Ухвала
від 29.05.2024 по справі 490/4159/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/4159/24 29.05.2024

н\п 1-кс/490/2133/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/4159/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_6 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_6 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000220 від 17.05.2024 відносно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом УСБУ в Херсонській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 22024230000000220 від 17.05.2024 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України.

Так, громадянка України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуваючи в м. Херсоні Херсонської області (точного місця досудовим розслідування не встановлено), з 19.07.2022 року, діючи умисно, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, з метою завдання шкоди Україні, а також вчинення умисних дій, спрямованих на завдання шкоди національним інтересам у сфері освіти та науки, підтримала дії та рішення окупаційної адміністрації так званого «департамента образования и науки ВГА Херсонской области», та надала згоду на її призначання т.зв. «заведующей ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона».

ОСОБА_7 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , у період часу з 19.07.2022 по 11.11.2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено), в умовах воєнного стану, введеного по всій території України, під час тимчасової окупації м. Херсон передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, достовірно розуміючи, що КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розташований за адресою: АДРЕСА_1 , створений з метою реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту, і його функціонування забезпечується органами місцевого самоврядування України відповідно Закону України «Про дошкільну освіту», в тому числі відповідно до наказу управління освіти Херсонської міської ради № 51-т від 08.09.2022 «Про деякі питання організації освітнього процесу в 2022-2023 навчальному році на період дії воєнного стану», достовірно знаючи, що педагогічні працівники забезпечують дистанційно освітній процес, здійснювала повноваження «заведующей ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона»та забезпечила реалізацію рішень «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та «министерства образования и науки Херсонской области» щодо стабілізації та розвитку сфери освіти у відповідності до стандартів освіти держави-агресора рф, забезпечивши перехід освітнього процесу на російську програму освіти, а саме:

-виконувала організаційні функцій шляхом видання наказів та підписання бухгалтерських документів;

-розмістила дитячи книжки виробництва рф, а також здійснила ведення документації виключно на російській мові;

-організувала набір дітей до так званого ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона;

-займалася пошуком кадрів та прийняттям на роботу педагогів та технічних працівників до новоствореного навчального закладу;

-забезпечила виплату заробітної плати працівникам очолюваної нею школи в грошових одиницях рф (рублях).

Таким чином, ОСОБА_7 , перебуваючи на території тимчасово окупованого військами держави-агресора міста Херсон, діючи з метою завдання шкоди Україні, у період часу з 19 липня по листопад 2022 року (більш точної дати досудовим розслідуванням не встановлено), з метою завдання шкоди національній безпеці України, в порушення норм чинного законодавства України, а саме Законів України «Про національну безпеку України», «Про дошкільну освіту», підтримала та реалізовувала рішення т.зв. «Херсонской городской территориальной громады Херсонского района Херсонской области», «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та «министерства образования и науки Херсонской области», тобто окупаційної адміністрації держави-агресора щодо інтеграції навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації та впровадження стандартів освіти держави-агресора, а також фінансування оплати праці працівників навчальних закладів на тимчасово окупованій території у грошових одиницях держави-агресора (рублях).

10.05.2024 ОСОБА_7 повідомлено пропідозру увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.111-2ККУкраїни

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваної ОСОБА_7 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрювана ОСОБА_7 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликалася 14, 15, 16 травня 2024 року до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області. Підозрювана жодного разу не з`явилася, про причини неявки не повідомила.

Беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_7 перебуває на тимчасово окупованій частині Херсонської області та ТОТ АР Крим, а також. що остання неодноразово викликалася до органу досудового розслідування, але жодного разу на виклики слідчого не з`явилася, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 17.05.2024 року підозрювана ОСОБА_7 оголошена у розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_7 , яка обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, слідчий просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваної адвокат ОСОБА_4 у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання.

Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України, підтверджується даними:

- протоколу допиту свідка ОСОБА_8 директора НВК №56, яка пояснила, що під час окупації м. Херсон, ОСОБА_7 , яка була призначена окупаційною владою завідуючої так званого «ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона», пропонувала працівникам НВК №56, з якими разом вона працювала піти працювати до дитячого садку №10 вихователями та її заступниками;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_9 охоронеця НВК №56 дошкільний підрозділ, який пояснив, що під час окупації м. Херсон, директором від окупаційної влади дитячого садку №10 була призначена ОСОБА_7 , яка до цього працювала в НВК №56. ОСОБА_7 особисто йому пропонувала перейти працювати до дитячого садку №10, при цьому обіцяла одноразову допомогу одразу, умови подальшої оплати будуть зазначені після початку роботи;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_10 вихователя НВК №56, яка пояснила, що під час окупації м. Херсон вихователь вказаного дошкільного закладу ОСОБА_7 запропонувала працівникам НВК №56 разом з нею перейти на роботу до дитячого садку №10, де її було призначено завідуючої. ОСОБА_10 погодилась, освітній процес почався у вересні 2022 р. ОСОБА_7 пропонувала працівникам дитячого садку №10 пройти навчання в АР Крим згідно російських стандартів;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_11 завідуючої дошкільного закладу АДРЕСА_2 , яка пояснила, що до 21.07.2022 заклад працював дистанційно, але з 21.07.2022 до закладу з`явилась ОСОБА_7 та повідомила, що вона призначена завідуючої дитячого садку. Вона особисто не була при цьому присутня, але дізналась від знайомих. Після звільнення м. Херсон від окупації, коли вона зайшла до приміщення дитячого садку, то побачила книжки, завезені з росії, російську символіку та відсутність української символіки, багато документів на російській мові, де завідуючої або директором була зазначена ОСОБА_7 ;

- протоколів допитів свідків ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 працівники ЗДО №10, яка пояснила, що десь 21 чи 22 липня 2022 р. написала колега ОСОБА_15 та запропонувала зі своїми паспортами явитись до дитячого садку, щоб познайомитись з новим директором. Нею виявилась ОСОБА_7 . Вона запропонувала продовжити працювати вже при новому режимі та за стандартами окупаційної влади, а те, хто відмовляється, то може збирати речі та більш не приходити. Особисто вона відмовилась, але їй відомо, що садочок працював, батьки діток приводили, влаштовували свято у вересні 2022 р. Садочок працював до жовтні 2022 р., а потім все зникли. Після звільнення, коли вона зайшла у приміщення садочку то побачила, що символіка України зникла, але всюди була російська символіка;

- протоколу огляду від 15.08.2023, відповідно до якого оглянуто приміщення кабінету директора ЗДО №10, за адресою: АДРЕСА_1 , в ході якого виявлено і вилучено документи, які свідчать про співробітництво ОСОБА_7 з окупаційною владою на тимчасово окупованій території Херсонській обл. в закладі дошкільної освіти так званого «ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона», в якому добровільно обійняла посаду завідуючої;

- протоколу огляду від 28.11.2023 сайту «Федеральной налоговой службы рф», на якому міститься виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб Управління федеральної податкової служби Росії, відповідно до якої створено «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «ДЕТСКИЙ САД № 10 ГОРОДА ХЕРСОНА», код 1229500008781», в якому керівником визначено ОСОБА_7 ;

- висновку судової почеркознавчої експертизи №СЕ-19/115-24/3735-ПЧ від 01.03.2024, відповідно до якого підписи від імені ОСОБА_7 в документах, наданих на дослідження, виконані ОСОБА_7 ;

- протоколу обшуку від 20.03.2024, відповідно до якого за місцем проживання ОСОБА_7 за адресою: АДРЕСА_3 , було виявлено та вилучено документи, які свідчать про співробітництво ОСОБА_7 з окупаційною владою на тимчасово окупованій території Херсонській обл. в закладі дошкільної освіти так званого «ГБОУ Херсонской области «Детский сад № 10 города Херсона», в якому добровільно обійняла посаду завідуючої;

- висновку судової почеркознавчої експертизи №СЕ-19/115-24/5918-ПЧ від 10.04.2024, відповідно до якого підписи від імені ОСОБА_7 в документах, наданих на дослідження, виконані ОСОБА_7 .

Досліджені усудовому засіданнідані єдостатньо вагомимиу своїйсукупності длявисновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України.

10.05.2024 р. ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України,про щоу загальнодержавному засобімасової інформації газеті«Урядовий кур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрювана ОСОБА_7 , будучи викликаною до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 14, 15, 16 травня 2024 року до слідчого не з`явилася, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваної ОСОБА_7 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 17.05.2024 р. ОСОБА_7 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується, що ОСОБА_7 у жовтні-листопаді 2022 року, з метою уникнення кримінальної відповідальності за вчинене кримінальне правопорушення, виїхала на тимчасову окуповану територію України до Генічеського району Херсонської області та ТОТ АР Крим, де перебуває по теперішній час.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_7 , яка обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії особливо тяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, підтримала та реалізовувала рішення т.зв. «Херсонской городской территориальной громады Херсонского района Херсонской области», «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та «министерства образования и науки Херсонской области», тобто окупаційної адміністрації держави-агресора щодо інтеграції навчальних закладів Херсонської області в освітню систему російської федерації та впровадження стандартів освіти держави-агресора, а також фінансування оплати праці працівників навчальних закладів на тимчасово окупованій території у грошових одиницях держави-агресора (рублях), переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений нею особливо тяжкий злочини, виїхавши на тимчасово окуповану територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність її прибуття до найближчого територіально розташованого органу Служби безпеки України, неодноразово не з`явилася, у зв`язку із чим була оголошена у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваної, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000220 від 17.05.2024 відносно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення29.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119356329
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/4159/24

Ухвала від 29.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 29.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 28.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 28.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 23.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні