Ухвала
від 27.05.2024 по справі 905/8/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

по справі про банкрутство

27.05.2024р. Справа № 905/8/23

Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., за участю секретаря судового засідання Кухтик С.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні

клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Реверука П.К. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу та завершення ліквідаційної процедури у справу

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «РМЦ-19» м.Костянтинівка

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5», м.Костянтинівка, (код ЄДРПОУ 37544236)

про банкрутство

Представники сторін у судовому засіданні участь не приймали

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 30.01.2023 відкрито провадження у справі №905/8/23 про банкрутство ТОВ «ОКВІН-5» (85113, Донецька обл., м.Костянтинівка, просп. Ломоносова, буд.111, кв.3, код ЄДРПОУ 37544236), розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Реверука П.К. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1562 від 24.07.2013). Встановлено дату попереднього засідання на 15.03.2023 о 10:00.

31.01.2023 за номером 69970 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236).

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 29.03.2023 за результатами попереднього засіданні були визнані вимоги кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТАЙЛ» в розмірі 1 015 166,33 грн; включено до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236) вимоги: Товариства з обмеженою відповідальністю «РМЦ-19», Донецька область, м.Костянтинівка в розмірі 2 570 234,35 грн. (четверта черга) та 24810,00 грн судового збору (перша черга) та Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТАЙЛ» в розмірі 1 015 166,33 грн. (четверта черга) та 5368,00грн. судового збору; призначено дату підсумкового засідання суду на 15.05.2023 року о 10:00 год., яке відбудеться у приміщенні суду, за адресою: м.Харків, пр. Науки, 5, зал №412.

Постановою Господарського суду Донецької області від 15.05.2023 визнано банкрутом боржника ТОВ «ОКВІН-5» (85113, Донецька обл., м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, буд.111, кв.3, код ЄДРПОУ 37544236); відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; призначено ліквідатором арбітражного керуючого Реверука П.К.

17.05.2023 за номером 70624 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 10.07.2023 визнані вимоги кредитора, що підлягають внесенню до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236), без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів: Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації м.Слов`янськ, Донецька область 5 368,00 грн (судовий збір за звернення із заявою про визнання кредиторських вимог) грошові зобов`язання першої черги; 2 295 958,60 грн грошові зобов`язання четвертої черги; 390 057,59 грн (пеня) грошові зобов`язання шостої черги.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором надані до суду для затвердження звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс банкрута. Також до суду подано клопотання про затвердження звітів про нарахування та виплату основної винагороди за виконання функцій ліквідатора та витрат арбітражного керуючого.

Ухвалою від 29.04.2024 розгляд клопотання про затвердження звітів про нарахування та виплату основної винагороди за виконання функцій ліквідатора та витрат арбітражного керуючого та звіту та ліквідаційного балансу призначено в судовому засіданні на 27.05.2024.

Щодо повідомлення кредиторів.

Відповідно до положень ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Представники сторін у судовому засіданні участь не приймали. Станом на 27.05.2024 заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Учасники справи були повідомлені про місце, час та дату засідання суду своєчасно та належним чином.

Кредиторам направлена ухвала від 29.04.2024 про призначення звіту до розгляду, рекомендованим листом з повідомленням, зокрема, ГУ ДПС у Донецькій області - дата вручення даної ухвали 08.05.24, Департамент капітал будівництво Донецької обл. - дата вручення 08.05.24.

Станом на 27.05.2024 заяв, клопотань та заперечень щодо розгляду звіту до суду не надходило.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно із частиною 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи належне повідомлення сторін про місце, час та дату засідання суду, не визнання явки учасників справи обов`язковою, наявні в матеріалах справи докази, суд розглядає звіт та ліквідаційний баланс за відсутності представників сторін за наявними в матеріалах справи документами.

Дослідивши звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута, а також інші надані документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази та надавши їм правову оцінку, суд встановив:

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

На виконання вимог статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито всіх необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

Так, за змістом звіту ліквідатора та наявних матеріалів справи, судом встановлено, що з метою виявлення майнових активів боржника ліквідатором було направлено відповідні запити до уповноважених державних органів та установ для отримання відповідної інформації.

За результатами розгляду запитів отримано відповіді, з яких вбачається наступне: за боржником не зареєстровані великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, відсутні на території Донецької та Луганської областей ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин; боржник не має чинних ліцензій на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним, залізничним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, також вказаному товариству не видавалися дозвільні документи на здійснення внутрішніх і міжнародних автомобільних перевезень пасажирів та вантажу зареєстрованих; за ТОВ «ОКВІН-5» захисних споруд не обліковано, відсутні захисні споруди цивільного захисту; земельні ділянки в Державному земельному кадастрі на території Донецької області за ТОВ «ОКВІН-5» відсутні; унікальних об`єктів космічної діяльності у TOB «ОКВІН-5» немає; за ТОВ «ОКВІН-5» повітряні судна не зареєстровані; за ТОВ «Оквін-5», як власника в АБД ПВ немає, відсутні відомості про зареєстровані локомотиви. За даними Автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій у власності ТОВ «ОКВІН-5» відсутні; відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ «ОКВІН-5»; об`єкти інтелектуальної власності, що зареєстровані за ТОВ «ОКВІН-5» не виявлено; згідно бази даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів, транспортні засоби не зареєстровані; відомості щодо ТОВ «ОКВІН-5» та державного нерухомого майна, яке обліковується на його балансі, відсутні; за даними Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів TOB «ОКВІН-5» не перебувало на централізованому обліку в Держмитслужбі в реєстрі осіб, які під час провадження своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань митної справи; ТОВ ОКВІН-5 до реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг не включено, ліцензії на види діяльності в сфері телекомунікацій, ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України та дозволи на користування ресурсом нумерації, не отримувало; інформація щодо наявності у ТОВ ОКВІН-5 спеціальних дозволів на користування надрами відсутня; TOB «ОКВІН-5» не є власником пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств; за параметром пошуку замовник будівництва - TOB ОКВІН-5 інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання станом на дату надання відповіді не виявлено; відповідно до відомостей з офіційного веб-порталу Спеціальна інформаційна система Укрпатент відсутня інформація про реєстрацію за ТОВ «ОКВІН-5» об`єктів промислової та інтелектуальної власності.

Згідно відомостей Реєстру будівельної діяльності наявна інформація про видачу ТОВ ОКВІН-5 ліцензії серії АЕ №63906, реєстраційний номер EL:018020-2467-2519-9674, дата початку терміну дії - 16.02.2015, проте дата граничного терміну дії сплила - 16.02.2020.

Відповідно до інформації з Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно, станом на 25.05.2023, відсутні відомості про реєстрацію речових права на нерухоме майно за ТОВ «ОКВІН-5».

ГУ ПФУ в Донецькій області надало інформацію що за підприємством ТОВ «ОКВІН-5» заборгованість/переплата по сплаті страхових внесків та інших зобов`язань перед бюджетом Пенсійного фонду України - відсутня.

Листом від 09.06.2023 ТУ ДПС у Донецькій області надало інформацію про відкриті розрахункові рахунки ТОВ «Оквін-5», а також повідомило, що станом на 24.05.2023 розмір податкового боргу складає 377,83 грн, розмір заборгованості з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування 7 228,19грн. Інформація про суми дебіторської заборгованості товариства за 2022 рік відсутня, за 2022 рік фінансова звітність товариства до ТУ ДПС не подавалась. Згідно фінансової звітності товариства за 2020 та 2021 роки дебіторська заборгованість на початок та на кінець звітного періоду, у податкової відсутня.

Як вбачається зі звіту та доданих доказів, на виконанні у Костянтинівському ВДВС у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління МЮ перебувають виконавчі провадження, а саме: №68157026 з примусового виконання вимоги, виданої ДПС України ГУ ДПС у Донецькій області, про стягнення з TOB «ОКВІН-5» 471,85 грн; №68673270 з примусового виконання наказу про стягнення з ТОВ «ОКВІН-5» на користь Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації 2 290 107,73 грн; №68711298 з примусового виконання наказу про стягнення з ТОВ «ОКВІН-5» на користь Донецької обласної прокуратури судового збору 34 351,62 грн.

06.04.2023 державним виконавцем винесено постанови про зупинення вчинення виконавчих дій по зазначеним вище виконавчим провадженням.

Згідно даних АСВП на виконанні у відділі примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління МЮ перебувають: №65613614 з виконання наказу №905/493/20, виданого Господарським судом Донецької області 26.01.2021 про стягнення з ТОВ «ОКВІН-5» на користь Департаменту капітального будівництва Донецької області державної адміністрації боргу 395 908,46 грн; №66498349 з виконання наказу №905/1696/20, виданого Господарським судом Донецької області 24.12.2020 про стягнення з ТОВ «ОКВІН-5» на користь ТОВ «Бахмут-Енергія» боргу 343 105,53 грн.

14.03.2023 державним виконавцем, керуючись п.4 ч.1 ст.34, ст.35 Закону України «Про виконавче провадження» за виконавчими провадженнями №65613614, 66498349 винесено постанови про зупинення вчинення виконавчих дій.

Відповідно до відомостей з АСВП, станом на день підготовки звіту наявні зупинені виконавчі провадження де ТОВ «ОКВІН-5» є боржником.

Відсутні відомості про виконавчі провадження де ТОВ «ОКВІН-5» є стягувачем.

Ліквідатором було проведено інвентаризацію активів та зобов`язань ТОВ «ОКВІН-5» за наявними відомостями та документами (докази проведення наявні в матеріалах справи).

За результатами проведеної інвентаризації, станом на 18.07.2023, було встановлено в наявності у боржника:

-кредиторської заборгованості на загальну суму 6 319 936,89 грн, яка визнана Господарським судом Донецької області у справі №905/8/23;

-грошові кошти на банківських рахунках на загальну суму 198 837,00 грн.

Щодо рахунків

Листом від 09.06.2023 ТУ ДПС у Донецькій області надало інформацію про відкриті розрахункові рахунки ТОВ «ОКВІН-5».

Таким чином, в ході ліквідаційної процедури, ліквідатором встановлено, що у ТОВ «ОКВІН-5» відкрито наступні рахунки:

- НОМЕР_1 в АТ КБ «Приватбанк»; Ліквідатор пройшов ідентифікацію в АТ КБ «Приватбанк».

-UA283351060000026005300792853 в Донецьке обласне УП АТ Ощад м. Краматорськ.

У відкритому в Донецькому обласному УП АТ Ощад м. Краматорськ та АТ КБ «Приватбанк» рахунках боржника встановлено наявність грошових коштів на загальну суму 198 837,00 грн.

На банківський рахунок боржника в АТ КБ «Приватбанк» були накладені арешти в межах зупинених виконавчих проваджень №66498349, №65613614.

Ліквідатором успішно вжито заходи по зняттю арешту з рахунку боржника, відкритому в АТ КБ «Приватбанк».

З рахунку боржника в АТ КБ «Приватбанк» було списано грошові кошти у розмірі:

- 175,00 грн з призначенням платежу: комісія за обслуговування рахунків згідно з договором банківського рахунку від 04.11.2011.

- 69,00 грн на користь Костянтинівського ВДВС Краматорському районі Донецької обл. Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.

Після сформування заяв про закриття рахунків боржника у відділенні АТ «Ощадбанк», АТ «Ощадбанк» повідомив ліквідатора про прострочену заборгованість за надані банком послуги у розмірі 1 779,00 грн. Ліквідатором було сплачено прострочену заборгованість за надані АТ «Ощадбанк» послуги в повному обсязі з урахуванням комісії банку.

Відповідно до ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства після оплати витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, та сплати основної і додаткової винагороди арбітражного керуючого здійснюються виплати кредиторам у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.

Оплата витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, здійснюється у такому порядку: у першу чергу оплачуються витрати, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури, та сплачується винагорода ліквідатора.

Керуючись нормами Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатором було сплачено частково основну грошову винагороду в розмірі 197 332,58 грн. за рахунок коштів, виявлених на рахунках боржника.

При цьому, за зазначеними вище банківськими рахунками було сформовано банківські виписки за період в три роки до відкриття провадження у справі про банкрутство до дати останньої транзакції по рахунку та проаналізовано їх на предмет фраудаторних правочинів.

За результатами аналізу банківських виписок ліквідатором зроблено висновок, що боржником здійснювалась господарська діяльність, а підозрілих правочинів на підставі яких проводились транзакції не виявлено.

Під час ліквідаційної процедури не було виявлено відомостей та документації на підтвердження наявності у боржника дебіторської заборгованості або майна, яке знаходиться у третіх осіб, у зв`язку з чим, ліквідатор банкрута не звертався до третіх осіб з вимогами про повернення боржнику майна або дебіторської заборгованості.

Під час ліквідаційної процедури, ліквідатором банкрута не були виявлені договори (угоди) боржника, які відповідно до положень законодавства України підлягають визнанню недійсними в межах справи №905/8/23 про банкрутство ТОВ «ОКВІН-5».

Звільнення працівників банкрута не здійснювалось у зв`язку з відсутністю фізичних осіб, які перебувають в трудових відносинах з боржником. Заяви на звільнення на адресу арбітражного керуючого Реверука П.К. не надходили.

Документація банкрута, яка відповідно до нормативно-правових актів підлягає переданню до архівної установи у ліквідатора банкрута відсутня.

Під час провадження у справі №905/8/23 заяви про фінансове оздоровлення боржника, проекти планів санації, пропозиції стосовно укладення мирової угоди у справі про банкрутство ТОВ «Оквін-5» як до ліквідатора, так і до суду не надходили.

Заперечень та скарг на дії арбітражного керуючого Реверука П.К. під час виконання повноважень ліквідатора ТОВ «Оквін-5» у справі №905/8/23 до суду не надходило.

З метою вчинення всієї повноти дій, які передбачені до подання звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, арбітражним керуючим було проведено аналіз стосовно наявності (або відсутності) підстав для притягнення винних осіб у доведенні боржника до банкрутства у порядку, передбаченому ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства.

Під час провадження у справі №905/8/23 був проведений аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності, становища на ринках з метою виявлення наявності або відсутності ознак неплатоспроможності, фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування неплатоспроможності та варіанти виходу з кризового стану TOB «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236) за результатами якого був складений Звіт від 31.03.2023, з якого вбачається наступне:

Поточна, критична та понадкритична неплатоспроможність ТОВ «Оквін-5» зумовлена в значній мірі об`єктивними (екзогенними), а не суб`єктивними факторами, такими, зокрема, як військовою агресією Російської Федерації проти України, спадом кон`юнктури в економіці в цілому, зменшенням купівельної здатності населення та суб`єктів господарювання внаслідок знецінення обігових коштів, а також їх дефіциту, відмови контрагентів від пролонгації договорів про співпрацю, нестабільності фінансового і валютного ринків і т.п.

Враховуючи результати аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності, становища на ринках боржника, арбітражний керуючий Реверук П.К. дійшов висновку про відсутність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства боржника, приховування стійкої фінансової неспроможності, вчинення незаконних дій у разі банкрутства, що в свою чергу, свідчить про відсутність підстав для подання до суду заяви про покладення на третіх осіб субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства, а також, для повідомлення правоохоронних органів про виявлення ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, вчинення незаконних дій з майном боржника.

Після сплати витрат, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури, та винагороди ліквідатора, які відповідно положень Кодексу України з процедур банкрутства виплачуються в першу чергу, на рахунках боржника не залишилось грошових коштів.

На дату складання ліквідаційного балансу майно будь-яке нерухоме та рухоме майно відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, яке є основним джерелом формування ліквідаційної маси та за рахунок якого можливо було задовольнити кредиторські вимоги у підприємства банкрута відсутнє.

За відсутність будь-якого рухомого та нерухомого майна реалізація у відповідності до вимог ст.63 Кодексу України з процедур банкрутства не здійснювалась.

Наведені у звіті ліквідатора обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, та підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану.

Посилаюсь на наведені обставини, з огляду на відсутність майна та коштів у банкрута, арбітражний керуючий просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ «ОКВІН-В» та закрити провадження у справі № 905/8/23.

Судом встановлено, що 10.04.2024 відбулось засідання комітету кредиторів ТОВ «Оквін-5» у справі №905/8/23 за результатами проведення якого були прийняті наступні рішення:

-схвалити звіт про хід ліквідаційної процедури ТОВ «ОКВІН-5» у справі №905/8/23 станом на 08.04.2024, визнати дії ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Реверука П.К. такими, що відповідають вимогам законодавства України про банкрутство.

-у зв`язку із відсутністю у банкрута будь-якого майна, яке підлягало б продажу, та грошових коштів, які можливо б було спрямувати на погашення вимог кредиторів, та із тим, що усі вимоги щодо ліквідаційної процедури ліквідатором виконано, а звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута відповідає вимогам законодавства, вважати процедуру ліквідації ТОВ «ОКВІН-5» завершеною.

-схвалити ліквідаційний баланс ТОВ «ОКВІН-5».

-доручити ліквідатору подати до Господарського суду Донецької області клопотання про затвердження Звіту ліквідатора ТОВ «ОКВІН-5» у справі №905/8/23 та ліквідаційного балансу ТОВ «ОКВІН-5» станом на 10.04.2024, ліквідацію ТОВ «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236) та закриття провадження у справі.

Згідно реєстру вимог кредиторів, вимоги: ТОВ «РМЦ-19» (ЄДРПОУ 42847213) в розмірі 2 595 044,35 грн: ТОВ «САНТЕХСТАЙЛ» (ЄДРПОУ 38102137) в розмірі 1 020 534,33 грн, Головного управління ДПС України у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187) в розмірі 12 974,02 грн та Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації м. Слов`янськ, Донецька область (ЄДРПОУ 26503980) в розмірі 2691 384,19 грн, у зв`язку з відсутністю майнових активів залишилися незадоволеними.

Інші заяв кредиторів про визнання грошових вимог до боржника, зокрема щодо заборгованості зі сплати обов`язкових платежів на випадок безробіття, зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, зі сплати страхових внесків та капіталізованих платежів, а також зі сплати податків і зборів перед відповідними органами, ані до ліквідатора, ані до Господарського суду Донецької області не надходило.

Отже, ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було проведено всі належні та можливі заходи, покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства, та які є обов`язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси.

Скарг на дії ліквідатора до суду не надходило.

Заперечення учасників справи про банкрутство щодо затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу на адресу суду не надходили.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (частина 1 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства).

Згідно ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.

Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і закриття провадження у справі.

У постанові від 11.02.2020 у справі № 910/2814/18, Верховний суд зазначив, що ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу.

Також, подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 17.06.2020 у справі № 924/669/17, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів). Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.

Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.

Беручи до уваги положення ст. 61, ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд, розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, перевіряє у судовому засіданні обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, повноту реалізації ліквідатором активів боржника а також достовірність змісту ліквідаційного балансу.

Таким чином, за підсумками ходу ліквідаційної процедури вбачається, що ліквідатором вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, внаслідок вжитих ліквідатором заходів доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Згідно ч. 2 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

У відповідності до ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Зважаючи на вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Кодексу з процедур банкрутства під час проведення ліквідаційної процедури у справі № 905/8/23.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство у разі якщо затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом

З огляду на вище встановлене та враховуючи вимоги статей 61, 62, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута ТОВ «ОКВІН-5» та закриття провадження у даній справі.

Також, слід наголосити, що з метою вирішення у майбутньому проблеми банкрутства підприємств, майно яких перебуває наразі на тимчасово окупованій території України, у КУзПБ впроваджено положення, яке передбачає можливість поновлення провадження у справі про банкрутство.

Так, у разі, якщо після закриття провадження у справі буде виявлено майно банкрута, достатнє для покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі, суд за клопотанням учасника справи може поновити провадження у справі. (абз. 2 ч. 3 ст. 65 КУзПБ).

Керуючись статтями 2, 9, 60, 61, 62, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 12, 77-79, 86, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (85113, Донецька область, м.Костянтинівка, проспект Ломоносова, будинок 111, квартира 3, код ЄДРПОУ 37544236).

2.Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (85113, Донецька область, м.Костянтинівка, проспект Ломоносова, будинок 111, квартира 3, код ЄДРПОУ 37544236).

3.Закрити провадження у справі №905/8/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236) на підставі пункту 7 частини першої ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства.

4. Вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважати погашеними.

5.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства).

6.Зобов`язати орган державної реєстрації провести реєстрацію припинення юридичної особи банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКВІН-5» (код ЄДРПОУ 37544236).

7.Ухвала набрала законної сили 27.05.2024 та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги у строки передбачені ГПК України

Суддя Е.В. Зекунов

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.05.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119468714
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —905/8/23

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 24.05.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 23.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 14.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 18.05.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні