ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття провадження у справі
10.06.2024м. ДніпроСправа № 904/2424/24
Суддя Фещенко Ю.В., розглянувши матеріали позовної заяви
про стягнення заборгованості за договором на виготовлення та поставку продукції № 19/22-1 від 19.12.2022 у загальному розмірі 6 061 309 грн. 14 коп.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничого підприємства" Актив Спец Пром" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецсплав" (далі - відповідач) заборгованість за договором на виготовлення та поставку продукції № 19/22-1 від 19.12.2022 у загальному розмірі 6 061 309 грн. 14 коп.
Ціна позову складається з наступних сум:
- 3 081 985 грн. 67 коп. - заборгованість за поставку неякісної продукції;
- 2 591 280 грн. 00 коп. - штраф;
- 100 000 грн. 00 коп. - шкода, заподіяна діловій репутації;
- 288 043 грн. 47 коп. - збитки, понесені у зв`язку з поставкою неякісної продукції.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним:
- 19.12.2022 між ТОВ "Спецсплав" (постачальник, відповідач) та ТОВ "НВП "Актив Спец Пром" (далі - попупець, позивач) був укладений договір на виготовлення та поставку продукції № 19/22-1 (далі - договір), відповідно до умов якого постачальник взяв на себе зобов`язання виготовити та поставити покупцю ливарну продукцію (далі - продукція) згідно з креленнями;
- на виконання умов договору позивач здійснив оплату визначеної специфікаціями до договору продукції на загальну суму 10 196 812 грн. 62 коп., а відповідач здійснив поставку продукції відповідно до видаткових накладних, однак після поставки продукції позивачем були виявлені (неоноразаво) у значній кількості приховані недоліки у виготовленій продукції;
- позивач зазначає, що умовами договору сторони передбачили, у разі, якщо у виготовленій продукції будуть виявлені приховані недоліки, покупець зобов`язаний надіслати відповідне повідомлення постачальнику та викликати його представника для складання відповідного дефектного акту. У разі неспроможності постачальника забезпечити прибуття свого представника або при неявці представника постачальника протягом 5-ти календарних днів з моменту повідомлення покупцем, покупець самостійно складає дефектний акт. В такому випадку, постачальник зобов`язаний усунути виявлені недоліки, а у випадку неможливості їх усунення, повторно, власними силами та засобами виготовити замовлену продукцію у відповідності до погоджених сторонами умов договору (пункт 3.4 договору);
- оскільки відповідач явку свого представника для складання дефектних актів не забезпечив, комісією ТОВ "НВП "Актив Спец Пром", у відповідності до пункту 3.4 договору, були складені відповідні дефектні акти та за результатами виявлених недоліків, позивачем було повернуто відповідачу для заміни 600 виливок АСПП.675-35-2Л, про що складено акт №16/09/23 від 16.09.2023
- також, 28.07.2023 між сторонами підписано Протокол домовленостей, який складено в рамках виконання умов договору № 19/22-1 від 19.12.2022, згідно з яким продукція АСПП.8.34.011Л в кількості 123 штуки, яка поставлена згідно з видатковою накладною № 43 від 21.07.2023, повернута на заміну. В свою чергу, Відповідач здійснив часткову заміну забракованої продукції, а саме: АСПП.675-35-2Л у кількості 237 штук та АСПП.8.34.011Л у кількості 123 штук, що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків по браку на виливки на основі договору станом на 25.10.2023. Отже, станом на 25.10.2023 заміні підлягало 363 виливок АС/11.675-35-2/1 на загальну суму 217 800 грн. 00 коп., що також вбачається із змісту зазначеного аАкту звірки взаєморозрахунків по браку на виливки, та 70 штук виливок АСПП.8.34.01 1Л на загальну суму 61 895 грн. 00 коп.;
- у подальшому, а саме 13.11.2023 комісією у складі представників ТОВ "НВП "Актив Спец Пром" та начальника групи 932 ВП Міністерства оборони України було складено Акт 1613/1-23 дефектування виливок АСПП.675-35-2Л, згідно з яким виявлено дефекти 2 140 штук виливок АС/11.673-35- 2] на загальну суму 1 773 888 грн. 00 коп., які були виготовлені та поставлені частково згідно із специфікацією № 19 від 21.07.2023, № 21 від 31.07.2023 та № 23 від 02.11.2023. За результатами складеного акту від 13.11.2023, позивачем було пред`явлено до заміни та повернуто відповідачу 2 140 штук виливок АСПП.675-35-2Л на загальну суму 1 432 366 грн. 08 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною № Р154 від 13.11.2023. У зв`язку з цим, 17.11.2023 позивач звернувся до відповідача з претензією вих. № 279/11-23, в якій просив останнього замінити продукцію АСПП.675-35-2Л у кількості 2140 штук у строк до 27.11.2023 (включно). Оскільки у встановлений строк відповідач не вчинив жодних дій щодо заміни бракованої продукції, 30.11.2023 позивач повторно звернувся до відповідача з претензією № 2, в якій ще раз просив здійснити заміну продукції, а у випадку неможливості здійснити таку заміну, здійснити повернення отриманих за дефектну продукцію коштів. Проте, відповідачем зазначена вимога була залишена без задоволення;
- 12.12.2023 комісією у складі представників позивача та відповідача було складено ще один Акт дефектування виливок АСПП.675-35-2Л, згідно з яким виявлено дефекти 33 штук виливок АСПП.675-35-2Л на загальну суму 35 196 грн. 48 коп., які були виготовлені та поставлені згідно із специфікацією № 23 від 02.11.2023. За результатами складеного Акту від 12.12.2023 позивачем повернуто відповідачу 33 штук виливок АС11.675-35-2Л на загальну суму 35 196 грн. 48 коп. При цьому, сторонами прийнято рішення про відбір виливок у кількості 2 штуки для передання їх на дослідження експертній установі та в результаті проведеного ТОВ "Науково-виробнича фірма "Діагностичні прилади" дослідження було виявлено, що надані виливки мають дефекти у вигляді усадок в розмірі 50*10, 20*20, 20*4 та 10*10, що свідчить про порушення технічних вимог при їх виготовлені. Також, за результатами проведеного дослідження встановлені дефекти несуцільності, такі як: газова пористість, піщане та шлакове включення, лінійна усадочна рихлота, переподібна усадочна рихлота, губчаста рик лота та тріщини. Відповідач був повідомлений про результати дослідження шляхом направлення відповідного листа вих. № 022/01-24 від 09.01.2024 щодо результатів виконання пункту 4 Акту дефектування виливок АСПП.675-35-2Л від 12.12.2023;
- у подальшому, враховуючи неодноразові сповіщення від військових частин щодо виходу з ладу траків АСПП.675-35-2Л, АСПП.8.34.011Л, 613.44.030Г у складі гусеничних стрічок, які були виготовлені та поставлені позивачем на виконання державного замовлення, позивач був змушений здійснити виїзні заходи в зону бойових дій для заміни траків, які вийшли з ладу. Відтак, починаючи з серпня 2023 року та дотепер позивачем від військових частин отримано 9 сповіщень про вихід із ладу траків гусеничних стрічок БМП-2 та МТ-ЛБ (МТ-ЛБу). Більше того, сповіщення продовжують надходити позивачу, адже виготовлені відповідачем виливки (траки) не пройшли навіть половину гарантійного ресурсу, як це вимагає ДСТУ, у зв`язку з чим станом на день звернення до суду з даним позовом позивачем замінено військовим частинам 480 штук виливок АСПП.675-35-2Л на суму 288 000 грн. 00 коп., 262 штук виливок АСПП.8.34.011Л на суму 231 665 грн. 64 коп. та 384 штук виливок 613.44.030-Г на суму 850 258 грн. 95 коп.
- також, у відповідності до пункту 3.4 договору, був складений акт дефектування виливок № 28/05-24, тому станом на 28.05.2024, позивачу поставлено відповідачем продукцію неналежної якості на загальну суму 3 081 985 грн. 67 коп., з яких: 2 983 виливок АСПП.675-35-2Л на загальну суму 1 938 166 грн. 08 коп., 332 виливок АСПП.8.34.011Л на загальну суму 293 560 грн. 64 коп. та 384 штук виливок 613.44.030-Г на суму 850 258 грн. 95 коп.;
- позивач зазначає, що тривалий час фактично не може використовувати поставлену відповідачем продукцію у своїй діяльності (для створення гусеничних стрічок до бойових машин), у зв`язку з її неналежною якістю, а та продукція, яка була використана вже більше 9-ти разів підлягала заміні та позивачу продовжують надходити сповіщення від військових частин щодо заміни неякісних траків, тому позивач, у відповідності до частини 2 статті 678 Цивільного кодексу України, змушений звертатися в суд про стягнення з відповідача сплачені за неякісну продукцію кошти, штрафні санкції та понесені у зв`язку з поставкою неякісної продукції збитки;
- за порушення виконання зобов`язання щодо строків на усунення дефектів та недоліків, на підставі пункту 3.7. договору позивач нарахував та просить суд стягнути з відповідача штраф у розмірі 20% від вартості продукції у відповідності до специфікації, по якій має бути поставлена продукція, в сумі 2 591 280 грн. 00 коп.;
- також, за порушення виконання зобов`язання щодо поставки продукції належної якості, на підставі пункту 3.8. договору, позивач просить суд стягнути з відповідача шкоду, заподіяну діловій репутації, яка заздалегідь узгоджена сторонами, у розмірі 100 000 грн. 00 коп.;
- крім того, щодо відшкодування збитків, завданих поставкою неякісної продукції, позивач зазначає, що враховуючи відсутність у позивача траків АСПП.675-35-21, поставлені відповідачем за спірним договором, а також з метою оперативного вирішення ситуації (з огляду на активні військові дії) та уникнення застосування штрафних санкцій зі сторони державного підприємства, позивач був змушений здійснити заміну траків АСПП.675-35-2Л у кількості 143 штуки., які вийшли з ладу у складі гусеничних стрічок, виготовлених позивачем на виконання договору № 444 від 16.11.2022, за рахунок кованих траків. Як наслідок, в результаті істотного порушення відповідачем своїх зобов`язань щодо поставки якісної продукції, позивачем були понесені збитки, які полягають у понесені додаткових витрат по заміні неякісної продукції та складають різницю між вартістю продукції, що була поставлена відповідачем (вартістю траків АСПП.675-35-2Л) та виготовлена в інших постачальників (вартістю кованих траків) - 2 614 грн. 29 коп. - 600 грн. 00 коп. = 2 014 грн. 29 коп. за один трак. Таким чином, загальна сума збитків, завданих позивачу поставкою неякісної продукції, становить 288 043 грн. 47 коп.
Подана позовна заява відповідає вимогам статей 162-164, підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження, передбачені статтями 174-175 Господарського процесуального кодексу України, відсутні. Позовну заяву належить розглядати в порядку господарського судочинства.
Відповідно до частини 2 статті 176 Господарського процесуального кодексу України в ухвалі про відкриття провадження у справі суд вирішує питання про форму господарського судочинства, за якою буде здійснюватись розгляд справи.
Частиною 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України визначено, що господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: наказного провадження та позовного провадження (загального або спрощеного).
У відповідності до частини 3 статті 12 Господарського процесуального кодексу України, загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Приймаючи до уваги предмет позову, категорію й складність справи, обсяг та характер поданих доказів, справа підлягає одноособовому розгляду за правилами загального позовного провадження.
На підставі статті 181 Господарського процесуального кодексу України суд вважає за необхідне призначити у справі підготовче засідання та встановити її учасникам строки для реалізації ними своїх процесуальних прав та обов`язків у даному спорі.
Керуючись статтями 12, 176, 177, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
2. Розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
3. Призначити підготовче засідання на 02.07.2024 об 11:20 год., яке відбудеться у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області в залі судового засідання (кабінеті) № 1-207 за адресою: 49027, м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1.
4. Викликати представників учасників справи в судове засідання, визнавши їх явку обов`язковою.
5. Запропонувати учасникам справи подати до суду:
Відповідачу:
- протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі підготувати відповідно до вимог статей 165, 178 ГПК України відзив на позовну заяву та надіслати його оригінал суду, а копію відзиву та доданих до нього документів усім учасникам справи;
- протягом 5 днів з дня отримання від позивача відповіді на відзив (за наявності) надати суду, а також усім учасникам справи заперечення з урахуванням вимог частин третьої шостої статті 165 та статті 167 ГПК України.
Позивачу:
- у 5-ти денний строк з дня отримання відзиву на позов подати суду, а також усім учасникам справи відповідь на відзив з урахуванням вимог частин третьої шостої статті 165 та статті 166 ГПК України.
Учасникам справи:
- при поданні заяв по суті справи надати суду докази на підтвердження дати отримання таких заяв від інших учасників для перевірки судом дотримання строку подачі відповідних заяв, а також докази надсилання на адресу інших учасників справи заяв, що подаються до суду.
6. Попередити відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
7. Учасникам справи направити в судове засідання своїх представників, повноваження яких оформити відповідно до вимог, викладених у статті 60 ГПК України та надати суду документи, що підтверджують повноваження представників.
8. Повідомити учасників справи, що з 18.10.2023 введено в дію Закон від 29.06.2023 №3200-ІХ щодо обов`язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами (далі - в ЄСІТС), яким встановлено, що:
- позовна заява, інші заяви по суті справи, а також будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету. Особа, яка подає до суду процесуальний документ в електронній формі через електронний кабінет, звільняється від обов`язку зазначення таких відомостей;
- особа, яка зареєструвала електронний кабінет, може подавати документи до суду в електронній формі виключно в ЄСІТС. Однак це не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі;
- учасникам справи, які мають електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення в електронній формі виключно через електронні кабінети в ЄСІТС, що не позбавляє права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою;
- процесуальні наслідки звернення до суду особи без реєстрації електронного кабінету встановлені Кодексом у вигляді залишення її документа без руху, його повернення або залишення без розгляду. Такі наслідки застосовуються судом також, якщо інтереси особи, яка зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, представляє адвокат.
9. Звернути увагу учасників судового процесу, що відповідно до частини 6 статті 6 Господарського процесуального кодексу України адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку. Процесуальні наслідки, передбачені цим Кодексом у разі звернення до суду з документом особи, яка відповідно до цієї частини зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються судом також у випадках, якщо інтереси такої особи у справі представляє адвокат.
10. На виконання вимог частини 7 статті 42 Господарського процесуального кодексу України, суд повідомляє Товариство з обмеженою відповідальністю "Спецсплав" про обов`язок, встановлений частиною 6 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, зареєструвати свій електронний кабінет через Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему, що забезпечує обмін документами.
11. Дану ухвалу направити:
- позивачу - в Електронний кабінет в підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи;
- відповідачу - поштовим зв`язком, на електронну пошту specsplav2007@i.ua, яка зазначена в позовній заяві та спірному договорі поставки та шляхом передачі телефонограми на номери телефонів 056-427-18-48, НОМЕР_1 , які зазначені у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
12. Повідомити учасників справи про те, що у відповідності до положень частини 1 статті 197 Господарського процесуального кодексу України, в Господарському суді Дніпропетровської області наявна технічна можливість для надання представникам учасників справи можливості приймати участь у судових засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.
13. Повідомити учасників справи про те, що інформація у цій справі доступна на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\
14. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 10.06.2024 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Ю.В. Фещенко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2024 |
Оприлюднено | 12.06.2024 |
Номер документу | 119613632 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Фещенко Юлія Віталіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Фещенко Юлія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні