ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 травня 2024 року м. Дніпросправа № 280/7691/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Шлай А.В., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.01.2024 року, суддя суду першої інстанції Кисель Р.В., прийняте в порядку спрощеного провадження в м. Запоріжжі, в адміністративній справі №280/7691/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬБЕРТІ КИЇВ до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬБЕРТІ КИЇВ звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправними та скасувати рішення відповідача 1 від 14.03.2023 №8422303/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.07.2022, від 09.05.2023 №8771328/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 14.07.2022, від 09.05.2023 №8771330/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.07.2022;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №12 від 11.07.2022, №15 від 14.07.2022, №16 від 14.07.2022 датою подання їх на реєстрацію.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 17.01.2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬБЕРТІ КИЇВ було задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 14.03.2023 №8422303/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.07.2022, від 09.05.2023 №8771328/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 14.07.2022, від 09.05.2023 №8771330/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.07.2022.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, що складені Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЬБЕРТІ КИЇВ», №12 від 11.07.2022, №15 від 14.07.2022, №16 від 14.07.2022, датою подання їх на реєстрацію.
Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «АЛЬБЕРТІ КИЇВ» зареєстровано як суб`єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України 24 листопада 2021 року за №1000671020000035333.
Позивач здійснює діяльність за кодами УКТ ЗЕД: 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (основний); 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
29 липня 2022 року позивач направив до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України засобами телекомунікаційного зв`язку податкову накладну №12 від 11.07.2022 по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «М-ПРОМС» щодо поставки заморожену курячу продукцію на загальну суму 727 200,00 грн., з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано, що: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація ПН/РК від 11.07.2022 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D=.0810%, Р=268788.05».
10 березня 2023 року позивачем подано Повідомлення №1 від 10.03.2023 про подання пояснень та копій документів на підтвердження господарської операції, а саме: Пояснення; Виписка з ЄДР №10006710000035333 від 24.11.2021; Лист №210122 від 21.01.2022; Договір зберігання №06/04 від 06.04.2022; Рахунок на оплату №1202 від 31.07.2022; Акт надання послуг №ОУ-00001202 від 31.07.2022; Платіжне доручення №174 від 06.08.2022; Штатний розклад від 01.04.2022; Договір поставки №040122/1 від 04.01.2022; Довіреність №98 від 11.07.2022; Видаткова накладна №РН-0000109 від 11.07.2022; Товарно-транспортна накладна №0000109 від 11.07.2022; Платіжне доручення №345668743 від 16.08.2022; Оборотно-сальдова відомість по рахунку. 361; Договір поставки №1-18/396 від 21.01.2022; Видаткова накладна №УЛ-015620 від 10.07.2021; Товарно-транспортна накладної №Р15620 від 10.07.2022; Декларація виробника №УЛ-015620 від 10.07.2022; Акт приймання-передачі продукції №УЛ-015620 від 10.07.2022; Податкова накладна №2262 від 10.07.2022; Платіжне доручення №178 від 16.08.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.07.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.08.2022.
Однак, 14.03.2023 року комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення №8422303/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: Надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Також у додатковій інформації було зазначено, що: «Комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Станом на дату розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку не прийнято.».
23 березня 2023 року позивач подав скаргу до ДПС України на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН від 14.03.2023 №8422303/44506126.
30 березня 2023 року позивач отримав рішення №31119/44506126/2 за результатами розгляду скарги, яким залишено скаргу без задоволення та рішення регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін.
29 липня 2022 року позивач направив до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України засобами телекомунікаційного зв`язку податкову накладну №15 від 14.07.2022 по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «М-ПРОМС» щодо поставки заморожену курячу продукцію на загальну суму 727 200,00 грн., з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем 1 вказано, що: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація ПН/РК від 14.07.2022 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D=.0810%, Р=268788.05».
04 травня 2023 року позивачем подано Повідомлення №1 від 04.05.2023 про подання пояснень та копій документів на підтвердження господарської операції, а саме: Пояснення; Виписка з ЄДР №10006710000035333 від 24.11.2021; Лист № 210122 від 21.01.2022; Договір зберігання №06/04 від 06.04.2022; Рахунок на оплату №1202 від 31.07.2022; Акт надання послуг №ОУ-00001202 від 31.07.2022; Платіжне доручення №174 від 06.08.2022; Штатний розклад від 01.04.2022; Договір поставки №040122/1 від 04.01.2022; Рахунок-фактура №СФ-0000098 від 14.07.2022; Довіреність №99 від 14.07.2022; Видаткова накладна №РН-0000105 від 14.07.2022; Товарно-транспортна накладна №0000105 від 14.07.2022; Платіжне доручення №345668736 від 08.08.2022; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361; Договір поставки №1-18/396 від 21.01.2022; Видаткова накладна №УЛ-016046 від 13.07.2021; Товарно-транспортна накладної №Р16046 від 13.07.2022; Декларація виробника №УЛ-016046 від 13.07.2022; Акт приймання-передачі продукції №УЛ-016046 від 13.07.2022; Податкова накладна №1192 від 13.07.2022; Платіжне доручення №175 від 08.08.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.07.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.08.2022.
Однак, 09.05.2023 Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення №8771328/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 14.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
29 липня 2022 року позивач направив до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України засобами телекомунікаційного зв`язку податкову накладну №16 від 14.07.2022 по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «М-ПРОМС» щодо поставки заморожену курячу продукцію на загальну суму 194 699,16 грн., з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем 1 вказано, що: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація ПН/РК від 14.07.2022 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D=.0810%, Р=268788.05».
04 травня 2023 року позивачем подано Повідомлення №2 від 04.05.2023 про подання пояснень та копій документів на підтвердження господарської операції, а саме: Пояснення; Виписка з ЄДР №470118592080 від 26.11.2021; Лист №210122 від 21.01.2022; Договір зберігання №06/04 від 06.04.2022; Рахунок на оплату №1202 від 31.07.2022; Акт надання послуг №ОУ-00001202 від 31.07.2022; Платіжне доручення №174 від 06.08.2022; Штатний розклад від 24.11.2022; Договір поставки №040122/1 від 04.01.2022; Рахунку-фактури №СФ-0000099 від 14.07.2022; Довіреність №100 від 14.07.2022; Видаткова накладна №РН-0000106 від 14.07.2022; Товарно-транспортна накладна №0000106 від 14.07.2022; Платіжне доручення №345668737 від 08.08.2022; Договір перевезення вантажу автомобільним транспортом №2001-22 від 20.01.2022; Рахунок №1407-1 від 14.07.2022; Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №1407-1 від 14.07.2022; Платіжне доручення №147 від 15.07.2022; Договір поставки №1-18/396 від 21.01.2022; Видаткова накладна №УЛ-015024 від 01.07.20221; Товарно-транспортна накладної №Р15024 від 01.07.2022; Декларація виробника №УЛ-015024 від 01.07.2022; Акт приймання-передачі продукції №УЛ-015024 від 01.07.2022; Видаткова накладна №УЛ-015976 від 13.07.20221; Товарно-транспортна накладної №Р15976 від 13.07.2022; Декларація виробника №УЛ-015976 від 13.07.2022; Акт приймання-передачі продукції №УЛ-015976 від 13.07.2022; Податкова накладна №75 від 01.07.2022; Податкова накладна №994 від 13.07.2022; Платіжне доручення №158 від 21.07.2022; Платіжне доручення №175 від 08.08.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.07.2022; Інвентаризаційний опис запасів від 01.08.2022; ОСВ 361 рахунок від 30.08.2022.
Однак, 09.05.2023 комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення №8771330/44506126 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.07.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Позивач, не погодившись з правомірністю наведених рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позові вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що спірні рішення не відповідають вимогам пункту 1, 3 ч. 2 КАС України, оскільки винесене контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).
Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.
3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).
Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме надання платником копій документів, складених із порушенням законодавства.
Також, як вбачається з рішення від 14.03.2023 №8422303/44506126, в розділі «додаткова інформація (зазначені документи підкреслити)» зазначено «комісією регіонального рівня принйято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Станом на дату розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платика податку не прийнято».
Поряд з вказаним, як вбачається з рішень від 09.05.2023 №8771328/44506126 та від 09.05.2023 №8771330/44506126, в розділі «додаткова інформація (зазначені документи підкреслити)» зазначено «первинні документи на постачання товару».
Однак, у вказаних рішення не зазначено, які саме документи були складені з порушенням законодавства.
Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про недоліки первинних документів або віднесення платника до переліку ризикових не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржуване рішення було прийнято відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави їх прийняття та не обґрунтовано, яким чином відсутність визначених документів впливає на реальність господарських операцій.
Також, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.01.2024 року в адміністративній справі №280/7691/23 залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяО.О. Круговий
суддяА.В. Шлай
суддяА.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2024 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 119374211 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні