Рішення
від 05.06.2024 по справі 560/6121/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6121/24

РІШЕННЯ

іменем України

05 червня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом від 24.04.2024, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 069814 від 10.04.2024.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що не погоджується зі спірним рішенням. Зазначає, що відповідач виніс постанову та притягнув до відповідальності позивача відповідно до норм ст. 35 Закону, яка є структурною частиною та стосується виключно згідно Розділу ІІ ВНУТРІШНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ: « На автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії…». Вказує, що норми та глави даного розділу поширюються виключно на внутрішні перевезення пасажирів. В той час, як водій автобуса VAN HOOL д.н. НОМЕР_1 , ОСОБА_1 здійснював рух за міжнародним автобусним маршрутом ХарківАахен.

16.05.2024 до суду надійшов відзив на позов, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що транспортний засіб позивача рухався за маршрутом міжнародного сполучення протяжністю більше 500км. Вказує, що по тексту статті 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» йде мова і про внутрішні і міжнародні перевезення.

20.05.2024 позивач надав відповідь на відзив, в якій вказує, що норма щодо направлення у рейс двох водіїв на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км стосується виключно внутрішніх перевезень пасажирів.

З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

22 лютого 2024 року посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Київській області Державної служби України з безпеки на транспорті складено Акт №АР043951 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (далі Акт перевірки). Під час перевірки виявлено порушення ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» під час перевезення пасажирів за міжнародним автобусним маршрутом ХарківАахен (ФРН Німеччина) згідно дозволу В0068662, АІ №002934, а саме на маршрут відправлено одного водія для перевезень пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км. (в проміжок з Києва до м. Львова) у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абз.9 ч.1 перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км. одним водієм» (арк. спр. 7).

10.04.2024 Відділом державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області на підставі Акту перевірки винесено оскаржувану Постанову №ПШ069814 про застосування адміністративно господарського штрафу у сумі 510 гривень (арк. спр. ).

Сторонами не оспорюється перевезення позивачем пасажирів 22 лютого 2024 року за міжнародним автобусним маршрутом ХарківАахен (ФРН Німеччина) згідно дозволу В0068662, АІ №002934.

При цьому, відповідач вважає, що позивач не дотримався вимог ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт», згідно якої на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України від 5 квітня 2001 року № 2344-III Про автомобільний транспорт (далі - Закон № 2344-III), відповідно до ч. 12 ст. 6 якого, державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Оскільки позивач здійснював міжнародні перевезення, вимоги до таких перевезень визначені в Розділі IV Закону № 2344-III - МІЖНАРОДНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ І ВАНТАЖІВ.

Згідно з ч. 1 ст. 53 Закону № 2344-III, організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень.

Відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону № 2344-III, при виконанні міжнародних перевезень пасажирів резиденти України повинні мати:

дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення;

свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;

список пасажирів (при нерегулярних та маятникових перевезеннях);

білетно-облікову документацію;

схему маршруту.

Відповідачем не встановлено порушень Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" ч. 4 ст. 53 Закону № 2344-III, при виконанні міжнародних перевезень пасажирів, тобто водій ОСОБА_1 здійснював рух за міжнародним автобусним маршрутом ХарківАахен з наявністю визначених документів.

Щодо твердження відповідача про те, що позивач не дотримався вимог ст. 35 Закону № 2344-III, згідно якої на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії, суд зазначає, що вказана норма не регулює здійснення міжнародних перевезень пасажирів, адже стосується внутрішніх перевезень пасажирів, і ця норма міститься в Розділі II Закону № 2344-III - ВНУТРІШНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ.

Крім цього, 07.09.2005 Верховною Радою України прийнято Закон України № 2819-IV «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)».

Суд враховує, що саме ЄУТР визначає правила роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення та не містить жодних вимог щодо кількості водіїв при виконанні таких перевезень. Разом з тим ЄУТР мітить положення згідно якого водій повинен дотримуватися щоденного періоду керування, який не повинен перевищувати 9 год.

Таким чином, суд робить висновок, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень не довів правомірності прийняття оскаржуваної постанови, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов задовольняється.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено 3028,00 грн судового збору за подання позовної заяви із майновими вимогами, тому такі витрати слід присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс", задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області №ПШ 069814 від 10.04.2024.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" судові витрати в розмірі 3028,00 (три тисячі двадцять вісім) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 05 червня 2024 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" (вул. Вінницьке шосе, 12/2,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29011 , код ЄДРПОУ - 42759248) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області (вул. Фізкультури, 9, м. Київ,03150 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2024
Оприлюднено07.06.2024
Номер документу119531203
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —560/6121/24

Постанова від 23.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 05.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні