Ухвала
від 26.04.2024 по справі 204/4119/24
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/4119/24

Провадження № 1-кс/204/1158/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26квітня 2024року слідчий суддя Красногвардійського районного суду м.Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України,-

встановив:

До суду надійшло клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що Слідчим відділом УСБУ у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_6 та ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1 та ч. 3 ст. 332 КК України.

Досудовим розслідуваннямвстановлено,що угромадян України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 разом зіншими невстановленимидосудовим розслідуваннямособами,у невстановленомумісці тачасу,за невстановленихобставин,діючи запопередньою змовою,виник злочиннийумисел,спрямований наперешкоджання законнійдіяльності військовихформувань України,зокрема ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі ІНФОРМАЦІЯ_4 )та військовимпідрозділам ЗбройнихСил України,в умовахта уперіод діїв Україніособливого періоду(воєнногостану),діючи зкорисливих мотивів,з використаннямсвоїх зв`язківсеред керівниківблагодійних фондівта організацій,а такожінших підприємствта установ,організували злочиннусхему знезаконного переправленняосіб черездержавний кордонУкраїни,що забезпечуєухилення військовослужбовцямиСил оборониУкраїни відвійськової служби,шляхом оформленнявідповідних документів,які даютьправові підставидля припиненнята уникненнявійськової службита надаютьможливість військовослужбовцямздійснити виїздза кордонв умовахвоєнного стану.Прицьому, ОСОБА_5 разом з ОСОБА_6 достовірно усвідомлюютьта розуміють,що натеперішній часв Українизапроваджено воєннийстан,та Силамиоборони Українипроводяться заходинадання відсічіворогу.При цьому,злочинна діяльність ОСОБА_5 та ОСОБА_6 спрямована наперешкоджання здійсненнюпідрозділами Збройнихсил Українита іншихвійськових формуваньусіх заходівщодо забезпеченнядержавного суверенітету,конституційного ладута територіальноїцілісності Держави,шляхом здійсненняорганізації незаконногопереплавлення осібчерез державнийкордон України,діючи запопередньою змовою.Надання протиправноїможливості діючимвійськовослужбовцям ухилитисявід військовоїслужби таорганізація їхнезаконного виїздучерез державний кордонУкраїни,призводить доне комплектуванняособового складуу відповіднихпідрозділах ЗбройнихСилах Українита іншихвійськових формувань,підриває заходиДержави щодобезперебійного забезпечення особовимскладом підрозділівСил оборониУкраїни тау своючергу,погіршує станвиконання військовихзавдань тарішень військовимипідрозділами,забезпечує можливістьуникнути військовозобов`язанимипризову навійськову службу.Так, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 ,діючи зєдиним спільнимзлочинним умислом,за попередньоюзмовою міжсобою,з корисливихмотивів,здійснюють діяльністьспрямовану наперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,шляхом незаконногопереправлення осібчерез державнийкордон України.Дляорганізації перешкоджаннязаконній діяльностіЗбройних СилУкраїни таінших військовихформувань,щляхом незаконногопереплавлення військовозобов`язанихта військовослужбовцівЗбройних СилУкраїни замежі України, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 розподіли своїфункціональні обов`язкиу вищевказанійзлочинній діяльності,згідно яких,кожен відповідаєза свійнапрямок узазначеній злочиннійсхемі,зокрема: ОСОБА_5 активно підшукуєпотенційних громадянУкраїни,які бажаютьухилитися відпризову помобілізації тапроходження військовоїслужби,проводить особистізустрічі зпотенційними громадянами,з якимиобумовлює способивиїзду закодон,що такимчином забезпечитьперешкоджання законнійдіяльності ЗСУкраїни таінших військовихформувань України,способи тарозмір оплатиза вказанузлочинну діяльність,перелік документів,який необхіднийдля виготовленнявідповідних документівна особуяк волонтера;забезпечує громадянУкраїни,які виявилинамір виїхатиза межікраїни,всією необхідноюінформацією навсіх етапахпідготовки документівта безпосередньогоздійснення виїздуостанніми докраїн ЄС,що дозволяєбезперешкодно перетнутикордон; ОСОБА_6 активно здійснює пошук та підбір зацікавлених громадян України (військовослужбовців Сил оборони України та військовозобов`язаних), які бажають ухилитися від призову по мобілізації або проходження військової служби, використовуючи для цього широке коло своїх знайомств; надає злочинні поради, вказівки та консультації ОСОБА_7 з приводу здійснення вищевказаної злочинної діяльності; інформує ОСОБА_5 щодо будь-яких змін в порядку перетину державного кордону та актуального переліку особистих документів, необхідних для виготовлення відповідного пакету документів, що дають право здійснити безперешкодний перетин державного кордону військовозобов`язаними та військовослужбовцями Сил оборони України; використовуючи свої вже сформовані зв`язки в органах державної влади та місцевого самоврядування забезпечує оформлення відповідних документів на громадян, які бажають ухилитися від призову на військову службу по мобілізації на особливий період та від військової служби загалом. Так, для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу спрямованого на перешкоджання законній діяльності підрозділів Збройних сил України та територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, в особливий період (у період дії в Україні воєнного стану), діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_5 приблизно о 12 год. 39 хв. 20.03.2024, особисто зустрівся біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 із ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , в ході спілкування з яким останній повідомив ОСОБА_5 є діючим військовослужбовцем підрозділів Збройних Сил України (військова частина НОМЕР_1 ), що виконують завдання забезпечення державного суверенітету, конституційного ладу та територіальної цілісності України та стримування збройної агресії російської федерації. Далі, в ході спілкування ОСОБА_5 будучи повідомленим ОСОБА_8 про свої наміри та бажання виїхати за межі України, повідомив останньому про наявність можливості допомогти йому у виїзді за кордон двома способами, які надають ОСОБА_8 можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Далі, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_8 , що перший спосіб виїзду за кордон є так звана «піша прогулка», яка полягає у наступному, що військовозобов`язаний громадянин України залізничним шляхом здійснює виїзд з м. Дніпро до м. Ужгород або м. Мукачево Закарпатської області, де його зустрічає відповідальна особа, яка заселяє його в готель. Потім ввечері особу, яка бажає виїхати за кордон, доводять до місця перетину державного кордону України, де він його перетинає. Зі сторони Румунії у вказаному місці перетину державного кордону зазначену особу зустрічають громадяниРумунії та розміщують в тимчасовомупунктіфільтрації. ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_8 що вказаний спосіб перетину державного кордону є менш зручним.Після цього, ОСОБА_5 на виконання вищевказаного злочинного умислу, діючи з корисливих мотивів, повідомив ОСОБА_8 про другий спосіб ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, шляхом виїзду за межі України, що є більш зручним, який полягає у виїзді за кордон на власному автомобілі. Далі, ОСОБА_5 в ході спілкування повідомив ОСОБА_8 , що особі, яка бажає виїхати за межі України, повідомляють дату та конкретний проміжок часового коридору, коли необхідно здійснити перетин державного кордону на автомобілі, точний пункту пропуску та кодове слово. Перетин здійснюється без черги на кордоні. Для здійснення виїзду особі оформлюються відповідні документи, що дають підстави для виїзду за кордон, за підписом представників обласних військових адміністрацій із внесенням відомостей про особу в інформаційну систему «Шлях», відповідно до яких вказана особа являється «волонтером», яка без наявності фактичної мети здійснювати волонтерську діяльність, може надати йому можливість уникнути проходження військової служби в підрозділах ЗС України та інших військових формуваннях, в тому числі, шляхом отримання можливості подальшого виїзду за межі території України. Потім, особі надається відповідний скріншот або QR-код, з використанням якого останній завантажує дозвіл на виїзд за кордон в програмний додаток «Дія» та надалі пред`являє в пункті перетину державного кордону.Так, ОСОБА_6 , для реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_5 , з метою перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян через державний кордон України, повідомив ОСОБА_5 перелік необхідних документів, які потрібно надавати громадянами, яка бажають ухилитися від військової служби, на підставі яких, буть здійснюватися виготовлення документів, що забезпечать безперешкодний виїзд за кордон на законних підставах. Надалі, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_8 , що для здійснення перетину державного кордону вказаним способом необхідно надати йому документи, на підставі яких будуть виготовлятися документи, що надають право для виїзду за кордон, перелік яких попередньо був попередньо повідомлений ОСОБА_6 , а саме: закордонний паспорт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, водійське посвідчення. Крім цього, ОСОБА_5 ОСОБА_9 що однією з обов`язкових вимог, для здійснення незаконного перетину через державний кордон України, є необхідність оформлення т.зв. «зеленої картки» на транспортний засіб, оскільки це необхідна умова для в`їзду в країни ЄС. Також, ОСОБА_5 повідомив, що така допомога в оформленні офіційних волонтерських документів, що надають можливість ухилитися від проходження військової служби в Збройних Силах України та інших військових формуваннях, ОСОБА_8 коштуватиме 16000 (шістнадцять) доларів США, які передається в два етапи. Перша частина суми у формі завдатку за вказану послугу сплачується у м. Дніпро у розмірі 7000 доларів США, а інша частина у сумі 9000 доларів США везеться з собою до пункту перетину кордону, на якому і передається відповідній особі. При цьому, ОСОБА_5 в ході спілкування з ОСОБА_8 запевнив його про комфортабельність, швидкість та надійність ухилення від проходження військової служби, саме другим злочинним способом виїзду за кордон Після цього, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 дійшли взаємної згоди щодо використання останнім другого протиправного способу виїзду за кордон, що забезпечить ухилення від проходження військової служби в підрозділах Збройних Сил України, тим самим здійснює перешкоджання законній діяльності В подальшому, ОСОБА_5 на виконання свого заздалегідь спланованого злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної НОМЕР_2 та підрозділів Збройних Сил України, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 10 год. 01 хв. 30.03.2024, зустрівся з ОСОБА_8 в офісному приміщенні № 516 корпусу 2-5 нежитлової будівлі ТДВ «КОНЦЕРН «ВЕСНА» (код ЄДРПОУ 14309215), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_5 , на виконання єдиного спільного злочинного умислу, заздалегідь обумовленого з ОСОБА_6 , знаходячись у вказаному офісному приміщенні, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_8 копії його особистих документів, необхідних для оформлення відповідних документів як волонтера, який здійснює перевезення вантажів для потреб ЗСУ та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, гуманітарних та медичних вантажів, перелік яких попередньо узгоджений з громадянином України ОСОБА_6 , а саме: копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_3 від 15.06.2021 та копію посвідчення водія НОМЕР_4 від 25.11.2022. Після цього, ОСОБА_5 , перебуваючи за вказаною адресою в офісному приміщенні № 516, сидячи за столом, отримав безпосередньо від ОСОБА_8 обумовлену першу частину готівкових грошових коштів у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 29.03.2024 39,2214 гривень за 1 долар США) становить 274549,80 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях із внесення відомостей про нього до інформаційної системи «Шлях». Вказані грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США ОСОБА_8 передав ОСОБА_5 шляхом відрахування 7 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання.Додатково до цього, ОСОБА_5 повідомив, що офіційні волонтерські документи, що забезпечать подальший виїзд за межі території України у статусі волонтера та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях, будуть готові приблизно через два-чотири тижні, про що він повідомить ОСОБА_8 додатково.Також, ОСОБА_5 , діючи згідно раніше наданих злочинних вказівок ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що ОСОБА_8 є військовослужбовцем ЗСУ, пояснив останньому, що за 2 дні його попередять про конкретне місце здійснення перетину державного кордону. Далі, на інтернет месенджер або електронну пошту ОСОБА_8 , відправлять пакет документів, що дають підстави для здійснення безперешкодного виїзду за кордон та надасть можливість ухилитися від проходження військової служби, які останній повинен роздрукувати. Потім, ОСОБА_5 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , повідомив ОСОБА_8 , що по прибуттю останнього до відповідного пункту пропуску державного кордону, йому зателефонує відповідна особа або сам ОСОБА_5 , та повідомлять відповідне кодове слово т.зв. «пароль», котрий необхідно назвати на пункті перетину державного кордону. Вказаний пароль забезпечить швидке оформлення документів та безперешкодний виїзд за межі України.Так, ОСОБА_5 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності збройних сил України та інших військових формувань, шляхом організації незаконного переправлення військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ на межі державного кордону України, діючи за попередньою змовою, з корисливих мотивів, о 12 год. 55 хв. на території ТРЦ «Дафі» ОСОБА_5 зустрівся ОСОБА_6 , якому передав ксерокопії особистих документів ОСОБА_8 , які необхідні для виготовлення відповідних документів, що надасть змогу ухилитися від військової служби, шляхом безперешкодного виїзду за кордон під виглядом волонтера на правових підставах. Також, під час зустрічі ОСОБА_5 передав ОСОБА_6 грошові кошти у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, які отримав від ОСОБА_8 . Надалі, вказані ксерокопії особистих документів ОСОБА_8 разом з грошовими коштами у сумі 7000 (сім тисяч) доларів США, ОСОБА_6 передав невстановленим в ході досудового розслідування особам, які разом з ОСОБА_6 здійснюють виготовлення відповідних документів, що надають правові підстави для здійснення виїзду за межі України як волонтера. Далі, о 11 год. 41 хв. 03.04.2024 ОСОБА_8 на виконання вказівки ОСОБА_5 в інтернет месенджері «WhatsApp» надіслав останньому на його номер мобільного зв`язку НОМЕР_5 два фотозображення невистачаючих документів, необхідних для оформлення ОСОБА_8 як волонтера, а саме: свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_6 на автомобіль марки «NissanNote» д.н.з. НОМЕР_7 , з правом керування ОСОБА_8 .Після цього, ОСОБА_6 разом із невстановленими в ході досудового розслідування особами, не відмовляючись від свого вищевказаного злочинного умислу, спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів та за попередньою змовою, здійснили виготовлення відповідних документів на ОСОБА_8 , що дозволять останньому здійснити виїзд за межі України на правових підставах, із внесенням відповідних відомостей про останнього до інформаційної системи «Шлях».Зокрема, у відповідності до постанови КМУ «Про затвердження правил перетинання державного кордону громадянами України» №57 від 27.01.1995 (далі Постанова) Львівська обласна військова адміністрація прийняла рішення про виїзд за межі України громадянина України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , як водія, що здійснює перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань. На підставівказаногорішення ОСОБА_8 внесено до інформаційної системи «Шлях» від 09.04.2024, заявка №22151 (79/24).Так, ОСОБА_5 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 10 год. 50 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_8 , біля будівлі за адресою: АДРЕСА_1 . Далі, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 прослідували через хол вказаної будівлі до внутрішнього подвір`я де розташовувався автомобіль ОСОБА_5 марки «Mazda 3» червоного кольору, після чого останні сіли до вищевказаного транспортного засобу. Далі, ОСОБА_5 перебуваючи на водійському сидінні вказаного автомобіля отримав від ОСОБА_8 обумовлену другу частину готівкових грошових коштів у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, що за курсом НБУ (станом на 17.04.2024 39,5737 гривень за 1 долар США) становить 356163,30 гривень за оформлення офіційних волонтерських документів, що дозволить отримати можливість ухилення від проходження військової служби в ЗС України та інших військових формуваннях. Вказані грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США ОСОБА_8 передав ОСОБА_5 шляхом відрахування 9 разів окремо по 1000 доларів США та їх передачі частинами один за одним безпосередньо останньому, який у свою чергу, перерахував отримані грошові кошти після їх отримання. Після отримання грошових коштів ОСОБА_5 пояснив ОСОБА_8 , що деталі та механізм його виїду за кордон буде повідомлено пізніше в ході телефонної розмови.Так, про вказані деталі та механізм виїду за кордон ОСОБА_8 , ОСОБА_5 повідомляє останнього, тільки після того, як вказані дані повідомить ОСОБА_6 .Надалі, ОСОБА_5 продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу обумовленого з ОСОБА_6 , спрямованого на перешкоджання законній діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та підрозділів Збройних Сил України, шляхом організації незаконного переправлення через державний кордон України військовозобов`язаних громадян та військовослужбовців ЗСУ, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , приблизно о 13 год. 53 хв. 17.04.2024 зустрівся з ОСОБА_6 в його транспортному засобі по АДРЕСА_2 , якому передав грошові кошти у сумі 9000 (дев`ять тисяч) доларів США, отриманих від ОСОБА_8 .Надалі, вказані грошові кошти ОСОБА_6 , повинен передати невстановленим досудовим розслідування особам, як винагороду за виготовлення документів на громадянина ОСОБА_8 , що надають останньому здійснити безперешкодний виїзд за межі України на правових підставах.На підставі вищевикладеного, 18.04.2024 громадянину України ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст.28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.Також, досудовим розслідуванням встановлено, що у вчинюваній протиправній діяльності ОСОБА_5 використовує автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , а саме з використанням вказаного автомобіля здійснює перевезення отриманих в результаті протиправної діяльності грошових коштів та проводить у ньому зустрічі з співучасниками вищевикладеного злочину та з військовозобов`язаними громадянами України, які бажають виїхати за межі держави.

17.04.2024 на підставі ухвали слідчого судді Красногвардійського суду м. Дніпропетровська (справа № 204/3778/24, провадження № 1-кс/204/1060/24) від 16.04.2024 проведено обшук в транспортному засобі марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , який належить на праві власності дружині ОСОБА_5 ОСОБА_10 , в результатами проведення чого, з поміж іншого, виявлено та вилучено:автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ; ключ від автомобіля марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_10 на автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 .

Відповідно до відомостей свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 на автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , вказаний автомобіль належить на праві власності ОСОБА_10 .

Приймаючи до уваги викладене, відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, вищевказаний транспортний засіб та інші предмети, що були вилучені під час даного обшуку, можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у зв`язку з чим постановою слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровській області вищевказаний автомобіль та речі визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні, як засіб вчинення кримінального правопорушення.Крім цього, на даний час існують обставини, які підтверджують, що незастосування арешту на зазначене в клопотанні майно призведе до вжиття

ОСОБА_5 чиіншими невстановленимив ходідосудового розслідуванняособами заходівщодо зникнення,втрати,знищення,перетворення,пересування,відчуження останнього. На підставі викладеного вище, з метою забезпечення збереження речових доказів та унеможливлення його зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження, слідчий звернувсяз данимклопотанням досуду і просив розглянути клопотання без виклику власника майна згідно ч.2 ст.172 КПК України.

Слідчий надав суду заяву про розгляд клопотання без його участі, просив клопотання про арешт майна задовольнити.

На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, вважаю за можливе розглянути клопотання без повідомлення власника майна, його захисника (захисників), а також інших заінтересованих осіб.

Ознайомившись з матеріалами клопотання, якими обґрунтовується необхідність арешту майна, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ст. 84 КПК України, доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

В статті 98 КПК України зазначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.

Згідно ч.1 ст.170 КПК України,арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

За ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Як визначено ч.3 ст.170 КПК України,у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

За ч.2 ст.173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Відповідно до ч.10 ст. 170 КПК України,арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Матеріальні об`єкти, які зберегли на собі сліди вчинення кримінального правопорушення та предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, з урахуванням вимог ст.98 КПК України є речовими доказами, оскільки містять відомості про вчинення кримінального правопорушення і можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

В судовому засіданні встановлено, що Слідчим відділом УСБУ у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_6 та ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1 та ч. 3 ст. 332 КК України. У даному кримінальному провадженні 17.04.2024 року на підставі ухвали слідчого судді Красногвардійського суду м. Дніпропетровська від 16.04.2024 року, проведено обшук в транспортному засобі марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , який належить на праві власності дружині ОСОБА_5 ОСОБА_10 , в результатами проведення чого, з поміж іншого, виявлено та вилучено:автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ; ключ від автомобіля марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_10 на автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 . Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 на автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , вказаний автомобіль належить на праві власності ОСОБА_10 . Постановою слідчого від 18 квітня 2024 року, вищевказане вилучене майно під час проведення обшуку 17.04.2024 року, визнано по кримінальному провадженні №22024040000000272 речовими доказами.

Враховуючи зазначені підстави, згідно зі ст.98 КПК України, вказане майно є речовим доказом і має доказове значення для досудового розслідування.

Незастосування заходів забезпечення кримінального провадження, може призвести до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування та передачі іншим особам, власником вищезазначеного майна.

Правовою підставою для арешту зазначеного майна є п.1 ч.2 ст.170 КПК України збереження речових доказів.

Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи органу досудового розслідування, щодо необхідності накладення арешту на вказане майно, а саме з метою забезпечення кримінального провадження та збереження речових доказів, а також з метою запобігання можливості його знищення, використання, перетворення, відчуження, у зв`язку з чим, клопотання про арешт майна підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст. 36, 40, 110,131-132, 170-171,309 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровської області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу нагляду за додержанням законів регіональним органом безпеки Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, в рамках кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України- задовольнити.

Накласти арешт на майно, що вилучено 17.04.2024 року за результатами проведення обшуку в рамках кримінального провадження №22024040000000272, а саме на: автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ;ключ від автомобіля марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_10 на автомобіль марки «Mazda 3», державний номерний знак НОМЕР_8 , vin-код: НОМЕР_9 , шляхом заборони подальшого відчуження, володіння, користування та розпорядження.

Зобов`язати посадових осіб Головного сервісного центру МВС України(регіональних/територіальних сервісних центрів МВС України) чи інших уповноважених посадових осіб державних органів влади чи місцевого самоврядування внести відповідні дані щодо зміни правового статусу арештованого майна, а також надати інформацію (витяг) щодо внесення вказаних відомостей.

Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим, прокурором.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення до Дніпровського апеляційного суду. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення26.04.2024
Оприлюднено05.06.2024
Номер документу119475944
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —204/4119/24

Ухвала від 02.07.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Кононенко О. М.

Ухвала від 26.04.2024

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Дружинін К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні