П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/18962/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції -Маслоід О.С.
Суддя-доповідач - Курко О. П.
04 червня 2024 року м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Курка О. П.
суддів: Шидловського В.Б. Боровицького О. А. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Смілянець А. Е.,
представника позивача: Загребельного Є.В.,
представника відповідача: Ризванюка А.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом Керівника Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
в грудні 2023 року Керівник Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року позов задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" щодо невжиття заходів з організації проведення робіт із внесення відомостей про земельну ділянку лісового заповідного урочища "Вороновицька дача" до Державного земельного кадастру.
Зобов`язано Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" забезпечити організацію проведення робіт із внесення відомостей про земельну ділянку лісового заповідного урочища "Вороновицька дача" до Державного земельного кадастру.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та просив суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції скасувати.
Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, доводи сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що рішенням Виконавчого комітету Вінницької обласної ради народних депутатів від 18.08.1983 року № 384 урочище "Вороновицька дача" передано під охорону Вінницького лісгоспзагу.
Наказом управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації від 13.12.2021 року №520 затверджено Положення про лісове заповідне урочище місцевого значення «Вороновицька дача».
Згідно Положення лісове заповідне урочище «Вороновицька дача» загальною площею 22, 7 га, розташоване в кварталі 60, виділ 1 Шендерівського лісництва ДП «Вінницьке лісове господарство» на території Немирівської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області та перебуває у користуванні ДП «Вінницьке лісове господарство» (землекористувач).
Урочище входить до складу природно-заповідного фонду України, охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення та використання. (п.1.3)
Межі земельних ділянок, що включені до території урочища встановлюються в натурі (на місцевості), закріплюються межовими знаками в порядку, визначеному законодавством. Відомості про обмеження у використанні таких земельних ділянок, що встановлені законом та нормативно-правовими актами, в частині додержання природоохоронних вимог, вносять до Держаного земельного кадастру в установленому законом порядку та обов`язково враховуються в схемі планування території області, містобудівній документації, схемі землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Забезпечення вирішення цих питань покладається на землекористувача. (п. 1.7)
П. 3.5 Положення передбачено, що забезпечення режиму охорони території земельних ділянок у межах урочища здійснюється землекористувачем.
Управлінням розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, згідно з охоронним зобов`язанням від 13.12.2021 №168/21, територія лісового заповідного урочища "Вороновицька дача", загальною площею 22, 7 га, розташованого в кварталі 60, виділ 1 Шендерівського лісництва ДП «Вінницьке лісове господарство» на території Немирівської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області, передана під охорону та дотримання встановленого режиму ДП «Вінницьке лісове господарство».
Водночас, п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 року №1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» утворено державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" та приєднано до нього спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів.
На підставі наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 28.10.2022 року №866 ДП «Вінницьке лісове господарство» припинило свою діяльність шляхом реорганізації, а саме приєднанням до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України».
Відповідно до цього наказу Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» є правонаступником прав та обов`язків ДП «Вінницьке лісове господарство».
Наказом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 14.12.2022 року № 18 створено філію «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України».
Відповідно до Положення про філію «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України», затвердженого наказом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» 16.12.2022 року № 19, філія «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України» є відокремленим підрозділом підприємства, діє від імені підприємства та в його інтересах.
Немирівська окружна прокуратура звернулася із запитами від 01.09.2023 року до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області та Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», в яких просила надати інформацію щодо того, чи погоджено проект землеустрою щодо організації і встановлення меж заповідного урочища "Вороновицька дача", чи видавались висновки про погодження проекту землеустрою уповноваженим органом.
Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області листом від 18.09.2023 року повідомило, що у місцевому фонді документації із землеустрою відсутня землевпорядна документація на заповідне урочище «Вороновицька дача». Інформація про даний об`єкт не внесена до Державного земельного кадастру.
Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» листом від 19.09.2023 року повідомило, що проект організації та встановлення меж на заповідне урочище «Вороновицька дача» окремо не розроблявся.
Таким чином, Немирівською окружною прокуратурою в процесі своєї діяльності встановлено, що відповідачем не забезпечено організацію проведення робіт із винесення меж об`єкту природно-заповідного фонду - заповідного урочища "Вороновицька дача" та встановлення їх в натурі (на місцевості).
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів по винесенню меж заповідного урочища "Вороновицька дача" та не закріпленню його меж в натурі (на місцевості), позивач звернувся з даним позовом до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що на відповідача покладено обов`язок забезпечувати охорону та збереження території природно-заповідного фонду України, яка перебуває у його постійному користуванні, зокрема, шляхом вчинення дій з проведення робіт із винесення меж лісового заповідного урочища «Вороновицька дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.
Так, правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об`єктів регулюються Законом України «Про природно-заповідний фонд України» від 16.06.1992 року № 2456-ХІІ.
Ст. 43 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно - заповідного фонду.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» до природно-заповідного фонду України належать: природні території та об`єкти - природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища.
Згідно ст. 5 цього Закону завдання, науковий профіль, характер функціонування і режим територій та об`єктів природно-заповідного фонду визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону, і затверджуються: обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища - щодо територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.
У відповідності до ч. 4 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об`єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.
За приписами ст. 11 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» уповноваженими органами державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Для забезпечення державного управління територіями та об`єктами природно-заповідного фонду можуть утворюватися спеціальні підрозділи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Управління територіями та об`єктами природно-заповідного фонду, для яких не створюються спеціальні адміністрації, здійснюється підприємствами, установами та організаціями, у віданні яких перебувають ці території та об`єкти (ст. 12 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»).
Ч. 2 ст. 30 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів, оголошених заповідними урочищами, беруть на себе зобов`язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження.
Згідно ч. 2 ст. 60 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» охорона територій та об`єктів природно-заповідного фонду інших категорій (за виключенням перелічених у частині першій ст. 60 Закону) покладається на підприємства, установи та організації, у віданні яких вони перебувають.
Ст. 79 Земельного кодексу України передбачено, що земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру (ч. 1 ст. 79-1 Земельного кодексу України).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера (ч. 3,4 ст. 79-1 Земельного кодексу України).
Крім цього, відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій» проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом; цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
За змістом ст. 2 Закону України «Про землеустрій» землеустрій забезпечує встановлення і закріплення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, меж земельних ділянок власників і землекористувачів.
У відповідності до ст. 20 Закону України "Про землеустрій" землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути).
Підставою для здійснення землеустрою, відповідно до ст. 22 Закону України «Про землеустрій», є рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою, укладені договори між юридичними чи фізичними особами, (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення.
Одним із видів документації із землеустрою є проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів (п. в) частини другої ст. 25 Закону України «Про землеустрій»).
Так, за змістом ст. 47 Закону України "Про землеустрій", проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів визначають місце розташування і розміри земельних ділянок, власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, межі територій природно - заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого (округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони), рекреаційного та історико-культурного (охоронні зони) призначення, водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів, а також встановлюють режим використання та охорони їх територій.
Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів розробляються на підставі укладених договорів між замовниками документації із землеустрою та її розробниками.
Межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон встановлюються і по суходолу, і по водному простору.
Рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.
Відомості про межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, межі обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів вносяться до Державного земельного кадастру.
Поряд з цим, як передбачено ст. 26 Закону України "Про землеустрій", замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Аналіз наведених вище норм доводить, що природоохоронне законодавство України передбачає ідентифікацію територій природно-заповідного фонду, в тому числі шляхом встановлення в натурі їх меж, для чого в обов`язковому порядку розробляються проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду.
В ході розгляду справи судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Вінницької обласної ради народних депутатів від 18.08.1983 року № 384 урочище "Вороновицька дача" передано під охорону Вінницького лісгоспзагу.
Наказом управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації від 13.12.2021 року №520 затверджено Положення про лісове заповідне урочище місцевого значення «Вороновицька дача».
Згідно Положення лісове заповідне урочище «Вороновицька дача» загальною площею 22, 7 га, розташоване в кварталі 60, виділ 1 Шендерівського лісництва ДП «Вінницьке лісове господарство» на території Немирівської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області та перебуває у користуванні ДП «Вінницьке лісове господарство» (землекористувач).
Управлінням розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, згідно з охоронним зобов`язанням від 13.12.2021 №168/21, територія лісового заповідного урочища "Вороновицька дача", загальною площею 22, 7 га, розташованого в кварталі 60, виділ 1 Шендерівського лісництва ДП «Вінницьке лісове господарство» на території Немирівської міської територіальної громади Вінницького району Вінницької області передана під охорону та дотримання встановленого режиму ДП «Вінницьке лісове господарство».
Однак, на підставі наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 28.10.2022 року №866, державне підприємство «Вінницьке лісове господарство» припинило свою діяльність шляхом реорганізації, а саме приєднанням до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України».
Відповідно до цього наказу Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» є правонаступником прав та обов`язків ДП «Вінницьке лісове господарство».
Наказом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 14.12.2022 року № 18 створено філію «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України».
Відповідно до Положення про філію «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України», затвердженого наказом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» 16.12.2022 року № 19, філія «Вінницьке лісове господарство» ДП «Ліси України» є відокремленим підрозділом підприємства, діє від імені підприємства та в його інтересах.
Відтак, на теперішній час землекористувачем території лісового заповідного урочища «Вороновицька дача» є Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство".
Немирівська окружна прокуратура в процесі своєї діяльності направила запити від 01.09.2023 року до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області та Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», в яких просила надати інформацію щодо того, чи погоджено проект землеустрою щодо організації і встановлення меж заповідного урочища "Вороновицька дача", чи видавались висновки про погодження проекту землеустрою уповноваженим органом.
Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області листом від 18.09.2023 року повідомило, що у місцевому фонді документації із землеустрою відсутня землевпорядна документація на заповідне урочище «Вороновицька дача». Інформація про даний об`єкт невнесена до Державного земельного кадастру.
Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» листом від 19.09.2023 року повідомило, що проект організації та встановлення меж на заповідне урочище «Вороновицька дача» окремо не розроблявся.
Отже, встановлено, що відповідачем не забезпечено організацію проведення робіт із винесення меж об`єкту природно-заповідного фонду - заповідного урочища "Вороновицька дача" та встановлення їх в натурі (на місцевості).
В той же час, відповідач наголошує, що він не є суб`єктом, уповноваженим на розроблення документації із землеустрою в даному випадку.
В контексті наведеного суд зауважує наступне.
П. 1.7 Положення про лісове заповідне урочище місцевого значення «Вороновицька дача» визначено, що межі земельних ділянок, що включені до території урочища встановлюються в натурі (на місцевості), закріплюються межовими знаками в порядку, визначеному законодавством . Відомості про обмеження у використанні таких земельних ділянок, що встановлені законом та нормативно-правовими актами, в частині додержання природоохоронних вимог, вносять до Держаного земельного кадастру в установленому законом порядку та обов`язково враховуються в схемі планування території області, містобудівній документації, схемі землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Забезпечення вирішення цих питань покладається на землекористувача.
Крім того, відповідно до охоронного зобов`язання від 13.12.2021 №168/21 відповідач як землекористувач зобов`язаний, з-поміж іншого, забезпечити охорону та збереження цінних природних комплексів території (об`єкта) природно-заповідного фонду, що перебуває в його користуванні.
Як вже зазначалось судом вище, ст. 25 Закону України «Про землеустрій» визначено, що одним із видів документації із землеустрою є проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою є землекористувачі.
В апеляційній скарзі відповідач стверджує, що Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" не є користувачем території лісового заповідного урочища "Вороновицька дача".
Для з`ясування вказаних обставин справи, колегія суддів вирішила здійснювати розгляд справи у відкритому судовому засіданні.
Під час судового засідання представник відповідача надав свої пояснення, в яких зазначив, що ним помилково було вказані вищезазначені обставини та фактично не заперечував, що відповідач є землекористувачем території лісового заповідного урочища "Вороновицька дача".
З огляду на викладене, судом першої інстанції обґрунтовано зазначено, що на відповідача покладено обов`язок забезпечувати охорону та збереження території природно-заповідного фонду України, яка перебуває у його постійному користуванні, зокрема, шляхом вчинення дій з проведення робіт із винесення меж лісового заповідного урочища «Вороновицька дача» та закріплення їх в натурі (на місцевості).
Відсутність встановлених меж в натурі фактично унеможливлює належну охорону вказаного урочища, збереження цінної ділянки високопродуктивного дубово-ясенового лісонасадження, у зв`язку із чим існує ймовірність використання даної території не за цільовим призначенням, оскільки межі урочища чітко не визначені, а земельна ділянка до Державного земельного кадастру не внесена.
А тому, в порушення вищезазначених вимог законодавства, відповідачем не вжито заходів з організації проведення робіт із внесення відомостей про земельну ділянку лісового заповідного урочища "Вороновицька дача" до Державного земельного кадастру, що, в свою чергу, унеможливлює належне використання та зберігання даного об`єкту природно-заповідного фонду.
Таким чином, на думку колегії суддів, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Вінницьке лісове господарство" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Постанова суду складена в повному обсязі 04 червня 2024 року.
Головуючий Курко О. П. Судді Шидловський В.Б. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2024 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 119533673 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні