Рішення
від 03.06.2024 по справі 910/2275/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

03.06.2024Справа № 910/2275/24за позовом Київського міського центру зайнятості

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат"

про стягнення 49936,35 грн.

Суддя Усатенко І.В.

Представники сторін: не викликались

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва від Київського міського центру зайнятості надійшла позовна заява до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат" про стягнення 49936,35 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 29.04.2020 року позивач звернувся до відповідача із заявою про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину. 18.05.2020 року між Оболонською районною філією Київського міського центру зайнятості та Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат" укладено договір № 203 про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину. Актами № 59 та № 59/1 від 26.02.2021 року перевірки виявлено факт виплати роботодавцем коштів допомоги по частковому безробіттю на період карантину у сумі 49936,35 грн, особам, з якими у відповідача були відсутні трудові відносини. На думку позивача, виплачені по частковому безробіттю на період карантину кошти у розмірі 49936,35 грн. підлягають поверненню на рахунок Київського міського центру зайнятості.

Ухвалою суду від 04.03.2024 відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Встановлено сторонам строки на подання заяв по суті спору.

18.03.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву. Суд відзначає, що документ сформований в системі "Електронний суд" і відповідно є електронним документом підписаним ЕЦП не містить тексту відзиву. В даному документі застережено, що відзив на позовну заяву наведений у додатку № 2. У додатку № 2 міститься тексту відзиву у форматі pdf, який не є електронним документом, а є завантаженим файлом з паперового документа, який має містити фізичний підпис особи, яка його подає. Проте, додаток № 2 (відзив) не містить підпису особи, яка його склала. Тобто відповідачем завантажено копію документа, відповідність якої оригіналу засвідчено ЕЦП, проте сам документ, копія якого подана до суду, не містить підпису представника.

Згідно п. 24, 26, 27 Положення ЄСІТС підсистема «Електронний суд» (Електронний суд) - підсистема ЄСІТС, що забезпечує можливість обміну (надсилання та отримання) документами (в тому числі процесуальними документами, письмовими та електронними доказами тощо) між судом та учасниками судового процесу, між користувачем цієї підсистеми та Вищою радою правосуддя, а також отримувати інформацію про стан і результати розгляду таких документів чи інші документи. Інструкція користувача Електронного суду розробляється адміністратором ЄСІТС та розміщується на вебсторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за вебадресою wiki.court.gov.ua. Електронні документи створюються із застосуванням вбудованого текстового редактора шляхом заповнення форм документів, передбачених Інструкцією користувача Електронного суду, підписуються кваліфікованим електронним підписом (підписами) його підписувача (підписувачів) та надсилаються засобами відповідної підсистеми ЄСІТС. До створених в Електронному суді документів користувачі можуть додавати інші файли (зображення, відеофайли тощо). Відповідні додані файли (додатки) підписуються кваліфікованим електронним підписом користувачів разом зі створеними в Електронному суді документами, до яких вони додаються. Технічні вимоги щодо форм електронних документів та їхніх додатків, обмеження щодо їхнього розміру, формату та інших характеристик встановлюються Інструкцією користувача Електронного суду.

В Інструкції користувача Електронного суду надано такі визначення: електронна копія паперового документа - документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа. Відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії паперового документу засвідчується кваліфікованим електронним підписом особи, що створила таку копію; електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа, правовий статус якого засвідчено кваліфікованим електронним підписом автора; паперовий документ - документ, інформація в якому зафіксована на папері, включаючи обов`язкові реквізити документа, який засвідчений особистим підписом автора.

Однак додане до створеного підсистемою «Електронний суд» супровідного листа зображення відзиву, як документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) відзиву, не містить підпису директора відповідача ОСОБА_1 .

Накладення ж директором електронного цифрового підпису під час формування в підсистемі «Електронний суд» супровідного листа із додаванням до нього зображень відзиву з документами, не свідчить ані про надання юридичної сили оригіналу відзиву у паперовій формі, ані про надання відповідній електронній копії відзиву статусу електронного документа у розумінні приписів Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему, у тому числі в частині підсистеми Електронний суд та Інструкції користувача Електронного суду.

В розрізі зазначеного судом враховано, що згідно наведених законодавчих приписів: - кваліфікованим електронним підписом автора може бути засвідчено правовий статус електронного документа, яким додане до супровідного листа відскановане зображення відзиву не є; - засвідчення кваліфікованим електронним підписом особи відповідності оригіналу та правового статусу електронної копії паперового документа можливе лише у разі, якщо оригінал такого документа відповідає вимогам закону щодо його складення та має юридичну силу, зокрема підпис автора на паперовому примірнику документа.

Судом також враховано, що відзив у формі паперового документа повинен містити власноручний підпис уповноваженої на те особи, тоді як підписання кваліфікованим електронним підписом та подання відзиву через підсистему «Електронний суд» можливе у разі створення такого відзиву як електронного документа, із застосуванням вбудованого текстового редактора шляхом заповнення форм документів у порядку приписів Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему і її підсистему «Електронний суд» та Інструкції користувача Електронного суду. Натомість, доданий документ "відзив" у pdf форматі не є електронним документом згідно Положення ЄСІТС, як і не є засвідченою копією паперового документа.

З огляду на зазначене, оскільки, відзив не підписаний директором відповідача, він не приймається судом до уваги.

Суд вбачає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

29.04.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат" звернулось до Оболонської районної філії Київського міського центру зайнятості з заявою про надання роботодавцю коштів, для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину. До заяви відповідачем додано належним чином засвідчені копії документів, а саме:

- копія наказу від 01.04.2020 № 52 "Про оголошення скорочення тривалості робочого часу на період карантину";

- відомість про осіб щодо яких виконуються вимоги ч. 3 ст. 47-1 Закону України "Про зайнятість населення" за квітень 2020;

- баланс (форма -1) за 2019;

- звіт про фінансові результати (форма 2) за 2019;

- звіт про виробництво пром. Продукції за 2019;

- звіт про умови праці за 2019;

- лист ДПС про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

В подальшому наказом Київського міського центру зайнятості № 335 від 13.05.2020 прийнято рішення про надання допомоги по частковому безробіттю на строк зупинення (скорочення) діяльності ТОВ "Завод Євроформат" (код ЄДРПОУ 31724919).

На вимогу п. 12 Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 № 306 (надалі - Порядок № 306) (в редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин) між Оболонською районної філією Київського міського центру зайнятості та Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат" 18.05.2020 укладено договір № 203 про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Предметом даного договору є надання центром зайнятості роботодавцю коштів, передбачених у бюджеті Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонду) для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 № 306, у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв`язку із зупиненням (скороченням) діяльності.

Відповідно до пункту 2 договору центр зайнятості має право: 1) перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду; 2) перевіряти цільове використання коштів Фонду, наданих роботодавцем для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину; 3) отримувати від роботодавця необхідні документи та пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем відомостей про виплату працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Пунктом 3 договору передбачено, що центр зайнятості зобов`язаний: 1) надавати роботодавцю кошти для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину відповідно до Порядку та цього договору; 2) перераховувати роботодавцю кошти для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину після отримання відомостей про осіб, щодо яких виконуються вимоги частини третьої статті 47-1 Закону України "Про зайнятість населення" (далі - відомості про осіб), щомісяця протягом трьох робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості; 3) повідомляти роботодавцю про зміни у законодавстві, що регулює відносини у сфері надання допомоги по частковому безробіттю.

Згідно п. 5 договору роботодавець зобов`язаний: 1) забезпечувати цільове використання коштів Фонду, наданих як допомога по частковому безробіттю на період карантину; 2) подавати щомісяця до 10 числа (до закінчення строку дії цього договору) центру зайнятості відомості про осіб відповідно до пункту 15 Порядку, що є підставою для перерахування коштів Фонду для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину, а також повідомляти про зміну зазначених відомостей протягом п`яти календарних днів; 3) виплачувати працівникам допомогу по частковому безробіттю на період карантину протягом трьох робочих днів після їх надходження на рахунок роботодавця за окремою платіжною відомістю для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину;4) подавати щомісяця не пізніше ніж протягом п`яти календарних днів після виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину центру зайнятості копії платіжних відомостей для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину з підтвердженням перерахування коштів на рахунки працівників; 5) письмово інформувати центр зайнятості про звільнення працівника (працівників) протягом шести місяців або протягом періоду, що дорівнює періоду виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину (якщо допомога по частковому безробіттю на період карантину виплачувалася менше ніж 180 календарних днів) з підстав, зазначених у пункті 6 цього договору; 6) повернути центру зайнятості за наявності підстав, передбачених пунктом 20 Порядку та п. 6 цього договору, кошти в повному обсязі, надані роботодавцю для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину; 7) допускати представників центру зайнятості до проведення перевірок даних, що є підставою для перерахування коштів Фонду для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Згідно з п. 8 договору роботодавець в установленому законодавством порядку відповідає за достовірність документів і відомостей, що є підставою для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину, та цільове використання коштів Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням установленого порядку, роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати Фонду заподіяну шкоду.

До позову долучено платіжні доручення в підтвердження обставин перерахування позивачем відповідачу грошових коштів за договором в період з червня 2020 по грудень 2020 у сумі 2598015,62 грн.

Повідомленням № 278.2-518/21 від 03.02.2021 позивачем проінформовано відповідача, про проведення планової перевірки за період з 01.04.2020 по 26.02.2021. Предметом перевірки є: достовірність відомостей поданих роботодавцем та цільове використання коштів спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Актами перевірки цільового використання коштів допомоги по частковому безробіттю на період карантину № 59 та № 59/1 від 26.02.2021 встановлено: кошти для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину, перераховано в повному обсязі на рахунки працівникам. Виявлено порушення п. 3, абз. 1 п. 6, абз. 1 п. 4 Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 № 306.

Перевіркою встановлено, перерахування допомоги по частковому безробіттю на період карантину на рахунки працівників на загальну суму 49936,35 грн, які на момент перерахування допомоги не перебували у трудових відносинах з роботодавцем в зв`язку зі звільненням, а саме:

- ОСОБА_2 звільнена 03.07.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 192-к від 02.07.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за червень 2020 у сумі 2187,50 грн виплачена згідно відомості № 128 від 23.07.2020;

- ОСОБА_3 звільнений 15.06.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 161-к від 11.06.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за червень 2020 у сумі 1429,17 грн виплачена згідно відомості № 128 від 23.07.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за травень 2020 у розмірі 4067,11 грн виплачена згідно відомості № 97 від 30.06.2020;

- ОСОБА_4 звільнений 29.09.2020, згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 295-к від 28.09.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за вересень 2020 у розмірі 4420,74 грн виплачена згідно відомості № 215 від 22.10.2020;

- ОСОБА_5 звільнений 17.08.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 255-к від 14.08.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за серпень 2020 виплачена у розмірі 2110,83 грн згідно відомості № 210 від 13.10.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за липень 2020 виплачена у розмірі 3120,36 грн згідно відомості № 152 від 19.08.2020;

- ОСОБА_6 звільнений 25.06.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 174-к від 23.06.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за червень 2020 виплачена у розмірі 1440,00 грн згідно відомості № 128 від 23.07.2020; сума допомоги по частковому безробіттю за травень 2020 виплачена у розмірі 233,11 грн згідно відомості № 97 від 30.06.2020;

- ОСОБА_7 звільнений 30.10.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 317-к від 29.10.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за жовтень 2020 виплачена у розмірі 1972,06 грн згідно відомості № 231 від 08.12.2020;

- ОСОБА_8 звільнений 05.10.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 300-к від 01.10.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за жовтень 2020 виплачена у розмірі 339,32 грн згідно відомості № 231 від 08.12.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за вересень 2020 виплачена у розмірі 2500,00 грн згідно відомості № 215 від 22.10.2020;

- ОСОБА_9 звільнений 11.09.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 280-к від 10.09.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за вересень 2020 виплачена у розмірі 1151,36 грн згідно відомості № 215 від 22.10.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за серпень 2020 виплачена у розмірі 4723,00 грн згідно відомості № 210 від 13.10.2020;

- ОСОБА_10 звільнений 11.09.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 277-к від 03.09.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за серпень 2020 виплачена у розмірі 1193,18 грн згідно відомості № 215 від 22.10.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за серпень 2020 виплачена у розмірі 2916,67 грн згідно відомості № 210 від 13.10.2020;

- ОСОБА_11 звільнений 30.09.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 298-к від 29.10.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за вересень 2020 виплачена у розмірі 2518,94 грн згідно відомості № 215 від 22.10.2020;

- ОСОБА_12 звільнена 13.11.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 341-к від 12.11.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за жовтень 2020 виплачена у розмірі 2556,97 грн згідно відомості № 231 від 08.12.2020;

- ОСОБА_13 звільнений 10.07.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 203-к від 09.07.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за червень 2020 виплачена у розмірі 3785,00 грн згідно відомості № 128 від 23.07.2020;

- ОСОБА_14 звільнений 13.10.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 304-к від 12.10.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за жовтень 2020 виплачена у розмірі 762,46 грн згідно відомості № 231 від 08.12.2020, сума допомоги по частковому безробіттю за вересень 2020 виплачена у розмірі 1659,72 грн згідно відомості № 215 від 22.10.2020;

- ОСОБА_15 звільнений 07.08.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 240-к від 06.08.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за липень 2020 виплачена у розмірі 3331,88 грн згідно відомості № 152 від 19.08.2020;

- ОСОБА_16 звільнений 18.05.2020 згідно ст.38 КЗпП України (наказ № 142-к від 15.05.2020), сума допомоги по частковому безробіттю за квітень 2020 виплачена у розмірі 1516,97 грн згідно відомості № 75 від 09.06.2020.

Відповідачем вищезазначені акти підписані із зауваженнями.

Позивачем направлено відповідачу претензію №278.5-964/21 від 05.03.2021, в якій зазначено, що за результатами перевірки складено акти, згідно висновків яких поверненню підлягає сума допомоги по частковому безробіттю на період карантину у розмірі 59909,37 грн.

Відповідачем надано відповідь на претензію № 10/10/21 від 25.03.2021 в якій зазначено, що підстави для задоволення вимог претензії на суму 49936,36 грн відсутні.

Звертаючись з даним позовом позивачем зазначено, що відповідачем подано відомості та перераховано кошти в сумі 49936,36 грн. на рахунки працівників які не перебували в трудових відносинах з роботодавцем у зв`язку з звільненням, а тому відбулося порушення ч. 3 ст. 47-1 Закону № 5067-VІ (в редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин) та п. 6 Порядку № 306 (в редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин).

Відповідно до частини 1 статті 11 Цивільного Кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно частини 1 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Законом України від 30.03.2020 № 540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19) внесено зміни, зокрема до Закону України "Про зайнятість населення" та передбачено надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Статтею 47-1 Закону (в редакції чинній на момент звернення відповідачем з заявою про призначення допомога по частковому безробіттю на період карантину) визначено підстави надання такої допомоги та визначено осіб, які мають право на її отримання.

У відповідності до частини1 статті 47-1 Закону допомога по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - допомога по частковому безробіттю на період карантину), надається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, застрахованим особам у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв`язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, за зверненням роботодавця для її виплати працівникам.

Право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину відповідно до цієї статті мають застраховані особи, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини (крім осіб, які отримують пенсію) (частина 3 статті 47-1 Закону).

Механізм надання коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, визначено Порядком надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 306.

Відповідно до пункту 6 Порядку виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюється роботодавцем, з яким оформлено трудові відносини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №453 "Про внесення змін до Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України №306, відповідно до яких, виплата допомоги по частковому безробіттю на період карантину фізичним особам - підприємцям, які є застрахованими особами, здійснюється центром зайнятості.

Отже, вищенаведеними нормами чинного законодавства встановлено право застрахованої особи, з якою в роботодавця оформлено трудові відносини, на допомогу по частковому безробіттю на період карантину за зверненням роботодавця для її виплати.

Головною умовою виплати працівникам допомоги по безробіттю на період карантину у разі втрати ними частини заробітної плати є наявність трудових відносин між роботодавцем та працівником.

Допомога надається центром зайнятості застрахованим особам, зокрема працівникам, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини, у разі втрати ними частини заробітної плати або доходу внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв`язку із зупиненням (скороченням) діяльності, за зверненням роботодавця або фізичної особи - підприємця, яка є застрахованою особою, для її виплати працівникам, з якими не припинено трудові відносини, або фізичній особі - підприємцю, яка є застрахованою особою та не отримує допомогу як працівник ( п. 3 Порядку 306).

Жодна з вказаних норм не містить імперативного припису щодо наявності трудових відносин між роботодавцем, що подає звітність, та найманими працівниками саме станом на дату здійснення виплати. Як випливає з вказаних норм, наявність або відсутність гарантованих державою виплат залежить виключно від наявності або відсутності трудових відносин у звітному періоді.

Судом встановлено, що наймані працівники ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ) були звільнені з роботи відповідно до наказів на підставі частини 1 статті 38 Кодексу законів про працю України (що не порушує умов договору).

Відомість про осіб, щодо яких виконуються вимоги частини третьої статті 47-1 Закону України "Про зайнятість населення" на найманих працівників подана до центру зайнятості за звітні періоди, коли вказані працівники перебували у трудових відносинах з позивачем і звільнені не були.

Таким чином, виплата допомоги по частковому безробіттю на період карантину найманим працівникам відповідача у сумі 49936,35 грн була здійснена за період, коли вказані працівники не були звільнені та перебували у трудових відносинах з відповідачем, а, отже, кошти відповідачем використані за цільовим призначенням, оскільки зазначені особи були звільнені після закінчення періодів, за які позивач нарахував їм допомогу по частковому безробіттю, і фактично отримали допомогу за періоди карантину, за які вони мали право її отримувати відповідно до статті 47-1 Закону України "Про зайнятість населення".

Тобто здійснення перерахування коштів працівникам за періоди, коли вони перебували у трудових відносинах з відповідачем, датами після їх звільнення не є порушенням законодавства з боку відповідача та не є підставою для стягнення з нього відповідних коштів. Суд зауважує, що самим позивачем кошти були перераховані відповідачу після закінчення відповідних місяців. А зокрема кошти за квітень 2020 перераховані відповідачу у червні 2020, кошти за серпень - у жовтні, кошти за жовтень - у грудні. В зв`язку з чим відповідач не мав можливості сплатити кошти своїм працівникам за відпрацьовані дні до дати їх звільнення, оскільки, кошти були відсутні у відповідача.

Суд наголошує, що виплати відповідачем переліченим вище фізичним особам здійснювались виключно за періоди, коли ці особи перебували з відповідачем у трудових відносинах та мали право на відповідні виплати. Доказів зворотного суду надано не було.

Стягнення перерахованих відповідачу та у подальшому перерахованих найманим працівникам за відпрацьований період грошових коштів, що уособлюють собою державні гарантії допомоги по безробіттю, нівелюють саму мету прийняття відповідних нормативних актів, зокрема, Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 306.

За таких обставин позовні вимоги є необґрунтованими і суд відмовляє у задоволенні позову в повному обсязі.

Частинами 3, 4 статті 13 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч. 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 статті 76 ГПК України).

Відповідно до ч. 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до положень ст. 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. При цьому, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, згідно положень ст. 74 ГПК України.

Згідно зі ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Судовий збір та витрати по сплаті експертизи згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ч. 3,4 ст. 13, ч.1 ст. 73, ч.1 ст. 74, ч.1 ст. 77, ч.1 ст. 79, ст.ст. 123, 129, 236-238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У позові Київського міського центру зайнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б, ідентифікаційний код 03491091) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Євроформат" (04073, м. Київ, вул. Куренівська, 21-Г, ідентифікаційний код 31724919) про стягнення 49936,35 грн - відмовити повністю.

Відповідно до частини 1 статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 Господарського процесуального кодексу України).

Суддя І.В.Усатенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119469188
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —910/2275/24

Постанова від 02.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Рішення від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні