Постанова
від 06.06.2024 по справі 200/359/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2024 року справа №200/359/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Геращенка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2023 року по справі №200/359/23 (суддя І інстанції Загацька Т.В., повний текст рішення складено 26 квітня 2023 року) за розглядом клопотання ОСОБА_1 про накладення штрафу та клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про прийняття звіту про виконання рішення суду в адміністративній справі №200/359/23,-

УСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023р. у цій справі визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 05.12.2022р. №054450003748 про відмову в перерахунку пенсії ОСОБА_1 .

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням страхового стажу за період з 18.02.2004 по 11.02.2005 отримання допомоги по безробіттю на Мар`їнському районному центрі зайнятості, починаючи з 16.04.2022р..

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн..

19.06.2023р. на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 видано виконавчі листи.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31.10.2023р. задоволено заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області протягом одного місяця з дня отримання копії даної ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн. Попереджено керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

На адресу Донецького окружного адміністративного суду від представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про встановлення нового строку для подання звіту про виконання судового рішення у справі № 200/359/23, у зв`язку з поданням Головним управлінням апеляційної скарги на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 31.10.2023р. про встановлення судового контролю.

11.12.2023р. від ОСОБА_1 на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява про накладення штрафу двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб на керівника суб`єкта владних повноважень начальника Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області ОСОБА_2 , відповідального за виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 в розмірі 53 680 (п`ятдесят три тисячі шістсот вісімдесят) гривень. Половину суми штрафу в розмірі 26 840 (двадцять шість тисяч вісімсот сорок) гривень стягнути на користь ОСОБА_1 , а іншу половину суми штрафу в розмірі 26 840 (двадцять шість тисяч вісімсот сорок) гривень стягнути на користь Державного бюджету України. Встановлення Головному управлінню Пенсійного фонду України у Донецькій області новий строк для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 в частині рішення про стягнення судового збору з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, у розмірі 1073,60 грн, протягом 10 днів. Заява вмотивована фактичним невиконанням рішення суду.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2024р. апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 31.10.2023 у справі №200/359/23 залишено без задоволення. Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 31.10.2023 у справі №200/359/23 залишено без змін.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11.03.2024р. заяву ОСОБА_1 про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень та встановлення додаткового строку для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 задоволено частково. Встановлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області новий строк для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн протягом 30 (тридцяти) днів з моменту набрання ухвалою законної сили. В іншій частині заяви відмовлено. Попереджено керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

10.04.2024р. від представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 (в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору). В обґрунтування заяви вказано, що з метою забезпечення виконання судового рішення у справі № 200/359/23 в частині виплати судового збору Головним управлінням створено відповідний запис в підсистемі Реєстр судових рішень ІКІС ПФУ. Окрім цього, про наявність заборгованості по судових рішеннях в частині виплати судового збору Головне управління неодноразово (щомісяця та щокварталу) повідомляло Пенсійний фонд України. Цільові кошти у 2023 році на виплату заборгованості за рішеннями суду по сплаті судового збору в сумі 1073,60 грн з бюджету не виділялись та до бюджету Головного управління не закладались. Бюджет Пенсійного фонду України на 2024 рік не затверджено. З метою погашення/виконання рішення через означений механізм стягувач/заявник за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу має право звернутись до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду за окремою бюджетною програмою КПКВ 3504040 «Забезпечення виконання рішення суду, що гарантовані державою». Головне управління в межах компетенції, в порядку власної ініціативи неодноразово зверталось до органів Державної казначейської служби області за отриманням інформації по фактам виконання останніми зобов`язань, зокрема, за означеним рішенням суду.

Доказів виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі № 200/359/23 (в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору) суду не надано.

Від ОСОБА_1 на адресу суду надійшло клопотання від 10.04.2024р. про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень начальника Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області ОСОБА_2 , відповідального за виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі №200/359/23 в сумі двадцять прожиткових мінімумів для працездатних осіб. Половину суми штрафу стягнути на користь ОСОБА_1 , а іншу половину суми штрафу стягнути на користь Державного бюджету України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що не виконанням пункту 3 Розділу VIII Постанови № 21-2 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області, констатую фактичну відмову відповідача від виконання рішення суду, відверте ігнорування рішення суду та його тривале невиконання всупереч вимогам статті 129-1 Конституції України щодо обов`язковості судових рішень, що, крім іншого, підриває авторитет судової влади, у т.ч. в частині обов`язковості виконання судових рішень, що вже неодноразово ставало предметом розгляду Європейського суду з прав людини. Внаслідок невиконання рішення суду відповідачем по суті ставиться під сумнів сама сутність існування судової влади. Тож, тривале невжиття відповідачем, який є суб`єктом владних повноважень, всіх належних і необхідних заходів для виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28.02.2023 у справі № 200/359/23 фактично нівелює мету правосуддя, порушує основоположний конституційний принцип обов`язковості судового рішення та конвенційні засади, зокрема ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, і ставить ОСОБА_1 в юридичну невизначеність.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2023 року відмовлено в прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року у справі №200/359/23 (в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору). Встановлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області новий строк для подання звіту про виконання судового рішення протягом 60 днів з дня набрання даною ухвалою суду законної сили.

Клопотання ОСОБА_1 про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень відповідального за виконання рішення задоволено.

Накладено на керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 штраф у розмірі 60560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) грн. 00 коп..

Половину штрафу у розмірі 30280 (тридцять тисяч двісті вісімдесят) грн. 00 коп. стягнути з керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Рад Наталії Сергіївни на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Половину штрафу у розмірі 30280 (тридцять тисяч двісті вісімдесят) грн. 00 коп. стягнути з керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 на користь Державного бюджету України.

Попереджено керівника суб`єкта владних повноважень Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 про те, що за правилами ч. 6 ст. 382 КАС України з наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня в розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати ухвалу суду за результатами розгляду звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року у справі № 200/359/23. Ухвалити нове судове рішення, яким в задоволенні заяви ОСОБА_1 про накладення штрафу на начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 та встановлення нового строку для подання звіту відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм процесуального права. Апелянт наголошує на тому, що рішення суду в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору в силу положень Бюджетного кодексу України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України як єдиного безальтернативного джерела фінансування. Статтями 72,73 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» визначено, що кошти Пенсійного фонду України не включаються до складу Державного бюджету України, їх використання на цілі, не передбачені цим Законом забороняється.

З метою забезпечення виконання судового рішення в частині виплати судового збору Головним управлінням створено відповідний запис в підсистемі Реєстр судових рішень ІКІС ПФУ. Окрім цього, про наявність заборгованості по судових рішеннях в частині виплати судового збору Головне управління неодноразово (щомісяця та щокварталу) повідомляло Пенсійний фонд України. Цільові кошти у 2023 році на виплату заборгованості за рішеннями суду по сплаті судового збору в сумі 1073,60 грн з бюджету не виділялись та до бюджету Головного управління не закладались. Бюджет Пенсійного фонду України на 2024 рік не затверджено. З метою погашення/виконання рішення через означений механізм стягувач/заявник за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу має право звернутись до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду за окремою бюджетною програмою КПКВ 3504040 «Забезпечення виконання рішення суду, що гарантовані державою». Головне управління в межах компетенції, в порядку власної ініціативи неодноразово зверталось до органів Державної казначейської служби області за отриманням інформації по фактам виконання останніми зобов`язань, зокрема, за означеним рішенням суду. Листом від 03.04.2024р. №04-16-06/1228 Головне управління Державної казначейської служби України в Донецькій області повідомило, що виконавчий лист по справі №200/359/23 прийнято на облік за бюджетною програмою КПКВМ 3504040 «Забезпечення виконання рішення суду, що гарантовані державою» на підставі заяви стягувача від 27 червня 2023р., зареєстрованої за №08-3702 від 07.07.2023р.. Отже, на теперішній час виконання рішення суду про стягнення судових витрат зі сплати судового збору, здійснюється Державною казначейською службою України у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845.

Судом першої інстанції не було враховано, що накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України; судове рішення є обов`язковим до виконання; держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку; контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Положеннями ч. 2 ст. 14 КАС України також передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Аналогічні положення містяться в статті 370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, статтями 14, 370 КАС України.

Право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Головна мета судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає, насамперед, у реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адміністративними судами правосуддя, оскільки воно не обмежується винесенням судового рішення, а також передбачає його виконання.

Порядок встановлення судового контролю за виконанням судових рішень визначений статтею 382 КАС України.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При цьому, слід вказати, що встановлення судового контролю за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем є правом, а не закріпленим обов`язком суду, під час прийняття рішення у справі.

Як встановлено судом, спірним є не виконання відповідачем судового рішення у цій справі в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь позивачки судових витрат зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн..

Водночас, апеляційний суд звертає увагу, що відповідно до ст. 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Механізм виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 (далі - Порядок № 845).

У пункті 3 Порядку № 845 зазначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів, виключно, органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Отже, судом першої інстанції не було враховано, що існує окремий порядок виконання судового рішення про стягнення судового збору з відповідача, як суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до наданого відповідачем звіту про стан виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року у справі № 200/359/23 (в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору), що набрало законної сили 13.06.2023, зазначено, що з метою забезпечення виконання судового рішення у справі № 200/359/23 в частині виплати судового збору Головним управлінням створено відповідний запис в підсистемі Реєстр судових рішень ІКІС ПФУ.

Окрім цього, про наявність заборгованості по судових рішеннях в частині виплати судового збору Головне управління неодноразово (щомісяця та щокварталу) повідомляло Пенсійний фонд України (відповідні листи додаються). Цільові кошти у 2023 році на виплату заборгованості за рішеннями суду по сплаті судового збору в сумі 1073,60 грн з бюджету не виділялись та до бюджету Головного управління не закладались. Бюджет Пенсійного фонду України на 2024 рік неб затверджено.

Водночас, за приписами Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 № 4901-VI (далі Закон № 4901) держава бере на себе зобов`язання щодо виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу, які не були погашені.

Статтею 3 Закону № 4901 встановлено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою в межах спеціальних бюджетних коштів, призначених для забезпечення виконання рішень суду.

Тобто, з метою погашення/виконання рішення через означений механізм стягувач/ заявник за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу має право звернутись до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду за окремою бюджетною програмою КПКВ 3504040 «Забезпечення виконання рішення суду, що гарантовані державою».

Головне управління в межах компетенції, в порядку власної ініціативи неодноразово зверталось до органів Державної казначейської служби області за отриманням інформації по фактам виконання останніми зобов`язань, зокрема, за означеним рішенням суду (запити додаються).

До звіту про виконання судового рішення відповідачем додано:

Лист Управління Державної казначейської служби України у м.Слов`янську Донецької області №06-19-06/332 від 10.07.2023, в якому повідомлено Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, що відповідно до Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» до Управління надійшов виконавчий лист, виданий на підставі виконавчого листа Донецького окружного адміністративного суду виданий 19.06.2023 у справі № 200/359/23 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області на користь ОСОБА_1 судового збору в розмірі 1073,60 грн. Керуючись положеннями Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 та з метою уникнення безпідставного перерахування бюджетних коштів стягувачу, запропоновано протягом 3 днів повідомити Управлінню наявну інформацію щодо підстав, які унеможливлюють виконання даного рішення суду (скасування рішення судом вищої інстанції, добровільне виконання рішення боржником, тощо).

Лист Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 11.07.2023 №0500-0905-5/59673, яким повідомлено Управління Державної казначейської служби України у м. Слов`янську Донецької області про те, що стягнення коштів з державних органів здійснюється відповідно до статті 3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05.06.2012 № 4901-VI. У виконанні рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, за нормами зазначеного Закону Головне управління не є стороною взаємовідносин. На підставі викладеного, керуючись Законом № 4901, Головне управління просить прийняти до уваги вищевикладене та реалізувати виконавчий документ по справі № 200/359/23 у відповідності до встановленого порядку.

Лист Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 13.03.2024 №0500-0905-8/24573 адресований Управлінню Державної казначейської служби України у м. Слов`янську Донецької області щодо надання інформації: 1) чи зверталась ОСОБА_1 до Управління Державної Казначейської служби України у м.Слов`янську Донецької області з виконавчим листом щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління на користь ОСОБА_1 судових витрат зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн.; 2) про прийняття, реєстрацію та результати розгляду документів, наданих ОСОБА_1 з метою виконання рішення у справі № 200/359/23.

Лист Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 01.04.2024 №0500-0905-8/31296 адресований Управлінню Державної казначейської служби України у м. Слов`янську Донецької області щодо надання інформації: 1) чи зверталась ОСОБА_1 до Управління Державної Казначейської служби України у м. Слов`янську Донецької області з виконавчим листом щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління на користь ОСОБА_1 судових витрат зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн.; 2) про прийняття, реєстрацію та результати розгляду документів, наданих ОСОБА_1 з метою виконання рішення у справі № 200/359/23.

Листи Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо правової роботи та звітності з додатками, адресовані Пенсійному фонду України: від 12.04.2023 №0500-0901-5/29518; від 10.07.2023 №0500-0901-5/59324; від 10.10.2023 №0500-0901-5/86109; від 05.04.2023 №0500-0901-5/27389; від 04.05.2023 №0500-0901-5/36505; від 05.06.2023 №0500-0901-5/47782; від 06.07.2023 №0500-0901-5/58150; від 04.08.2023 №0500-0901-5/66334; від 04.09.2023 №0500-0901-5/75373; від 04.10.2023 №0500-0901-5/84629; від 03.11.2023 №0500-0901-5/94078; від 04.12.2023 №0500-0901-5/104518; від 04.01.2024 №0500-0901-5/1408; від 05.02.2024 №0500-0901-5/11219.

Листом Управління Державної казначейської служби України у м. Слов`янську Донецької області №04-16-06/1228 від 03.04.2024р., в якому повідомлено Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, що лист Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/359/23 прийнято на облік за бюджетною програмою КПКВ 3504040 «Забезпечення виконання рішення суду, що гарантовані державою» згідно заяви стягувача від 27 червня 2023 року зареєстрованої за вхідним номером 08-3702 від 07.07.2023.

Отже, як встановлено судом та не заперечується позивачем, виконавчий лист по справі в частині стягнення на користь позивачки судових витрат зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн., перебуває на виконанні в Управлінні Державної казначейської служби України.

У відповідності до вимог пункту 3 Порядку № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів, виключно, органами Казначейства.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що судом першої інстанції безпідставно відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про прийняття звіту на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року у справі № 200/359/23 в частині стягнення судових витрат зі сплати судового збору.

Щодо накладення на керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 штрафу у розмірі 60560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) грн. 00 коп., колегія суддів також зазначає, що накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду.

Проте, в матеріалах справи відсутні докази умисного невиконання відповідачем рішення суду, а тому відсутні правові підстави для накладення штрафу згідно статті 382 КАС України.

Відповідно до п. 4 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Оскільки суд першої інстанції допустив помилкове застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права при ухваленні судового рішення, апеляційна скарга Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області підлягає задоволенню, а ухвала суду скасуванню, з ухваленням нового судового рішення .

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2023 року по справі №200/359/23 - задовольнити .

Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2023 року по справі №200/359/23 - скасувати.

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 10.04.2024р. про прийняття звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року у справі № 200/359/23 в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1073,60 грн. задовольнити.

Відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_1 від 10.04.2024 р. про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень відповідального за виконання рішення суду.

Повний текст постанови складено 06 червня 2024 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук

Судді: А.А. Блохін

І.В. Геращенко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119563985
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування

Судовий реєстр по справі —200/359/23

Постанова від 06.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Постанова від 26.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні