Постанова
від 31.05.2024 по справі 400/9551/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/9551/21

Місце ухвалення рішення суду 1 інстанції: м. Миколаїв;

Дата складання повного тексту рішення суду 1 інстанції:

19.10.2023 року;

Головуючий в 1 інстанції: Малих О.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді Єщенка О.В.

суддів Крусяна А.В.

Яковлєва О.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Держпраці у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2023 року по справі за адміністративним позовом Управління Держпраці у Миколаївській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В:

Управління Держпраці у Миколаївській області звернулось до суду першої інстанції, в якому просило застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повної заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме:

- експлуатацію устатковання напругою понад 1000В, а саме: кабельна лінія -10кВ; роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ;

- експлуатацію електрообладнання, у зв`язку з відсутністю акту о посвідчення електрообладнання, відсутністю основних та додаткових засобів захисту від ураження електричним струмом, електротехнічні вимірювання та випробування виконані з порушенням встановленого порядку;

- роботи в колодязях.

В обґрунтування позову зазначено, що у період з 05.07.2021 року по 09.07.2021 року відповідно до наказу від 15.06.2021 року №262 Управлінням Держпраці у Миколаївській області проведено планову перевірку Комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Чорноморський» на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, гігієни праці, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення. Під час проведення планової перевірки виявлено порушення стану охорони праці і промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

При цьому, позивач зазначає, що, виконуючи роботи підвищеної небезпеки та експлуатауючи машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки без відповідних дозвільних документів дозволів (декларацій), з порушенням встановлених правил, без належного інструктажу, без проведення ідентифікації та обліку обєктів підвищеної небезпеки тощо, відповідач створює небезпечені умови праці для своїх працівників. Таким чином, посилаючись на виявлені під час перевірки порушення та приписи статті 39 Закону України «Про охорону праці», статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», наполягає на наявності підстав для заборони відповідачу виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2023 року у задоволенні позову Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2023 року відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні вимог Держпраці про вжиття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), суд першої інстанції виходив з необгрунтованості адміністративного позову, адже відповідачем надано докази усунення порушень, які несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

В апеляційній скарзі Управління Держпраці у Миколаївській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з`ясування обставин справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить рішення суду скасувати та прийняти нове судове рішення про задоволення позову у повному обсязі.

Обґрунтовуючи доводи та вимоги апеляційної скарги, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки положенням законодавства, що регулює спірні правовідносини, та обставинам справи і помилково не враховано, що відповідач в процесі виробничої діяльності здійснює експлуатацію устатковання кабельної лінії 10 кВТ та роз`єднувача РЛНД 10/630-кВ, підвищеної небезпеки. Зазначена виробнича діяльність вимагає від відповідача дотримання умов охорони праці та одержання відповідного дозволу на експлуатацію цих устаткувань.

При цьому, представлений відповідачем дозвіл за №238.18.48 виданий Управлінням Держпраці щодо устатковання напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання) а саме: трансформаторну підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектовану силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР, однак цей документ не підтверджує наявність у відповідача дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме устатковання напругою понад 1000В (кабельна лінія 10 кВТ, роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ).

З огляду на те, що вказані обставини не підтверджують усунення відповідачем у повному обсязі порушень у сфері охорони праці, апелянт наполягає на обгрунтованості позовних вимог про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду та наявність підстав для його задоволення.

У відзиві на апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заперечуючи проти обґрунтованості доводів та вимог апелянта, відповідач зазначає, що дозвіл за №238.18.48 виданий щодо устатковання напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме: трансформаторну підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектовану силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР. При цьому, згідно експертного висновку Миколаївського експертно-технологічного центру від 07.08.2018 року №48/1.02.2.01.254.18 і який був врахований під час видачі вказаного Дозволу, кабельна лінія 10 кВТ являється мережею, а роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ до технологічного електрообладнання, тобто устаткування, що не потребують окремого дозволу на їх експлуатацію.

Судом першої інстанції з`ясовано, що у період з 05.07.2021 року по 09.07.2021 року відповідно до наказу від 15.06.2021 року №262 та направлення від 10.06.2021 року №407 Управлінням Держпраці у Миколаївській області проведено планову перевірку Комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Чорноморський» з питань дотримання вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, гігієни праці, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, за результатами якої складено акт від 09.07.2021 року №МК2807/938/ОП/АПЛ.

Відповідно до від 09.07.2021 року №МК2807/938/ОП/АПЛ перевіркою встановлено ряд порушень законодавства у сфері охорони праці, зокрема які несуть загрозу життю та здоров`ю людей:

статті 21 Закону України «Про охорону праці», пункту 8 (група А) постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 року №77, а саме на час перевірки відсутні дозвільні документи на експлуатацію устатковання напругою понад 1000В кабельна лінія - 10кВ, роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ 10кВ (пункт 1 Акту);

статті 13 Закону України «Про охорону праці», пунктів 8.2, 8.4 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, а саме на час перевірки не надано акт опосвідчення стану безпеки електрообладнання (пункт 3 Акту);

статті 13 Закону України «Про охорону праці», пункту 7.6.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, а саме на час перевірки електротехнічні вимірювання та випробування виконані з порушенням встановленого порядку (Миколаївською філією ПАТ «Укртелеком» не має Дозволу Держпраці на проведення вимірювань та випробувань електрообладнання) (пункт 4 Акту);

статті 13 Закону України «Про охорону праці», пунктів 4.1.3, 4.1.4 НПАОП 40.1-1.07-01 Правил експлуатації електрозахисних засобів, а саме на час перевірки відсутні основні та додаткові засоби захисту від ураження електричним струмом (пункт 7 Акту);

статті 21 Закону України «Про охорону праці», постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107, а саме відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки: роботи в колодязях (пункт 8 Акту).

Зазначена перевірка проведена у присутності представниці «Чорноморська зірка», якою акт перевірки підписаний із запереченнями та зауваженнями.

У приписі від 09.07.2021 року №МК2807/938/ОП/АПЛ відповідачу внесено вимогу стосовно усунення виявлених порушень.

Під час судового розгляду судом також встановлено усунення відповідачем виявлених порушень в частині опосвідчення стану безпеки електрообладнання, наявності основних та додаткових засобів захисту від ураження електричним струмом, а також відсуність порушень з боку відповідача стосовно виконання електротехнічних вимірювань та випробувань електрообладнання при здійсненні робіт підвищеної небезпеки в колодязях.

Як свідчать обставини справи, спірним (оспорюваним) між сторонами залишається виявлене під час перевірки порушення в частині обов`язку Товариства отримати дозвільні документи на експлуатацію устатковання напругою понад 1000В кабельна лінія - 10кВ, роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ 10кВ (пункт 1 Акту).

Вказуючи на те, що це порушення у сфері охорони праці і промислової безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей, Управління наполягає на застосуванні у відношенні Товариства заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про охорону праці» 14.10.1992 року №2694-XII державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96, передбачено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно із підпунктами 1, 3 пункту 3 Положення від 11.02.2015 року №96 (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) одним із основних завдань Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;

здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.

У підпункті 16 пункту 4 Положення від 11.02.2015 року №96 (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що Держпраці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Як передбачено пунктом 7 Положення від 11.02.2015 року №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877-V.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України від 05.04.2007 року №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із приписами статті 3 Закону України від 05.04.2007 року №877-V до основних принципів державного нагляду (контролю) належить, зокрема, пріоритетність безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.

Відповідно до частин 1, 5 статті 4, частини 1 статті 5, частин 1, 6 статті 7 Закону України від 05.04.2007 року №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

За правилами частини 7 статті 7 Закону України від 05.04.2007 року №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Слід враховувати, що відповідно до статті 4 Закону України від 14.10.1992 року №2694-XII державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Статтею 21 Закону України від 14.10.1992 року №2694-XII передбачено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 4 статті 21 Закону України «Про охорону праці» Кабінет Міністрів України постановою від 03.02.2021 року за №77 затвердив перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Так, до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки включено устатковання напругою понад 1000 В (пункт 8 Групи А).

Процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки визначає Порядок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107.

За визначенням, наведеним у пункті 3 Порядку №1107, експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - довготривалий період використання під час виробничого процесу машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки з урахуванням їх експлуатаційних характеристик.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1107 (в редакції Постанови КМУ від 07.02.2018 року №48) Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається, зокрема, роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.

Так, у пункті 8 Додатку 3 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 року №48) устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання) входить до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Згідно із пунктом 9 Порядку №1107 (в редакції Постанови КМУ від 07.02.2018 року №48) для одержання дозволу, який видає територіальний орган Держпраці, роботодавець, виробник або постачальник подає в паперовій формі особисто, через уповноважену ним особу, надсилає поштою або у випадках, передбачених законом, в електронній формі через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування, адміністратору заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається:

на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - висновок експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання під час експлуатації заявлених машин, механізмів, устатковання та їх відповідності вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.

Виходячи з обставин справи, слід зазначити, що ТОВ «Чорноморська зірка» в своїй господарській діяльності здійснює експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки при наданні в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна: устатковання напругою понад 1000В (електричне устатковання електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме:

трансформаторна підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектовану силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР.

За замовленням відповідача проведено експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва субєкта господарювання. За результатом експертного дослідження складено Висновок від 07.08.2018 року №48/1.02.2.01.254.18 (48/1.02.2.01.252.17), яким визначено, що ТОВ «Чорноморська зірка» додержується вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки при наданні в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна: устатковання напругою понад 1000В (електричне устатковання електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме:

трансформаторна підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектовану силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР.

На підставі відповідної заяви та Висновку експертизи від 07.08.2018 року №48/1.02.2.01.254.18 (48/1.02.2.01.252.17) Управлінням Держпраці у Миколаївській області 31.08.2018 року видано Товаристу з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» Дозвіл за №238.18.48, терміном дії з 31.08.2018 року по 31.08.2023 року, на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, розташованого за адресою: Миколаївська область, Березанський район, село Коблево, пр. Курортний, 49, б/в «Росінка», а саме: устатковання напругою понад 1000В (електричне устатковання електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме:

трансформаторна підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектовану силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР.

Таким чином, відповідачем одержано Дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме трансформаторна підстанцію ТП-226 10/0,4кВ, укомплектована силовим трансформатором ТМ-160/10 10/0,4кВ, 160кВА, зав. №1002477, 1975 СРСР.

Однак, ні під час перевірки, ні під час судового розгляду відповідачем не представлено Дозвіл на експлуатацію устатковання напругою понад 1000В, а саме: кабельна лінія - ЮкВ; роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ, які входять до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Колегія суддів вважає необгрунтованими посилання відповідача, як на підтвердження правомірності своїх дій, на протокол випробування (перевірки) від 03.07.2018 року №04/20/2, оскільки вищенаведеними правовими актами чітко передбачений обов`язок суб`єкта господарювання отримати дозвіл компетентного органу у разі експлуатації механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Одночасному врахуванню підлягає й та обставина, що Дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та відповідні протоколи випробувань не були представлені відповідачем під час планового заходу державного контролю. У письмових запереченнях до акту перевірки (контролю) суб`єктом господарювання будь-яких зауважень з приводу виявленого порушення (що стосується оспорюваної частини) не висувалось.

Та, згідно із частиною 1 статті 6 Закону України від 05.04.2007 року №877-V підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

На момент розгляду справи відсутні підстави вважати, що виявлені порушення є усунутими у повному обсязі, на підтвердження чого можуть свідчити відповідні докази, у тому числі відповідний акт контролюючого органу, яким зафіксовано експлуатацію устаковання з дотримання вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки.

З огляду на наведене, оскільки висновки суду не відповідають нормам матеріального права та обставинам справи, колегія суддів вважає, що відповідно до вимог статті 317 КАС України рішення суду підлягає частковому скасуванню з ухваленням у відповідній частині нового судового рішення про задоволення позову.

Відповідно до приписів частини 5 статті 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 139, 308, 311, п. 2 ч. 1 ст. 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Управління Держпраці у Миколаївській області задовольнити.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2023 року в частині відмови у задоволенні позову Управління Держпраці у Миколаївській області про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повної заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: експлуатацію устатковання напругою понад 1000В, а саме: кабельна лінія -10кВ; роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ скасувати.

Ухвалити в цій частині нове судове рішення, яким позовні вимоги Управління Держпраці у Миколаївській області про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повної заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: експлуатацію устатковання напругою понад 1000В, а саме: кабельна лінія -10кВ; роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ задовольнити.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморська зірка» (код ЄДРПОУ 31821109; 54017, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Чкалова, буд. 32/1) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повної заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: експлуатацію устатковання напругою понад 1000В, а саме: кабельна лінія -10кВ; роз`єднувач РЛНД 10/630-кВ.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її прийняття, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119464304
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці

Судовий реєстр по справі —400/9551/21

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Постанова від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 19.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні