Рішення
від 30.05.2024 по справі 420/2523/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2523/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (проспект Ушакова, 75, м. Херсон, 73022) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До суду з адміністративним позовом (а.с.18-26) звернувся ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі ГУ ДПС), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.10.2023 року №8458763-2403-2103-UА65100150000057191.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є платником податку по орендній платі за користування земельною ділянкою, яка розташована у м. Херсон. Ним щорічно сплачувалась орендна плата за землю в розмірі 32 218,47 грн на рік, яка розрахована від суми встановленої договором оренди нормативно грошової оцінки земельної ділянки у сумі 4 140 987,31 грн.

26.10.2023 року ГУ ДПС складено відносно нього ППР №8458763-2403-2103-UА65100150000057191 з податкового зобов`язання по орендній платі за 2023 рік, що склало 86 109,85 грн, розраховане з нормативно грошової оцінки за земельну ділянку у розмірі 5 238 348,95 грн.

Погоджений сторонами у договорі оренди розмір нормативно грошової оцінки земельної ділянки змінюється шляхом укладення додаткової угоди, однак зміни до договору оренди сторонами не вносились. Позивач вважає, що ГУ ДПС свавільно збільшено суму нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яку враховано контролюючим органом під час нарахування податкового зобов`язання.

Водночас, позивач вважає, що на нього поширюється встановлена п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України державна пільга та він не зобов`язаний сплачувати орендну плату за весь податковий період 2023 року.

Так до 06.05.2023 року п.п.69.14 п.69 визначав, що на період з 01.03.2022 по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, зокрема, які розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб.

Тобто для отримання пільги від сплати земельного податку п.п.69.14 п.69 не передбачав категорію бойових дій (можливих чи активних), які ведуться на території, де розміщена земельна ділянка.

06.05.2023 року набрав чинності Закон №3050-IX, яким внесено зміни до п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким починаючи з 01.01.2023 року за земельні ділянки, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Херсонський район в період з 11.11.2022 по 01.05.2023 включено до переліку територій можливих бойових дій. В подальшому з 01.05.2023 і до сьогодні Херсонський район включено до переліку територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Оскільки нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, позивач вважає, що має право на використання державної пільги за весь податковий період 2023 року і по сьогодні.

Крім того відповідно до п.286.5 ст.286 ПК України нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами, які надсилають платнику податку до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення. Всупереч вказаних вимог ППР від 26.10.2023 року №8458763-2403-2103-UА65100150000057191 надіслане відповідачем на його адресу 15.11.2023 року. На підставі викладеного просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 29.01.2024 позов залишено без руху, надано строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою суду від 16.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження по справі та вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Також зобов`язано ГУ ДПС надати до суду докази: 1) підстави нарахування ОСОБА_1 податкового зобов`язання по орендній платі з фізичних осіб в сумі 86109,85 грн; 2) детальний розрахунок суми податкового зобов`язання по орендній платі з фізичних осіб, врахований при прийнятті відносно ОСОБА_1 . ППР від 26.10.2023 року №8458763-2403-2103-UА65100150000057191.

Ухвалою суду від 11.04.2024 року повторно витребувано ГУ ДПС докази, а також відомості про посадову особу суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання ухвали суду. Зупинено провадження по справі до надання доказів по справі.

Ухвалою суду від 30.05.2024 року поновлено провадження у справі.

Відповідач відзив на позов не надав, проте до суду надійшла заява на виконання ухвали про витребування доказів судом (а.с.59-62), у якій викладено правову позицію ГУ ДПС.

Так представник відповідача зазначив, що згідно з п.п.289.1 ПК України для визначення розміру податку по орендній платі використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

З урахуванням коефіцієнта індексації, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 6510136300:30:001:0073 становить 5 238 348,95 грн.

Податкове зобов`язання позивачу розраховано з урахуванням п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України в редакції Закону №3050-IX, згідно якого пільга не поширюється на земельні ділянки, розташовані на територіях можливих бойових дій, а пов`язується саме з активними бойовими діями.

Оскільки лише з 01.05.2023 Херсонську міську територіальну громаду включено до переліку території активних бойових дій, позивачу нарахована орендна плата з січня 2023 по квітень 2023 року у розмірі 86109,85 грн (річна сума орендної плати складає 261917,45 грн).

Разом з тим, Законом №3050-IX доповнено статтю 288 ПК України пунктом 288.8, за змістом якого підставою для ненарахування орендної плати за договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності є рішення (розпорядження) територіальних громад, прийнятих за заявами платників податків, із зазначенням вказаних підстав.

Справа розглянута в письмовому провадженні.

Судом встановлено, що 12.07.2019 року між ОСОБА_1 (орендар) та Херсонською міською радою (орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки комунальної власності, згідно з п.1 якого орендодавець на підставі п.9 рішення міської ради від 24.04.2019 №1934 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, площею 0,4070 гa, під реконструкцію адміністративно-виробничих будівель під автобазу, яка знаходиться у м. Херсоні, по Бериславському шосе, 10, кадастровий номер: 6510136300:30:001:0073.

Пунктом 8 договору передбачено, що його укладено на 5 років та він діє до 24 квітня 2024 року.

Відповідно до п.9 договору орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з рішенням міської ради від 26.08.2011 №3331 (а.с.63-68).

За змістом погодженого сторонами розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку відведену ОСОБА_1 грошова оцінка земельної ділянки проведена 12.07.2019 року та встановлено, що нормативно грошова оцінка земельної ділянки складає 4140987,31 грн, прийнятий до розрахунку розмір орендної плати складає 5% нормативно грошової оцінки земельної ділянки, розмір орендної плати - 207049,37 грн (а.с.71).

26.10.2023 року ГУ ДПС відносно позивача складено ППР №8458763-2403-2103-UА65100150000057191, яким йому за податковий період 2023 року нараховано податкове зобов`язання по орендній платі з фізичних осіб у розмірі 86109,85 грн (а.с.76). ППР отримано платником податків 18.11.2023 року, що підтверджується рекомендованим поштовим повідомленням (а.с.78).

Позивач, вважаючи ППР протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до ст.206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

За змістом п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України плата за землю обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що орендна плата - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Відповідно до 269.1.2 п.269.1 ст.269 ПК України платниками орендної плати є землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Таким чином, ОСОБА_1 , як користувач земельної ділянки комунальної власності (кадастровий номер: 6510136300:30:001:0073), являється платником орендної плати.

Згідно з п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п.270.1.2 п.270.1 ст.270 ПК України об`єктами оподаткування орендною платою є земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.

Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (п.п.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України).

Отже, контролюючий орган уповноважений здійснювати нарахування фізичним особам податкових зобов`язань по орендній платі на підставі даних щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням коефіцієнтів індексації.

Згідно з п.п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім випадків консервації таких земельних ділянок або визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами) (п.п.288.5 ст.288 ПК України).

За змістом п.п.288.5 ст.288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди із визначенням граничної річної суми платежу.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.п.285.2 ст.285 ПК України).

Статтею 289 ПК України визначений порядок індексації нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з п.289.1 ст.289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі), на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель (п.289.3 ст.289 ПК України).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі Держгеокадастр), затверджений постановою кабінету міністрів України №15 від 14.01.2015, передбачено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику, зокрема, у сфері земельних відносин.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель, орендна плата за які підлягає сплаті в поточному році, розраховується за попередній рік з урахуванням індексації, про розмір якої Держгеокадастр щорічно повідомляє землекористувачів та податкові органи.

На виконання ст.289 ПК України з метою інформування громадян на офіційному сайті Держгеокадастру розміщено повідомлення про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2021 та 2022 рік (https://land.gov.ua/derzhheokadastr-povidomliaie-pro-indeksatsiiu-normatyvnoi-hroshovoi-otsinky-zemel-za-2021-rik/ та https://land.gov.ua/pro-indeksatsiiu-normatyvnoi-hroshovoi-otsinky-zemel-za-2022-rik/), згідно яких:

значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2021 рік становить: для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) 1,0; для земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення 1,1.

значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 рік становить: для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) 1,0; для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь) 1,15.

Судом встановлено, що нарахування орендної плати за землю ОСОБА_1 проведено контролюючим органом згідно п.9 договору оренди земельної ділянки від 12.07.2019 відповідно до річних сум визначених у розмірі 5% нормативної грошової оцінки земельної ділянки погодженої сторонами у розмірі 4 140 987,31 грн та коефіцієнту щорічної індексації, який передбачений до застосування згідно з п.10 договору оренди земельної ділянки.

Оскільки за п.289.1 ст.289 ПК України коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно (тобто накопичувально) нормативна грошова оцінка земельної ділянки за податковий період 2023 року становить 5 238 348,95 грн, розрахована наступним чином: 4140987,31 х 1,1 (коефіцієнт індексації за 2021 рік) х 1,15 (коефіцієнт індексації за 2022 рік).

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що контролюючим органом правомірно обчислено нормативну грошову оцінку земельної ділянки з урахуванням коефіцієнту щорічної індексації.

Однак суд вважає, що прийняте ППР від 26.10.2023 року №8458763-2403-2103-UА65100150000057191 є протиправним, оскільки ОСОБА_1 має право на пільгу зі сплати орендної плати земельної ділянки під час податкового періоду 2023 року, враховуючи наступне.

Згідно з п.284.2 ст.284 ПК України якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

На підставі договору оренди земельної ділянки від 12.07.2019 ОСОБА_1 орендує земельну ділянку у м. Херсоні, по Бериславському шосе, 10, який включено до території Херсонської міської територіальної громади.

У зв`язку з військовою агресією РФ проти України, Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-IX (далі Закон №2120-IX), яким доповнила підрозділ 10 Перехідних положень ПК України пунктом 69.14 наступного змісту: Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, визначається Кабінетом Міністрів України.

Закон №2120-IX набрав чинності 17.03.2022 року.

Таким чином, з 17.03.2022 року у ПК України передбачено пільгу для платників земельного податку, в тому числі, на сплату орендної плати за земельні ділянки, які включено до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії.

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 06.12.2022 №1364 перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 №309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ (далі Перелік), у змісті якого містилось два переліка територій, на яких ведуться (велися) бойові дії:

1) Території можливих бойових дій;

2) Території активних бойових дій.

У період з 11.11.2022 по 01.05.2023 Херсонська міська територіальна громада була віднесена до переліку територій можливих бойових дій (пункт 1.9 підрозділу 1 розділу І Переліку).

Під час вказаного періоду п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України пов`язував звільнення від сплати земельного податку із включенням земельної ділянки до загального переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії без конкретизації категорії відповідної території активних чи можливих бойових дій.

Статтею 4 ПК України закріплено основні засади податкового законодавства України, зокрема, податкове законодавство України ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 ПК України).

Враховуючи, що множинність трактування закону тлумачиться на користь платника податку, суд вважає, що за наведеного нормативного регулювання платники земельного податку, в користуванні яких в період з 11.11.2022 по 01.05.2023 перебували земельні ділянки, розташовані на території Херсонської міської територіальної громади підпадають під пільгу, передбачену п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, та звільняються від сплати орендної плати у вказаний період.

В подальшому Законом України від 11.04.2023 №3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене майно» (далі Закон №3050-ІХ) внесено зміни до п.69.14 ст.69 ПК України, який викладено наступним чином:

За період з 01.01.2022 до 31.12.2022 не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 01.03.2022 року до 31.12.2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 01.01.2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ.

Закон №3050-ІХ набрав законної сили 06.05.2023 року.

Отже з 06.05.2023 податкова пільга поширюється на платників земельного податків, що користуються земельними ділянками, які розміщені на території, щодо яких визначено дату початку активних бойових дій.

Як встановлено судом, Херсонська міська територіальна громада у період з 11.11.2022 по 01.05.2023 включена до переліку територій можливих бойових дій.

З 01.05.2023 Херсонська міська територіальна громада включена до переліку територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

У п.3.6 підрозділу 3 розділу І Переліку датою початку бойових дій визначено 01.05.2023, дата завершення бойових дій відсутня (станом на час прийняття рішення).

Таким чином, платники земельного податку, в користуванні яких в період з 01.05.2023 по 31.12.2023 перебували земельні ділянки, розташовані на території Херсонської міської територіальної громади звільнені від сплати орендної плати у вказаний період.

ГУ ДПС, нараховуючи позивачу податкове зобов`язання по орендній платі за податковий період 2023 року, застосовано п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України у редакції Закону №3050-ІХ, який наявність пільги у платника податку пов`язував з датою початку активних бойових дій на території, де розміщена земельна ділянка.

Тобто податкове зобов`язання за звітний 2023 рік у сумі 86 109,85 грн розраховане за січень-квітень 2023 року.

Однак як встановлено судом у період з 11.11.2022 по 01.05.2023 позивач, як платник земельного податку, у користуванні якого перебувала земельна ділянка, розташовані на території Херсонської міської територіальної громади, звільнений від сплати орендної плати.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1/99-рп встановлено можливість надання зворотної дії в часі відповідним законам та нормативно-правовим актам шляхом прямої вказівки у них, а в інших випадках ч.1 ст.58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Таким чином, зворотне дія закону в часі можлива за умови, якщо це прямо передбачено законом.

Проте, з аналізу Закону №3050-ІХ не встановлено зворотної дії в часі п.п.69.14 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України у редакції Закону №3050-ІХ.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ППР №8458763-2403-2103-UА65100150000057191 від 26.10.2023 складено посадовими особами контролюючого органу неправомірно.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного ППР, у зв`язку зі звільненням позивача від податкового зобов`язання по орендній платі земельної ділянки за 2023 рік, що є достатнім для скасування оскаржуваного ППР з підстави його неправомірності суд враховуючи позицію ЄСПЛ, викладену у справах «Салов проти України» та «Серявін та інші проти України», не надає оцінку іншим доводам позивача.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Частиною 1 ст.139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд вважає, що з ГУ ДПС за рахунок бюджетних асигнувань підлягають стягненню на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211,20 грн.

Керуючись статтями 2, 3, 6, 7, 9, 139, 241-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (проспект Ушакова, 75, м. Херсон, 73022, код ЄДРПОУ ВП 43995495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 26.10.2023 року №8458763-2403-2103-UА65100150000057191, яким нараховано ОСОБА_1 податкове зобов`язання по орендній платі з фізичних осіб за податковий період 2023 року у розмірі 86109,85 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211,20 грн.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119427143
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/2523/24

Рішення від 30.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні