Справа № 420/8024/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЛІОН» (код ЄДРПОУ 32682132; адреса: вул.Велика Арнаутська,буд.19, м.Одеса, 65048) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
12 березня 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛІОН до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, у якій представник позивача просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління державної податкової служби в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354763/32682132 від 11.01.2024 року (ПН №16 від 21.12.2023 року);
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління державної податковоїслужбивОдеськійобластізпитань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354765/32682132 від 11.01.2024 року (ПН №12 від 18.12.2023 року);
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління державної податковоїслужбивОдеськійобластізпитань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354764/32682132 від 11.01.2024 року (ПН №15 від 21.12.2023 року);
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління державної податковоїслужбивОдеськійобластізпитаньзупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354766/32682132 від 11.01.2024 року ( ПН №11 від 15.12.2023);
зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ ІЛІОН код ЄДРПОУ 32682132 податкові накладні №11 від 15.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №12 від 18.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №15 від 21.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №16 від 21.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 28.12.2023 року;
стягнути солідарно з Державної податкової служби України та Головного управління державної податкової служби в Одеській області на користь позивача судові витрати (15140грн. судовий збір та 7000грн. витрати на правничу допомогу (орієнтовний розмір).
Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена на суддю Аракелян М.М.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2024 року відкрито провадження у даній справі, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін(ст.262 КАС України).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІЛІОН» здійснює підприємницьку діяльність у сфері оптової торгівлі машинами й устаткуванням, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, діяльність у сфері архітектури та у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, будівництво житлових і нежитлових будівель, трубопроводів та споруд електропостачання та телекомунікації. Позивач уклав договір купівлі-продажу НДКЦ №1007-НД від 05.07.2023 року з ТОВ «РД-СТРОЙ СУ-2» (Покупець), з продажу товару згідно специфікації. На виконання умов вищезазначеного договору, позивач відвантажив покупцеві товар, у зв`язку з чим, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкові накладні: №11 від 15.12.2023 року на загальну суму 56 344,19 грн. (у т.ч. ПДВ 9 390,70 грн.); № 12 від 18.12.2023 року на загальну суму 50 830,96 грн. (у т.ч. ПДВ 8 471,83 грн.); № 15 від 21.12.2023 на загальну суму 104 132,50 грн. (у т.ч. ПДВ 17 355,42 грн.); № 16 від 21.12.2023 року на загальну суму 321 159,49 грн. (у т.ч. ПДВ 53 526,58 грн.). Відповідно до квитанцій від 27.12.2023 року та 28.12.2023 року вказані податкові накладні прийняті, проте реєстрацію зупинено. Позивачем були подані контролюючому органу пояснення та документи, проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації вищезазначених накладних.
Оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, та такими, що підлягають скасуванню, оскільки в них не зазначено, які саме норми законодавства порушено при складанні документів; які саме документи ГУ ДПС в Одеській області вважає достатніми для повного відображення фінансово-господарської діяльності підприємства; як це спростовує реальність господарських операцій та перешкоджає реєстрації відповідних податкових накладних.
15.05.2024 року до суду через систему «Електронний суд» надійшов відзив на позов ГУ ДПС в Одеській області, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкових накладних. Крім того разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області Позивачем надані платіжні інструкції складені з порушеннями чинного законодавства, а саме відсутні обов`язкові реквізити, зокрема підпис платника. Відповідно до пунктів 41 та 42 Постанови Правління Національного банку України від 04.07.2018 № 75 «Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України» (далі Постанова) встановлено, що операції, які здійснює банк, мають бути належним чином задокументовані. Підставою для бухгалтерського обліку операцій банку є первинні документи. Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її подання на реєстрацію до ДПС України ці вимоги є передчасними, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
23.05.2024 року представник позивача подав до суду відповідь на відзив, у якій, зокрема, зазначив, що доводи податкової щодо ймовірності складення документів з порушенням чинного законодавства є безпідставними. Про невідповідності зазначених документів, відповідач не зазначав у жодному своєму рішенні як на стадії зупинення реєстрації так і при відмові у реєстрації податкової накладної. При цьому, сам факт невідповідності платіжної інструкції Постанові НБУ не є підтвердженням нездійснення розрахунків між учасниками договору та не спростовує факт поставки товару/надання послуг, тобто настання однієї з подій передбачених ст. 187 ПК України. Вказана у відзиві на позовну заяву інформація щодо наявного сумніву відповідача у достовірності платіжних документів не була відображена ні у квитанціях про зупинення реєстрації ПН, ні у рішеннях про відмову у реєстрації ПН, що суперечить чинному законодавству.
ДПС України відзив на позов не подало, незважаючи на отримання ухвали суду про відкриття провадження у справі 15.03.2024 (а.с.113).
Станом на дату вирішення даної справи інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ІЛІОН зареєстроване як юридична особа 30.10.2023 року місцезнаходження юридичної особи: вул. Велика Арнаутська 19, Приморський район, місто Одеса, Одеська область, 68000; видами діяльності позивача за КВЕД є: 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, 71.11 Діяльність у сфері архітектури, 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у., 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 42.21 Будівництво трубопроводів, 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікації.
05.07.2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ІЛІОН (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю РД-СТРОЙ СУ-2 (Покупець) був укладений договір купівлі-продажу НДКЦ №1007-НД, відповідно до положень якого ТОВ ІЛІОН (Постачальник) зобов`язується у визначені строки та на умовах Договору передати у власність ТОВ РД-СТРОЙ СУ-2 (Покупцеві) товар, згідно специфікації, або рахунків-фактур до цього договору (далі-разом Товар), а покупець зобов`язується прийняти та оплатити його в порядку та на умовах, визначених цим договором. Відповідно до умов виконання цього договору постачання товару здійснюється Постачальником, у зв`язку із чим було укладено договір на транспортні послуги від 05 липня 2023 року з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) (а.с.76-79; 69-71).
На виконання умов вищезазначеного договору 15 грудня 2023 року ТОВ «ІЛІОН» було відвантажено товар ТОВу «РД-СТРОЙ СУ-2», що підтверджується видатковою накладною №23 від 15.12.2023 року, 18 грудня 2023 року ТОВ «ІЛІОН» товар було відвантажено ТОВу «РД- СТРОЙ СУ-2», що підтверджується видатковою накладною №24 від 18.12.2023 року, 21 грудня 2023 року ТОВ «ІЛІОН» отриманий товар раніше було відвантажено ТОВу «РД-СТРОЙ СУ-2», що підтверджується видатковою накладною №27 та №28 від 21.12.2023 року.
В матеріалах позовної заяви наявні докази, що підтверджують придбання позивачем поставленого контрагенту товару у інших суб`єктів господарювання, про зо позивач зазначає у позовній заяві і такі обставини не заперечуються ГУ ДПС в Одеській області.
За вказаними господарськими операціями позивачем були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні:
- №11 від 15.12.2023 року (а.с.18-19), сума ПДВ 9390,70грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №11 було збережено 27.12.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 15.12.2023 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3816, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 2.3914% , " Pпоточ " =43496.23 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.(а.с.20);
- №12 від 18.12.2023 року (а.с.27-28), сума ПДВ 8471,83грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №12 було збережено 27.12.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 18.12.2023 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 5603, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 2.3914% , " Pпоточ " =43496.23 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с.29);
- №15 від 21.12.2023 року (а.с.36-37), сума ПДВ 17355,42 грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №15 було збережено 27.12.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 21.12.2023 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7210, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 2.3914% , " Pпоточ " =107772.24 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.(а.с.38);
- №16 від 21.12.2023 року (а.с.45-46), сума ПДВ 52526,58грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №16 було збережено 28.12.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 21.12.2023 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8428, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 2.3914% , " Pпоточ " =121937.38 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.(а.с.47).
08.01.2024 року позивачем було направлено повідомлення №1 (т.1, а.с.54) про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, по ПН №11 від 15.12.2023, ПН №12 від 18.12.2023, ПН №15 від 21.12.2023, ПН №16 від 21.12.2023, реєстрація якої була зупинена (кількість додатків - 36). У поясненнях зазначено, що у відповідь надається документальне підтвердження факту отримання товарів за кодами УКТ ЗЕД 3816, 5603, 8428, 7210. У зв`язку з чим він просив поновити реєстрацію вищезазначених податкових накладних. Детальне пояснення - у додатку №1 (а.с.56 58).
Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- від 11.01.2024 року №10354766/32682132 відмовлено у реєстрації податкової накладної №11 від 15.12.2023 року, У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. (а.с.21-22);
- від 11.01.2024 року №10354765/32682132 відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 18.12.2023 року, У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. (а.с.30-31);
- від 11.01.2024 року №10354764/32682132 відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 21.12.2023 року, У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. (а.с.39-40);
- від 11.01.2024 року №10354763/32682132 відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 21.12.2023 року, У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. (а.с.48-49);
Позивач оскаржив ці рішення до Державної податкової служби України, подавши відповідні скарги (а.с.23, 32, 41, 50), рішеннями ДПС України від 18.01.2024 року залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с.25, 34, 43, 52).
Не погодившись із зазначеними рішеннями контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить їх скасувати, а податкові накладні - зареєструвати.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаних вище норм законодавства ТОВ «ІЛІОН» були складені податкові накладні №11 від 15.12.2023, №12 від 18.12.2023, №15 від 21.12.2023, №16 від 21.12.2023 року та направлено їх на реєстрацію до податкового органу.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
При цьому, зазначені норми податкового законодавства конкретизуються у нормах постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджені Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до пунктів 3,5 Порядку зупинення №1165, Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податків; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень; значення показника D, становить більше 0,05, значення показника Pпоточ є менше ніж значення Pмакс; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; тощо.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків використовуються показники, визначені п. 2-1 даного Порядку.
Відповідно до п. 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно п. 8 цього Порядку платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг і Про електронні довірчі послуги (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).
Відповідно до п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).
Згідно з п. 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до п. 11 вказаного Порядку № 520, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути конкретно вказані (підкреслені).
Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкової накладної складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань, реальність придбання позивачем товару для подальшої реалізації ТОВу «РД-СТРОЙ СУ-2» за договором.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до висновку про його протиправність.
Така правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, від 02.07.2019 у справі №140/2160/18.
При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що невідповідність вимог контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог, які не є чітко та зрозуміло сформульованими.
Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до постанови Кабміну України №1165) таким критерієм є: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
При зупиненні реєстрації податкових накладних контролюючим органом не було вказано конкретного переліку документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН.
Відповідачами не пояснено та не доведено, що складені та подані позивачем первинні документи та надані пояснення щодо видів господарських операцій та наявності можливості їх здійснення не є достатніми для реєстрації податкових накладних, а самі господарські операції відповідають п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Згідно п.5 Порядку №1165 виключно ті податкові накладні, що згідно п.3 Порядку не підлягають безумовній реєстрації, перевіряються щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, проте відповідачами не подано доказів на підтвердження перевірки спірної податкової накладної щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, отже не доведено, що було дотримано встановленого порядку зупинення реєстрації податкових накладних з підстав відповідності здійснення операції п.1 Критеріїв.
З рішень про зупинення реєстрації ПН та оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації не убачаються підстави, з яких контролюючий орган не врахував пояснення та документи, надані на вимогу органу ДПС.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на невизначеність вимог контролюючого органу про надання документів при зупиненні реєстрації ПН та при відмові у реєстрації ПН рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідають критеріям обґрунтованості.
Правова позиція подібного змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.
Суд враховує, що ТОВ Іліон було направлено повідомлення №1 (т.1, а.с.54) про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, по ПН №11 від 15.12.2023 року, ПН №12 від 18.12.2023 року, ПН №15 від 21.12.2023 року, ПН №16 від 21.12.2023 року, чим підтверджено реальність здійснення господарських операцій позивачем на виконання укладеного договору.
Отримання цих документів разом із повідомленнями підтверджує представник ГУ ДПС в Одеській області у відзиві на позовну заяву.
Отже позивачем були надані документи, які підтверджували фактичне здійснення операцій, кількісні та вартісні показники цих операцій, що були достатніми для реєстрації податкових накладних № 11 від 15.12.2023 року, № 12 від 18.12.2023 , № 15 від 21.12.2023, № 16 від 21.12.2023 року, зворотнє відповідачами не доведено, їх оцінка Комісією не убачається із наданих відповідачами доказів.
Також з матеріалів справи та відзиву відповідача не вбачається, у чому саме полягає невідповідність поданих позивачем документів вимогам законодавства, проте саме це покладено в підґрунтя відмови у реєстрації податкових накладних.
Суд погоджується із твердженнями позивача, що жодне із прийнятих ГУ ДПС в Одеській області рішень (про зупинення реєстрації ПН, про відмову у реєстрації ПН) не містили покликань на недоліки банківських документів про оплату товару, не розшифровували будь-які недоліки навіть у разі їх існування; такі недоліки жодним чином не спростовують факт оплати поставленого товару.
Подібні твердження відповідача з`явилися лише в процесі розгляду справи в суді та не покладалися в основу оскаржуваного рішення.
Відповідачами не обґрунтовано, чому надані пояснення та докази не були враховані при прийнятті рішень, не надані докази розгляду та оцінки цих доказів на засіданні Комісії.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10354766/32682132 від 11.01.2024 року, №10354765/32682132 від 11.01.2024 року, №10354764/32682132 від 11.01.2024 року, №10354763/32682132 від 11.01.2024 року є протиправними та підлягають скасуванню у зв`язку з їх необґрунтованістю щодо визначених законом підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, недоведеністю відповідності здійснення господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також відсутністю доказів прийняття цих рішень у належний спосіб.
Вирішуючи спір в частині позовних вимог ТОВ Іліон про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Згідно з положеннями п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України (з урахуванням організаційних змін податкових органів).
Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваних рішень, а також те, що вказаними рішеннями фіскального органу порушені права позивача як платника ПДВ, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «ІЛІОН» № 11 від 15.12.2023 року, № 12 від 18.12.2023 , № 15 від 21.12.2023, № 16 від 21.12.2023 року датами їх фактичного подання до ЄРПН.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі належними та допустимими доказами не довели правомірність оскаржуваних рішень, а аргументи ГУ ДПС в Одеській області суд відхиляє з вищенаведених мотивів.
У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23.07.2002 року у справі Компанія Вестберга таксі Актіеболаг та Вуліч проти Швеції визначено, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасовувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами для призначення податкових штрафів (санкцій), має саме податкове управління.
Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ «ІЛІОН» підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при поданні позовної заяви було сплачено судовий збір у розмірі 15140грн., в той час як сплаті підлягав судовий збір у сумі 12112грн. (чотири немайнові вимоги про скасування рішень від 11.01.2024 року, вимоги зобов`язального характеру є похідними).
Суд на підставі ч.1 ст.139 КАС України дійшов висновку про стягнення з ГУ ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ «ІЛІОН» суму сплаченого судового збору у розмірі 6056грн. та такої ж суми з ДПС України, оскільки спір виник внаслідок неправомірної відмови у реєстрації податкових накладних ГУ ДПС України в Одеській області та залишення відповідних рішень без змін ДПС України за наслідками адміністративного оскарження, тобто спір в суді виник внаслідок неправильних дій обох відповідачів.
Решта зайво сплачених коштів по сплаті судового збору (3028грн.) може бути повернута за відповідною заявою позивача ухвалою суду.
В частині стягнення витрат на професійну правничу допомогу, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно ч.7 ст.139 КАС України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Вивчивши матеріали справи, суд зазначає, що позивачем не надано доказів на підтвердження понесення витрат на правничу допомогу: не наданий відповідний договір, укладений з адвокатом Чайкою О.М. (яка підписала позовну заяву), акт приймання-передачі відповідних послуг, тощо.
Оскільки вищезазначені докази суду не надані, це позбавляє суд можливості вирішити питання розподілу витрат на правничу допомогу на дату ухвалення рішення.
Представник позивача не позбавлений права подати такі докази у строк, встановлений ч.7 ст.139 КАС України, для вирішення судом питання можливості ухвалення додаткового рішення.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 260, 262, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЛІОН» (код ЄДРПОУ 32682132; адреса: вул. Велика Арнаутська,буд.19, м.Одеса, 65048) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354763/32682132 від 11.01.2024 року (ПН №16 від 21.12.2023 року).
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПСв Одеськійобластізпитань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354765/32682132 від 11.01.2024 року (ПН №12 від 18.12.2023 року).
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПСв Одеськійобластізпитань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354764/32682132 від 11.01.2024 року ( ПН №15 від 21.12.2023 року).
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеськійобластізпитань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №10354766/32682132 від 11.01.2024 року ( ПН №11 від 15.12.2023).
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ «ІЛІОН» (код ЄДРПОУ 32682132) податкові накладні №11 від 15.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №12 від 18.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №15 від 21.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 27.12.2023 року, №16 від 21.12.2023 року, датою її подання на реєстрацію 28.12.2023 року.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЛІОН» (код ЄДРПОУ 32682132; адреса: вул. Велика Арнаутська,буд.19, м.Одеса, 65048) суму сплаченого судового збору у розмірі 6056(шість тисяч п`ятдесят шість)грн. 00коп.
Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЛІОН» (код ЄДРПОУ 32682132; адреса: вул. Велика Арнаутська,буд.19, м.Одеса, 65048) суму сплаченого судового збору у розмірі 6056(шість тисяч п`ятдесят шість)грн. 00коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 05.06.2024 |
Номер документу | 119461455 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні