технологічні відмінності між собою процедури "донація крові", процедури "донація плазми", процедури "донація компонентів (клітин) крові" полягають у тому, що фізіологічним наслідком процедури "донація крові" є безповоротне вилучення з організму людини речовини - "цільна кров", а за наслідками як процедури "донація плазми", так і процедури "донація компонентів (клітин) крові" до організму людини повертається відповідна кількість біологічної речовини за виключенням або плазми крові, або компонентів (клітин) крові відповідно.

Указаним пояснюється зміст ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові», згідно з якою у разі здійснення одним донором донації крові і компонентів крові (змішане донорство) одна донація крові прирівнюється до двох донацій плазми крові та однієї донації компонентів крові, заготовлених методом аферезу.

Відтак, суд вважає, що у розумінні ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» 1 процедура "донація крові" у максимально допустимій дозі (позаяк є найбільш шкідливою для організму людини) може бути прирівняна одночасно до 2 процедур "донація плазми" у максимально допустимій дозі та 1 процедури "донація компонентів (клітин) крові" у максимально допустимій дозі.

На правильність лише такого тлумачення змісту ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» явно та очевидно показує застосування законодавцем сполучника "та" (а не сполучника "або") між мовним викладенням правила рівняння (співвідношення) між однією донацією крові та двома донаціями плазми крові і однією донацією компонентів крові, заготовлених методом аферезу

Натомість, жодних підстав для висновку про існування правил зворотнього рівняння (співвідношення), коли декілька процедур "донація плазми" у максимально допустимій дозі або процедур "донація компонентів (клітин) крові" у максимально допустимій дозі можуть бути прирівняні до процедури "донація крові" у максимально допустимій дозі або можуть бути у будь-якій пропорції співвіднесені між собою зміст положень ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» не створює.

Тому будь-які обчислення з приводу прирівняння/співвідношення процедури "донація плазми" у максимально допустимій дозі до процедури "донація компонентів (клітин) крові" у максимально допустимій дозі є юридично неспроможними, адже суперечать дійсному змісту ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові».

Норми Порядку медичного обстеження донорів крові та (або) її компонентів (затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я від 01.08.2005р. №385 (далі за текстом Порядок №385), а також норми Порядку №3857 у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 08.02.2021р. №207 цього правила обєктивно змінити не здатні, позаяк присвячені виключно визначенню обсягу (обєму) максимально допустимої дози стандартної донації крові, стандартної донації плазми крові, стандартної донації тромбоцитів, заготовлених методом аферезу.

Згідно з викладеними у позові обчисленнями заявника: 1) 03.04.2020 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 450 мл. Даний об`єм донації крові є 1,000 (450 / 450 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку медичного обстеження донорів крові та (або) її компонентів (далі за текстом Порядок), затвердженому наказом Міністерства охорони здоров`я України № 385 від 01.08.2005 р. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,000 максимальні дози донації плазми; 2) 06.05.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 3) 20.05.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 4) 05.06.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 5) 19.06.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 6) 03.07.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 7) 07.08.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 8) 21.08.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 9) 04.09.2020 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 450 мл. Даний об`єм донації крові є 1,000 (450 / 450 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,000 максимальні дози донації плазми; 10) 20.11.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 11) 04.12.2020 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 12) 18.12.2020 р. позивачем здійснено донацію тромбоцитів в обсязі 1,5 (300 * 109 / 200 * 109 = 1,5) максимальних доз. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 3,000 максимальні дози донації плазми; 13) 08.01.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 600 мл. Даний об`єм донації плазми є 1 (600 / 600 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 14) 22.01.2021 р. позивачем здійснено донацію тромбоцитів в обсязі 2 (400 * 109 / 200 * 109 = 2) максимальні дози. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 4,000 максимальні дози донації плазми; 15) 24.02.2021 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 450 мл. Даний об`єм донації крові є 1 (450 / 450 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 3.1. Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,000 максимальні дози донації плазми; 16) 26.03.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 659 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,098 (659 / 600 = 1,098) максимальної дози, відповідно до п. 3.1. Порядку. Донація становить 1,098 максимальної дози донації плазми; 17) 09.04.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку (в редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України № 207 від 08.02.2021 р., що набула чинності 06.04.2021, максимальну дозу донації плазми збільшено до 800 мл.). Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 18) 23.04.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ. Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 19) 07.05.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 657 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,821 (657 / 800 = 0,821) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ. Порядку. Донація становить 0,821 максимальної дози донації плазми; 20) 21.05.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 657 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,821 (657 / 800 = 0,821) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,821 максимальної дози донації плазми; 21) 07.06.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 22) 22.06.2021 р. позивачем здійснено донацію тромбоцитів в обсязі 2 (400 * 109 / 200 * 109 = 2) максимальні дози. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 4,000 максимальні дози донації плазми; 23) 06.07.2021 р. позивачем здійснено донацію тромбоцитів в обсязі 2 (400 * 109 / 200 * 109 = 2) максимальні дози. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 4,000 максимальні дози донації плазми; 24) 16.08.2021 р. (в посвідчені донора помилково зазначено дату 06.08.2021) позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 25) 06.09.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 26) 20.09.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 27) 04.10.2021 р. позивачем здійснено донацію тромбоцитів в обсязі 2 (400 * 109 / 200 * 109 = 2) максимальні дози. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 4,000 максимальні дози донації плазми; 28) 22.10.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 657 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,821 (657 / 800 = 0,821) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,821 максимальної дози донації плазми; 29) 05.11.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ. Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 30) 19.11.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 650 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,813 (650 / 800 = 0,813) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,813 максимальної дози донації плазми; 31) 06.12.2021 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 32) 14.01.2022 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 656 мл. Даний об`єм донації плазми є 0,820 (656 / 800 = 0,820) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 0,820 максимальної дози донації плазми; 33) 07.02.2022 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 804 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,005 (804 / 800 = 1,005) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 1,005 максимальної дози донації плазми; 34) 21.02.2022 р. позивачем здійснено донацію плазми в обсязі 800 мл. Даний об`єм донації плазми є 1,000 (800 / 800 = 1,000) максимальною дозою, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Донація становить 1,000 максимальну дозу донації плазми; 35) 29.04.2022 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 36) 29.06.2022 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 37) 21.09.2022 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 38) 11.01.2023 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ. Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 39) 22.03.2023 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 40) 14.06.2023 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 41) 19.09.2023 р. (в посвідчені донора помилково зазначено дату 18.09.2023) позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 42) 05.02.2024 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ. Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми; 43) 11.04.2024 р. позивачем здійснено донацію цільної крові в обсязі 470 мл. Даний об`єм донації крові є 1,044 (470 / 450 = 1,044) максимальної дози, відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку. Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону в перерахунку на плазму донація становить 2,089 максимальні дози донації плазми.

Згідно з викладеними у відзиві на позов обчисленнями відповідача: 1) з урахуванням визначеної п.3.1 п.3 наказу МОЗ України від 01.08.2005 № 385 «Порядок медичного обстеження донорів крові та (або) її компонентів» (в редакції яка діяла до 06.04.2021 року) величини разової максимально допустимої дози за період починаючи з 03.04.2020 р. по 26.03.2021 р. позивачу в розумінні ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» мають бути враховані наступні донації в сумарній кількості, які є (дорівнюють) максимально допустимим дозам: донації крові у сумарній кількості 3 донації; донації плазми у сумарній кількості 11 донацій; донації тромбоцитів у сумарній кількості 2 донації. Враховуючи ч. 4. ст. 21 ЗУ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» правильним буде наступний перерахунок донацій крові та компонентів крові в донації плазми: З донації крові х 2 + 11 донацій плазми + 2 донації тромбоцитів х2 = 6+11+4 = 22. Отже, в результаті перерахунку здійснених Позивачем донацій крові та тромбоцитів в донацію плазми з урахуванням здійснених Позивачем донацій плазми крові за період з 03.04.2020 р. по 26.03.2021 р. може бути отриманий підсумковий результат визначення донацій плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 22 максимально допустим дозам; 2) з урахуванням визначеної п. 1 розділу III наказу МОЗ України від 01.08.2005 №385 «Порядок медичного обстеження донорів крові та (або) її компонентів» (у редакції наказу МОЗ України від 08 лютого 2021 року № 207, яка діє з 06.04.2021 р.) величини разової максимально допустимої дози за період починаючи з 09.04.2021 р. по 11.04.2024 р. Позивачу в розумінні ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» мають бути враховані наступні донації в сумарній кількості, які є (дорівнюють) максимально допустимим дозам: донації крові у сумарній кількості 9 донацій; донації плазми у сумарній кількості 2 донації (здійснена 07.02.2022 об`ємом 804 мл та здійснена 21.02.2022 об`ємом 800 мл); донації тромбоцитів у сумарній кількості 3 донації. Враховуючи ч. 4. ст. 21 ЗУ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» правильним буде наступний перерахунок донацій крові та компонентів крові в донації плазми: 9 донацій крові х 2 + 2 донації плазми + 3 донації тромбоцитів х2 = 18 + 2 + 6:= 26. Отже, в результаті перерахунку здійснених Позивачем донацій крові та тромбоцитів в донацію плазми з урахуванням здійснених Позивачем донацій плазми крові за період з 09.04.2021 р. по 11.04.2024 р. може бути отриманий підсумковий результат визначення донацій плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 26 максимально допустим дозам.

З огляду на викладені вище міркування суду з приводу тлумачення змісту ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» як наведені вище обчислення заявника, так і наведені вище обчислення відповідача є юридично неспроможними, бо процедура "донація плазми крові" у максимально допустимій дозі у жодному разі та за жодними пропорціями не підлягає співвідношенню із процедурою "донація компонентів крові" (рівно як і процедура "донація компонентів крові" у максимально допустимій дозі у жодному разі та за жодними пропорціями не підлягає співвідношенню із процедурою "донація плазми крові") позаяк законом чітко та однозначно запроваджено лише одне співвідношення, згідно з яким 1 процедура донації "цільної крові" у максимально допустимій дозі дорівнює одночасно 2 процедурам "донації плазми крові у максимально допустимій дозі та 1 процедурі донації "компонентів крові" у максимально допустимій дозі.

Зважаючи на ч.1 ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", рішення Європейського суду з прав людини від 14.10.2010р. по справі «Щокін проти України» (Shchokin v. Ukraine, заяви № 23759/03 та 37943/06) та рішення Європейського суду з прав людини від 07.07.2011р. по справі «Серков проти України» (Serkov v. Ukraine, заява № 39766/05), суд доходить до переконання про те, що зміст ч.2 ст. ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» об"єктивно не здатен призвести до виникнення у заявника правомірних очікувань або обгрунтованих сподівань на тлумачення у варіанті, викладеному у позові.

При цьому, суд відмічає, що доказів про перевищення заявником у спірних правовідносинах згаданих законодавцем у ч.2 ст. ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» значень арифметичних величин (донори, які безоплатно здійснили донацію крові в сумарній кількості, що дорівнює 40 максимально допустимим дозам, або плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 60 максимально допустимим дозам, заготовленим методом аферезу, або 40 максимально допустимим дозам клітин крові, заготовлених методом аферезу (еритроцити, тромбоцити, лейкоцити), незалежно від часу здійснення таких донацій) матеріали справи не містять.

Окрім того, розв`язуючи спір по суті, суд також зважає, що чинним національним законом України у галузі медичної справи громадянам не надано права на засвідчення власним фізичним підписом або власним електронним цифровим підписом (чи кваліфікованим електронним підписом) копій документів, котрі подаються до медичних установ, котрі виконують делеговані функції суб"єктів владних повноважень.

Відтак, звернення заявника від 19.03.2024р. мало нездоланний дефект належності засвідчення приєднаних документів, що об"єктивно унеможливлювало вчинення суб"єктом права, котрий у даному конкретному випадку виконував функції суб"єкта владних повноважень, позитивного для зацікавленої особи управлінського волевиявлення.

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що критерії законності управлінського волевиявлення (як у формі рішення, так і у формі діяння) владного суб`єкта викладені законодавцем у приписах ч.2 ст.2 КАС України, а у силу ч.2 ст.77 КАС України обов`язок доведення факту дотримання цих критеріїв покладений на владного суб`єкта шляхом подання до суду доказів та наведення у процесуальних документах доводів як відповідності закону вчиненого волевиявлення, так і помилковості аргументів іншого учасника справи.

З положень частин 1 і 2 ст.77 КАС України у поєднанні з приписами ч.4 ст.9, абз.2 ч.2 ст.77, частин 3 і 4 ст.242 КАС України слідує, що владний суб`єкт повинен доводити обставини фактичної дійсності за стандартом доказування - «поза будь-яким розумним сумнівом», у той час як до приватної особи підлягає застосуванню стандарт доказування - «баланс вірогідностей».

Разом із тим, суд вважає, що саме лише неспростування владним суб`єктом задекларованого, але не підтвердженого документально твердження приватної особи про конкретну обставину фактичної дійсності, не означає реального існування такої обставини.

І хоча спір безумовно підлягає вирішенню у порядку ч.2 ст.77 КАС України, однак суд повторює, що реальність (справжність та правдивість) конкретної обставини фактичної дійсності не може бути сприйнята доведеною виключно через неспростування одним із учасників справи (навіть суб`єктом владних повноважень) декларативно проголошеного, але не доказаного твердження іншого учасника справи, позаяк протилежне явно та очевидно прямо суперечить меті правосуддя - з`ясування об`єктивної істини у справі.

Згідно із сформульованими у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.06.2023р. у справі №916/3027/21 стандартами доказування обставин спору: 1) покладений на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність передбачає, що висновки суду можуть будуватися на умовиводах про те, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були; 2) суд з дотриманням вимог щодо всебічного, повного, об`єктивного та безпосереднього дослідження наявних у справі доказів визначає певну сукупність доказів, з урахуванням їх вірогідності та взаємного зв`язку, які, за його внутрішнім переконанням, дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, що входять до предмета доказування.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Тлумачення змісту наведеної норми процесуального закону викладено у постанові Верховного Суду від 07.11.2019р. по справі № 826/1647/16 (адміністративне провадження № К/9901/16112/18), де указано, що обов`язковою умовою визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними є доведеність порушення власних прав та охоронюваних законом інтересів приватної особи/заявника.

Кваліфікуючи реально вчинене у спірних правовідносинах управлінське волевиявлення суб`єкта владних повноважень, суд виходить із того, що за загальним правилом під рішенням суб`єкта владних повноважень слід розуміти письмовий акт, під дією суб`єкта владних повноважень слід розуміти вчинок посадової/службової особи, під бездіяльністю суб`єкта владних повноважень слід розуміти невиконання обов`язків, під відмовою суб`єкта владних повноважень слід розуміти письмово зафіксоване діяння з приводу незадоволення звернення приватної особи.

За змістом правових позицій постанови Верховного Суду від 03.06.2020р. у справі №464/5990/16-а та постанови Великої Палати Верховного Суду від 08.09.2022р. у справі №9901/276/19 протиправною бездіяльністю суб`єкта владних повноважень є зовнішня форма поведінки (діяння) органу/посадової особи у вигляді неприйняття рішення (нездійснення юридично значимих дій) у межах компетенції за наявності фізичної змоги реалізувати управлінську функцію.

У спірних правовідносинах субєктом владних повноважень було вчинено управлінську функцію у формі відмови (втіленої у офіційному письмовому документі) у задоволенні звернення зацікавленої особи, а не у формі рішення у розумінні п.19 ч.1 ст.4 КАС України.

Тому підстав для задоволення позову за цим епізодом суд не знаходить.

Оцінивши добуті по справі докази в їх сукупності за правилами ст.ст.72-78, 90, 211 КАС України, суд доходить до переконання про те, що у спірних правовідносинах відповідач не вдавався до порушень прав (інтересів) заявника, адже у даному конкретному випадку приписи ч.2 ст.21 та ч.4 ст.21 Закону України від 30.09.2020р. №931-ІХ "Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові" виключають юридичну спроможність наведених заявником у позові обчислень стосовно взаємного співвідношення процедури "донація плазми крові" у максимально допустимій дозі та процедури "донація компонентів крові" у максимально допустимій дозі, бо чинним національним законом України такого співвідношення не запроваджено.

При розв`язанні спору, суд, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі Гарсія Руїз проти Іспанії, від 22.02.2007р. у справі Красуля проти Росії, від 05.05.2011р. у справі Ільяді проти Росії, від 28.10.2010р. у справі Трофимчук проти України, від 09.12.1994р. у справі Хіро Балані проти Іспанії, від 01.07.2003р. у справі Суомінен проти Фінляндії, від 07.06.2008р. у справі Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії), вичерпно реалізував існуючі правові механізми зясування обєктивної істини; надав розгорнуту оцінку усім юридично значимим факторам та обставинам справи; дослухався до усіх ясно і чітко сформульованих та здатних вплинути на результат вирішення спору аргументів сторін.

Керуючись ст.ст.8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.6-9, ст.ст.241-244, 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Позов - залишити без задоволення.

Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (а саме: після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (а саме: протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).

Суддя А.В. Сліденко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119339544
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —520/10496/24

Рішення від 28.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні