Рішення
від 31.05.2024 по справі 120/13258/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

31 травня 2024 р. Справа № 120/13258/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Яремчука Костянтина Олександровича, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом керівника Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави до Тростянецької селищної ради та Четвертинівського комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся керівник Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави до Тростянецької селищної ради та Четвертинівського комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька".

Обґрунтовуючи позовні вимоги, керівник окружної прокуратури зазначив, що на території Тростянецької територіальної громади розташована захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 02150, яке перебуває у власності Тростянецької селищної ради.

Керівник прокуратури вказує на те, що після початку повномасштабної військової агресії проти України та введення воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриттів безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Проте захисна споруда цивільного захисту № 02150 не готова і не придатна до використання за призначенням, а тому не здатна забезпечити захист населення.

Прокурор зазначає, що відповідно до акту оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року захисна споруда не обладнана засобами для доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, відсутні захисно-герметичні ворота, двері, ставні, механізми задраювання, відсутні повітрозабірні оголовки, металеві віконниці, вихлопні канали, немає противибухових пристроїв, відсутня система вентиляції, каналізаційна система, відсутня система опалення, заземлення електрообладнання, гідроізоляція, автоматична система пожежегасіння та сигналізація, дизельна електростанція.

При цьому порушення, зазначені в акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року, не усунуто, а тому захисна споруда цивільного захисту № 02150 є обмежено готовою до використання.

У зв`язку з наведеним керівник Гайсинської окружної прокуратури звернувся з цим позовом до суду з вимогою зобов`язати Тростянецьку селищну раду та Четвертинівський комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька" в межах компетенції вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття № 02150 площею 638,2 кв. м., розташоване за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09 липня 2018 року "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту".

Ухвалою суду від 04 вересня 2023 року позовну заяву залишено без руху та надано керівнику Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області строк для усунення недоліків шляхом наведення належного обґрунтування, в тому числі, нормативно-правового, підстав його звернення до суду із даним позовом.

15 вересня 2023 року на виконання вимог ухвали від 04 вересня 2023 року керівником Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області подано до суду заяву, у якій наведено обґрунтування підстав звернення до суду з цим позовом.

Ухвалою від 20 вересня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд її здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

12 жовтня 2023 року представником Тростянецької селищної ради подано до суду відзив на позовну заяву, який обґрунтований тим, що відповідно до акту оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року споруда цивільного захисту № 02150 обмежено готова до використання за призначенням. В той же час, керівником Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області не взято до уваги акт оперативного огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення від 03 червня 2023 року, відповідно до якого згадуваний вище об`єкт придатний для використання. При цьому такий акт складено за участі представника Державної служби з надзвичайних ситуацій України як уповноваженої особи на здійснення такої перевірки.

В той же час, представник Тростянецької селищної ради зазначив, що при зверненні до суду із цим позовом керівником Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області не враховано такий акт оперативного огляду від 03 червня 2023 року, а всі підстави позовної заяви грунтуються виключно на акті оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року.

За таких обставин представник цього відповідача просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Разом із відзивом представник Тростянецької селищної ради подав клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

16 жовтня 2023 року керівником Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області подано до суду відповідь на відзив, у якій зазначено, що відповідно до акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150) від 15 березня 2023 року, складеного заступником Тростянецького селищного голови, провідним фахівцем відділу забезпечення заходів попередження надзвичайних ситуацій у Гайсинському районі та головним спеціалістом відділу містобудування Тростянецької селищної ради, такий об`єкт обмежено готовий до використання за призначенням, через що нездатний забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

Далі прокурор вказав, що Тростянецькою селищною радою було надано інформацію про те, що 03 червня 2023 року комісією з оперативного огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення проведено огляд протирадіаційного укриття № 02150. За результатами такого огляду встановлено, що об`єкт придатний для укриття населення.

Водночас, як стверджує прокурор, вказаний огляд проводився для визначення можливості його використання як найпростішого укриття, а не як протирадіаційного укриття.

За таких обставин керівник Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області наполягає на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

16 жовтня 2023 року керівником Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області подано до суду заперечення на клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвалою суду від 29 травня 2024 року клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду залишено без задоволення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.

Гайсинською окружною прокуратурою в ході вжитих заходів встановлено, що на території Тростянецької територіальної громади Гайсинського району Вінницької області в селі Четвертинівка розташована захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 02150 (адреса укриття: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50).

Відповідно до паспорту захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) № 02150 така споруда розрахована на 500 осіб, а її площа становить 638,20 кв. м.

Як слідує з листа Тростянецької селищної ради від 03 серпня 2023 року вих. № 02-15/1447, власником захисної споруди № 02150 площею 638,20 кв. м., що знаходиться за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, є Тростянецька селищна рада відповідно до рішення позачергової сесії Тростянецької селищної ради від 18 січня 2021 року № 71/4, № 71-13. Балансоутримувачем вказаної захисної споруди є Четвертинівський комунальний заклад дошкільної освіти "Криниченька".

Згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту № 02150 від 15 березня 2023 року, складеного заступником Тростянецького селищного голови, провідним фахівцем відділу забезпечення заходів попередження надзвичайних ситуацій у Гайсинському районі та головним спеціалістом відділу містобудування Тростянецької селищної ради, протирадіаційне укриття № 02150 оцінено як обмежено готове до використання за призначенням.

Вважаючи, що відповідачами не вжито заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) у стан, придатний для використання за призначенням для захисту населення, керівник Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави звернувся до суду з цим позовом щодо зобов`язання відповідачів вжити заходів щодо приведення в належний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту.

Визначаючись з приводу позовних вимог, суд зважає на таке.

Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 на території України з 24 лютого 2022 року на 30 діб введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався і діє дотепер.

Статтею 2 Закону України "Про оборону України" передбачено, що оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом відповідно до статті 4 Кодексу є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Частиною 4 статті 32 Кодексу передбачено, що для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до частини 5 статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку, визначає Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року №138 (далі - Порядок № 138).

Пунктом 3 Порядку № 138 визначено, що балансоутримувач захисної споруди - це власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі; утримання захисних споруд - це комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до частини 8 статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку № 138 передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Згідно з пунктом 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною 1 статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить: організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Так, Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 30 липня 2018 року за № 879/32331, якими унормовано питання утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту (далі - Вимоги).

Відповідно до пункту 1 розділу І Вимог споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 розділу VI Вимог).

Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 розділу VI Вимог).

Отже, обов`язок щодо забезпечення утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд є саме балансоутримувачі, тобто власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких перебувають захисні споруди.

Так, в ході судового розгляду встановлено, що власником захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150), яка розташована за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, є Тростянецька селищна рада, а балансоутримувачем - Четвертинівський комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька".

Згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття № 02150) визнано обмежено готовим до використання за призначенням.

При цьому доказом усунення виявлених перевіркою порушень є саме акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту з висновками про відсутність порушень та про готовність відповідної захисної споруди до використання, що передбачений Додатком 11 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579.

Проте матеріали справи не містять такого акту.

Водночас як на підставу для залишення позовної заяви без задоволення представник Тростянецької селищної ради посилається на акт оперативного огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення від 03 червня 2023 року, у якому зазначено, що за результатами проведеного огляду протирадіаційного укриття № 02150 комісія дійшла висновку, що таке укриття є придатним для використання. Також представник селищної ради вказує на те, що актом огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття від 16 серпня 2023 року підтверджено можливість використання протирадіаційного укриття, що знаходиться за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, для укриття населення як найпростішого укриття.

Проте, на переконання суду, такі акти не є належними доказами приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150) у стан готовності, адже їх складено не відповідно до приписів Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, що затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579, якими і встановлено форму акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту.

Суд установив, що форма акту огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття розроблена та затверджена відповідно до Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, що затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579.

При цьому пунктом 10 Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту передбачено, що найпростіші укриття ставляться на облік на підставі акта огляду об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття, складеного за формою згідно з додатком 6 до цих Вимог, за результатами проведених міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання оглядів та обстежень об`єктів, визначених пунктом 7 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138, для встановлення можливості використання таких об`єктів для укриття населення.

Відтак акти від 03 червня 2023 року та від 16 серпня 2023 року, на які посилається представник Тростянецької селищної ради, не можуть вважатися належними доказами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання протирадіаційного укриття № 02150, а тому слушними є твердження керівника окружної прокуратури про безпідставність посилання представника відповідача на такі докази.

Таким чином, варто наголосити на тому, що відповідачі не надали суду жодних доказів, які б свідчили про приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150) у стан готовності або ж докази усунення недоліків, що визначені у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 15 березня 2023 року.

При цьому невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150) до стану готовності вказує на порушення інтересів Держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

В умовах військової агресії, яка супроводжується масовими ракетними атаками, питання утримання сховищ у належному стані становить підвищений суспільний інтерес.

Таким чином, позов спрямований на усунення порушень законодавства у сфері обороноздатності держави, забезпечення захисту цивільного (мирного) населення, особливо у питаннях підтримання колективних засобів захисту, якими є захисні споруди та інші місця можливого перебування людей для збереження їх життя та здоров`я.

З огляду на встановлені обставини суд доходить висновку, що Тростянецькою селищною радою як власником протирадіаційного укриття № 02150, а Четвертинівським комунальним закладом дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька" як балансоутримувачем такого укриття не вжито належних заходів щодо приведення в готовність до використання захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) № 02150.

Відтак наявні підстави для зобов`язання відповідачів вжити заходи щодо приведення в готовність до використання захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150), площею 638,20 кв. м., розташованої за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09 липня 2018 року.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на те, що обставини, наведені прокурором у позові, знайшли підтвердження в ході судового розгляду, тому суд дійшов висновку, що позовну вимогу належить задовольнити.

З урахуванням положень частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з огляду на відсутність витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, відсутні підстави для відшкодування таких витрат.

Керуючись статтями 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву керівника Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області задовольнити.

Зобов`язати Тростянецьку селищну раду та Четвертинівський комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку "Криниченька" вжити заходи щодо приведення в готовність до використання захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02150), площею 638,2 кв. м., розташованої за адресою: Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09 липня 2018 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: керівник Гайсинської окружної прокуратури Вінницької області (місцезнаходження: 23700, Вінницька обл., м. Гайсин, вул. Волонтерів, буд. 15а)

Відповідачі:

Тростянецька селищна рада (місцезнаходження: 24300, Вінницька обл., Гайсинський р-н, смт. Тростянець, вул. Соборна, буд. 77; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 04326224)

Четвертинівський комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) "Криниченька" (місцезнаходження: 24327, Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Четвертинівка, вул. Гагаріна, буд. 50; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 26227600)

Повний текст рішення суду складено 31.05.2024

Суддя Яремчук Костянтин Олександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119458428
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —120/13258/23

Постанова від 02.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 31.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні