Єдиний унікальний номер 205/3560/24
1-кс/205/692/24
У Х В А Л А
про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою
29 травня 2024 року м. Дніпро
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 42023052700000014 від 30.08.2023 року відносно
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Маріуполь, Донецької області, громадянина України, паспорт 000435573 від 03.04.2017 р., раніше не судимого, не працюючого, який зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1
якого повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України,
за участю учасників кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_4
захисника адвоката ОСОБА_6
за відсутності підозрюваного ОСОБА_5
В С Т А Н О В И В:
Слідчий за погодженням з прокурором звернувся з клопотанням про застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді тримання під вартою, в якому просить обрати ОСОБА_5 запобіжний захід тримання під вартою без визначення розміру застави .
В обґрунтування доводів клопотання зазначає, що 24 лютого 2022 на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України.
Місто Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, відповідно до наказів Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.11.2022» (зі змінами), від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», є тимчасово окупованою територією.
Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).
11.12.2017 де у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «Лігос бетон», код 41800970, реєстраційний номер: НОМЕР_1 , за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, 26 квартал, буд. 1, прим. 36.
Основною діяльністю вказаного підприємства є виготовлення виробів із бетону для будівництва, інші будівельні роботи, надання в оренду інших машин, устаткування, товарів, будівельних машин і устаткування, вантажних автомобілів, складське господарство, вантажний автомобільний транспорт, неспеціалізована оптова торгівля, оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, виробництво інших виробів з бетону, гіпсу та цементу, виробництво бетонних розчинів, готових для використання.
Після початку широкомасштабного вторгнення військ РФ на територію України та тимчасової окупації м. Маріуполя, окупаційною владою створено окупаційну адміністрацію, в складі якої почали діяти виконавчі органи, зокрема відділ міжрайонної інспекції федеральної податкової служби № 1 по ДНР, відділення фонду пенсійного та соціального страхування РФ по ДНР, державна реєстраційна служба РФ.
З метою перереєстрації ТОВ «Лігос бетон», за російським законодавством та приведення нормативної документації підприємства у відповідність до законодавства РФ, «решением общих сборов ООО «Лигос бетон» утверджен Устав Общества с ограниченной ответственностью «Лигос бетон» 2022 год».
Наказом засновника «ООО «Лигос бетон» від 21.03.2023 № 1 «О вступлении в должность генерального директора ООО «Лигос бетон», ОСОБА_5 прийнято на посаду генерального директора «ООО «Лигос бетон» з 21.03.2023.
Досудовим розслідуванням встановлено, що громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , знаходячись на території тимчасово окупованого м. Маріуполя, Донецької області, більш точного місця не встановлено, в період часу з 21.03.2023 по 10.11.2023, більш точного часу не встановленого, усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалась 24 лютого 2022 року повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, маючи умисел на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, незважаючи на встановлену Законом України № 2108-ІХ від 03.03.2022, що набрав чинності 15.03.2022, кримінальну відповідальність за такі дії, діючи умисно, за власною ініціативою, добровільно зайняв посаду «генерального директора ООО «Лигос бетон» та здійснив реєстрацію ТОВ «ЛІГОС БЕТОН» (код ЄДРПОУ 41800970) за російським законодавством, як «ООО «Лигос Бетон», ОГРН 1229300134469, ИНН 2239300246469 від 21.03.2023, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 ».
До прав та обов`язків ОСОБА_5 як генерального директора «ООО «Лигос бетон» входить:
- без довіреності діяти від імені та на користь Товариства;
- представляти інтереси Товариства в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях у відносинах з юридичними особами та громадянами;
- право першого підпису фінансових документів, видачі довіреностей та доручень;
- укладати будь-які угоди та юридичні акти, підписувати договори, контракти та інші документи;
- за рішенням загальних зборів учасників Товариства укладати угоди незалежно від їх вартості про отримання кредитів та застави майна, договорів купівлі-продажу та дарування основних засобів;
- відкривати та закривати рахунки в установах банків;
- приймати та звільняти працівників Товариства, а також приймати рішення про відрядження працівників;
- організувати господарську діяльність Товариства, фінансування, ведення обліку та складання звітності;
- зберігати печатки та штампи Товариства;
- затверджувати всі внутрішні документи про діяльність Товариства;
- приймати інші рішення, необхідні для вирішення питань поточної діяльності Товариства;
- доповідати загальним зборам Учасників про результати фінансово-господарської діяльності Товариства, приймати участь у зборах;
- діяти в інтересах Товариства, добросовісно і розумно, та не перевищувати свої повноваження;
- відповідальність за діяльність Товариства, організацію бухгалтерського та податкового обліку, звітності, своєчасність та повноту сплати податків і заробітної плати найманим працівникам, зберігання документів Товариства, печатки та штампів;
- збереження комерційної таємниці Товариства.
Підприємство «ООО «Лигос бетон» - є суб`єктом господарювання, має статус юридичної особи, зареєстроване та діє на підставі Господарського кодексу РФ, закону РФ від 08.02.1998 № 14-ФЗ «Про товариства з обмеженою відповідальністю» та інших нормативно-правових актів РФ».
Встановлено, що основною метою діяльності «ООО «Лигос Бетон» є здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території м. Маріуполя Донецької області, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та російськими компаніями через надання товарів та послуг.
Господарська діяльність «ООО «Лигос Бетон» полягає у виробництві виробів з бетону для використання у будівництві; виробництво інших виробів з гіпсу, цементу або бетону; спеціалізовані будівельні роботи; діяльність агентів з оптової торгівлі лісоматеріалами та будівельними матеріалами; торгівля оптова лісоматеріалами, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; торгівля оптова неспеціалізована; діяльність автомобільного вантажного транспорту; діяльність зі складування та зберігання; оренда та лізинг вантажних транспортних засобів; оренда та лізинг будівельних машин та обладнання; оренда та лізинг інших видів транспорту, обладнання та матеріальних засобів, не включених до інших угруповань.
Після реєстрації за російським законодавством, «ООО «Лигос бетон» отримало зобов`язання щодо сплати податку на прибуток у казну держави-агресора та її окупаційних органів, тим самим сприяє її економічному та військовому розвитку, а також можливість продовжувати провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території та будівельними компаніями, які отримують замовлення від окупаційної влади та використовують «ООО «Лигос бетон» в якості підрядної організації.
ОСОБА_5 , співпрацюючи з окупаційною владою, перейшовши на бік ворога в умовах воєнного стану, діючи умисно на шкоду суверенітету, територіальній цілісності, обороноздатності, державній та інформаційній безпеці України, запровадив у так званому «ООО «Лигос бетон» принципи діяльності підприємства, які суперечать чинному законодавству України.
Зокрема, у період часу з 21.03.2023 по 10.11.2023 більш точного часу не встановленого, ОСОБА_5 , використовуючи виробничу базу «ООО «Лигос бетон», здійснював господарську діяльність у взаємодії з підрядними організаціями держави-агресора АО «Объемно-блочное домостроение», ООО «Авангард строй», ООО «ОлимпСитиСтрой», ООО «Инжстройпроект», ООО «Мосто-строительная компания Альянс», яка полягала у виконанні ремонтних та відновлюваних робіт, поставках бетону, цементних та гіпсових сумішей на об`єкти будівництва, з метою створення позитивного іміджу окупаційної влади держави агресора, як такої, що може виконувати соціально-економічні зобов`язання перед місцевим населенням по належному утриманню окупованих територій.
Також ОСОБА_5 перебуваючи на посаді генерального директора «ООО «Лигос бетон», 12.09.2023 уклав договір № 32 на поставку 1 248 бетонних виробів «Федеральному государственному автономному учреждению «Управление имуществом социальных проектов» Министерства обороны Российской Федерации.
Крім того, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді генерального директора «ООО «Лигос бетон», 09.09.2023 уклав договір № 32 на поставку бетону марки М200 В 7,5 «Управлению жилищного хозяйства администрации города Донецк Министерства строительства и жилищно-коммунального хозяйства ДНР».
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом в Україні, захопленням території Маріупольського району Донецької області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 94 від 08.05.2024, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_5 та повістки про виклик підозрюваного на 12.05.2024 з 09 год. 00 хв. до 14 год. 00 хв., 13.05.2024 з 09 год. 00 хв. до 14 год. 00 хв., 14.05.2024 з 09 год. 00 хв. до 11 год. 00 хв., за зазначеною в повістці адресою для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, допиту підозрюваного, тощо.
Жодного разу у призначений час та місце громадянин України ОСОБА_5 не з`явився, про неможливість та причини неприбуття не повідомив.
Крім цього, 08 травня 2024 року письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, вручене захиснику останнього - ОСОБА_6 .
Таким чином, 08.05.2024 з моменту публікації повідомлення про підозру, у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , набув статусу підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, а саме у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
Враховуючи той факт, що місце знаходження підозрюваного на підконтрольній українській владі території не встановлено, за викликом прокурора останній не прибув та про причини неможливості прибуття не повідомив, постановою слідчого від 14.05.2024 на підставі ст. 281 КПК України підозрюваного ОСОБА_5 оголошено в регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, відповідно до ст. 99 ч. 2 КПК України доказом, а саме: рапорт про протиправне діяння ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду публікації від 13.03.2024 з відеохостингу Youtube, за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 де розміщено відео під назвою «МАРІУПОЛЬ.ІСТОРІЯ ВІДРОДЖЕННЯ КОМПАНІЇ «LIGOS БЕТОН»». На вказаному відео ОСОБА_5 надає інтерв`ю як генеральний директор ООО « ІНФОРМАЦІЯ_3 », де йде мова про те, відродження заводу та виготовлення бетону;
- протоколом огляду публікації від 20.03.2024 з сторінка телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_4 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 де розміщено відео під назвою «Як відроджується найбільший бетонний завод Маріуполя? 16.08.2023»». На вказаному відео ОСОБА_5 надає інтерв`ю як генеральний директор ООО « ІНФОРМАЦІЯ_3 », де йде мова про те, відродження заводу та виготовлення бетону;
- протоколом огляду від 21.03.2024 офіційного Веб-сайту ІНФОРМАЦІЯ_6 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_7 », де розміщено вся інформація стосовно заводу « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
- протоколом огляду публікації від 23.03.2024 з соціально-орієнтованої мережі «Telegram», а саме телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_8 », за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_9 », де розміщено відео під назвою «Офіційний канал Міністерства промисловості та торгівлі Російської Федерації. Новини, події, документи». На вказаному відео ОСОБА_5 надає інтерв`ю як генеральний директор ООО « ІНФОРМАЦІЯ_3 », де йде мова про те, відродження заводу та виготовлення бетону;
- протоколом огляду публікації від 21.03.2024 з Веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_10 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_11 де розміщена публікація під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_12 та Приазов`ї.», де йде мова про продаж доставку бетону«LIGOS БЕТОН» ;
-протоколами оглядів публікацій з соціально-орієнтованої мережі «Telegram», та телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 », який має посилання «https://t.me/LIGOSbeton» в кількості 20 штук, де розміщені публікації стосовно ОСОБА_5 , який здійснював господарську діяльність у взаємодії з підрядними організаціями держави-агресора АО «Объемно-блочное домостроение», ООО « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ООО «ОлимпСитиСтрой», ООО «Инжстройпроект», ООО « ІНФОРМАЦІЯ_14 », яка полягала у виконанні ремонтних та відновлюваних робіт, поставках бетону, цементних та гіпсових сумішей на об`єкти будівництва, з метою створення позитивного іміджу окупаційної влади держави агресора, як такої, що може виконувати соціально-економічні зобов`язання перед місцевим населенням по належному утриманню окупованих територій;
- протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона знала ОСОБА_5 , який проживав по сусідству з нею. З соціальних мереж їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді генерального директора ООО « ІНФОРМАЦІЯ_3 »;
- протоколом огляду відеозапису з соціально-орієнтованої мережі «Telegram», а саме телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_8 », за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_9 », під назвою «Офіційний канал Міністерства промисловості та торгівлі Російської Федерації. Новини, події, документи», за участі свідка ОСОБА_7 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображений ОСОБА_5 ;
- протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона знала ОСОБА_5 , який проживав по сусідству з нею. З соціальних мереж їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді генерального директора ООО « ІНФОРМАЦІЯ_3 »;
- протоколом огляду відеозапису з соціально-орієнтованої мережі «Telegram», а саме телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_8 », за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_9 », під назвою «Офіційний канал Міністерства промисловості та торгівлі Російської Федерації. Новини, події, документи», за участі свідка ОСОБА_8 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображений ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду від 15.04.2024 року документа, який отримано в результаті огляду веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_17 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_18 », а саме «Витяг з Єдиного державного реєстру платників податків щодо фізичної особи», датована 17.04.2024 № V-20240417-4537528», яка містить відомості щодо ОСОБА_5 про отримання ИНН 931000670723;
- протоколом огляду публікації від 25.04.2024 соціально-орієнтованої мережі «Telegram», а саме телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_19 », який має посилання « ІНФОРМАЦІЯ_20 », де розміщена публікація з 3 файлами «Статут ООО "Лигос Бетон"», «Договір поставки», «Лист подяки»;
- протоколом огляду публікації від 29.04.2024 соціально-орієнтованої мережі «Telegram», а саме телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_19 », який має посилання « ІНФОРМАЦІЯ_20 », де розміщена публікація з 2 файлами «Договір поставки» «Повідомлення про результати проведення процедури відкритого конкурсу.
Також, під час досудового розслідування встановлені ризики, передбачені пунктами 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
Про наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме ризик переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду свідчать такі обставини:
- тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_5 в разі визнання його винним у кримінальному правопорушенні, в якому він підозрюється (відповідно до ст. 12 КК України вказане кримінальне правопорушення відноситься до категорії нетяжких злочинів. Санкція ч. 4 ст. 111-1 КК України передбачає штраф до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна
- вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення;
- неприбуття на виклик до слідчого та прокурора та не повідомлення слідчому та прокурору про причини та неможливість прибути, що свідчить про те, що підозрюваний на цей час вже переховується від органу досудового розслідування;
- спосіб вчинення злочину (вчинив умисно, під час воєнного стану, що має негативні наслідки для всієї територіальної громади та України в цілому, знаходиться на тимчасово окупованій території співпрацюючи з окупаційною адміністрацією, що з великою часткою ймовірності спонукатиме його до втечі разі обрання більш м`якого запобіжного заходу).
Про наявність ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме продовжити кримінальне правопорушення, у якому він підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення свідчить:
- тимчасова окупація території України, а саме Маріупольського району Донецької області, що дає йому можливість продовжувати займати вищевказану посаду, діяти на користь окупаційній адміністрації в супереч суверенітетові України та унеможливлює реальне відбування покарання, яке може бути призначене останньому у разі його засудження за цей злочин
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_4 клопотання підтримав, просив його задовольнити, посилаючись на доводи, викладені у клопотанні.
Захисник адвокат ОСОБА_6 у судовому засіданні зазначив, що у зв`язку з тим, що його підзахисний ОСОБА_9 перебуває на тимчасово окупованій території України, він не мав можливості з ним зв`язатися та поспілкуватися та відніс вирішення питання про обрання ОСОБА_9 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою на розсуд слідчого судді.
Слідчий суддя, вислухавши думки прокурора та захисника, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 2 ст.177КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Згідно із вимогами ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається із відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною радою України, цього Кодексу та інших законів.
Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 цього Закону, адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.
Зокрема, починаючи з 05.03.2022 до цього часу, Російською Федерацією тимчасово окуповано усю територію Маріупольського району Донецької області, що встановлено відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».
Таким чином, факт тимчасової окупації території Маріупольського району Донецької області є загальновідомим та не потребує додаткового підтвердження Радою національної безпеки і оборони України та Президентом України, крім того він визнаний Кабінетом Міністрів України.
Той факт, що підозрюваний ОСОБА_9 , перебуває на тимчасово окупованій території України підтверджується наявними у клопотанні документами, зокрема:
- інформацією наданої Головним центром обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, згідно якої ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 державний кордон України та лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинав;
- отриманням Ідентифікаційного номеру платника податків НОМЕР_2 ;
- підозрою у вчиненні кримінального правопорушення проти основ національної безпеки вчиненого на тимчасово окупованій території Маріупольського району Донецької області;
- загальною сукупністю матеріалів досудового розслідування, які дають зробити відповідний висновок, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, в тому числі факт наявності ОСОБА_5 на відеороликах зафіксованих на території м. Маріуполя Донецької області.
Матеріали клопотання містять достатньо переконливих доказів на підтвердження того, що підозрюваний ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, а саме на території м.Маріуполь Донецької області. Також встановлено, що постановою слідчого від 14.05.2024 року ОСОБА_5 оголошений у міжнародний розшук.
Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку про можливість розгляду клопотання прокурора про обрання ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою без участі підозрюваного.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 176 КПК України під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-1141, 258-2585, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті, тобтотримання під вартою.
У зв`язку з тим, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 1111 КК України, до нього може бути застосований виключно запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Згідно з абз. 7, 8 ч. 4 ст. 183 КПК України при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.
Під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177та178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченогостаттями 109-1142,258-2585,260,261,402-405,407,408,429,437-442Кримінального кодексу України.
Враховуючи зазначені положення кримінального процесуального закону, слідчий суддя вважає доцільним не визначати розмір застави підозрюваному ОСОБА_5 в якості альтеративного запобіжного заходу.
Таким чином, оцінивши у сукупності обставини, встановлені під час розгляду клопотання прокурора про застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, слідчий суддя знаходить його таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 184,193,196 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого СВ Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_4 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 задовольнити у повному обсязі.
Обрати ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави.
Після затримання ОСОБА_5 питання про застосування до нього обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під варту або його зміну на більш м`який запобіжний захід підлягає розгляду слідчим суддею, судом не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 197 КПК України у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого на підставіч.6ст. 193 КПК України строк дії такої ухвали не зазначається.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2024 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 119357105 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Таус М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні