ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2024 рокусправа № 380/28294/23Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Братичак У.В., розглянувши в письмовому провадженні, у м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) звернувся з позовною заявою до Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Грушевського Михайла, 46, м. Пустомити, 81100; код ЄДРПОУ 04372187), в якій просить:
- визнати протиправною бездіяльність Пустомитівської міської ради, а саме:
неналежний контроль за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, щодо сміттєзвалища в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) про яке позивач повідомляв в зверненні від 10.10.2023 року;
невжиття своєчасних заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, щодо сміттєзвалища в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) про яке позивач повідомляв в зверненні від 10.10.2023 року, результатом чого є тривале невиконання п.8.4 «Правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади»;
невжиття належних та своєчасних заходів, щодо забезпечення ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) про яке позивач повідомляв в зверненні від 10.10.2023;
- зобов`язати відповідача забезпечити повну ліквідацію сміттєзвалища в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) про яке позивач повідомляв в зверненні від 10.10.2023 року та вжити ефективні заходи контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади сміттєзвалища в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) про яке позивач повідомляв в зверненні від 10.10.2023 року.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що займається проведенням громадської діяльності в сфері захисту довкілля. Вказує, що 10.10.2023 він звернувся до Кабінету Міністрів України та повідомив про виявлене несанкціоноване сміттєзвалище відходів розміщене в м. Пустомити, в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), долучив також фотознімки сміттєзвалища яке було досить великим. У відповідь на вказане звернення Пустомитівська МР у листі №02-08/1811 від 02.11.2023 зазначила, що 18.10.2023 було здійснено виїзд комісії, оглянуто сміттєзвалище, зазначене у зверненні, накладено адміністративне стягнення за ст.152 КУпАП.
Також, до відповідача Держекоінспекцією у Львівській області на підставі звернення позивача було скеровано лист №03-3370 від 20.10.2023 щодо необхідності вжиття заходів, передбачених Законами України «Про благоустрій населених пунктів» та «Про управління відходами». 13.11.2023 позивач подав скаргу на бездіяльність Пустомитівської міської ради, зареєстрована за МІ-16405376. В скарзі зазначив, що сміття в околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) досі не прибране.
Держекоінспекція у Львівській області листом №03-3785 від 29.11.2023 повідомила, що ними проведено обстеження території 27.11.2023 та виявлено, що сміттєзвалище ліквідоване частково.
Позивач вважає, що відповідач не виконує вимог Закону України «Про управління відходами», ігнорує приписи Закону України «Про благоустрій населених пунктів», не забезпечує та не виконує вимоги «Правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади», затверджених Рішенням Пустомитівської МР №870 від 20.07.2021, тому просить позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою від 13.12.2023 позовну заяву ОСОБА_1 до Пустомитівської міської Ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії повернуто позивачеві.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2024 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Ухвалу судді Львівського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2023 року про повернення позовної заяви у справі №380/28294/23 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Вказана справа надійшла на адресу Львівського окружного адміністративного суду 22.03.2024 та згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 22.03.2024 передана судді Братичак У.В.
Ухвалою судді від 27.03.2024 відстрочено ОСОБА_1 сплату судового збору за подання позову до Пустомитівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - до ухвалення рішення суду у цій справі. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Пустомитівської міської Ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.
Згідно з ухвалою про відкриття спрощеного позовного провадження, відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк на подання відзиву з дати отримання ухвали про відкриття провадження. Вказану ухвалу відповідачу було доставлено в його електронний кабінет 27.03.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа. Однак, станом на момент розгляду цієї справи, жодних заяв від відповідача по суті справи на адресу суду не надходило. При цьому, суд враховує, що згідно ч.4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Відповідно до ч.6 ст.162 цього ж Кодексу, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 10.10.2023 надіслав до Кабінету Міністрів України звернення №МІ-16240161, у якому повідомив про виявлене ним несанкціоноване сміттєзвалище відходів, розміщене в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), долучив також фотознімки сміттєзвалища на чотирьох фото.
Також, до відповідача Державною екологічною інспекцією у Львівській області на підставі звернення ОСОБА_1 від 10.10.2023, що надійшло від Секретаріату Кабінету Міністрів України та доручення Державної екологічної інспекції України від 17.10.2023 до Пустомитівської міської ради скеровано лист №03-3370 від 20.10.2023 стосовно несанкціонованого сміттєзвалища відходів, розміщеного в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної, а саме, щодо необхідності вжиття заходів, передбачених Законами України «Про благоустрій населених пунктів» та «Про управління відходами».
Вказане вище звернення ОСОБА_1 від 10.10.2023 Секретаріат Кабінету Міністрів України переадресував і на адресу Пустомитівської міської ради та листом від 02.11.2023 №02-08/1811 відповідач повідомив позивача, що інспекцією з благоустрою Пустомитівської міської ради спільно з провідним спеціалістом відділу архітектури, містобудування та будівельних відносин Пустомитівської міської ради та поліцейським офіцером Пустомитівської ТГ здійснено виїзд 18.10.2023 на територію, яка зазначена у зверненні ОСОБА_1 , з орієнтовними геопросторовими даними 49.741548,23.898366 по вул. Привокзальній, м. Пустомити. У результаті виїзду інспекцією з благоустрою виявлено будівельні відходи та залишки іншого сміття на вказаній території, яка перебуває у постійному користуванні відповідно до Державного акту на право постійного користування серія НОМЕР_2 . За підсумками роботи інспекції з благоустрою Пустомитівської міської ради складено відповідний акт. Також повідомлено, що представниками інспекції з благоустрою Пустомитівської міської ради складено протокол про адміністративне правопорушення на директора підприємства, що веде діяльність на території по вул. Привокзальній, м. Пустомити. Протокол складено у зв`язку із порушенням правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади та відповідно до статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
13.11.2023 ОСОБА_1 подав до Кабінету Міністрів України скаргу МІ-16405376 на бездіяльність Пустомитівської міської ради. В скарзі зазначив, що сміття на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) залишається не прибраним.
У відповідь на запит позивача, листом від 20.11.2023 №02-12/1898 Пустомитівська міська рада також повідомила, що на її адресу інформації про ліквідацію спірного сміттєзвалища станом на 20.11.2023 не надходило. Інспекцією з благоустрою Пустомитівської територіальної громади спільно із провідним спеціалістом відділу архітектури, містобудування та земельних відносин Пустомитівської міської ради та поліцейським офіцером Пустомитівської ТГ 18.10.2023 здійснено виїзд на територію, яка зазначена у зверненні та складено відповідний акт. Орієнтовний об`єм сміттєзвалища 4125 м3. Інспекцією з благоустрою Пустомитівської територіальної громади складено протокол про адміністративне правопорушення щодо директора підприємства, яке веде свою діяльність на території по вул. Привокзальній у м. Пустомити. Протокол складено у зв`язку із порушенням правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади та відповідно до статті 152 КУпАП.
Державна екологічна інспекція у Львівській області на підставі звернення ОСОБА_1 від 13.11.2023, що надійшло від Секретаріату Кабінету Міністрів України та доручення Державної екологічної інспекції України №1735 від 21.11.2023 до Пустомитівської міської ради та позивачу скерувала лист №03-3785 від 29.11.2023, в якому повідомлено, що 27.11.2023 посадовими особами Державної екологічної інспекції у Львівській області, із залученням представників Пустомитівської міської ради та директора ТзОВ «Комп`ютекс Авто» ЛТД проведено візуальне обстеження зазначеної у зверненні території. В ході візуального обстеження в м. Пустомити по вулиці Привокзальної, стихійне сміттєзвалище частково ліквідоване (геопросторові дані: 49.741548, 23.898366), але біля вищевказаної ділянки виявлено хаотичне розміщення будівельних відходів та кускової деревини на території Пустомитівської міської ради. Враховуючи вищенаведене, відповідача повідомлено про необхідність вжиття невідкладних заходів, передбачених Законами України «Про благоустрій населених пунктів» та «Про управління відходами» в частині забезпечення ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища відходів, розміщеного в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної.
Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність Пустомитівської міської ради щодо неналежного та несвоєчасного вжиття заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, забезпечення ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища на околиці вул. Привокзальної в м. Пустомити (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов`язком держави (стаття 16 Конституції України).
Згідно з ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Частиною 2 статті 10 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 № 1264-XII (далі Закон № 1264-XII) встановлено, що діяльність, що перешкоджає здійсненню права громадян на безпечне навколишнє природне середовище та інших їх екологічних прав, підлягає припиненню в порядку, встановленому цим Законом та іншим законодавством України.
Статтею 91 Земельного кодексу України власники земельних ділянок зобов`язані додержуватися вимог законодавства по охорону довкілля.
Згідно зі статтею 96 Земельного кодексу України та статтею 35 Закону України «Про охорону земель» власники та землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України, забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням, забезпечувати захист земель від забруднення та засмічення.
За змістом статті 15 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» місцеві ради несуть відповідальність за стан навколишнього природного середовища на своїй території і в межах своєї компетенції.
Статтею 187 Земельного Кодексу України визначено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Відповідно до статті 188 Земельного Кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Державний контроль за використанням та охороною земель в обсязі, визначеному законом, також здійснюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад набувають установлених законом повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.
За змістом статті 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать, зокрема: організація та здійснення землеустрою, координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.
Згідно зі статтею 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.
Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.
Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:
1) проведення перевірок території;
2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;
3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;
4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.
Відповідно до підпунктів 6, 7, 15 пункту «а» частини 1 статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин; затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів; організація благоустрою населених пунктів, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
Згідно з підпунктом 2 пункту «а» частини 1 статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить підготовка і подання на затвердження ради проектів місцевих програм охорони довкілля, участь у підготовці загальнодержавних і регіональних програм охорони довкілля.
Пунктом «б» частини 1 статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема: здійснення контролю за додержанням природоохоронного законодавства; здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом; здійснення контролю за діяльністю суб`єктів господарювання у сфері управління побутовими відходами; здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері управління відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про управління відходами.
Відповідно до вимог ст. 1 Закону України «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об`єктами видалення відходів.
Згідно з ч. 2 ст. 26 Закону України «Про управління відходами» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері управління відходами належить, зокрема забезпечення ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ у межах населених пунктів;
За змістом п.п. 8.4-8.6 Правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади, допущення порушень не позбавляє винну особу від обов`язку припинення порушення та вчинення дій по відновленню благоустрою. У разі порушення Правил благоустрою особи, винні у їх порушенні, зобов`язані вчинити всі необхідні дії для усунення наслідків такого порушення. Усунення наслідків порушення здійснюється негайно. У виняткових випадках, коли усунення зазначених наслідків пов`язане із значним об`ємом робіт або необхідністю залучення третіх осіб для виконання відповідних робіт, усунення порушення може бути здійснено у триденний строк. У випадках, коли порушення вимог цих Правил пов`язане із аварією, стихійним лихом, усунення наслідків такого порушення здійснюється у п`ятиденний термін.
У випадку, якщо особа не здійснює благоустрій, або здійснює його неналежним чином, зазначена обставина є підставою для розірвання договорів користування земельною ділянкою або майном в односторонньому порядку.
У разі, коли особи, винні у порушенні цих Правил, не виконують обов`язок щодо усунення наслідків порушення у встановлений строк, балансоутримувач об`єкта або елементу благоустрою має право здійснити усунення наслідків порушення цих Правил власними силами або шляхом укладення відповідного договору залучити для виконання певних дій третіх осіб. У такому випадку балансоутримувач має право на відшкодування витрат (збитків), понесених у зв`язку з усуненням наслідків порушення вимог цих Правил.
Відповідно до п. 7.2 Правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади Контроль за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, виконанням цих Правил, у тому числі охорону зелених насаджень, водоймищ, створення місць відпочинку громадян, контроль за утриманням в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій Пустомитівська міська рада покладає на виконавчий комітет Пустомитівської міської ради (на відділ капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, а також Пустомитівське міське житлово-комунальне підприємство) та Інспекцію з благоустрою Пустомитівської територіальної громади.
Згідно з п. 3.6.18 Правил визначення територій, прилеглих до територій підприємств, установ, організацій, громадян, які підлягають прибиранню, контроль за їх санітарним очищенням, своєчасним вивезенням твердих побутових відходів з території приватної забудови, ліквідацією стихійних звалищ покладається на виконавчий комітет міської ради.
Таким чином, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад є уповноваженим органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, поводження з відходами, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Аналізуючи вищенаведене, суд також зазначає, що Пустомитівська міська рада Львівського району Львівської області є органом місцевого самоврядування, до компетенції якої згідно зі Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» належить вирішення питань у сфері управління виробничими та побутовими відходами відповідно до законодавства, забезпечення ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.
Так, як встановлено судом з матеріалів справи, за результатами розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.10.2023 №МІ-16240161, а також листів Державної екологічної інспекції у Львівській області №03-3370 від 20.10.2023 та Департаменту екології та природніх ресурсів Львівської ОДА №1262-2023 від 26.10.2023 щодо несанкціонованого сміттєзвалища відходів, розміщеного в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), інспекцією з благоустрою Пустомитівської міської ради спільно з провідним спеціалістом відділу архітектури, містобудування та будівельних відносин Пустомитівської міської ради та поліцейським офіцером Пустомитівської ТГ здійснено виїзд 18.10.2023 на зазначену територію.
З листа Пустомитівської міської ради від 02.11.2023 №02-08/1811 слідує, що у результаті виїзду інспекцією з благоустрою на вищевказаній території виявлено будівельні відходи та залишки іншого сміття, яка перебуває у постійному користуванні відповідно до Державного акту на право постійного користування серія ІІ-ЛВ №003697. За підсумками роботи інспекції з благоустрою Пустомитівської міської ради складено відповідний акт. Також повідомлено, що представниками інспекції з благоустрою Пустомитівської міської ради складено протокол про адміністративне правопорушення на директора підприємства, що веде діяльність на території по вул. Привокзальній, м. Пустомити. Протокол складено у зв`язку із порушенням правил благоустрою території Пустомитівської територіальної громади та відповідно до статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В подальшому, 13.11.2023 ОСОБА_1 подав до Кабінету Міністрів України скаргу МІ-16405376 на бездіяльність Пустомитівської міської ради. В скарзі зазначив, що сміття на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) залишається не прибраним.
Додатково, у відповідь на запит позивача, листом від 20.11.2023 №02-12/1898 Пустомитівська міська рада також підтвердила, що на її адресу жодної інформації про ліквідацію спірного сміттєзвалища станом на 20.11.2023 не надходило.
З листа Державної екологічної інспекції у Львівській області №03-3370 від 20.10.2023 судом встановлено, що Інспекцією, із залученням представників Пустомитівської міської ради та директора ТзОВ «Комп`ютекс Авто» ЛТД проведено візуальне обстеження території на околиці вул. Привокзальної у м. Пустомити (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), в ході якого виявлено, що стихійне сміттєзвалище частково ліквідоване, але біля вищевказаної ділянки виявлено хаотичне розміщення будівельних відходів та кускової деревини.
Враховуючи вищенаведене, на підставі звернення ОСОБА_1 від 13.11.2023, що надійшло від Секретаріату Кабінету Міністрів України та доручення Державної екологічної інспекції України №1735 від 21.11.2023 Державна екологічна інспекція у Львівській області листом №03-3785 від 29.11.2023 повідомила відповідача про необхідність вжиття невідкладних заходів, передбачених Законами України «Про благоустрій населених пунктів» та «Про управління відходами» в частині забезпечення ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища відходів, розміщеного в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної.
Водночас, суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази, які б підтверджували що станом на момент звернення позивача до суду з цим позовом або ж станом на момент розгляду даної справи, несанкціоноване сміттєзвалище відходів, розміщене в м. Пустомити, на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366) повністю ліквідоване, відповідач жодних заяв чи заперечень по суті спору до суду не надав.
Таким чином, підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідач не вжив належних та своєчасних заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади та не забезпечив ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), про яке позивач повідомляв у зверненні від 10.10.2023.
Відповідно до Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування шкоди, завданої порушенням цього права. Екологічні інтереси населення підлягають судовому захисту. Міжнародним документом, який закріпив зобов`язання держав у сфері доступу до правосуддя в екологічних справах, стала Конвенція про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Орхуська Конвенція), яку Україна ратифікувала Законом від 6 липня 1999 року № 832-XIV. Положення Конвенції є нормами прямої дії, а національне законодавство щодо процедур та механізмів судового захисту порушених екологічних прав та інтересів можуть їх конкретизувати.
Відповідно до Орхуської Конвенції представники громадськості мають право оскаржувати порушення національного законодавства у сфері довкілля незалежно від того, належать такі порушення до прав на інформацію і на участь громадськості при прийнятті рішень, гарантованих Орхуською Конвенцією, чи ні. Адже ця Конвенція забезпечує доступ до правосуддя як на підставі власних положень, так і в порядку забезпечення дотримання національного природоохоронного законодавства.
Враховуючи встановлені вище порушення, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав позивача на безпечне для життя та здоров`я довкілля, буде зобов`язати відповідача вжити належних заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, шляхом забезпечення повної ліквідації сміттєзвалища на околиці вул. Привокзальної у м. Пустомити Львівського району Львівської області (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), про яке ОСОБА_1 повідомляв в зверненні від 10.10.2023.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити.
На стадії відкриття провадження у цій справі суд відстрочив ОСОБА_1 сплату судового збору за подання позову до Пустомитівської міської ради - до ухвалення рішення суду у цій справі. З огляду на норми частини другої статті 133 КАС України, суд стягує з Пустомитівської міської ради до Державного бюджету України витрати на сплату судового збору.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області, яка полягає у нездійсненні належних та своєчасних заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади та не забезпеченні ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища на околиці вул. Привокзальної (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), про яке ОСОБА_1 повідомляв у зверненні від 10.10.2023.
Зобов`язати Пустомитівську міську раду Львівського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Грушевського Михайла, 46, м. Пустомити, 81100; код ЄДРПОУ 04372187) вжити належних заходів контролю за станом благоустрою Пустомитівської територіальної громади, шляхом забезпечення повної ліквідації сміттєзвалища на околиці вул. Привокзальної у м. Пустомити Львівського району Львівської області (орієнтовні геопросторові дані 49.741548,23.898366), про яке ОСОБА_1 повідомляв в зверненні від 10.10.2023.
Стягнути з Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Грушевського Михайла, 46, м. Пустомити, 81100; код ЄДРПОУ 04372187) до бюджету (рахунок: UA128999980313101206084013951, отримувач: ГУК Львів/Залізничний р-н/22030101, код класифікації доходів бюджету: 22030101, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код отримувача (ЄДРПОУ): 38008294, найменування коду класифікації доходів бюджету: Судовий збір (стягувач - Державна судова адміністрація України, 050), відомча ознака: « 84» Окружні адміністративні суди) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 858 (вісімсот п`ятдесят вісім) грн. 88 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяБратичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119426496 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні