Справа №:755/7912/24
Провадження №: 1-кс/755/1731/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" травня 2024 р. м.Київ
Слідчий суддя Дніпровського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , розглянувши в режимі відеоконференції клопотання слідчого 2 відділу слідчого управління Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим капітана юстиції ОСОБА_5 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023011000000204 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м.Сімферополя АР Крим, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий 2 відділу слідчого управління Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим капітана юстиції ОСОБА_5 , за погодженням з процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу нагляду за додерженням законів регіональним органом безпеки та процесуального керівництва і публічного обвинувачення у кримінальних провадження щодо злочинів, вчинених в умовах збройного конфлікту прокуратури АР Крим та міста Севастополя ОСОБА_7 , звернувся до суду в рамках кримінального провадження №22023011000000204 від 01.09.2023 року, з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, що здійснюється за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
Мотивуючи клопотання, слідчий посилається на те, що слідчим управлінням Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023011000000204 від 01.09.2023 року за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
Згідно мотивів клопотання, органом досудового розслідування встановлено, що у період 19-22 лютого 2014 року, російська федерація (далі - рф), використовуючи загострення політико-соціальної напруженості в Україні як привід для вторгнення на її суверенну територію, в порушення міжнародно-правових норм, у тому числі Договору про дружбу, співпрацю та партнерство між Україною та російською федерацією (ратифікований Законом України № 13/98-ВР від 14.01.1998 та Федеральним Законом РФ № 42-ФЗ від 02.03.1999), Конституції України, із застосуванням кадрових військових підрозділів своїх збройних сил, а також підконтрольних уряду рф проросійських політичних та інших організацій та об`єднань, вчинила захоплення адміністративних будівель органів державної влади України в Автономній Республіці Крим, блокування українських військових частин, здійснила організацію і проведення незаконного «референдуму щодо самовизначення Криму» на території АР Крим, із заздалегідь відомим та підконтрольним рф результатом, який в подальшому став формальною підставою для прийняття незаконного рішення про включення до складу рф території АР Крим і міста Севастополя на правах суб`єктів федерації.
Таким чином, з 20.02.2014 року рф як держава-агресор, здійснила окупацію території України - півострова Крим із застосуванням збройних сил, військових підрозділів та парамілітарних утворень.
З метою реалізації політики окупації та остаточного приєднання тимчасово окупованої території АР Крим та м.Севастополь до складу рф, а також придушення спротиву проукраїнського населення Криму, вищим керівництвом рф було прийнято низку «законів та підзаконних нормативних актів», якими незаконно створено так звані судові, правоохоронні органи, органи влади та місцевого самоврядування Республіки Крим.
Так, 24.02.2022, у зв`язку з відкритим військовим вторгненням рф в Україну, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Президент України видав Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затверджений Законом України «Про введення військового стану в Україні» №2002-ІХ від 24.02.2022, яким введено на території України військовий стан з 24.02.2022, строк дії якого продовжувався відповідними Указами Президента до теперішнього часу.
Досудовим розслідуванням встановлено, що громадянка України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи директором т.зв. ООО «Фирма Леди +», яке зареєстроване за російським законодавством в Єдиному реєстрі юридичних осіб РФ за № 1149102128768, 26.06.2023, знаходячись на тимчасово окупованій території України - півострові Крим, здійснюючи господарську діяльність за місцем реєстрації вказаного підприємства: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи та достовірно знаючи про факт окупації Автономної Республіки Крим збройними силами рф, маючи стійкий, виниклий за невстановлених досудовим розслідуванням обставин умисел, здійснила провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, шляхом укладання та виконання контракту (договору) за наступних обставин.
Так, ОСОБА_6 , діючи умисно, 12.12.2014 року, знаходячись на тимчасово окупованій території - півострові Крим здійснила перереєстрацію українського ТОВ «ФІРМА ЛЕДІ +» (код ЄДРПОУ 23892515) на юридичну особу РФ за назвою: «ОБЩЕСТВО С ОГРАНИЧЕННОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТЬЮ (ООО) «ФИРМА ЛЕДИ+»», ОГРН 1149102128768, ИНН 9102060157, КПП 910201001, ОКПО 00786259 (юридична адреса: 295033, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Лугова, 6, офіс 3).
Після цього, ОСОБА_6 , будучи обізнаною про необхідність реєстрації на порталі рф щодо державних закупівель відповідно до Федерального закону рф від 05.04.2013 №44-Ф3 «О контрактной системе в сфере закупок товаров, работ, услуг для обеспечения государственных и муниципальных нужд», здійснила реєстрацію, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, т.зв. «ООО «Фирма Леди +»», на офіційному сайті « Единой информационной системы в сфере закупок в информационной-телекоммуникационной сети Интернет » http://zakupki.gov.ru.
В подальшому ОСОБА_6 знаючи, що контрагентами у таких договорах будуть бюджетні підприємства, установи та організації країни-агресора - російської федерації, будучи директором т.зв. «ООО «Фирма Леди+»», зареєстрованим відповідно до законодавства рф, усвідомлюючи та достовірно знаючи про факт окупації АР Крим збройними силами рф та заборону здійснення будь-якої господарської діяльності у співпраці з державою-агресором, а також розуміючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, здійснила провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором та незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Зокрема, 26.06.2023 року ОСОБА_6 будучи директором т.зв. «ООО «Фирма Леди +»», знаходячись на тимчасово окупованій території півострову Крим, здійснюючи господарську діяльність за місцем реєстрації підприємства: АДРЕСА_2 , шляхом використання особистого електронного підпису, уклала контракт (реєстраційний номер на сайті закупівель № НОМЕР_1 «http://zakupki.gov.ru»), № НОМЕР_2 (ИКЗ: НОМЕР_3 ) з т.зв. «Федеральным казенным учреждением «Исправительная колония № 2 управления федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю»» (юридична адреса: АДРЕСА_3 ) на предмет продажу виробів з металу (стальних кутків, сталі, труб стальних) для забезпечення діяльності незаконно створеного органу т.зв. «Федерального казенного учреждения «Исправительная колония № 2 управления федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю»» на загальну суму 829 983 (вісімсот двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят три) російських рублів.
Особливістю даних «государственных контрактов», згідно Федерального закону РФ від 05.04.2013 № 44-Ф3 «О контрактной системе в сфере закупок товаров, работ, услуг для обеспечения государственных и муниципальных нужд» є те, що відповідно до «Статьи 51. Заключение контракта по результатам электронной процедуры», а саме п. 3 «Не позднее пяти рабочих дней, следующих за днем размещения заказчиком в соответствии с частью 2 настоящей статьи проекта контракта, участник закупки, с которым заключается контракт, осуществляет одно из следующих действий:
1) подписывает усиленной электронной подписью лица, имеющего право действовать от имени участника закупки, проект контракта и одновременно размещает на электронной площадке подписанный проект контракта, а также документ, подтверждающий предоставление обеспечения исполнения контракта в соответствии с настоящим Федеральным законом (за исключением случаев, предусмотренных настоящим Федеральным законом).
Так, п. 2.1.2 контракту (договору) №: 155 ИКЗ: 231911100030991110100100210050000244 від 26.06.2023, укладеного між постачальником - директором ОСОБА_6 т.зв. «ООО «Фирма Леди +», та завмовником-начальником т.зв. «Федеральным казенным учреждением «Исправительная колония № 2 Управления Федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю»», визначає, що постачальник зобов`язується передати товар замовнику протягом 10 робочих днів з моменту укладання контракту.
В свою чергу, відповідно до акту прийому-передачі товару, що є невід`ємним додатком до контракту (реєстраційний номер на сайті закупівель № НОМЕР_1 «http://zakupki.gov.ru») №155 від 26.06.2023 року, ОСОБА_6 виконала умови контракту, передавши у визначені контрактом строки у власність - «Федерального казенного учреждения «Исправительная колония № 2 Управления Федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю»» матеріальні ресурси: а саме: трубу профільну 100х100х4 мм -270 шт., трубу профільну 60х 40х3 мм - 750 шт., трубу профільну 15х15 мм - 5400 шт., стальну трубу 32х3 мм - 48 шт., уголки 45х45х4 мм - 33 шт., стальні труби 25х3 мм- 9 шт., сталь 3 лист 16 мм - 1 шт., сталь 3 лист 3 мм - 2 шт., сталь 3 лист 1 шт., вартістю 829 983, 35 (вісімсот двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят три російських рублів (тридцять п`ять) копійок.
Таким чином, ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, тобто, у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, в тому числі з окупаційною адміністрацією держави-агресора.
Згідно мотивів клопотання, слідством на даний час встановлено, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування на тимчасово окупованій території АР Крим, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, що підтверджується матеріалами оперативного підрозділу: відповідь на доручення за вих. № 76/14/91-5252 від 01.09.2023 року.
31.01.2024 року в рамках даного кримінального провадження було складено письмове повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
02.02.2024 року у зв`язку з тим, що ОСОБА_6 знаходиться на тимчасово окупованій території АР Крим, письмове повідомлення про підозру останній було вручено у спосіб передбачений КПК України, тобто шляхом опублікування повідомлення про підозру в газеті «Урядовий кур`єр» (№ 24 ( 7684 ) від ІНФОРМАЦІЯ_3 ) та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора (протокол огляду від 12.02.2024 року).
Крім того, в обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що ОСОБА_6 на поштову скриньку, яка відповідно до т.зв «Государственного контракту №155 від 26.06.2023 року» належить останній було направлено сканкопію повного тексту повідомлення про підозру, лист з відповідним повідомленням та повістки про виклик до слідчого для проведення слідчих і процесуальних дій на 06.02.2024 року, 07.02.2024 року, 08.02.2024 року (протокол огляду від 12.02.2024 року).
Таким чином, 02.02.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, та відповідно до положень ст.135 КПК України викликано слідчим для проведення слідчих і процесуальних дій.
12.02.2024 року слідчим-криміналістом 2 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_5 винесено постанову про оголошення в розшук підозрюваної ОСОБА_6 , проведення якого доручено ГВ ЗНД Управління СБ України у Хмельницькій області.
12.02.2024 року слідчим-криміналістом 2 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_5 винесено постанову про зупинення досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023011000000204 на підставі п.2 ч.1 ст.280 КПК України.
30.04.2024 року старшим слідчим 2 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_5 постановлено постанову про відновлення досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023011000000204 на підставі ч.1 ст.282 КПК України.
А тому, оскільки підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування та суду на тимчасово окупованій території АР Крим з метою ухилення від кримінальної відповідальності слідчий просить надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.
Мотивуючи клопотання щодо необхідності здійснення спеціального досудового розслідування прокурор в судовому засіданні посилається на те, що підставою для здійснення спеціального судового провадження є ухилення ОСОБА_6 від явок на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, крім того, ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України АР Крим з метою ухилення від кримінальної відповідальності, а тому просив суд задовольнити клопотання з наведених мотивів.
Захисник в судовому засіданні заперечив щодо клопотання слідчого та здійснення спеціального досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.
Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, вислухавши вищенаведені пояснення прокурора, який підтримав клопотання з мотивів викладених у клопотанні та вказав відповідні доводи в судовому засіданні, вислухавши вищенаведені пояснення захисника, слідчий суддя приходить до наступного.
В судовому засіданні встановлено, що слідчим управлінням Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023011000000204 від 01.09.2023 року за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
31.01.2024 року слідчим-криміналістом 2 відділу слідчого управління Головного управління СБУ в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_5 , було складено письмове повідомлення про підозру щодо ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
Згідно мотивів клопотання, слідством на даний час встановлено, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування на тимчасово окупованій території АР Крим, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, що підтверджується матеріалами оперативного підрозділу: відповідь на доручення за вих. № 76/4/91-5252 від 01.09.2023 року.
У зв`язку з цим, повідомлення про підозру ОСОБА_8 та повістки на 06.02.2024 року, 07.02.2024 року та на 08.02.2024 року про виклик її до слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим для повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, та участі в слідчих та процесуальних діях у рамках кримінального провадження №22023011000000204 від 01.09.2023 року було опубліковано в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр», яка являється друкованим засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, випуск № 24 (7684) та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Таким чином, 02.02.2024 року ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, та відповідно до положень ст.135 КПК України викликано слідчим для проведення слідчих і процесуальних дій.
12.02.2024 року на підставі вимог ст.281 КПК України у зв`язку із переховуванням підозрюваної ОСОБА_6 від слідства і суду та інформацією оперативного підрозділу про те, що остання перебуває на території тимчасово окупованої Автономної Республіки Крим, її було оголошено в розшук, а також відповідною постановою від 12.02.2024 року досудове розслідування у даному кримінальному провадженні було зупинено.
30.04.2024 року старшим слідчим 2 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_9 постановлено постанову про відновлення досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023011000000204 від 01.09.2023 року на підставі ч.1 ст.282 КПК України.
Одними із завдань кримінального провадження є забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожен, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини (ст. 2 КПК України).
Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом.
Спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо кримінальних правопорушень, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших кримінальних правопорушень не допускається, крім випадків, коли кримінальні правопорушення вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошені у міжнародний розшук, та розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 297-4 КПК України під час вирішення питання про здійснення спеціального досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати наявність достатніх доказів для підозри особи щодо якої подано клопотання у вчиненні кримінального правопорушення.
Так, поняття «обґрунтована підозра» не визначене у національному законодавстві та, виходячи з положень ч. 5 ст. 9 КПК України, термін обґрунтована підозра означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990, п.32, Series A, N 182).
Водночас, обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини, потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.
Такий висновок узгоджується з правовими позиціями, в яких суд зазначив, що факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як і ті, що є необхідними для обґрунтування вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування.
А тому, для вирішення питання щодо обґрунтованості повідомленої підозри, оцінка наданих слідчому судді доказів здійснюється не в контексті оцінки доказів з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності, доведення чи не доведення винуватості особи, що здійснюється судом при ухваленні вироку, а з метою визначити вірогідність та достатність підстав причетності тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення, а також чи є підозра обґрунтованою, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення.
Одночасно, слідчому судді під час вирішення питання про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування не надається весь обсяг доказів, зібраних під час досудового розслідування та дані щодо джерел їх отримання. Такі матеріали мають надаватися суду при судовому провадженні відповідного кримінального провадження та саме на цій стадії, передбачено здійснення оцінки доказів з точки зору належності, допустимості, достовірності та сукупності доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Відповідно вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).
При цьому, на стадії досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою.
Як вбачається із матеріалів клопотання, обґрунтованість повідомленої ОСОБА_6 підозри підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме: повідомленням про вчинення кримінального правопорушення (вх. № 14/88-152 від 01.09.2023), відповідно до якого ОСОБА_6 будучи директором ООО «ФИРМА ЛЕДИ+», 26.06.2023 уклала та виконала державний контракт з т.зв. «Федеральным казенным учреждением « Исправительная колония №2 Управления Федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю »; відповіддю оперативного підрозділу на доручення слідчого
про проведення слідчих (розшукових) дій від 19.09.2023; протоколом огляду мережі Інтернет від 25.10.2023, за URL- адресою: ІНФОРМАЦІЯ_5 у якому зафіксовані відомості щодо реєстрації «ООО «Фирма леди+» за законодавством Російської Федерації»; протоколом огляду мережі Інтернет від 18.01.2024, а саме сайту Єдиної інформаційної системи у сфері закупівель Державного казначейства РФ, за URL-адресою: ІНФОРМАЦІЯ_6 у якому зафіксовані відомості щодо укладання т.зв. «ООО «Фирма Леди +»», контракту № 155 (реєстраційний номер на сайті закупівель № НОМЕР_1 «http://zakupki.gov.ru»), (ИКЗ: 231911100030991110100100210050000244) з т.зв. «Федеральным казенным учреждение «Исправительная колония № 2 управления федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю»» (юридична адреса: АДРЕСА_4 , ИНН 9111000309, КПП 91110100, ОГРН 114910200973, ОКПО 08971588) на предмет продажу виробів з металу для забезпечення діяльності незаконно створеного органу т.зв. «Федерального казенного учреждения «Исправительная колония № 2 управления федеральной службы исполнения наказаний по Республике Крым и г. Севастополю», іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
А тому, слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів лише щодо пред`явленої підозри з точки зору їх достатності та взаємозв`язку, не вирішуючи наперед питання про винуватість підозрюваної у вчиненні інкримінованого їй злочину, правильність кваліфікації його дій, допустимість доказів щодо встановлення винуватості підозрюваної, вважає, що зміст клопотання та долучених до нього матеріалів кримінального провадження можуть свідчити про існування фактів і інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача у тому, що ОСОБА_6 могла вчинити інкриміноване їй кримінальне правопорушення.
У зв`язку з наведеним, виходячи лише з фактичних обставин, які містяться у поданих слідчому судді матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку про наявність обґрунтованої підозри про причетність останньої до кримінального правопорушення, за викладених у клопотанні обставин.
Поряд з цим, при розгляді даного клопотання слідчого ОСОБА_10 , суд враховує, що відповідно до оперативної інформації органу досудового розслідування підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території, де переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Водночас, чинне процесуальне законодавство не визначає, якими саме доказами має бути доведено, що особа перебуває у будь-якому із видів розшуку, однак регламентує, що про оголошення розшуку (державного та міжнародного) органом досудового розслідування має бути винесена відповідна постанова (ч. 2 ст. 281 КПК України), що в даному випадку і було здійснено органом досудового розслідування шляхом винесення 17.11.2023 року постанови про оголошення підозрюваної в розшук.
Згідно з ч. 5 ст. 139 КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Відповідно до вимог ст. 3 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупованою територією визначається:
1) сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;
2) внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3) надра під територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 цієї частини, і повітряний простір над цими територіями.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває на тимчасово окупованій території України, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченому КПК України, з особливостями, встановленими цим Законом.
Як вбачається з наданих слідчому судді матеріалів кримінального провадження 31.01.2024 року було складено повідомлення про підозру громадянки ОСОБА_6 у вчиненні нею кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111 КК України.
У зв`язку з тим, що ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим, письмове повідомлення про підозру 02.02.2024 року було вручено, відповідно до вимог КПК України шляхом опублікування повідомлення про підозру в газеті «Урядовий Кур`єр», що є друкований засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Крім того, постановою слідчого-криміналіста 2 відділу слідчого управління Головного управління Служби безпеки України в АР Крим капітаном юстиції ОСОБА_10 від 12.02.2024 року ОСОБА_6 було оголошено в розшук у зв`язку з переховуванням від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Наведене, дає слідчому судді достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 умисно переховується від слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо ряду злочинів, зокрема передбаченого ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Враховуючи вищевикладене, зважаючи на надані слідчому судді матеріали кримінального провадження, що свідчать про причетність ОСОБА_6 до вищевказаного кримінального правопорушення, а також, враховуючи той факт, що остання переховується від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, знаходиться на тимчасово окупованій території України, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого 2 відділу слідчого управління Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим капітана юстиції ОСОБА_5 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023011000000204 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111- 1 КК України, підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 2971-2974, 309, 372, 532 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого 2 відділу слідчого управління Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим капітана юстиції ОСОБА_5 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023011000000204 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м.Сімферополя АР Крим, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023011000000204 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України.
Ухвала підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення та не може бути оскаржена, заперечення на неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2024 |
Оприлюднено | 06.06.2024 |
Номер документу | 119492089 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Марченко М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні