ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/28534/20 Суддя (судді) першої інстанції: Скочок Т.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2024 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Безименної Н.В.
суддів Аліменка В.О. та Кучми А.Ю.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 листопада 2022 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в Чернівецькій області, Головний сервісний центр МВС в особі Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И Л А:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 з позовом до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в Чернівецькій області, в якому просив:
- визнати незаконними дії Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в Чернівецькій області щодо відмови у внесенні змін до Єдиного державного реєстру транспортних засобів щодо фактичного стану належного ОСОБА_1 автомобіля марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 ;
- зобов?язати Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ в Чернівецькій області внести зміни в Єдиний державний реєстр транспортних засобів щодо автомобіля марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 , зазначивши: в графі «тип» - вантажопасажирський - В, в графі «кількість місць» - 6;
- зобов?язати Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ в Чернівецькій області видати ОСОБА_1 технічний паспорт на автомобіль марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 з відомостями в графі «тип» - вантажопасажирський - В, в графі «кількість місць» - 6.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 листопада 2022 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.
Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного (в порядку письмового) позовного провадження, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 звернувся до Головного сервісного центру МВС із заявою від 13.01.2020, в якій просив пояснити причини невірного зазначення технічних характеристик автомобіля марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 , не зазначивши: в графі «тип» - вантажопасажирський - В, в графі «кількість місць» - 6.
Листом від 29.01.2020 №31/Б-132 Головний сервісний центр МВС повідомив ОСОБА_1 про те, що звернення останнього направлено до територіального сервісного центру №7341 РСЦ МВС в Чернівецькій області та територіального сервісного центру №8044 РСЦ МВС в м. Києві за належністю для розгляду у межах компетенції та надання відповіді ініціатору звернення.
Листом від 12.02.2020 №31/Б-20 Регіональний сервісний центр МВС в Чернівецькій області повідомив ОСОБА_1 про те, що належний останньому транспортний засіб було переобладнано попереднім власником у 2015 році на підставі висновку науково-технічної експертизи ДП "Державтотрансндіпроект" від 30.11.2015 №445827, в якому вказано вид переобладнання: "збільшення зони для водія та пасажирів вантажного автомобіля, встановлення 4 додатковий сидінь та доопрацювання вантажного відділення до ізотермічного". Перереєстрацію даного автомобіля, у зв`язку з переобладнанням, було здійснено 18.12.2015 в ТСЦ 7341 РСЦ МВС з вантажного малотоннажного фургона на вантажний ізотермічний фургон, із загальною кількістю місць 5+1, включаючи місце водія. При здійсненні перереєстрації вказаного автомобіля на ОСОБА_1 вказані дані було перенесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 01.11.2017. Про ознайомлення останнього з даним фактом свідчить підпис позивача на заяві, де вказані технічні характеристики автомобіля.
Листом від 28.02.2020 №31/26-В-310 Регіональний сервісний центр МВС в м. Києві повідомив ОСОБА_1 про те, що згідно з даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів остання реєстраційна операція з транспортним засобом марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_3 , була здійснена 01.11.2017 в ТСЦ 7341 РСЦ МВС в Чернівецькій області. Зазначений транспортний засіб було зареєстровано як вантажний, тип кузову фургон ізотермічний-В, кількість сидячих місць не зазначено. У разі приведення у відповідність конструкції та технічних характеристик зазначеного вище транспортного засобу його перереєстрація може бути проведена у будь-якому сервісному центрі МВС.
Надалі, ОСОБА_1 звернувся до Регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області із заявою від 17.04.2020, в якій просив внести зміни до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та вказати загальну кількість місць 6 та на підставі цього замінити технічний паспорт, а також надати копії фотографії зовнішнього та внутрішнього вигляду автомобіля при здійснення перереєстрації 01.11.2017 в ТСЦ 7341.
Листом від 13.05.2020 №31/24/08-Б20/1 Регіональний сервісний центр МВС в Чернівецькій області повідомив ОСОБА_1 про те, що для усунення розбіжності у конструкції транспортного засобу та приведенні у відповідність даних, внесених до Єдиного державного реєстру МВС, останньому необхідно здійснити доопрацювання вантажного відсіку до ізотермічного фургона, привести у відповідність кількість місць та звернутись до сервісного центру МВС для внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру.
На підставі викладеного, вважаючи порушеними власні права та охоронювані законом інтереси, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що станом на 2017 рік позивачем під час перереєстрації транспортного засобу, з огляду на його придбання останнім, підтверджено технічні характеристики спірного транспортного засобу, а саме: тип кузова "вантажний/ фургон ізотермічний-В", особливі відмітки "збільшення зони водія та пасажирів 5+1".
На підставі викладеного, суд першої інстанції виходив з того, що наявними у матеріалах справи доказами не підтверджено факту того, що станом на 2017 рік територіальним сервісним центром допущено бездіяльність в частині невірного зазначення технічних характеристик транспортного засобу марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , внаслідок чого у суду відсутні підстави для зобов`язання відповідачів внесення змін до Єдиного державного реєстру транспортних засобів щодо автомобіля марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 , зазначивши: в графі «тип» - вантажопасажирський - В, в графі «кількість місць» - 6 та видачі на підставі цього технічного паспорту, з наведених у позовній заяві підстав.
Колегія суддів погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Відповідно до вимог статті 34 Закону України «Про дорожній рух» державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.
Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
Відповідно до абзацу 13 частини 1 статті 4 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері дорожнього руху належить визначення порядку здійснення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, проведення їх обов`язкового технічного контролю тощо.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - Порядок № 1388).
Згідно пункту 1 Порядку №1388 цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є засвідчені підписом відповідної посадової особи, що скріплений печаткою, зокрема, довідка-рахунок за формою згідно з додатком 1, видана суб`єктом господарювання, діяльність якого пов`язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.
Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у підрозділах Державтоінспеції, не допускається.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов`язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.
Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду (крім випадків перереєстрації транспортних засобів у зв`язку із зміною місця проживання власника та у разі відновлення втрачених або зіпсованих документів) з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах, визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження транспортного засобу - на письмову вимогу власника або уповноваженої ним особи фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, іншими експертами, які атестовані з відповідного виду експертної діяльності та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів. Відповідальним за справжність ідентифікаційних номерів транспортного засобу записам, що зазначені у реєстраційних документах, є його власник. Кошти за проведення фахівцями експертної служби МВС та судовими експертами державних спеціалізованих установ досліджень транспортних засобів зараховуються в установленому порядку до державного бюджету. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. У разі проведення дослідження до зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.
Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається. Перша державна реєстрація таких засобів, а також ввезених на митну територію України транспортних засобів, що розшукуються правоохоронними органами інших держав, не проводиться.
З аналізу наведених законодавчих положень вбачається, що під час здійснення державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобі, проведеної на підставі заяв власників, проводиться перевірка відповідності конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Як вбачається з копії заяви від 01.11.2017 №128865625, позивач просив провести операцію перереєстрації на нового власника транспортного засобу марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , із зазначенням типу кузова "вантажний/ фургон ізотермічний-В", особливі відмітки "збільшення зони водія та пасажирів 5+1". При цьому, у даній заяві ОСОБА_1 підтверджено, що останній з внесеною до заяви інформацією ознайомлений, зауважень не має, дає згоду на її обробку та зберігання.
З урахуванням вищевказаного, колегія суддів, погоджується з висновком суду першої інстанції, що станом на 2017 рік позивачем під час перереєстрації транспортного засобу, з огляду на його придбання останнім, підтверджено технічні характеристики спірного транспортного засобу, а саме: тип кузова "вантажний/ фургон ізотермічний-В", особливі відмітки "збільшення зони водія та пасажирів 5+1".
На підставі викладеного, колегія суддів, зазначає, що наявними у матеріалах справи доказами не підтверджено факту того, що станом на 2017 рік територіальним сервісним центром допущено бездіяльність в частині невірного зазначення технічних характеристик транспортного засобу марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , внаслідок чого у суду відсутні підстави для зобов`язання відповідачів внесення змін до Єдиного державного реєстру транспортних засобів щодо автомобіля марки Mercedes Benz Vito 111 CDI, 2004 року випуску, кузов НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 , зазначивши: в графі «тип» - вантажопасажирський - В, в графі «кількість місць» - 6 та видачі на підставі цього технічного паспорту, з наведених у позовній заяві підстав. Іншого з наявних у матеріалах справи доказів не вбачається.
Інші доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.
Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 листопада 2022 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Текст постанови виготовлено 27 травня 2024 року.
Суддя-доповідач Н.В.Безименна
Судді В.О. Аліменко
А.Ю.Кучма
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2024 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 119342138 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні