Ухвала
від 06.06.2024 по справі 522/8820/24
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Провадження № 2/522/5205/24

Справа № 522/8820/24

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

06 червня 2024 року м. Одеса

Суддя Приморського районного суду міста Одеси Бондар В.Я., дослідивши матеріали цивільної справи за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_31 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_19 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 до товариства з обмеженою відповідальністю «Білдінг Групп» про зобов`язання ввести в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок,

ВСТАНОВИВ:

Позивачі в особі представника ОСОБА_52 звернулися 04.06.2024 до Приморського районного суду м.Одеси з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Білдінг Групп» про зобов`язання ввести в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок.

Суд дослідивши матеріали позовної заяви з додатками, приходить до висновку про відмову у відкритті провадження.

Позовними вимогами є зобов`язання ТОВ «Білдінг Групп» у місячний термін з дня набрання законної сили рішення суду ввести в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок, будівельна адреса: АДРЕСА_1 .

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 року № 750) затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Відтак, згідно абз.2 п.3 Порядку, прийняття вексплуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об`єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється напідставі актаготовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.

Надання (реєстрація),повернення (відмовау видачі)чи скасуванняреєстрації документів,що підтверджуютьприйняття вексплуатацію закінченихбудівництвом об`єктів,здійснюється органамидержавного архітектурно-будівельногоконтролю, визначеними статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (п.4 Порядку).

Згідно п.9 Порядку, на об`єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно з будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване і випробуване обладнання з дотриманням таких особливостей: житлові будинки, побудовані за кошти юридичних і фізичних осіб, можуть прийматися в експлуатацію без виконання внутрішніх опоряджувальних робіт у квартирах та вбудовано-прибудованих приміщеннях, які не впливають на експлуатацію будинків, якщо це обумовлено договором,за умовивідповідності їхсанітарним,протипожежним ітехнічним вимогам. Перелік внутрішніх опоряджувальних робіт, без виконання яких можливе прийняття в експлуатацію житлових будинків, визначається Мінінфраструктури.

Представник позивачів ОСОБА_53 посилається на те, що відповідач свої зобов`язання за Договорами інвестування не виконав, а саме прострочив строк здачі об`єкту в експлуатацію та не передав позивачам за актом приймання-передачі квартири. Відповідач не ввів об`єкт будівництва в експлуатацію.

У рамках касаційного розгляду справи №826/11072/16 у постанові від 24.12.2019 Верховний Суд виклав правову позицію, згідно з якою, для отримання сертифіката замовник обов`язково зобов`язаний подати заяву про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката, а також акт готовності об`єкта до експлуатації. Для розгляду зазначеного питання орган державного архітектурно-будівельного контролю має право, зокрема, одержувати проектну та виконавчу документацію.

Замовник подає документи для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Однак, підтвердженням прийняття будинку в експлуатацію є сертифікат органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Позовні вимоги не стосуються отримання акту готовності об`єкта до експлуатації.

Таким чином, вимоги про зобов`язання ТОВ «Білдінг Групп» ввести в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок, розцінюються судом як досягнення кінцевої мети, тобто отримання сертифікату від органів ДАБК.

Видача сертифікату органами ДАБК, в свою чергу, є дискреційними повноваженнями органу державної влади.

Як передбачено ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1.6 наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Методології проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів» № 1380/5 від 23.06.2010 дискреційні повноваження - сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом.

Тобто здійснення органом державної влади дискреційних повноважень може, в деяких випадках, передбачати вибір між здійсненням певних дій і нездійсненням дії.

При цьому, як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнята Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді заступників міністрів, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Суд, розглядаючи справу щодо правомірності дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Згідно п.1 ч.1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, вимоги про отримання сертифікату як доказу здачі об`єкту в експлуатацію підлягають розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Вимоги про зобов`язання замовника будівництва ввести а експлуатацію житловий будинок не підлягають розгляду судами, оскільки для введення будинку в експлуатацію чітко регламентована спеціальна процедура, і видача документів таких як акт готовності об`єкта до експлуатації та сертифікат входить до повноважень державних органів, і рішення суду не може підміняти собою діяльність інших органів державної влади. У разі не погодження з рішеннями, діями чи бездіяльністю суб`єктів владних повноважень, такі рішення, дії чи бездіяльність оскаржуються в порядку адміністративного судочинства.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов переконливого висновку, що у відкритті провадження у даній справі про зобов`язання відповідача ввести в експлуатацію житловий будинок, слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 4, 9, 19, 186, 258, 260, 353, 354 ЦПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У відкритті провадження по справі за позовом за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_31 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_19 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 до товариства з обмеженою відповідальністю «Білдінг Групп» про зобов`язання ввести в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання, шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду.

Суддя В.Я.Бондар

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено07.06.2024
Номер документу119541740
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів»

Судовий реєстр по справі —522/8820/24

Ухвала від 24.01.2025

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Бондар В. Я.

Постанова від 03.12.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Таварткіладзе О. М.

Постанова від 03.12.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Таварткіладзе О. М.

Ухвала від 17.07.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Таварткіладзе О. М.

Ухвала від 17.07.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Таварткіладзе О. М.

Ухвала від 06.06.2024

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Бондар В. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні