Постанова
від 21.05.2024 по справі 761/9559/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/9559/24

Провадження № 3/761/2610/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2024 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Антонюк Марина Станіславівна, за участі секретарів Недоснованої К.В. , Передерея І.О. , представників митного органу Ясінської О.Я., Головатюка С.В., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - адвоката Ковалевського Ю.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Шевченківського районного суду м. Києва, справу про порушення митних правил, яка надійшла від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Кременчука Полтавської області, громадянина України, який працює директором ТОВ «Радіалгруп» (код ЄДРПОУ 37238075), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ,

за порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИЛА:

20.12.2023 з метою митного оформлення у митному режимі імпорту товару - «Розчинник ІРАМЕТ. Згідно висновку управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції СЛЕД Держмитслужби №142000-3104-0490 від 14.12.2023 являє собою прозору безбарвну рухливу однорідну рідину із специфічним запахом, що складається із суміші органічних летких сполук: ізо-пропанол 37,45 мас.% (в основі, як компонент, що переважає за масою), метанол 32,79 мас.%, толуол 19,63 мас.%, 1-метокси-2-пропанол 9,95 мас.% та метил-трет-бутиловий етер 0,18 мас.%. Надана проба не є нафтопродуктом, паливом моторним альтернативним, паливом моторним сумішевим. Згідно паспорту безпеки призначений для промислового використання (для розведення целюлозних лаків, знежирення поверхні перед фарбуванням, очищувач для фарборозпилювачів). Постачається наливом в автоцистерні, не в аерозольній упаковці, не містить озоноруйнівних речовин. Виробник: MIKA-OIL Sp. z. о. 0. Країна виробництва: EU. Торговельна марка: немає даних.», вага товару брутто/нетто - 23480 кг, фактурна вартість товару - 15496,80 EUR, митна вартість товару заявлена за основним методом визначення митної вартості та складає - 661187,68 грн, декларантом - ТОВ «РАДІАЛГРУП» (квартал 101, буд. 10А, оф. 32, м. Кременчук, Плтавська обл., 39601, код ЄДРПОУ 37238075) в особі керівника ОСОБА_3 шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ, яку прийнято до UA806070/2023/006934 (MRN 23UA806070006934U0).

Згідно з відомостями, заявленими в електронній митній декларації (далі ЕМД) від 20.12.2023 № UA806070/2023/006934, відправником товару є «MIKA-OIL Sp. z o.о.» (37-700, Polska, Wojewodztwo Podkarpackie, m. Przemysl, ul. Mostowa 2, Республіка Польща), а одержувачем, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075).

Декларування зазначеного товару здійснювалося директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 , про що свідчить інформація зазначена у графі 54 вищевказаної митної декларації.

Разом з ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 до митного оформлення були надані наступні документи: інвойс від 20.11.2023 №129/2023, рахунок-проформа від 16.11.2023 №47/2023, висновок за результатами дослідження експертного підрозділу Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи від 14.12.2023 №142000-3104-0490, CMR від 20.11.2023 №20/11/2023, зовнішньоекономічний договір від 15.03.2023 №15/03/2022 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в графі 44 ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934.

У графі 33 митної декларації від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 заявлено код товару згідно УКТ ЗЕД - 3814009090.

У графі 47 директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 заявлено наступні ставки платежів для товару: мито (вид платежу 020), основа нарахування - 661187,68 грн, ставка 0%, сума - 0,00 грн, спосіб платежу «01», податок на додану вартість (вид платежу 028), основа нарахування - 661187,68 грн, ставка 20%, сума - 132237,54 грн, спосіб платежу «01».

За ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 автоматичною системою управління ризиками згенеровані форми митного контролю, зокрема за кодом «118-3» - «Здійснення контролю правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД спеціалізованим підрозділом митниці для прийняття рішення про визначення коду товару».

26.12.2023 Полтавською митницею, на підставі наступних нормативно-правових актів та документів: - українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), викладена у додатку до Закону України від 19.10.2022 №2697-ІХ «Про Митний тариф України»; - пояснення до УКТ ЗЕД, затверджені наказом Держмитслужби України від 14.12.2022 №543; - примітки до розділу VI; - примітки до товарної групи 38; - пояснення до товарної позиції 3814; - пояснення до товарної позиції 3811; - технічна документація на товар; - висновок Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції СЛЕД Держмитслужби від 14.12.2023 №142000-3104-0490; - інформація з мережі Інтернет; - правила 1, 6 ОП, винесено рішення №23UA80600000043-КТ про визначення коду товару, згідно з яким ввезений товар має назву: «Комерційна назва «Розчинник ІРАМЕТ». Являє собою прозору безбарвну рухливу однорідну рідину із специфічним запахом, що складається із суміші органічних летких сполук: ізо-пропанол 37,45 мас.% (в основі, як компонент, що переважає за масою), метанол 32,79 мас.%, толуол 19,63 мас.%, 1-метокси-2-пропанол 9,95 мас.% та метил-трет-бутиловий стер 0,18 мас.%. За визначеним хімічним складом не є нафтопродуктом, паливом моторним альтернативним, паливом моторним сумішевим. У той же час, кисневмісні компоненти (ациклічні моноспирти (ізо-пропанол, метанол), метил-трет-бутиловий етер) та ароматичний вуглеводень (толуол) є сполуками, що можуть використовуватися у бензинах в якості компонентів, що підвищують октанове число та в деяких випадках корегують вуглеводний склад та випаровуваність бензину» та класифікується за кодом згідно УКТ ЗЕД - 3811190000.

При цьому, код товару згідно УКТ ЗЕД - 3811190000 передбачає сплату ввізного мита у розмірі 3 % від вартості товару, акцизного податку 213,5 EUR за 1 тис. л. при 15°С та податок на додану вартість у розмірі 20 %.

27.12.2023 Координаційно-моніторинговою митницею (далі - Митниця) на адресу Полтавської митниці направлено лист №7.9-1/7.9-24-1/7.23/4153 щодо проведення опитування директора ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 , а також щодо розрахунку різниці митних платежів, які мали бути сплачені до державного бюджету України, у разі декларування вищевказаного товару у митному режимі імпорту за кодом УКТ ЗЕД 3811190000.

Полтавська митниця, листом від 29.12.2023 №7.23-1/7.23.-15-02/7.9/4898 (вхідний Митниці від 29.12.2023 №5280/7), надала пояснення директора ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 та розрахунок митних платежів, які мали бути сплачені ТОВ «РАДІАЛГРУП», у разі декларування вищевказаного товару у митному режимі імпорту за кодом УКТ ЗЕД 3811190000.

Відповідно до наданого Полтавською митницею розрахунку, розмір несплаченої суми митних платежів, за ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934, становить 322 916,75 грн (- мито: ставка - 3 %, сума - 19835,63 грн; - акциз: основа - 28,530KLC, ставка - 213,5000 EUR, сума - 249261,64 грн; - податок на додану вартість: ставка - 20 %, сума - 186057,02 гривень).

В своїх особистих поясненнях директор ТОВ «РАДІАЛГРУП» ОСОБА_3 підтвердив факт подання митному органу з метою митного оформлення вищевказаного товару митної декларації від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934.

Пунктом 3.8 розділу 3 Загального додатку Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, ратифікованої Законом України від 05.10.2006 року №227-V, визначено, що декларант несе відповідальність перед митною службою за достовірність даних, представлених у декларації, а також за сплату мит та податків.

Пунктом 8 ст. 4 Митного кодексу України визначено, що декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Згідно з ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до пункту 1 ч. 1 ст. 289 Митного кодексу України обов`язок зі сплати митних платежів виникає у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України.

Згідно ч.1 ст. 297 Митного кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України суми митних платежів, нараховані декларантом (уповноваженою ним особою) або митним органом, підлягають сплаті до Державного бюджету України платником податків до або на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення, крім випадків, якщо відповідно до цього Кодексу товари ввозяться на митну територію України із звільненням від оподаткування митними платежами.

Частиною 1 ст. 293 Митного кодексу України встановлено, що особою, на яку покладається обов?язок із сплати митних платежів, є декларант. Якщо декларування товарів здійснюється особою, уповноваженою на це декларантом, на таку особу покладається обов?язок із сплати митних платежів солідарно з декларантом.

Згідно з ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості зокрема щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД та про нарахування митних та інших платежів.

Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651, визначено графи митних декларацій, які заповнюються декларантом самостійно. Зокрема, графа 47 МД, в якій наводяться відомості про нарахування митних платежів, графа 33 (код товару) заповнюються декларантом.

Відповідно до ч. 1-4 ст. 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов?язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Згідно з ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов?язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до ч. 2 ст. 266 Митного кодексу України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Відповідно до ч. 4 ст. 266 Митного кодексу України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб?єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пункту 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов?язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, директор ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів, а саме, мита та акцизного податку, а також зменшення розміру податку на додану вартість, на загальну суму 322 916,75 гривень, шляхом заявлення у митній декларації від 20.12.2023 N? UA806070/2023/006934 неправдивих відомості, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Своїми діями директор ТОВ «РАДІАЛГРУП» ОСОБА_3 вчинив порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена статтею 485 Митного кодексу У країни.

У ході судового розгляду захисник Ковалевський Ю.М. просив провадження у справі стосовно ОСОБА_3 закрити та зазначив, що відповідно до раніше укладеного контракту ТОВ «РАДІАЛГРУП» з «MIKA-OIL Sp. z o.о.» здійснюються регулярні імпортні поставки продуктів нафтохімічної промисловості. Так, перша поставка розчинника відбулася у листопаді 2023 року, перед цим проведено низку дій, у ході яких код задекларованого товару було підтверджено і митною декларацією країни відправлення від 25.11.2023 MRN23PL335010Е1016471. Відтак, рішення митного органу про визначення іншого коду класифікації товару товариство планує оскаржити в порядку адміністративного судочинства.

Також зазначив, що дії ОСОБА_3 не містять ознак будь-якого складу правопорушення. Так, об`єктом інкримінованого останнього правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, є встановлений законодавством порядок оподаткування та сплати митних платежів. Сама суть правопорушення, у свою чергу, полягає у заявленні в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей, зокрема, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД. Проте, ні в протоколі, ні в доводах представника митного органу не зазначено, які саме відомості уповноваженою особою вважаються неправдивими. Разом з тим, в матеріалах справи відсутні посилання на надані декларантом недостовірні відомості, а представник митного органу у своїх доводах засвідчує, що даний випадок класифікації не був складним. Відтак, відсутня законна підстава для застосування до декларанта ТОВ «РАДІАЛГРУП» штрафів у зв`язку з прийняттям рішення №43. Також зазначив, що у Полтавської митниці не було законних підстав для ініціювання процедури самостійної класифікації товару. Наведене свідчить про відсутність ознак об`єктивної сторони правопорушення.

Таким чином, всупереч вимог статті 486 Митного кодексу України, провадження у справі про порушення митних правил здійснено КММ не повно та не об?єктивно. Не встановлено ознак як об?єктивного, так і суб?єктивного складу адміністративного правопорушення, а також факту вчинення ОСОБА_3 дій, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, тобто порушення митних правил, передбачених статтею 485 Митного кодексу України. Так, вина декларанта не доведена. Враховуючи наведене, просив провадження у справі стосовно ОСОБА_3 закрити на підставі п. 3 ч. 1 ст. 527 Митного кодексу України.

Представники Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Головатюк С.В. та Ясінська О.Я. в ході судового розгляду підтримали долучені до протоколу доводи та просили визнати ОСОБА_3 винним у порушенні митних правил, передбачених ст. 485 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у межах санкції вказано статті.

Заслухавши думку учасників провадження, дослідивши матеріали справи стосовно ОСОБА_3 , суддя прийшла до таких висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 2 статті 83 Митного кодексу України встановлено, що для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з частиною 1 статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини 8 статті 257 Митного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (зі змінами) «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа», декларант в гр. 31 має вносити відомості про товар, зокрема зазначає торгівельну марку, виробника товару та найменування країни походження товарів.

Відповідальність за ст. 485 МК України настає у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, судом встановлено, що 20.12.2023 з метою митного оформлення у митному режимі імпорту товару - «Розчинник ІРАМЕТ. Згідно висновку управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції СЛЕД Держмитслужби №142000-3104-0490 від 14.12.2023 являє собою прозору безбарвну рухливу однорідну рідину із специфічним запахом, що складається із суміші органічних летких сполук: ізо-пропанол 37,45 мас.% (в основі, як компонент, що переважає за масою), метанол 32,79 мас.%, толуол 19,63 мас.%, 1-метокси-2-пропанол 9,95 мас.% та метил-трет-бутиловий етер 0,18 мас.%. Надана проба не є нафтопродуктом, паливом моторним альтернативним, паливом моторним сумішевим. Згідно паспорту безпеки призначений для промислового використання (для розведення целюлозних лаків, знежирення поверхні перед фарбуванням, очищувач для фарборозпилювачів). Постачається наливом в автоцистерні, не в аерозольній упаковці, не містить озоноруйнівних речовин. Виробник: MIKA-OIL Sp. z. о. 0. Країна виробництва: EU. Торговельна марка: немає даних.», вага товару брутто/нетто - 23480 кг, фактурна вартість товару - 15496,80 EUR, митна вартість товару заявлена за основним методом визначення митної вартості та складає - 661187,68 грн, декларантом - ТОВ «РАДІАЛГРУП» (квартал 101, буд. 10А, оф. 32, м. Кременчук, Плтавська обл., 39601, код ЄДРПОУ 37238075) в особі керівника ОСОБА_3 шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ, яку прийнято до UA806070/2023/006934 (MRN 23UA806070006934U0).

Згідно з відомостями, заявленими в електронній митній декларації (далі ЕМД) від 20.12.2023 № UA806070/2023/006934, відправником товару є «MIKA-OIL Sp. z o.о.» (37-700, Polska, Wojewodztwo Podkarpackie, m. Przemysl, ul. Mostowa 2, Республіка Польща), а одержувачем, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075).

Декларування зазначеного товару здійснювалося директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 , про що свідчить інформація зазначена у графі 54 вищевказаної митної декларації.

Разом з ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 до митного оформлення були надані наступні документи: інвойс від 20.11.2023 №129/2023, рахунок-проформа від 16.11.2023 №47/2023, висновок за результатами дослідження експертного підрозділу Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи від 14.12.2023 №142000-3104-0490, CMR від 20.11.2023 №20/11/2023, зовнішньоекономічний договір від 15.03.2023 №15/03/2022 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в графі 44 ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934.

У графі 33 митної декларації від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 заявлено код товару згідно УКТ ЗЕД - 3814009090.

У графі 47 директором ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 заявлено наступні ставки платежів для товару: мито (вид платежу 020), основа нарахування - 661187,68 грн, ставка 0%, сума - 0,00 грн, спосіб платежу «01», податок на додану вартість (вид платежу 028), основа нарахування - 661187,68 грн, ставка 20%, сума - 132237,54 грн, спосіб платежу «01».

Разом з тим 26.12.2023 Полтавською митницею винесено рішення №23UA80600000043-КТ про визначення коду товару, згідно з яким ввезений товар має назву: «Комерційна назва «Розчинник ІРАМЕТ». Являє собою прозору безбарвну рухливу однорідну рідину із специфічним запахом, що складається із суміші органічних летких сполук: ізо-пропанол 37,45 мас.% (в основі, як компонент, що переважає за масою), метанол 32,79 мас.%, толуол 19,63 мас.%, 1-метокси-2-пропанол 9,95 мас.% та метил-трет-бутиловий стер 0,18 мас.%. За визначеним хімічним складом не є нафтопродуктом, паливом моторним альтернативним, паливом моторним сумішевим. У той же час, кисневмісні компоненти (ациклічні моноспирти (ізо-пропанол, метанол), метил-трет-бутиловий етер) та ароматичний вуглеводень (толуол) є сполуками, що можуть використовуватися у бензинах в якості компонентів, що підвищують октанове число та в деяких випадках корегують вуглеводний склад та випаровуваність бензину» та класифікується за кодом згідно УКТ ЗЕД - 3811190000.

При цьому, код товару згідно УКТ ЗЕД - 3811190000 передбачає сплату ввізного мита у розмірі 3 % від вартості товару, акцизного податку 213,5 EUR за 1 тис. л. при 15°С та податок на додану вартість у розмірі 20 %.

Відповідно до наданого Полтавською митницею розрахунку, розмір несплаченої суми митних платежів, за ЕМД від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934, становить 322 916,75 грн (- мито: ставка - 3 %, сума - 19835,63 грн; - акциз: основа - 28,530KLC, ставка - 213,5000 EUR, сума - 249261,64 грн; - податок на додану вартість: ставка - 20 %, сума - 186057,02 гривень).

При цьому, судом не можуть бути взяті до уваги доводи адвоката Ковалевського Ю.М. про відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, з огляду на відсутність в його діях умислу на вчинення адміністративного правопорушення, адже правопорушення, передбачене ст. 485 МК України не передбачає обов`язкової наявності прямого умислу.

Так, Верховний Суд, у своїй постанові від 22 травня 2018 року, у справі №359/1615/16-а, вказав, що диспозиція статті 485 Митного кодексу України передбачає декілька варіантів об`єктивної сторони передбаченого нею правопорушення, зокрема: - заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару; - неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості; - надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості; - несплата митних платежів у строк, встановлений законом; - інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів; - використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Аналіз диспозиції цієї статті свідчить про те, що наведені варіанти дій, які являють собою об`єктивну сторону даного правопорушення, можуть бути вчинені як умисно (в тому числі з непрямим умислом), так і у зв`язку з необережністю (недбалістю). Протилежний висновок судів про те, що суб`єктивна сторона даного правопорушення можлива лише у формі умислу, є безпідставним, оскільки особа, відповідальна за передбачені цією статтею дії, може прямо і не бажати настання відповідної мети, однак повинна усвідомлювати можливість настання наслідків своїх дій у вигляді неналежної сплати митних платежів.

Таким чином, враховуючи наведене, суддя приходить до висновку, що директор ТОВ «РАДІАЛГРУП» (код ЄДРПОУ 37238075) ОСОБА_3 вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів, а саме, мита та акцизного податку, а також зменшення розміру податку на додану вартість, на загальну суму 322 916,75 гривень, шляхом заявлення у митній декларації від 20.12.2023 №UA806070/2023/006934 неправдивих відомості, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, тобто вчинив правопорушення, передбачене ст. 485 Митного кодексу України.

Вирішуючи питання призначення виду стягнення ОСОБА_3 за порушення ним митних правил, суд, враховує характер вчиненого, особу правопорушника, який раніше не притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, фактичні обставини справи та приходить до висновку, що до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 161 461 грн. 75 коп.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_3 необхідно стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 485, 519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 33, 40-1, 283 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИЛА:

Визнати ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «РАДІАЛГРУП» (ЄДРПОУ 37238075), винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 161 458 (сто шістдесят одна тисяча чотириста п`ятдесят вісім) грн. 37 коп, на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

Роз`яснити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушницею штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушниці, роботи або за місцезнаходженням її майна в порядку, встановленому законом.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя Шевченківського

районного суду міста Києва М.С. Антонюк

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119354724
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —761/9559/24

Постанова від 25.11.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Музичко Світлана Григорівна

Постанова від 02.07.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Таргоній Дар'я Олександрівна

Постанова від 21.05.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні