Рішення
від 27.05.2024 по справі 280/1298/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27 травня 2024 року 16 год. 40 хв.Справа № 280/1298/23 СН/280/12/24 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., за участі секретаря судового засідання Демченко А.Е. та сторін

від позивача ОСОБА_1 - адвокат Ведмедовська Г.О.,

від позивача ОСОБА_2 - адвокат Ведмедовська Г.О.,

від позивача ОСОБА_3 - адвокат Ведмедовська Г.О.,

від відповідача: ОСОБА_4 ,

від третьої особи 1: не прибув,

від третьої особи 2: ОСОБА_5

розглянувши у відритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

до - Запорізької обласної ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Вільнянська міська рада Запорізької області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Облводоканал» Запорізької обласної ради

про визнання протиправними та скасування пунктів додатку до рішення.

ВСТАНОВИВ:

28 лютого 2023 року Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач 1), ОСОБА_2 (далі позивач 2), ОСОБА_3 (далі позивач 3) до Запорізької обласної ради (далі - відповідач), в якій позивач, з урахуванням уточнень, просить суд, визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2, 10 додатку до рішення Запорізької обласної ради від 11.06.2020 № 21 «Про вжиття заходів із проведення соціального обліку обсягів питної води, яка подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області» - Умови користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів.

Позовні вимоги позивачі обґрунтовують тим, що окремі положення Умов користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів (далі також Умови), які є додатком до рішення Запорізької обласної ради від 11.06.2020 № 21 «Про вжиття заходів із проведення соціального обліку обсягів питної води, яка подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області» є протипраними та суперечать нормам чинного законодавства.

Ухвалою суду від 28.03.2023 відкрито загальне позовне провадження за правилами, встановленими статтею 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) з урахуванням того, що позивачі вважають оскаржувані Умови користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів нормативно-правовим актом.

20 квітня 2023 р. за вх. № 16239 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просить суд - у задоволені позовних вимог відмовити у повному обсязі. У відзиві зазначено, що оскаржуване рішення узгоджується і нормативно - правовими актами вищої юридичної сили, а саме, - Законом України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" та іншими. Крім того, оскаржуване рішення носить не зобов`язальний, а рекомендаційний характер. Тому, реалізуючи свої організаційно - господарські повноваження, як власник майна (систем централізованого водопостачання та водовідведення), враховуючи вимоги чинного законодавства щодо обов`язковості надання послуги з централізованого водопостачання за наявності встановлених приладів обліку в кожній точці розподілу послуг (вузлів комерційного обліку), Запорізька обласна рада прийняла владно - управлінське Рішення № 21 та рекомендувала Умови користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів.

25 квітня 2023 р. за вх. № 16760 через систему "Електронний суд" від представника позивачів надійшла до суду відповідь на відзив, в якому представник позивачів просить суд - позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Зокрема, зазначає, що відповідачем не зазначно правових норм, які зобов`язували споживачів, у яких прилади обліку вже встановлені не в точці приєднання до мереж централізованого водопостачання, - переносити прилади до точки приєднання.

08 травня 2023 р. за вх. № 18625 від третьої особи КП "Облводоканал" до суду надійшли письмові пояснення по справі, в яких представник просить суд - у задоволені позовних вимог відмовити у повному обсязі. Зокрема у поясненням третя особа зазначає, що відповідно до діючого законодавства, прилади обліку мають встановлюватися на вводі (в точці приєднання) та приєднання має відбуватися виключно за умови наявності технічних умов та проекту виконаних з урахуванням державних будівельних норм.

16 травня 2023 р. через систему "Електронний суд" від представника позивачів надійшли додаткові пояснення, в яких просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі, з підстав, викладених у позові та відповіді на відзив.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 12.07.2023 закрито провадження в адміністративній справі № 280/1298/23 за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Запорізької обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Вільнянська міська рада Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство «Облводоканал» Запорізької обласної ради, про визнання протиправними та скасування пунктів додатку до рішення.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.01.2024 у справі № 280/1298/23 апеляційну скаргу представника ОСОБА_3 задоволено.

Скасовано ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 12.07.2023 про закриття провадження у справі.

Справу направлено на новий розгляд до Запорізького окружного адміністративного суду в іншому складі.

Ухвалою суду від 04.03.2024 справу прийнято до провадження суддею Сацьким Р.В. та призначено підготовче засідання на 20 березня 2024 року об 14 год. 00 хв.

19 березня 2024 року ухвалою суду підготовче засідання по справі № 280/1298/23 відкладено на 27 березня 2024 року о 14 год. 00 хв.

27 березня 2024 року ухвалою суду підготовче засідання по справі № 280/1298/23 відкладено на 03 квітня 2024 року о 09 год. 00 хв.

03 квітня 2024 року усною ухвалою суду відкладено підготовче засідання на 24 квітня 2024 року 10 год. 00 хв.

24 квітня 2024 року ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі № 280/1298/23 та відкладено підготовче засідання на 08 травня 2024 року о 09 год. 00 хв.

08 травня 2024 року ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі № 280/1298/23 та призначено справу до судового розгляду по суті на 28 травня 2024 року о/об 14 год. 10 хв.

Представник позивачів у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та просив суд відмовити у задоволенні.

Представник Вільнянської міської ради Запорізької області у судове засідання не прибув, заяв та клопотань до суду не надсилав.

Представник Комунального підприємства «Облводоканал» Запорізької обласної ради у відкритому судовому засіданні надав пояснення, аналогічні письмовим, просив суд у задоволені позовних вимог відмовити.

У відкритому судовому засіданні 27 травня 2024 року судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 1 статті 4 КАС України, адміністративна справа переданий на вирішення адміністративного суду публічно - правовий спір.

Відповідно до пункту 2 статті 4 КАС України, публічно-правовий спір це спір, в якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник в зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник в зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник в зв`язку із порушенням її прав в такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до частини 1 статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи, законні інтереси.

Відповідно до пункту 7 статті 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень орган державної влади (в тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій, бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У даній справі позивачі оскаржують окремі положення Умов користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів (далі також Умови), які є додатком до рішення Запорізької обласної ради від 11.06.2020 № 21 «Про вжиття заходів із проведення соціального обліку обсягів питної води, яка подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області».

Вказані Умови позивачі вважають нормативно-правовим актом, який порушує їх права, оскільки, на їх думку, Умови зобов`язують споживачів, які приєднані до мережі централізованого водопостачання та якими прилади обліку встановлені не в точці приєднання до мереж централізованого водопостачання, обладнати вузол обліку в кожній точці приєднання мережі споживача до зовнішніх інженерних мереж на межі майнової належності за рахунок споживача, а також встановлюються наслідки невиконання вказаних вимог.

Пункти додатку до рішення № 21 від 11.06.2020 «Про вжиття заходів з проведення суцільного обліку обсягів питної води, яка подається Комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області» напряму стосуються прав та інтересів позивачів оскільки носять зобов`язальний характер щодо встановлення або перенесення вузлів комерційного обліку питної води в кожній точці приєднання мережі споживача до зовнішніх інженерних мереж на межі майнової належності; надають право виконавцям послуг водопостачання вносити приписи та в разі їх невиконання нараховувати споживачам додаткові платежі до обсягів, визначених за показаннями приладів обліку.

Перевіривши відповідність законодавству оскаржуваних пунктів рішення Запорізької обласної ради, суд встановив наступні обставини.

За змістом рішення Запорізької обласної ради від 11.06.2020 № 21 «Про вжиття заходів із проведення соціального обліку обсягів питної води, яка подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області» вбачається, що таке прийнято відповідно до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи закони України «Про житлово-комунальні послуги», «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 27.06.2008 № 190, Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690, за результатами розгляду звернення Комунального підприємства «Облводоканал» Запорізької обласної ради від 23.04.2020 № 04/0690, беручи до уваги лист комунального підприємства «Облводоканал» Запорізької обласної ради від 14.02.2020 № 04/0347, з метою виконання зазначеним комунальним підприємством умов постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 11.09.2018 № 972 «Про накладення штрафу на КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОБЛВОДОКАНАЛ» ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, здійснення заходів державного регулювання» (зі змінами, внесеними постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 28.01.2020 № 255 «Про внесення зміни до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 11 вересня 2018 року № 972»), з метою зменшення втрат питної води, що поставляється згаданим комунальним підприємством жителям області, недопущення позбавлення цього комунального підприємства ліцензії на провадження діяльності у сфері водопостачання та водовідведення, накладення штрафних санкцій та дотримання прав і законних інтересів жителів територій області в забезпеченні належними послугами з водопостачання та водовідведення, що надаються спеціалізованими підприємствами, гарантованого Конституцією України права на життя та здоров`я, безпечне довкілля, для недопущення виникнення аварійних ситуацій з водопостачання та водовідведення.

Пунктом 1 рішення Запорізької обласної ради від 11.06.2020 № 21 «Про вжиття заходів із проведення соціального обліку обсягів питної води, яка подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області» вирішено вважати обов`язковим встановлення вузлів комерційного обліку питної води, що подається комунальним підприємством «Облводоканал» Запорізької обласної ради жителям області, у кожній точці приєднання до зовнішніх інженерних мереж, в якій комунальне підприємство «Облводоканал» Запорізької обласної ради виступає виконавцем послуг з водопостачання, та в населених пунктах, де надавачами послуг з водопостачання є інші ліцензіати.

Відповідно до статті 13 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення належать: затвердження з урахуванням вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації; затвердження та реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і місцевих програм; надання згоди на розміщення на відповідній території нових або реконструкцію діючих об`єктів, діяльність яких може завдати шкоди джерелам та системам питного водопостачання та/або системам водовідведення; затвердження місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення відповідних населених пунктів; впровадження централізованого водовідведення у населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше; визначення популяційного еквівалента населеного пункту, уразливих та менш уразливих зон відповідно до порядку визначення популяційного еквівалента населеного пункту та критеріїв визначення уразливих та менш уразливих зон, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища; прийняття рішень з проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи проектів господарської діяльності, що можуть негативно вплинути на якість питної води та системи питного водопостачання; здійснення контролю за якістю питної води, використанням та охороною джерел і систем питного водопостачання та водовідведення; забезпечення інформування населення про якість питної води та стан питного водопостачання та водовідведення; встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг); обмеження, тимчасова заборона діяльності підприємств у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення в межах своїх повноважень; встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді; встановлення зон санітарної охорони джерел та об`єктів централізованого питного водопостачання та санітарно-захисних зон об`єктів централізованого водовідведення; обмеження або заборона використання підприємствами питної води для промислових цілей; погодження інвестиційних програм стосовно об`єктів водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності; сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення; вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення відповідно до законів України.

За приписами абзацу 2 статті 5 Закону України «Про питну воду питає водопостачання та водовідведення» суспільні відносини з питання господарської діяльності з централізованого та нецентралізованого водопостачання і водовідведення є об`єктом правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання

Абзацом 16 статті 6 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» встановлено, що державна політика у сфері питної води питного водопостачання та водовідведення будується на принципах

додержання єдиних правил і норм усіма суб`єктами відносин у сфері питної води, питного водопостачання.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 19 Закону України «Про питну воду питне водопостачання та водовідведення» послуги з централізованого питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання з урахуванням вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» на підставі договору, укладеному з визначеними цією нормою споживачами До вказаних споживачів також віднесено власників будинків, що перебувають у приватній власності.

За приписами абзаців 1-3 частини 2 статті 3 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку відповідних комунальних послуг відповідно до вимог цього Закону.

Такими вузлами обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у будівлі, крім випадків, передбачених цим Законом.

Місце встановлення вузла комерційного обліку визначається відповідно до будівельних норм і правил.

Згідно п. 5.1. СНиП ІІ-Г.1-70 (мовою оригіналу - «Строительные нормы и правила», які набрали чинності 07.05.1970 та діяли до 31.12.1984) «Для учета расхода воды на ответвления сетей, подводящих воду к группе потребителей, следует предусматривать установку счетчиков воды».

Відповідно до п. 7.1. СНиП ІІ-Г.1-62 «При необходимости учета расхода воды в зданиях на ответвлениях сети, подводящих воду к группе потребителей, следует устанавливать водомеры».

«Ответвление сетей» - це точка приєднання (приєднання мережі абонента до мережі виконавця послуг). Крім того СНиП визначає, що приєднання до водопровідних мереж слід проектувати.

У 80-90-х роках діяли СНіП 2.04.02 «Водоснабжение. Наружные сети и сооружения» які набрали чинності 01.01.1985 (втратили чинність 01.01.2014) та БНіП 2.04.01-85 «Внутренний водопровод и канализация зданий», що набрали чинності 01.07.1986 (діяли до 01.03.2013).

Згідно п. 1.1. СНіП 2.04.02 «Водоснабжение. Наружные сети и сооружения» «Водоснабжение объектов надлежит проектировать…». БНіП 2.04.01 - 85 «Внутренний водопровод и канализация зданий» також передбачають обов`язкове проектування на приєднання до водопровідних мереж. Крім того абз. 2 п. 11.1 БНіП 2.04.01-85 чітко вказано (мовою оригіналу) «Счетчики воды следует устанавливать на вводах трубопровода холодного и горячего водоснабжения в каждое здание и сооружение, в каждую квартиру жилых зданий и на ответвлениях трубопроводов в магазины, столовые, рестораны и другие помещения, встроенные или пристроенные к жилым, производственным и общественным зданиям». Ввод трубопровода - це точка приєднання абонента та виконавця послуг.

Пункт 4.1. розділу IV (Приєднання об`єктів до систем централізованого питного водопостачання та водовідведення) «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затвердженими Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 № 190 (надалі - Правила № 190) (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), чітко визначає, що для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення замовнику таких послуг надаються технічні умови. Форма технічних умов наведена в додатку 1 до цих Правил. Типова форма технічних умов на приєднання визначена у додатку № 1 Правил № 190. Дана типова форма передбачає в собі визначення виконавцем послуг місця обладнання водомірного вузла (п. 8 типової форми Технічних умов).

Пункт 11 Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 09 серпня 2018 року № 206 (надалі - Порядок № 206) передбачає, що оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил та з урахуванням Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» і не потребує видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, а також погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг, така ж сама норма встановлена і ч. 1 ст. 3 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Абзацом 2, 3 п. 13 Порядку № 206 визначено, що вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності в точці приєднання до зовнішніх інженерних мереж.

П. 5.2. Правил № 190 також визначає, що вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача.

Враховуючи вищенаведене вбачається, що з 70-х років та по сьогоднішній день законодавством передбачено обов`язок споживачів здійснювати оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил, які визначають, що вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності в точці приєднання до зовнішніх інженерних мереж.

З матеріалів справи вбачається, що Позивачами не надано ані технічних умов на приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення систем, ані проектної документації на оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку. Крім того з актів технічного огляду встановлено, що вузли комерційного обліку Позивачів встановлені не в точці приєднання до зовнішніх інженерних мереж, що є порушенням вищенаведених норм законодавства, а отже засобі обліку Позивачів вважаються не комерційними, а розподільчими.

Пункт 10 Умов користування системами централізованого водопостачання, вимоги щодо обладнання вузлів комерційного обліку та порядок приєднання до системи централізованого водопостачання водопровідних вводів нових споживачів (надалі Умови), відповідно до якого у разі невиконання споживачем приписів та вимог виконавця щодо обладнання вузла обліку в точці приєднання, витрати питної води на господарські потреби, що не враховуються встановленим приладом обліку (полиття присадибних ділянок, асфальтового покриття, теплиць, заповнення басейнів, пиття худоби, миття транспорту та інше), розраховуються виконавцем згідно з нормативами питного водоспоживання, затвердженими відповідним рішенням, та нараховуються споживачу додатково до обсягів, визначених за показаннями приладу обліку. Такий розрахунок запроваджується виконавцем із дати надання припису до дати опломбування представником виконавця вузла обліку, обладнаного споживачем згідно з вимогами виконавця, також встановлений згідно законодавства, яке діяло в момент прийняття оскаржуваного рішення, а саме абзаце 3 пункту 13 «Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України № 690 (в редакції від 05.07.2019, яка діяла до 02.02.2022) встановлено, що загальний обсяг споживання наданих послуг у будівлі, де відсутній прилад комерційного обліку, визначається як сума обсягу, визначеного за допомогою вузлів розподільного обліку, та розрахункового обсягу, визначеного за нормою споживання для споживачів, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку.

Таким чином, судом встановлено, що пункти 1, 2, 10 Умов не суперечать нормам діючого законодавства, підстави для визнання їх протиправними та скасувати відсутні.

Відповідно до частини 2статті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Частиною 2статті 2 КАС Українивстановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1 та 2статті 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цьогоКодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин 1, 2статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно достатті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За таких обставин суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

У зв`язку з відмовою у задоволені позовних вимог, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 8 - 10, 14, 90, 139, 143, 241 - 246 та 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволені позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) до Запорізької обласної ради (69000, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 164, код ЄДРПОУ 20507422), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Вільнянська міська рада Запорізької області (70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Бочарова, буд. 4, код ЄДРПОУ 25486771), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Облводоканал» Запорізької обласної ради (69005, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 129 - А, код ЄДРПОУ 03327115) про визнання протиправними та скасування пунктів додатку до рішення - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлене у повному обсязі та підписане суддею 06 червня 2024 року.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119621420
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —280/1298/23

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 29.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 29.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 27.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 27.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні