Копія
Справа № 2-а-4176/10/2270
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2010 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Ковальчук О.К.
при секретарі Бесарабі І.А.
за участі: представника позивача Шк роби В.П.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > товариства з обмеж еною відповідальністю "Трек" < 3-тя особа > до державної по даткової інспекції у Солом'я нському районі м. Києва , фінан сового управління Солом'янсь кого району у м. Києві державн ої адміністрації , Головного управління Державного казна чейства України у м. Києві в ос обі управління Державного ка значейства України у Солом'я нському районі м. Києва < 3-тя о соба > про визнання бездіяль ності протиправною та поверн ення з бюджету надмірно спла ченої вартості торгових пате нтів, -
В С Т А Н О В И В:
В поданій до суду позо вній заяві з урахуванням змі нених позовних вимог позивач просить визнати протиправно ю бездіяльність фінансового управління Солом' янської р айонної у м. Києві державної а дміністрації в поверненні на дмірно сплачених коштів за т оргові патенти на право здій снення діяльності у сфері гр ального бізнесу та стягнути з місцевого бюджету м. Києві ч ерез Головне управління Держ авного казначейства України у м. Києві в особі управління Державного казначейства Укр аїни у Солом'янському районі надмірно сплачені кошти за т оргові патенти на право здій снення діяльності з надання послуг у сфері грального біз несу в сумі 37143, 98 грн. та судові в итрати.
Позивач вважає, що відповід ачі неправомірно, всупереч в имогам абз. 2 ч. 3 ст.2 Закону Укра їни “Про патентування деяких видів підприємницької діяль ності”, позбавили його права на отримання з відповідного місцевого бюджету надмірно сплачених коштів за торгові патенти на право здійснення діяльності у сфері грального бізнесу, у зв'язку з припиненн ям діяльності у сфері гральн ого бізнесу після прийняття Закону України “Про заборону грального бізнесу в Україні ”.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав зм інені в судовому засіданні п озовні вимоги, просить задов ольнити позов в повному обся зі.
Повідомлені належним чино м про дату розгляду справи ві дповідачі в засідання не з'яв ились. В надісланих до суду за переченнях представник відп овідача 1 просить суд замінит и неналежного відповідача, з підстав вкладених у письмов их запереченнях.
Відповідач 1 вважає позовні вимоги щодо нього безпідста вними, оскільки здійснив всі дії, передбачені Порядком вз аємодії органів державної по даткової служби України, фін ансових органів та органів Д ержавного казначейства Укра їни в процесі повернення пом илково та/або надміру сплаче них податків, зборів (обов'язк ових платежів) платникам под атків, виконання яких належи ть до компетенції органів де ржавної податкової служби, щ одо повернення позивачеві на дміру сплаченої вартості пат ентів, а саме: оформив та надіс лав для погодження до фінанс ового управління Солом' янс ької районної у м. Києві держа вної адміністрації висновок №8 від 29.12.2010 року про повернення з місцевого бюджету коштів з а торгові патенти на право зд ійснення діяльності з наданн я послуг у сфері грального бі знесу ТОВ «Трек». У відповідь на який отримав лист фінансо вого управління Солом'янсько ї районної у м. Києві державно ї адміністрації №05-24/55-1 від 29.01.2010 р оку про те, що повернення у 2010 р оку плати за придбанням торг ового патенту на здійснення операцій з надання послуг у с фері грального бізнесу можли ве в межах сум надходжень кош тів на розрахунковий рахунок 31419526700010 (код бюджетної класифіка ції доходів 14071700).
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и зібрані в матеріалах справ и докази в їх взаємному зв'язк у та сукупності, суд прийшов д о висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі з урахування м викладеного нижче.
Судом встановлено, що позив ач - товариство з обмеженою ді яльністю “Трек” 20.10.1995 року заре єстроване виконавчим коміте том Хмельницької міської рад и (Свідоцтво про державну реє страцію серії А00 №248360). Основним видом господарської діяльно сті позивача є діяльність з о рганізації азартних ігор, як у здійснював на підставі Ліц ензії серії АВ №082963 від 15.06.2006 року .
З метою здійснення діяльно сті з надання послуг у сфері г рального бізнесу на територі ї Солом' янського району м. К иєва позивач придбав для Киї вської філії ТОВ «Трек» 32 торг ових патенти на право здійсн ення діяльності з надання по слуг у сфері грального бізне су, що підтверджується наявн ими в матеріалах справи копі ями торгових патентів, платі жних доручень №2569 від 16 березня 2009 року, №2572 від 17 березня 2009 року, №2587 від 27 березня 2009 року.
Листами від 11 червня 2009 року № № 13/06/09, 14/06/09 позивач повідомив ДП І в Солом"янському районі про припинення діяльності з про ведення азартних ігор, повер нув 32 торгових патенти, та одн очасно заявив клопотання про зупинення нарахування по то ргових патентах і повернення надмірно сплаченої суми (пер еплати).
22 липня 2009 року позивач отрим ав лист-відповідь від 30.06.2009 року № 15688 з змісту якого вбачається , що заяви позивача залишено б ез виконання.
24 лютого 2010 року позивач повт орно звернувся до податковог о органу з заявою про поверне ння надмірно сплачених кошті в за торгові патенти у розмір і 35850,00 грн.
З матеріалів справи вбачає ться, що ДПІ у Солом' янськом у районі м. Києва листами №5248/19-02 5 від 15.03.2010 року, №15308/19-025 від 17.06.2010 року , з посиланням на відповідь ф інансового управління Солом 'янської районної у м. Києві де ржавної адміністрації №05-24/55-1 в ід 29.01.2010 року, повідомила позива ча про неможливість повернен ня надміру сплачених коштів за придбання торгових патент ів у сфері грального бізнесу юридичних (код доходів 14071700) у с умі 35850,00 грн., у зв"язку з відсутн істю коштів у місцевомі бюдж еті .
Основні правові та організ аційні засади здійснення гос подарської діяльності з орга нізації азартних ігор регулю ються нормами Господарськог о кодексу України, а також, з у рахуванням специфіки даного виду господарської діяльнос ті, спеціальним законодавств ом, а саме Законами України “П ро ліцензування певних видів господарської діяльності”, “Про патентування деяких вид ів підприємницької діяльнос ті”. Зазначеним спеціальним законодавством визначаєтьс я порядок ліцензування даног о виду діяльності, державний контроль у сфері ліцензуван ня, відповідальність суб'єкт ів господарювання та органів ліцензування за порушення з аконодавства у сфері ліцензу вання, порядок патентування діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу.
Частиною 1 ст. 5 Закону Україн и “Про патентування деяких в идів підприємницької діяльн ості” встановлено, що патент уванню підлягають операції з надання послуг у сфері граль ного бізнесу, які здійснюють ся суб'єктами підприємницько ї діяльності або їх структур ними (відокремленими) підроз ділами. У разі коли суб'єкт під приємницької діяльності має структурні (відокремлені) пі дрозділи, торговий патент пр идбавається окремо для кожно го структурного (відокремлен ого) підрозділу.
За змістом зазначеної вище норми термін дії торгового п атенту на здійснення операці й з надання послуг у сфері гра льного бізнесу становить 60 ка лендарних місяців, Оплата ва ртості торгового патенту на здійснення операцій з наданн я послуг у сфері грального бі знесу провадиться щоквартал ьно до 15 числа місяця, що перед ує звітному кварталу. Під час придбання торгового патенту на здійснення операцій з над ання послуг у сфері гральног о бізнесу суб'єкт підприємни цької діяльності вносить одн оразову плату у розмірі варт ості торгового патенту за 3 мі сяці. На суму, сплачену під час придбання торгового патенту , зменшується розмір плати за торговий патент, яка підляга є внесенню в останній кварта л його дії.
Статтею 6 Закону України “Пр о патентування деяких видів підприємницької діяльності ”, визначено, що одержані від п родажу торгових патентів кош ти зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування (м ісцевих бюджетів) за місцем о плати торгового патенту.
Оплата позивачем вартості 32 торгових патентів та спряму вання вказаних коштів на від повідний рахунок місцевого б юджету м. Києва підтверджуєт ься наявними в матеріалах сп рави платіжними дорученнями , обліковою карткою платника та не заперечується відпові дачами.
Розпорядженням Кабінету М іністрів України від 07.05.2009 року № 494-р зупинено строком на один місяць дію ліцензій, виданих суб'єктам господарювання, як і провадять діяльність у сфе рі грального бізнесу (крім ло терей).
На виконання розпорядженн я Кабінету Міністрів України від 07.05.2009 року № 494-р, Міністерств ом Фінансів України видано Н аказ від 08.05.2009 року № 650, яким зупи нено до 7 червня 2009 року дію ліц ензій Міністерства Фінансів України на провадження орга нізації діяльності з проведе ння азартних ігор, виданих су б'єктам господарювання, в том у чисті і ТОВ “Трек”, яке є поз ивачем по справі.
25 червня 2009 року набрав чинно сті Закон України “Про забор ону грального бізнесу в Укра їні”, згідно до статті 2 якого встановлено, що в Україні заб ороняється гральний бізнес т а участь в азартних іграх.
У зв'язку з прийняттям зазна чених нормативно - правових а ктів позивач припинив діяльн ість з надання послуг у сфері грального бізнесу.
Таким чином, дострокове при пинення діяльності позивача , що підлягає патентуванню, ст алося через прийняття держав ними органами розпорядчих ак тів, якими встановлюються ві дповідні обмеження.
Частиною 3 ст. 2 Закону Україн и “Про патентування деяких в идів підприємницької діяльн ості”встановлено, що суб'єкт підприємницької діяльності , який припинив діяльність, як а відповідно до цього Закону підлягає патентуванню, до 15 ч исла місяця, що передує звітн ому, письмово повідомляє про припинення такої діяльності відповідний державний подат ковий орган. При цьому торгов ий патент підлягає поверненн ю до державного податкового органу, що видав його, а суб'єк ту підприємницької діяльнос ті повертається надмірно спл ачена сума вартості торговог о патенту.
З урахуванням приписів ст.5 цього Закону для суб'єкта під приємницької діяльності, яки й своєчасно повідомив про пр ипинення діяльності відпові дний державний податковий ор ган, надмірно сплаченою сумо ю вартості торгового патенту вважається одноразова плата , що вноситься під час придбан ня торгового патенту за оста нній квартал його дії.
Наявні в матеріалах справи докази свідчать, що позиваче м виконані всі передбачені З аконом дії щодо повернення н адміру перерахованої плати з а придбані торгові патенти н а право здійснення діяльност і з надання послуг у сфері гра льного бізнесу.
За змістом п.5 Порядку повер нення коштів, помилково або н адмірно зарахованих до держа вного та місцевих бюджетів, з атвердженого наказом Держав ного казначейства України ві д 10.12.2002 №226 (надалі - Порядок №226) пов ернення помилково або надмір но зарахованих до бюджету по датків, зборів (обов'язкових п латежів) здійснюється за зая вою платника та поданням орг анів, які повинні забезпечув ати надходження платежів до бюджету та за якими згідно із законом закріплено контроль за справлянням (стягненням) п латежів до бюджету. Подання н адається до органу Державног о казначейства України за фо рмою, передбаченою відповідн ими спільними нормативно-пра вовими актами Державного каз начейства України з питань п овернення помилково або надм ірно зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі з обов'язковим зазначенням з окрема суми платежу, що підля гає поверненню, дати та номер а розрахункового документа, який підтверджує перерахува ння коштів до відповідного б юджету.
Пунктом 7 Порядку №226 поверне ння коштів визначено, що за пл атежами, що належать місцеви м бюджетам, подання органів, з азначених у пунктах 5 та 6 цієї глави, мають бути погоджені з відповідними місцевими фіна нсовими органами.
У відповідності до п. 7 Поряд ку взаємодії органів державн ої податкової служби в Украї ні в процесі повернення поми лково та/або надміру сплачен их податків, зборів (обов'язко вих платежів) платникам пода тків, затвердженого спільним наказом ДПА України, міністе рства фінансів України та де ржавного казначейства Украї ни №58/78/22 від 03.02.2005 року (надалі - Пор ядок №58/78/22) за платежами, належн ими місцевим бюджетам, орган державної податкової служби України в термін не пізніше н іж п'ять робочих днів від дати отримання заяви платника пе редає висновки згідно з Реєс тром висновків для погодженн я відповідному районному (мі ському) фінансовому органу. Р айонний (міський) фінансовий орган у термін не пізніше ніж два робочих дні здійснює пог одження отриманих висновків шляхом завірення підписом к ерівника районного (міського ) фінансового органу, засвідч еним печаткою, та повертає їх згідно з Реєстром висновків відповідному органу державн ої податкової служби України .
З відповіді фінансового уп равління Солом' янської рай онної у м. Києві державної адм іністраці, вбачається, що не з важаючи на встановлений чинн им законодавством порядок по вернення надміру сплачених п одатків, зборів (обов'язкових платежів), неодноразові звер нення відповідача 1 та отрима ння від нього висновку, відпо відачем 2 не вжито необхідні з аходи щодо їх погодження шля хом завірення підписом керів ника, засвідчення печаткою, т а повернення погодженого вис новку органу податкової служ би, згідно з реєстрами виснов ків. Невиконання відповідаче м 2 вимог Закону України “Про п атентування деяких видів під приємницької діяльності”, По рядку №226 і Порядку №58/78/22 призве ло до порушення законних пра в позивача щодо повернення з бюджету надміру сплачених к оштів.
При цьому, відсутність у міс цевому бюджеті відповідних к оштів, не може слугувати підс тавою для відмови відповідач а 2 у погодженні висновку, оскі льки п. 8 Порядку №226 визначений механізм повернення з бюдже ту коштів у разі неможливост і здійснення повернення одно разово на загальну суму.
Положеннями ч.2 ст.78 Бюджетно го кодексу України передбаче но, що Державне казначейство України здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюдж ету. Згідно з п. 1 Положення про Державне казначейство Украї ни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 року № 1232, Державн е казначейство України є уря довим органом державного упр авління, що діє у складі Мінфі ну і йому підпорядковується, та відповідно має власні тер иторіальні органи.
Отже, Головне управління Де ржавного казначейства Украї ни в місті Києві в особі управ ління Державного казначейст ва України у Солом"янському р айоні м.Києва є саме тим орган ом, який здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюдж ету, за поданням органу стягн ення.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
З огляду на вищевикладене с уд вважає, що відповідач 2 супе реч ч.2 ст.71 КАС України, не дові в, що діяв добросовісно, в межа х повноважень та у спосіб, над аний законом. В той же час позо вні вимоги позивача в частин і позовних вимог до відповід ача 2 є обгрунтованими, підтве рджені належними доказами, в ідповідають вимогам чинного законодавства, а тому підляг ають до задоволення.
Задовольняючи позов до від повідача 2 суд виходить із тог о, що наявність торгових пате нтів, наявність факту оплати (придбання) позивачем торгов их патентів за весь період їх дії, та факт надмірної сплати кошів за невикористані пози вачем торгові патенти, а відт ак неправомірність бездіяль ності відповідача 2 щодо пове рнення позивачеві надміру сп лаченої плати за придбання т оргових патентів на право зд ійснення діяльності з наданн я послуг у сфері грального бі знесу, підтверджуються матер іалами справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його службова чи посадов а особа). Тому, враховуючи задо волення позовних вимог позив ача, судовий збір в сумі 358,50 грн ., сплачений ним платіжним дор ученням № 80 від 04.06.2010 року підляг ає стягненню з місцевого бюд жету Солом'янського району м .Києва.
Керуючись Конституцією Ук раїни, Законом України “Про п атентування деяких видів під приємницької діяльності”, ст .ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС Україн и, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Трек" задовольнити.
Визнати протиправною безд іяльність фінансового управ ління Солом"янської районної державної адміністрації м.К иєва щодо непогодження отрим аних від державної податково ї інспекції у Солом'янському районі м.Києва висновків про повернення товариству з обм еженою відповідальністю «Тр ек» з рахунку місцевого бюдж ету надмірно сплачених кошті в за торгові патенти на право здійснення діяльності у сфе рі грального бізнесу.
Стягнути з місцевого бюджету Солом'янського райо ну м.Києва на користь ТОВ «Тре к» на розрахунковий рахунок №2600910115, МФО 380805, ХОД Райффайзен «Ба нк Аваль» м.Київ надмірно спл ачені кошти за торгові патен ти на право здійснення діяль ності з надання послуг у сфер і грального бізнесу в сумі 37143,9 8 грн.
Стягнути з місцевого бюджету Соломянського район у м.Києва на користь ТОВ «Трек » судовий збір в сумі 358,50 грн.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду та апеляційної ска рги. Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння.
Повний текст постанови виготовлено 17 липня 2010 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >
Суддя /підпис/ О.К. Ковальчук
"Згідно з оригіналом" Суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11965503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні