ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2024 рокусправа № 380/5326/24Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Гулкевич І.З. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання до вчинення дій,-
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Юнітек звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №10214218/22356163 від 21.12.2023, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю Юнітек у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №62 від 24.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №62 від 24.11.2023, датою їх первинного подання, а саме 14.12.2023;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №10214217/22356163 від 21.12.2023, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю Юнітек у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №73 від 30.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №73 від 30.11.2023, датою їх первинного подання, а саме 14.12.2023;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №110214216/22356163 від 21.12.2023, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю Юнітек у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №74 від 30.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №74 від 30.11.2023, датою їх первинного подання, а саме 14.12.2023;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №10214215/22356163 від 21.12.2023, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю Юнітек у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №75 від 30.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №75 від 30.11.2023, датою їх первинного подання, а саме 14.12.2023;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №10214219/22356163 від 21.12.2023, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю Юнітек у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №76 від 30.11.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №76 від 30.11.2023, датою їх первинного подання, а саме 14.12.2023.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ Юнітек подано на реєстрацію податкові накладні №62 від 24.11.2023, №73 від 30.11.2023, №74 від 30.11.2023, №75 від 30.11.2023, №76 від 30.11.2023 проте, їх реєстрацію було зупинено з підстави відповідності пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та документи, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. Позивач вказав, що надав податковому органу усі необхідні пояснення та документи, які підтверджують реальність здійснення господарської операції по вказаних податкових накладних. Проте, податковий орган не врахував надані позивачем пояснення та документи і прийняв оскаржувані рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН. Вважає, що такі рішення контролюючого органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Просить задовольнити позов у повному обсязі.
Ухвалою суду від 18.03.2024 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Відповідач-1 позов не визнав, долучив до матеріалів справи відзив на позовну заяву в якому зазначив, що оскаржувані рішення прийнято правомірно, оскільки надані платником податку документи не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію. Вказує, що оскаржуваними рішеннями комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових, відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме : первинних документів щодо постачання/придбавання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Зазначає, що суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів та прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної, які належать виключно до компетенції податкового органу. Просить суд відмовити в задоволенні позову.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ТОВ Юнітек зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 22356163 Місцезнаходження: Україна, 80300, Львівська область, м. Жовква, вул. Зелена, 21. Позивач перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Львівській області.
Основний вид діяльності ТОВ Юнітек:
Код КВЕД 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям.
Інші види діяльності товариства:
Код КВЕД 31.01 Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі;
Код КВЕД 31.02 Виробництво кухонних меблів;
Код КВЕД 31.09 Виробництво інших меблів;
Код КВЕД 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами;
Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами;
Код КВЕД 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами;
Код КВЕД 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення;
Код КВЕД 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього;
Код КВЕД 47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах;
Код КВЕД 47.72 Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах;
Код КВЕД 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет;
Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;
Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;
Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
Код КВЕД 71.11 Діяльність у сфері архітектури;
Код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
31.10.2023 між Позивачем Орендодавець та ТзОВ ВМ-МЕБЛІ Орендар укладено договір оренди нерухомого майна №16 від 31.10.2023. Невід`ємною частиною Договору є Акт прийому-передачі Об`єкта оренди від 05.11.2023. Розділ 3 Договору регламентує порядок та розмір сплати Орендарем Орендодавцю платежів за користування об`єктом оренди та комунальних платежів, які не включаються до орендної плати.
Пункт 3.3 зазначеного Договору передбачає сплату забезпечувального платежу за останній місяць оренди в сумі 177 939, 20 грн., в тому числі ПДВ 29 656, 53 грн., Орендар 24.11.2023 виконав цю умову, що підтверджується випискою по рахунку за 24.11.2023, сформованої АТ КРЕДОБАНК 15.12.2023.
Позивач на виконання положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, направив до контролюючого органу для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних, податкову накладну №62 від 24.11.2023 на суму 177 939, 20 грн, в тому числі ПДВ 29 656, 53 грн., складену за наслідками надання послуг товариству з обмеженою відповідальністю ВМ-МЕБЛІ.
14.12.2023 Позивачем було отримано квитанцію № 9341334700 від 14.12.2023 про зупинення реєстрації податкової накладної №62 від 24.11.2023, де зазначалось, що обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
15.12.2023 Позивачем було складено та подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено №1 від 15.12.2023 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Також до пояснень Позивач додатково надав Пояснення №70/001 від 15.12.2023.
21.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 10214218/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної №62 від 24.11.2023. Підставою для прийняття вказаного рішення було визначено надання документів, складених/оформених із порушенням законодавства, при цьому в графі додаткова інформація було наведено узагальнений перелік документів без прив`язки до того, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію вказаної податкової накладної.
26.12.2023 Позивачем було складено та подано скаргу щодо рішення № 10214218/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. До скарги Позивачем також було складено та додано письмове Пояснення до скарги на рішення від 21 грудня 2023 року № 10214218/22356163 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вих. № 80/001 від 22 грудня 2023 року.
29.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 89121/22356163/2 від 29.12.2023 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з яким скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
31.10.2023 між Позивачем Орендодавець та ТзОВ ВМ-МЕБЛІ Орендар укладено договір оренди нерухомого майна №16 від 31.10.2023. Невід`ємною частиною Договору є Акт прийому-передачі Об`єкта оренди від 05.11.2023. Розділ 3 Договору регламентує порядок та розмір сплати Орендарем Орендодавцю платежів за користування об`єктом оренди та комунальних платежів, які не включаються до орендної плати.
За експлуатаційні послуги (компенсацію) згідно з вищевказаним договором оренди за листопад 2023 року на рахунок Орендодавця було сплачено грошові кошти в сумі 32 876, 89 грн, в тому числі ПДВ 5 479, 48 грн., що підтверджується актом здачі-приймання робіт №ЮК-0000397 від 30.11.2023.
Позивач на положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, направив до контролюючого органу для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних, податкову накладну №73 від 30.11.2023 на суму 32 876,89 грн, в тому числі ПДВ 5 479,48 грн., складену за наслідками надання послуг товариству з обмеженою відповідальністю ВМ-МЕБЛІ.
14.12.2023 Позивачем було отримано квитанцію № 9341332920 про зупинення реєстрації податкової накладної №73 від 30.11.2023, де зазначалось, що обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
15.12.2023 Позивачем було складено та подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено №2 від 15.12.2023 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Також до пояснень Позивач додатково надав Пояснення №70/001 від 15.12.2023.
21.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної №73 від 30.11.2023 № 10214217/22356163 від 21.12.2023. Підставою для прийняття вказаного рішення було визначено надання документів, складених/оформених із порушенням законодавства, при цьому в графі додаткова інформація було наведено узагальнений перелік документів без прив`язки до того, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію вказаної податкової накладної.
26.12.2023 Позивачем було складено та подано скаргу щодо Рішення № 10214217/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. До скарги Позивачем також було складено та додано письмове Пояснення до скарги на рішення від 21 грудня 2023 року № 10214217/22356163 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вих. № 81/001 від 22.12.2023 року.
29.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 89077/22356163/2 від 29.12.2023 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з яким скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
31.10.2023 між Позивачем Орендодавець та ТзОВ ВМ-МЕБЛІ Орендар укладено договір оренди нерухомого майна №16 від 31.10.2023. Невід`ємною частиною Договору є Акт прийому-передачі Об`єкта оренди від 05.11.2023. Розділ 3 Договору регламентує порядок та розмір сплати Орендарем Орендодавцю платежів за користування об`єктом оренди та комунальних платежів, які не включаються до орендної плати.
Послуги оренди (компенсації комунальних витрат) надані Орендарю за листопад в сумі 91 357, 28 грн., в тому числі ПДВ 15 256, 21 та оплачені ним згідно договору двома траншами: аванс 39 000, 00 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 17.11.2023 року, фактом реєстрації податкової накладної №42 від 17.11.2023. Приміщення були надані Орендарю за листопад 2023 року в сумі 52 537, 28 грн, в тому числі ПДВ 8 756, 21 грн., що підтверджується актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ЮК-0000398 від 30.11.2023 та випискою по рахунку за 17.11.2023, сформованої АТ КРЕДОБАНК 15.12.2023.
Позивач на положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, направив до контролюючого органу для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних, податкову накладну №74 від 30.11.2023 на суму 52537,28 грн, в тому числі ПДВ 8,756,21 грн., складену за наслідками надання послуг товариству з обмеженою відповідальністю ВМ-МЕБЛІ.
14.12.2023 Позивачем було отримано квитанцію № 9341335087 про зупинення реєстрації податкової накладної №74 від 30.11.2023, де зазначалось, що обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
15.12.2023 Позивачем було складено та подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено №5 від 15.12.2023 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Також до пояснень Позивач додатково надав Пояснення №70/001 від 15.12.2023.
21.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 10214216/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної №74 від 30.11.2023 (Додаток №25). Підставою для прийняття вказаного рішення було визначено надання документів, складених/оформених із порушенням законодавства, при цьому в графі додаткова інформація було наведено узагальнений перелік документів без прив`язки до того, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію вказаної податкової накладної.
26.12.2023 Позивачем було складено та подано скаргу щодо рішення № 10214216/2235616 3 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. До скарги Позивачем також було складено та додано письмове Пояснення до скарги на рішення від 21 грудня 2023 року № 10214217/22356163 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вих. № 82/001 від 22.12.2023.
29.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 89118/22356163/2 від 29.12.2023 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з яким скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
12.04.2022 між Позивачем Орендодавець та ТОВ Технооптторг-Трейд Орендар укладено Договір про оренду нерухомого майна №15. Невід`ємною частиною Договору є Акт прийому-передачі Об`єкта оренди. Розділ 3 Договору регламентує порядок та розмір сплати Орендарем Орендодавцю платежів за користування об`єктом оренди.
Зокрема, пунктом 3.6 Договору передбачено обов`язок Орендаря додатково щомісяця компенсувати фактичні витрати Орендодавця на відшкодування вартості спожитої електроенергії, газопостачання, твердого палива, вивозу побутового сміття, водопостачання і водовідведення, орендної плати за землю (плати за землю), утримання системи пультового спостереження, а також вартість спожитих Орендарем Експлуатаційних послуг, що серед іншого включають витрати Орендодавця на організацію опалення, електропостачання, охоронну, прибирання території та приміщень загального користування на умовах визначених Договором, на підставі рахунків, виставлених Орендодавцем.
Грошові кошти, передбачені пунктом 3.6 Договору, щодо компенсації експлуатаційних послуг були надані Орендарю за листопад 2023 року в сумі 31 308,73 грн, в тому числі ПДВ 5 218,12 грн, що підтверджено Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № ЮК-0000399 від 30.11.2023 та випискою по рахунку за 16.11.2023, сформованою АТ КРЕДОБАНК 15.12.2023 з оплати таких самих послуг за жовтень місяць 2023.
Позивач на виконання положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, направив до контролюючого органу для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних, податкову накладну №75 від 30.11.2023 на суму 31 308, 73 грн., в т. ч. ПДВ 5 218, 12 грн., складену за наслідками надання послуг Товариству з обмеженою відповідальністю Технооптторг-Трейд.
14.12.2023 Позивачем було отримано квитанцію № 9341327115 від 14.12.2023 про зупинення реєстрації податкової накладної №75 від 30.11.2023, де зазначалось, що реєстрація податкової накладної №75 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена через те, що обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
15.12.2023 Позивачем було складено та подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено №3 від 15.12.2023 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Також до пояснень Позивач додатково надав Пояснення №70/001 від 15.12.2023, де Позивачем було викладено свої міркування та пояснення що стосувалися відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.
21.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 10214215/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної №75 від 30.11.2023. Підставою для прийняття вказаного рішення було визначено надання документів, складених/оформених із порушенням законодавства, при цьому в графі додаткова інформація було наведено узагальнений перелік документів без прив`язки до того, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію вказаної податкової накладної.
26.12.2023 Позивачем було складено та подано скаргу щодо рішення № 10214215/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. До скарги Позивачем також було складено та додано письмове Пояснення до скарги на рішення від 21 грудня 2023 року № №10214215/22356163 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вих. № 83/001 від 22.12.2023.
29.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 89138/22356163/2 від 29.12.2023 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з яким скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
12.04.2022 між Позивачем Орендодавець та ТОВ Технооптторг-Трейд Орендар укладено Договір про оренду нерухомого майна №15. Невід`ємною частиною Договору є Акт прийому-передачі Об`єкта оренди. Розділ 3 Договору регламентує порядок та розмір сплати Орендарем Орендодавцю платежів за користування об`єктом оренди.
Послуги щодо оренди приміщення (компенсація експлуатаційних послуг) були надані Орендарю за листопад 2023 року в сумі 33 111, 60 грн, в тому числі ПДВ 5 518, 60 грн., що підтверджено актом надання послуг № ЮК-0000350 від 31.10.2023 та випискою по рахунку за 16.11.2023, сформованої АТ КРЕДОБАНК 15.12.2023 з оплати таких самих послуг за жовтень місяць 2023.
Позивач на положень п. 201.10 ст. 201 ПК України, направив до контролюючого органу для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних, податкову накладну №76 від 30.11.2023 на суму 33111,60 грн, в тому числі ПДВ 5518,60 грн., складену за наслідками надання послуг товариству з обмеженою відповідальністю Технооптторг-Трейд.
14.12.2023 Позивачем було отримано квитанцію №9341329359 про зупинення реєстрації податкової накладної №76 від 30.11.2023, де зазначалось, що Обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено, що Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису).
15.12.2023 Позивачем було складено та подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено №4 від 15.12.2023 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
21.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 10214219/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної №76 від 30.11.2023. Підставою для прийняття вказаного рішення було визначено надання документів, складених/оформених із порушенням законодавства, при цьому в графі додаткова інформація було наведено узагальнений перелік документів без прив`язки до того, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію вказаної податкової накладної.
26.12.2023 Позивачем було складено та подано скаргу щодо рішення № 10214219/2235616 3 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних. До скарги Позивачем також було складено та додано письмове Пояснення до скарги на рішення від 21 грудня 2023 року № № 10214215/22356163 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вих. № 84/001 від 22.12.2023.
29.12.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області було прийнято рішення № 89097/22356163/2 від 29.12.2023 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з яким скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Вважаючи прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно з підпунктами а, б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні, реєстрацію яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.
Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.
Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.
Отже, посилання відповідача на вказані в оскаржуваних рішеннях підставах, в обґрунтування прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1 ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Натомість, рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).
Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.
Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірних податкових накладних є немотивованою.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.
Суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.
Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №10214218/22356163 від 21.12.2023, про відмову в реєстрації податкової накладної №62 від 24.11.2023, №10214217/22356163 від 21.12.2023, про відмову в реєстрації податкової накладної №73 від 30.11.2023, №110214216/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №74 від 30.11.2023, №10214215/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №75 від 30.11.2023, №10214219/22356163 від 21.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №76 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права Товариством з обмеженою відповідальністю Юнітек є зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних /розрахунків коригування податкові накладні №62 від 24.11.2023, №73 від 30.11.2023, №74 від 30.11.2023, №75 від 30.11.2023, №76 від 30.11.2023фактичною датою їх подання.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.
А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.
Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 73, 74, 139, 241-246, 257-262 КАС України, суд, -
вирішив :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10214218/22356163 від 21.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек за №62 від 24.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №62 від 24.11.2023, датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10214217/22356163 від 21.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек за №73 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №73 від 30.11.2023, датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №110214216/22356163 від 21.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек за №74 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №74 від 30.11.2023, датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10214215/22356163 від 21.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек за №75 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №75 від 30.11.2023, датою подання її на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10214219/22356163 від 21.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек за №76 від 30.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек №76 від 30.11.2023, датою подання її на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек судовий збір в розмірі 7570,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Юнітек судовий збір в розмірі 7570,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяГулкевич Ірена Зіновіївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119426516 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні