Постанова
від 24.05.2024 по справі 461/10253/23
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/10253/23 Головуючий у 1 інстанції: Стрельбицький В.В.

Провадження № 33/811/527/24 Доповідач: Партика І. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2024 року Львівський апеляційний суд у складі: судді Партики І.В., за участі представника Львівської митниці Зирянова Олега Юрійовича, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу адвоката Юрчака Владислава Валентиновича, подану в інтересах ОСОБА_1 , на постанову Галицького районного суду м. Львова від 29 лютого 2024 року, щодо ОСОБА_1 ,

встановив:

цією постановою, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України та накладено на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 1850 461 гривень 20 копійок, з конфіскацією цих товарів.

Товар, що є безпосереднім предметом порушення митних правил, згідно з протоколом про порушення митних правил № 1653/20900/23 від 27 листопада 2023 року, а саме транспортні засоби: «BMW X5», рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , «MITSUBISHI L200», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_3 , кузов № НОМЕР_4 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2008, реєстраційний номер НОМЕР_5 , кузов № НОМЕР_6 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2009, реєстраційний номер НОМЕР_7 , кузов № НОМЕР_8 ; «LEXUS RX330», рік випуску 2004, реєстраційний номер НОМЕР_9 , кузов № НОМЕР_10 ; «SKODA OCTAVIA», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_11 , кузов № НОМЕР_12 ; HONDA CR-V, рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_13 , кузов № НОМЕР_14 , конфісковано в дохід держави.

На підставі ч.ч. 1, 2 ст. 541 Митного кодексу України, у разі неможливості виконання постанови в частині конфіскації товарів, постановлено стягнути з ОСОБА_2 вартість цих товарів у розмірі 1233640,80 гривень.

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60 гривень судового збору.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) на митну територію України, були ввезені транспортні засоби в якості гуманітарної допомоги на адресу Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка».

Так, ОСОБА_1 , 28 травня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «BMWX5», рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , з наданням ним митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_16 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 3500 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 137 352,6 гривень.

01 червня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «MITSUBISHI L200», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_3 , кузов № НОМЕР_4 , з наданням ним митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_17 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, у якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 6500 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 253 859,45 гривень.

05 червня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «HONDA CR-V», рік випуску 2008, реєстраційний номер НОМЕР_5 , кузов № НОМЕР_6 , з наданням митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_18 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, у якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 4900 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 192 795,4 гривень.

06 червня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «HONDA CR-V», рік випуску 2009, реєстраційний номер НОМЕР_7 , кузов № НОМЕР_8 , з наданням ним митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_19 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, у якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 2 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 5500 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 215 015,35 гривень.

09 червня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «LEXUS RX330», рік випуску 2004, реєстраційний номер НОМЕР_9 , кузов № НОМЕР_10 , з наданням ним митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії № НОМЕР_20 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, у якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 5500 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 215 940,45 гривень.

15 червня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «SKODA OCTAVIA», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_11 , кузов № НОМЕР_12 , з наданням ним митному органу, як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії № НОМЕР_21 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, у якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 1500 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 59 260,35 гривень.

04 липня 2023 року через пункт пропуску «Краківець» Львівської митниці ввезено транспортний засіб «HONDA CR-V», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_13 , кузов № НОМЕР_14 , з наданням ним митному органу як підставу для ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_22 , декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій зазначено, що отримувачем є Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» без номера та дати. Вартість автомобіля, згідно із службової записки від 02 листопада 2023 року №7.4-15/41/3904 управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці становить, 4000 Євро, що на день ввезення, згідно курсу НБУ, відповідає 159 417,2 гривень.

Загальна вартість зазначених вище транспортних засобів становить 1 233 640,8 гривень.

25 жовтня 2023 року до Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» було скеровано лист №7.4-4/20-01/14/27703 із копіями листів - прохань, які були надані ОСОБА_1 при пропуску на митну територію України ввезених у період з 28 травня 2023 року по 04 липня 2023 року зазначених вище транспортних засобів на адресу Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка».

30 жовтня 2023 року надійшов лист №23 від 25 жовтня 2023 року (вх. №58757/14-20 від 30 жовтня 2023 року Львівська митниця) керівника Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка», яким повідомлено митний орган, що наведені листи прохання ними не видавалися, транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги, що були ввезені ОСОБА_1 вони не очікують. Додатково зазначено, що ОСОБА_1 йому не знайомий.

Враховуючи викладене, ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України транспортні засоби з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару, вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив його як вантаж гуманітарної допомоги), дані необхідні для визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД та митної вартості.

Відповідно до інформації наявної у базі даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України (протокол про порушення митних правил №0853/209000/2023 від 07 липня 2023 року). Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень, постановою Львівського апеляційного суду від 15 листопада 2023 року(справа №461/6264/23) ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні вказаного правопорушення та притягнуто до адміністративної відповідальності (рішення вступило в законну силу 15 листопада 2023 року).

Таким чином, ОСОБА_1 будучи притягнутим протягом року до відповідальності за правопорушення, передбачене частино 1 статті 483 Митного кодексу України, перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару, вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив його як вантаж гуманітарної допомоги), дані необхідні для визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД та митної вартості.

Не погоджуючись з даною постановою адвокат Юрчак В.В., в інтересах ОСОБА_1 , подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в діях особи, що притягується до адміністративної відповідальності складу зазначеного правопорушення, окрім того просить поновити строк на апеляційне оскарження постанови Галицького районного суду м. Львова від 29 лютого 2024 року, оскільки про результат розгляду справи дізнався 14 березня 2024 року коли адвокат Юрчак В.В. ознайомилася із матеріалами справи.

Наголошує, що постанова місцевого суду є незаконною та необґрунтованою, постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В мотивах апеляційної скарги, зазначає, що висновком суду першої інстанції не погоджується, оскільки ОСОБА_1 був лише перевізником, ввезені транспортні засоби були реалізовані як гуманітарна допомога, надав митному органу ті документи, які отримав від відправників гуманітарної допомоги, а вартість транспортних засобів обраховано із порушенням вимог закону.

Зазначає, що зазначені вище транспортні засоби були передані в якості гуманітарної допомоги благодійній організації та/або передані на баланс військової частини, а ОСОБА_2 не є суб`єктом інкримінованого адміністративного правопорушення, оскільки був лише перевізником, а службова записка не є належним доказом вартості транспортних засобів.

Повідомляє, що з митних декларацій вбачається, що транспортні засоби були надані донорами гуманітарної допомоги, а ОСОБА_1 виступав лише водієм (перевізником товару), який лише декларує інформацію відповідно до наданих йому документів, не може нести відповідальності за достовірність такої інформації.

Зазначає, що благодійному фонду нічого не було відомо про перевізника транспортних засобів, а ОСОБА_1 виконував суспільно корисні дії в інтересах України.

Наголошує, що вартість транспортних засобів може визначатися лише висновком спеціалізованої експертної організації, оскільки для визначення вартості передбачає комплекс дій та необхідність спеціалізованих знань, у зв`язку із чим службова записка є недопустимим доказом.

ОСОБА_1 та його захисник адвокат Завада Т.Р. у судове засідання апеляційного суду не прибули, належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, клопотання про відкладення розгляду справи не подавали, про причини неявки не повідомили.

Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожна особа має право на справедливий суд.

Практика Європейського суду з прав людини визначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Європейський суд з прав людини в рішенні від 7 липня 1989 року у справі «Юніон Аліментаріа проти Іспанії» зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Відповідно до положень ст. 268 КУпАП, неявка особи, відносно якої складено протокол не перешкоджає розгляду справи.

З метою забезпечення розумних строків розгляду справи, з урахуванням належного повідомлення про судове засідання та думки представника Львівської митниці, який не заперечував проти розгляду справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та адвоката Завади Т.Р., апеляційний суд вважає за можливе проводити апеляційний розгляд у відсутності ОСОБА_1 та його захисника адвоката Завади Т.Р..

Стосовно строку на апеляційне оскарження, то з урахуванням того, що ОСОБА_1 та адвокат Юрчак В.В. участі в розгляді справи не приймали, про результат розгляду справи дізналися 14 березня 2024 року, з метою забезпечення права особи на доступ до правосуддя, апеляційний суд вважає за необхідне поновити строк на апеляційне оскарження постанови місцевого суду.

Заслухавши пояснення представника Львівської митниці Зирянова О.Ю. на заперечення доводів апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суду вважає, що така апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи із наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановленому законом.

Зі змісту ст. 283 КУпАП вбачається, що постанова суду у справі про адміністративне правопорушення має бути законною, обґрунтованою та вмотивованою.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 489 МК та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Згідно ст. 257 та ст. 266 Митного кодексу України, обов`язок здійснити декларування товарів, тобто заявити за встановленою формою точні відомості про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, покладено на декларанта.

Відповідно до ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі щодо фактурної та митної вартості товарів та методу її визначення.

Згідно частин 1 та 5 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей та у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі.

Частиною 8 ст. 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Диспозиція ч.1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Частиною 2 вказаної статті передбачено відповідальність за дії, передбачені частиною 1 цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 483 цього Кодексу.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Вказаних вимог закону судом першої інстанції, під час розгляду справи про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, дотримано в повному обсязі.

Висновок суду першої інстанції про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України, відповідає фактичним обставинам справи, є законним та ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному з`ясуванні обставин справи, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами:

- даними протоколу про порушення митних правил №1653/20900/23 від 27 листопада 2023 року (а.с. 1-5), з якого вбачається, що ОСОБА_1 у період з 28 травня 2023 року по 4 липня 2023 року через митний пост «Краковець» Львівської митниці ввезено на митну територію України на адресу БО «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» ( код ЄДРПОУ 44741782, Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Некрасова, 7а) у якості гуманітарної допомоги 7 транспортних засобів, а саме: «BMW X5», рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , «MITSUBISHI L200», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_3 , кузов № НОМЕР_4 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2008, реєстраційний номер НОМЕР_5 , кузов № НОМЕР_6 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2009, реєстраційний номер НОМЕР_7 , кузов № НОМЕР_8 ; «LEXUS RX330», рік випуску 2004, реєстраційний номер НОМЕР_9 , кузов № НОМЕР_10 ; «SKODA OCTAVIA», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_11 , кузов № НОМЕР_12 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_13 , кузов № НОМЕР_14 ;

- копіями декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою з додатками від 5 червня 2023 року, від 01 червня 2023 року, від 4 липня 2023 року, від 09 червня 2023 року, від 28 травня 2023 року, від 6 червня 2023 року, 15 червня 2023 року (а.с. 16, 21, 25, 29, 32, 37, 42), згідно із якими на митну територію України переміщувалися транспортні засоби: «BMW X5», рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , «MITSUBISHI L200», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_3 , кузов № НОМЕР_4 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2008, реєстраційний номер НОМЕР_5 , кузов № НОМЕР_6 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2009, реєстраційний номер НОМЕР_7 , кузов № НОМЕР_8 ; «LEXUS RX330», рік випуску 2004, реєстраційний номер НОМЕР_9 , кузов № НОМЕР_10 ; «SKODA OCTAVIA», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_11 , кузов № НОМЕР_12 ; «HONDA CR-V», рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_13 , кузов № НОМЕР_14 ;

- копіями службових записок від 25 жовтня 2023 року,6 жовтня 2023 року та від 02 листопада 2023 року №2873, 1097, 3904 (а.с. 12-15), згідно із якими вартість транспортних засобів, що переміщувалися через державний кордон України становить 31400 Євро (123364,8 грн.);

- копіями листів митниці від 26 жовтня 2023 року, 17 листопада 2023 року, 10 листопада 2023 року (а.с. 45-49), з якого вбачається, що ОСОБА_1 неодноразово пропонували прибути до митного органу для надання пояснень;

- копією листа БО «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» (а.с. 10), відповідно до якого жодних транспортних засобів в якості гуманітарної допомого благодійний фонд не очікує, особа ОСОБА_1 керівнику БО «Всеукраїнського благодійного фонду М. Сербененка» невідомо, жодних листів йому не видавалося, окрім того керівник фонду просив повідомити про даний факт Національну поліції України;

- письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 27 листопада 2023 року (а.с. 50), з яких встановлено, що він ввіз на територію України транспорті засоби зазначені вище за текстом;

- копією постанови Львівського апеляційного суду від 15 листопада 2023 року справа №4561/6264/23 (а.с. 68-71) щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

Доводи апелянта, що ОСОБА_1 був лише перевізником, надав митному органу ті документи, які отримав від відправників гуманітарної допомоги, апеляційний суд розцінює критично.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Посилання ОСОБА_1 , що він був перевізником (водієм), тому не є суб`єктом правопорушення, спростовуються матеріалами справи, зокрема деклараціями про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 5 червня 2023 року, від 01 червня 2023 року, від 4 липня 2023 року, від 09 червня 2023 року, від 28 травня 2023 року, від 6 червня 2023 року, 15 червня 2023 року (а.с. 16, 21, 25, 29, 32, 37, 42), де в розділі 6 «Отримувач» вказано «Благодійний фонд Максима Сербиненка» (код ЄДРПОУ 44741782), а підстава ввезення - листи від «Благодійного фонду Максима Сербиненка», в розділі 9 «Вид допомоги» - транспорті засоби зазначені вище за текстом.

В графі 1 Прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності) особи, що здійснює декларування ОСОБА_1 вказав себе, як декларанта і безпосередньо заповнив декларацію, у зв`язку з чим і має нести відповідальність згідно з митним законодавством.

Аргументи апелянта, що зазначені вище транспортні засоби були передані в якості гуманітарної допомоги благодійній організації та/або передані на баланс військової частини, не заслуговують на увагу апеляційного суду, оскільки з листа БО «Всеукраїнський благодійний фонд Максима Сербиненка» (а.с.10) встановлено, що жодних транспортних засобів вони не очікували, окрім того апелянтом не надано жодних даних, які б вказували б, що автомобілі передано на потреби ЗС України.

Твердження апелянта, що благодійному фонду нічого не було відомо про перевізника транспортних засобів, а ОСОБА_1 виконував суспільно корисні дії в інтересах України, апеляційний суд розцінює критично, оскільки такі мають формальний характер та спрямовані на ухилення від адміністративної відповідальності.

Що стосується доводів апелянта, що вартість транспортних засобів обраховано із порушенням вимог закону, то такі не заслуговують на увагу апеляційного суду, оскільки МК України не передбачає окремої чи спеціальної процедури для визначення митної вартості автомобілів.

Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Інші доводи апеляційних скарг, не спростовують висновки суду першої інстанції.

При апеляційному перегляді, не встановлено порушень судом першої інстанції вимог ст. ст. 279, 280 КУпАП, докази перевірені на їх допустимість, належність та достатність, відповідно до ст. 252 КУпАП, а усі обставини, що мають значення для вирішення справи, судом встановлено та правильно кваліфіковано дії ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 483 МК України.

Накладаючи адміністративне стягнення на ОСОБА_1 суд першої інстанції дотримався вимог ст.ст. 30, 33 КУпАП, і призначив таке в межах санкції ч. 2 ст. 483 МК України з урахуванням даних про особу, й інших обставин справи.

Істотних порушень вимог процесуального закону чи неправильного застосування норм матеріального права, які є підставою для зміни чи скасування постанови, апеляційним судом не встановлено.

На переконання апеляційного суду, оскаржувана постанова суду першої інстанції є законною, обґрунтованою та вмотивованою, відтак підстав для задоволення апеляційних вимог адвоката Юрчака В.В. апеляційний суд не знаходить.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд, -

постановив:

поновити адвокату Юрчаку Владиславу Валентиновичу строк на апеляційне оскарження постанови Галицького районного суду м. Львова від 29 лютого 2024 року.

Постанову Галицького районного суду м. Львова від 29 лютого 2024 року, якою притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України залишити без змін, а апеляційну скаргу адвоката Юрчака Владислава Валентиновича - без задоволення.

Постанова є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя ПартикаІ.В.

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2024
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу119362816
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/10253/23

Постанова від 24.05.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Партика І. В.

Постанова від 29.02.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні