Рішення
від 18.04.2024 по справі 463/7486/23
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 463/7486/23

Провадження № 2/463/351/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2024 року Личаківський районний суд м. Львова

в складі:

головуючого судді Гирич С. В.

з участю секретаря судового засідання Назара Р.М.

представника позивача ОСОБА_1

представника третьої особи Об`єднання

співвласників багатоквартирних

будинків «Хмельницький парк» Бриковської Д.О.

представника третьої особи Комунальна

установа змішаного типу «Львівський

міський центр соціальних послуг

та реабілітації «Джерело» Воловецької О.Б.

у м. Львові

у відкритому судовому засіданні,

розглянувши цивільну справу за позовом Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради до ОСОБА_2 , треті особи Комунальна установа змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело», Центр підтримки дітей при закладі дошкільної освіти №5 ЛМР, Ліцей "Просвіта" Львівської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Хмельницький парк» про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав,

в с т а н о в и в :

позивач звернувся до суду із позовом до відповідача про відібрання неповнолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та малолітніх ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , від матері - ОСОБА_13 , без позбавлення її батьківських прав.

Позов мотивує тим, що у відділі «Служба у справах дітей» Личаківського району управління "Служба у справах дітей департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради на обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах перебувають НІМА ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , у зв`язку із ухиленням матері ОСОБА_13 від виконання батьківських обов`язків. Підстави перебування дітей на вказаному обліку підтверджуються наказом управління «Служба у справах дітей» департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 02.08.2023 N?365 «Про взяття на облік дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах».

Діти виховувалися матір`ю ОСОБА_24 та проживали за адресою: АДРЕСА_1 . Реєстрацію народження дітей проведено згідно ч. 1, ст.135 Сімейного кодексу України. В ході проведення огляду місця проживання дітей, умови проживання для дітей неналежні, в квартирі брудно, антисанітарія, брудні речі та посуд розкиданні довкола, діти не доглянуті, від них відчутний специфічний запах, по кімнатах бігають таргани, не створено умов для проживання, виховання та розвитку дітей.

02.08.20223 матір дітей ОСОБА_25 написала заяву на ім?я голови Личаківської РА про тимчасове влаштування дітей в заклади в зв`язку з погіршенням умов проживання та наданням матері можливості покращити житлово-побутові умови проживання для повернення дітей в сім`ю.

14.08.2023 у відділі «Служба у справах дітей» Личаківського району відбулось засідання членів міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей. На засідання прибула матір дітей ОСОБА_25 , однак будь-яких пояснень, що стало причиною антисанітарних умов у квартирі не надала. Враховуючи пропозиції, надані членами міждисциплінарної команди, з метою подолання сім`єю НІМИ життєвих труднощів, було вирішено рекомендувати матері ОСОБА_26 : здійснювати щоденні прибирання, підтримувати належний стан житла; влаштуватись на роботу; відвідувати заняття рекомендовано з метою формування з психологом підвищення усвідомлення особистої психоемоційної зрілості та материнської відповідальності; дотримуватися рекомендацій комісії; вести здоровий спосіб життя; виготовити посвідчення дитини-інваліда ОСОБА_27 , повторно виготовити свідоцтво про народження малолітній ОСОБА_28 , відвідувати дітей в закладі.

Окрім цього, на матір дітей ОСОБА_29 в період з 2018 по 2023 років неодноразово складались протоколи про адміністративні правопорушення за ст. 184 КУпАП.

Також, з серпня 2023 року діти були влаштовані у відповідні заклади. На момент поступлення діти були голодні, просили їсти та повідомили працівникам відділення, що ще нічого не їли. Діти були в занедбаному одязі з неприємним запахом, додаткового одягу з собою не мали. Після влаштування дітей в заклади ОСОБА_25 09.08.2023 звернулась до відділу «Служба у справах дітей» Личаківського району з відповідною заявою про надання дозволу відвідувати дітей. Враховуючи зазначене, беручи до уваги перебування дітей в закладах, матері було надано дозвіл на відвідування дітей у закладах, а також наголошено щодо необхідності надання відповідної медично довідки про її стан здоров`я.

Станом на 11.08.2023 квартира не була прибрана. Жодних дій щодо покращення умов відповідач не здійснює.

З матір`ю дітей ОСОБА_24 проведено профілактичну бесіду, щодо виходу сім`ї з кризи та необхідності врегулювання конфліктних ситуацій, працівниками відділу "Служба у справах дітей" Личаківського району надавались консультації з різних питань. Також неодноразово матері було роз`яснено про необхідність підвищення батьківського потенціалу, вказувалось на належність догляду за дітьми та необхідність приведення житла у санітарний стан, необхідний для перебування дітей. Також сім`я отримувала неодноразово спонсорську допомогу у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни тощо.

У зв`язку із наведеним, комісія з питань захисту прав дитини при Личаківській районній адміністрації Львівської міської ради прийшла переконливого висновку при те, що доцільно відібрати дітей від матері ОСОБА_13 , без позбавлення її батьківських прав, оскільки зазначене буде відповідати якнайкращим інтересам дітей та сприятиме їх повноцінному вихованню та розвитку. 22 серпня 2023 року Личаківською районною адміністрацією Львівської міської ради, як органом опіки та піклування, надано висновок (про доцільність відібрання дітей від матері - ОСОБА_13 , без позбавлення її батьківських прав.

Ухвалою суду від 08 листопада 2023 року справу прийнято до свого провадження та призначено таку до розгляду в порядку загального позовного провадження, надано відповідачам строку для подання відзиву.

Ухвалою Личаківського районного суду м. Львова від 18 березня 2024 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, дав пояснення аналогічним викладеним у позові, просить позов задоволити.

Відповідач, будучи присутньою в частині підготовчих засідань, у останні судові засідання неодноразово не з`явилась, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомила. Тому суд вважає, що слід розглянути справу у відсутності відповідача на підставі наявних доказів.

Представник третьої особи Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Хмельницький парк» та представник третьої особи Комунальна установа змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело» в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представники інших третіх осіб в останнє судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили, клопотання про відкладення не подали. А тому, у відповідності до положень ч.1 ст.223 ЦПК України, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи у їх відсутності на підставі наявних доказів.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши письмові докази у справі та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов слід задоволити з таких підстав.

Як вбачається із матеріалів справи, у відділі «Служба у справах дітей» Личаківського району управління "Служба у справах дітей департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради на обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах перебувають ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , у зв`язку із ухиленням матері ОСОБА_13 від виконання батьківських обов`язків.

Згідно із свідоцтвом про народження від 11.03.2020 серія НОМЕР_1 батьками неповнолітнього ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 11.03.2020 серія НОМЕР_2 батьками неповнолітнього ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 23.03.2016 серія НОМЕР_3 батьками малолітнього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно свідоцтва про народження від 11.03.2020 серія НОМЕР_4 батьками малолітнього ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , є ОСОБА_30 , та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 07.06.2013 серія НОМЕР_5 батьками малолітньої ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 29.07.2014 серія НОМЕР_6 батьками малолітньої ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 24.03.2016 серія НОМЕР_5 батьками малолітньої ОСОБА_33 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 17.10.2017 серія НОМЕР_7 батьками малолітнього ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно свідоцтва про народження від 22.10.2019 серія НОМЕР_8 батьками малолітнього ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Згідно із свідоцтвом про народження від 18.02.2022 серія НОМЕР_9 батьками малолітнього ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , є ОСОБА_30 та ОСОБА_25 .

Відповідно до листа Личаківського відділу ДРАЦС у м. Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України від 19.01.2023 N?61/22.31.02-19, встановлено, що згідно з даних державного реєстру актів цивільного стану громадян реєстрацію народження дітей: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_33 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , та ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , проведено згідно ч. 1, ст.135 Сімейного кодексу України.

02.08.2023 працівниками відділу «Служба у справах дітей» спільно із фахівцем із соціальної роботи Личаківсько-Галицького району ЛМЦСС, інспектором СЮП ЛРУП №1 ГУНП у Львівській області, начальником сектору ювенальної превенції ЛРУП №1 ГУНП у Львівській області, начальником відділу соціальної роботи Личаківсько-Галицького району ЛМЦСС, головою правління ОСББ «Хмельницький парк» було здійснено візит за адресою: АДРЕСА_1 , та складено акт обстеження умов проживання згідно якого умови проживання для дітей неналежні, в квартирі брудно, антисанітарія, брудні речі та посуд розкиданні довкола, діти не доглянуті, від них відчутний специфічний запах, по кімнатах бігають таргани, не створено умов для проживання, виховання та розвитку дітей.

02.08.20223 матір дітей ОСОБА_25 написала заяву на ім`я голови Личаківської РА про тимчасове влаштування дітей в заклади в зв`язку з погіршенням умов проживання та наданням матері можливості покращити житлово-побутові умови проживання для повернення дітей в сім`ю.

Відповідно до скерування на влаштування до відділення «Термінове влаштування дітей» Комунальної установи «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» Львівської міської ради від 02.08.2023 №4-260001-33898, виданого відділом «Служба у справах дітей» Личаківського району департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, ОСОБА_34 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_35 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , тимчасово влаштований в заклад терміном на три місяці (3 02.08.2023 по 02.11.2023). Причинами влаштування дітей є складні життєві обставини сім`ї та ухиленням матері від виконання батьківських обов`язків.

Згідно з розпорядженням Личаківської районної адміністрації, як органу опіки та піклування, від 10.08.2023 N? 304 малолітній ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , терміном на шість місяців тимчасово влаштований в КНП Львівської обласної ради «Львівський обласний спеціалізований будинок дитини «Любисток».

Згідно з розпорядженням Личаківської районної адміністрації, як органу опіки піклування, 10.08.2023 № 306 малолітні ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_36 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , тимчасово терміном на шість місяців влаштовані в Центр підтримки дітей при закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №5 Львівської міської ради.

Згідно з розпорядженням Личаківської районної адміністрації, як органу опіки та піклування, від 10.08.2023 № 305 ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , тимчасово терміном на шість місяців влаштовані у Заклад релігійної організації «Родинний дім «Покрова». Причинами влаштування дітей є складні життєві обставини сім`ї та ухиленням матері від виконання батьківських обов`язків.

Одночасно інформуємо, що відповідно до скерування на влаштування до відділення «Термінове влаштування дітей» Комунальної установи «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» Львівської міської ради від 10.08.2023 №24-260001-35273, ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , тимчасово влаштовані на три місяці (з 10.08.2023 по 11.08.2023) в відділення «Термінове влаштування дітей» Комунальної установи «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» Львівської міської ради.

Відповідно до наказу управління «Служба у справах дітей» департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 07.08.2023 №376 затверджено персональний склад міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей сім`ї Німи.

14.08.2023 у відділі «Служба у справах дітей» Личаківського району відбулось засідання членів міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей. На засідання прибула матір дітей ОСОБА_25 , однак будь-яких пояснень, що стало причиною антисанітарних умов у квартирі не надала.

Враховуючи пропозиції, надані членами міждисциплінарної команди, з метою подолання сім`єю НІМИ життєвих труднощів, було вирішено рекомендувати матері ОСОБА_26 : здійснювати щоденні прибирання, підтримувати належний стан житла; влаштуватись на роботу; відвідувати заняття рекомендовано з метою формування з психологом підвищення усвідомлення особистої психоемоційної зрілості та материнської відповідальності; дотримуватися рекомендацій комісії; вести здоровий спосіб життя; виготовити посвідчення дитини-інваліда ОСОБА_27 , повторно виготовити свідоцтво про народження малолітній ОСОБА_28 , відвідувати дітей в закладі.

На запит відділу «Служба у справах дітей» Личаківського району надійшов лист від 11.08.2023 №20874/37-23 з ЛРУП №1 ГУНП у Львівській області, про те що на матір дітей ОСОБА_29 в період з 2018 по 2023 років складались протоколи про адміністративні правопорушення, а саме за ч.1 ст.184 КУпАП від 26.11.2018, ч.2 ст.184 КУпАП від 14.09.2020, ч.1 ст.184 КУпАП від 06.11.2020 (два протоколи), ч.1 ст.184 КУпАП від 13.02.2023 (два протоколи), ч.2.ст.184 КУпАП від 02.08.2023 (два протоколи), ч.1 ст. 178 КУАП від 03.08.2023.

Відповідно до постанови Личаківського районного суду м. Львова від 10.04.2023 ОСОБА_39 звільнено від адміністративної відповідальності при малозначності вчиненого правопорушення, суд обмежився усним попередженням.

Відповідно до постанови Сихівського районного суду м. Львова від 12.04.2023 щодо ОСОБА_40 було накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження. 02.08.2023 у відділ «Служба у справах дітей» Личаківського району надійшов лист з Центру соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» Львівської міської ради, в якому повідомляється наступне: 02.08.2023 у відділення «Термінове влаштування дітей» Комунальної установи «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» Львівської міської ради поступило п`ятеро дітей: ОСОБА_41 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_6 . На момент поступлення діти були голодні, просили їсти та повідомили працівникам відділення, що ще нічого не їли. Діти були в занедбаному одязі з неприємним запахом, додаткового одягу з собою не мали. На запитання як їх звати та скільки років відповіді не надавали, волосся у дівчат було заплутане.

10.08.2023 у відділення «Термінове влаштування дітей» Комунальної установи «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Рідні» з закладу Родинний дім «Покрова» поступили ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Ззовні діти були доглянуті, мали чистий одяг, їх зовнішній вигляд суттєво відрізнявся від їх братів та сестер, які поступили у відділення 02.08.2023.

На запит відділу «Служба у справах дітей» Личаківського району надійшла психолого-педагогічна характеристика від 11.08.2023 з Центру підтримки дітей при закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №5 Львівської міської ради в який тимчасово влаштовані малолітні ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_11 . Згідно з психолого-педагогічної характеристики НІМА Матвій адаптувався в дитячий колектив дуже швидко. Фізичний розвиток на середньому рівні, вправи виконує методом наслідування, координація рухів потребує вдосконалення, дрібна та загальна моторика слаборозвинена. Культурно-гігієнічними навичками володіє частково, не завжди проявляє самостійність, очікує допомоги, не охайний та неакуратний, концентрація уваги недостатня, швидко виснажується, активності та наполегливості не проявляє, низький темп працездатності. Мисленнєві операції не відповідають віку дитини, сприймання мимовільне не цілеспрямоване, обсяг запам`ятовування знижений. Не вміє послідовно, логічно висловлювати свою думку, порушена звуковимова, скорочує складову структуру слів, фонетико-фонематичні процеси слабо розвиненні. В дитини недостатній рівень знань, вмінь та навичок відповідно до віку дитини. Згідно з психолого-педагогічної характеристики фізичний розвиток НІМА Тихомира відповідає віку дитини, малорозвинута загальна і дрібна моторика, дитина не виконує основні рухи і вправи, під час виконання завдань скований, рухи некоординовані, слабо володіє культурно-гігієнічними навичками, не проявляє самостійності в обслуговуванні, неохайний, не слідкує за зовнішнім виглядом. Увага дитини розсіяна, дуже важко зацікавити, швидко втрачає інтерес, не включається в навчальний процес, сприймає лише ті предмети, які мають для нього інтерес. Темп працездатності низький, часто залежить від настрою дитини, здатність до мисленнєвих операцій мінімальна, навчання малопродуктивне, сприймання мимовільне, нецілеспрямоване, не завжди розуміє зміст завдання та не завжди може його відтворити. Обсяг пам`яті на низькому рівні, потрібні часті нагадування.

Звернене мовлення розуміє епізодично, словесні інструкції не виконує, мовлення малозрозуміле, змазане, голос тихий, затухаючий до кінця фрази, артикуляційна моторика недорозвинута( недостатня рухливість, зниження об`єму руху), словник обмежений, комунікації на рівні окремих слів, простих фраз. Має недостатній рівень знань, вмінь та навичок відповідно до віку дитини. З дітьми контакт вибірковий.

Зі слів фахівців закладу Родинний дім «Покрова», 02.08.2023 поступили ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , діти були недоглянуті, голодні.

Після влаштування дітей в заклади ОСОБА_25 09.08.2023 звернулась до відділу «Служба у справах дітей» Личаківського району з відповідною заявою про надання дозволу відвідувати дітей. Враховуючи зазначене, беручи до уваги перебування дітей в закладах, матері було надано дозвіл на відвідування дітей у закладах, а також наголошено щодо необхідності надання відповідної медично довідки про її стан здоров`я.

Відповідно до інформаційної довідки ОСББ «Хмельницький парк» від 16.08.2023 №074/08/23 встановлено, що після влаштування дітей у відповідні заклади 02.08.2023 за місцем проживання ОСОБА_40 було викликано спеціалістів для проведення дезінсекції квартири. 05.08.2023 було проведено повторну дезінфекцію квартири, однак в повному обсязі її не проведено, тому ОСОБА_44 надано час для прибирання квартири. Однак станом на 11.08.2023 квартира не була прибрана.

17.08.2023 на засідання комісії прибула ОСОБА_25 та повідомила що житло в якому проживає сім`я потребує ремонту, зазначила, що вона любить своїх дітей та буде вживати всіх необхідних заходів для повернення дітей в сім`ю на виховання та проживання та виконуватиме рекомендації соціальних служб.

Комісія з питань захисту прав дитини при Личаківській районній адміністрації Львівської міської ради, шляхом відкритого голосування одноголосною більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні, прийшла переконливого висновку при те, що доцільно відібрати дітей від матері - ОСОБА_13 , без позбавлення її батьківських прав, оскільки зазначене буде відповідати якнайкращим інтересам дітей та сприятиме їх повноцінному вихованню та розвитку.

22 серпня 2023 року Личаківською районною адміністрацією Львівської міської ради, як органом опіки та піклування, надано висновок (№260001-вих-103572) про доцільність відібрання дітей ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_49 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_50 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_54 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , від матері - ОСОБА_13 , без позбавлення її батьківських прав.

На даний час ОСОБА_34 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_55 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_56 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , є дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, а дії матері - ОСОБА_13 не дають підстав вважати про наявність об`єктивних причин, які унеможливили б дбати про дитину, належно виховувати, забезпечувати фізичний та розумовий розвиток дитини.

З матір`ю дітей ОСОБА_24 проведено профілактичну бесіду, щодо виходу сім`ї з кризи та необхідності врегулювання конфліктних ситуацій, працівниками відділу "Служба у справах дітей" Личаківського району надавались консультації з різних питань. Також неодноразово матері було роз`яснено про необхідність підвищення батьківського потенціалу, вказувалось на належність догляду за дітьми та необхідність приведення житла у санітарний стан, необхідний для перебування дітей. Також сім`я отримувала неодноразово спонсорську допомогу у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни тощо.

Як досудове врегулювання спору проводилась відповідна профілактична робота, візити у сім`ю здійснювались постійно спільно з інспекторами СЮП ЛРУП №ГУНП у Львівській області, фахівцями відділу із соціальної роботи Личаківсько-Галицького району ЛМЦСС та працівниками відділу «Служба у справах дітей» Личаківського району у зв`язку із необхідністю моніторингу ситуації у родині.

Статтею 150 Сімейного кодексу України передбачено обов`язки батьків щодо виховання та розвитку дитини.

Відповідно до положень ч.2 ст.150 Сімейного кодексу України, батьки зобов`язані піклуватися про здоров`я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

З врахуванням представлених суду доказів, а також пояснень сторін, є підстави стверджувати, що відповідачі не виконують своїх зобов`язань, зокрема передбачених частиною 2 ст.150 Сімейного кодексу України.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.155 СК України здійснення батьками своїх прав та виконання обов`язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитина та людської гідності. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.

Згідно з положеннями ст.170 СК України суд може постановити рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них, не позбавляючи їх батьківських прав, у випадках, передбачених пунктами 2-5 частини першої статті 164 цього Кодексу, а також в інших випадках, якщо залишення дитини у них є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання. У цьому разі дитина передається другому з батьків, бабі, дідові, іншим родичам - за їх бажанням або органові опіки та піклування.

Під час ухвалення рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них без позбавлення їх батьківських прав суд бере до уваги інформацію про здійснення соціального супроводу сім`ї (особи) у разі здійснення такого супроводу.

Згідно з положеннями ст.164 СК України, мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона, він: 2) ухиляються від виконання своїх обов`язків щодо виховання дитини та/або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти; 3) жорстоко поводяться з дитиною; 4) є хронічними алкоголіками або наркоманами; 5) вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва.

Таким чином, оскільки наданими суду доказами стверджується факт ухилення від виконання своїх обов`язків щодо виховання дітей, що є підставою для відібрання дітей від батьків, залишення дітей у них на даний час є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання, з врахуванням доводів позивача щодо здійснення соціального супроводу сім`ї та надання їм допомоги, що результатів не принесло, а тому суд приходить до переконання про підставність позовних вимог.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 11 липня 2017 року у справі «М. С. проти України», заява N? 2091/13, суд зауважив, що при визначенні найкращих інтересів дитини у кожній конкретній справі необхідно враховувати два аспекти: по-перше, інтересам дитини найкраще відповідає збереження її зв`язків із сім`єю, крім випадків, коли сім`я є особливо непридатною або неблагополучною; по- друге, у найкращих інтересах дитини є забезпечення її розвитку у безпечному, спокійному та стійкому середовищі, що не є неблагонадійним (параграф 76). Аналіз наведених норм права, зокрема й практики Європейського суду з прав людини, дає підстави для висновку, що рівність прав батьків щодо дитини є похідною від прав та інтересів дитини на гармонійний розвиток та належне виховання, й у першу чергу повинні бути визначені та враховані інтереси дитини, виходячи із об`єктивних обставин спору, а вже тільки потім права батьків.

Стаття 8 Конвенції включає як право батьків на вжиття заходів для повернення дитини, так і обов`язок національних органів влади вживати такі заходи. Зазначене застосовується не лише у справах, пов`язаних із обов`язковим відібранням дітей на державне утримання та вжиттям заходів соціального захисту, а також у справах, у яких між батьками та іншими членами сім`ї дитини виникає спір щодо спілкування з дитиною та її проживання (рішення Європейського суду з прав людини (далі - ССПЛ) у справі «Хокканен проти Фінляндії» від 23 вересня 1994 року та у справі «Фуска проти Румунії» від 13 липня 2010 року).

Крім того, таке спілкування, а також його характер та обсяг обумовлюють обставинами кожної справи та повинні визначатися з урахуванням основних інтересів дитини. Незважаючи на те, що національні органи влади зобов`язані максимально сприяти такій взаємодії, будь-який обов`язок застосування примусу з цих питань має бути обмежено, оскільки мають бути враховані інтереси, а також права та свободи усіх зацікавлених осіб, із наданням першочергової важливості основним інтересам дитини та її правам за статтею 8 Конвенції (рішення ЄСПЛ у справі «Йохансен проти Норвегії» від 07 серпня 1996 року).

В основу правової позиції слід керуватись положеннями Конвенції про права дитини (в якій реалізовано принцип домінанту інтересів дитини над усіма іншими), ратифікованої Постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року, з урахуванням встановлених обставин справи, зокрема, стабільності та матеріально забезпеченості.

В контексті пункту 2 ст. 8 Конвенції про права дитини, ЄСПЛ наголосив, що в усіх випадках основне значення має вирішення питання про те, що найкраще відповідає інтересам дитини, звертаємо увагу суду, що в даному конкретному випадку питання захисту права та законного інтересу полягає у можливості підтримання родинних зв`язків дитини із відповідачкою.

Аналіз наведених норм права, зокрема й практики Європейського суду з прав людини, дає підстави для висновку, що у першу чергу повинні бути визначені та враховані інтереси дітей, виходячи із об`єктивних обставин спору, а вже тільки потім права батьків.

А тому суд приходить до переконання, що позовні вимоги є підставними а тому слід відібрати неповнолітніх ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та малолітніх ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_57 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_58 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_54 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , від матері - ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , без позбавлення її батьківських прав.

Керуючись ст.ст. 2, 81, 141, 258, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд -

в и р і ш и в :

позов задоволити.

Відібрати неповнолітніх ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та малолітніх ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_57 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_58 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_54 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , від матері - ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , без позбавлення її батьківських прав.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом 30 днів з часу складання повного судового рішення через місцевий суд до Львівського апеляційного суду. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне найменування (ім`я) учасників справи та їх місце проживання (місцезнаходження):

позивач: Личаківська районна адміністрація Львівської міської ради, місце проживання: м. Львів, вул. К.Левицького, 67;

відповідач: ОСОБА_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Дата складення повного тексту судового рішення 30 квітня 2024 року.

Суддя: Гирич С. В.

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119419266
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —463/7486/23

Ухвала від 12.06.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Рішення від 18.04.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Рішення від 18.04.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Ухвала від 18.04.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Ухвала від 18.03.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Ухвала від 08.11.2023

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні