Постанова
від 30.09.2009 по справі 13/490
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 вересня 2009 року 12:00 № 13/490

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого - судді Степанюка А.Г. при секретарі Федоровій О .В., розглянувши справу

за адміністративним позов ом Державної податкової і нспекції у Дніпровському рай оні м. Києва

до товариства з об меженою відповідальністю «У країнські енергетичні систе ми»

про стягнення суми податкової заборгованості н а загальну суму 5885,66 грн. за раху нок активів боржника

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ви готовлення постанови у повно му обсязі відкладено, про що п овідомлено сторін після прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови в су довому засіданні з урахуванн ям вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позов обґрунтований тим , що Позивач просить суд зобов ' язати Відповідача погасит и податкову заборгованість, що складається з 2,17 грн. комуна льного податку, 440,00 грн. штрафн их санкцій за порушення норм законодавства про патентува ння, 5330,26 грн. донарахованої сум и штрафних санкцій, 58,86 грн. збо ру на розвиток виноградарств а, садівництва та хмелярства , 53,15 грн. податку на додану варт ість.

Звертає увагу суду на припи си ст. ст. 1, 2, 4 Закону України «Пр о порядок здійснення розраху нків в іноземній валюті», яки ми передбачено, зокрема, розм ір та порядок нарахування пе ні; положення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», п. 5.2 п. 5 Положення «Про кому нальний податок у м. Києві».

Вказує на невиконання Відп овідачем вимог, викладених у податковому повідомленні-рі шенні від 26.12.2006 року № 0014411502/0.

Відповідач своїми процесу альними правами не скористав ся, отримання кореспонденції на власну адресу не забезпеч ив, повноважного представник а у засідання суду не направи в, витребувані судом докумен ти не подав.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення повноваж них представників сторін, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Українсь кі енергетичні системи»(далі - Відповідач)(ЄДРПОУ - 31107542) є юр идичною особою, яка зареєстр ована Дарницькою районною де ржавною адміністрацією м. Ки єва 09.10.2000 року за місцезнаходже нням м. Київ, 02160, вул. Каунаська, 10-а.

23.08.2005 року Державною податко вою інспекцією у Дніпровсько му районі м. Києва (далі - Пози вач) проведено позапланову п еревірку Відповідача з приво ду дотримання вимог чинного валютного законодавства. За результатами вказаної перев ірки складено акт № 4418/23-31107542 від 23 .08.2005 року (далі - Акт перевірки ). Даним актом перевірки встан овлено, що Відповідач уклав і мпортний контракт № 1/11-00 від 08.11.20 00 року (далі - Контракт) з фірм ою SYSTEMS S.A.»на отримання світильн иків, за умовами якого 14.12.2000 рок у здійснено попередню оплату в розмірі 2780,00 євро (13221,26 грн.) та гр аничний термін надходження т овару по імпорту - 14.03.2001 року.

Також перевіркою встановл ено, що Відповідач отримав ко шти в розмірі 867,00 євро (5316,63 грн.) за Контрактом, що є порушенням в имог ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахун ків в іноземній валюті». На пі дставі Акту перевірки Позива чем винесено та направлено В ідповідачу податкове повідо млення-рішення від 26.08.2005 року № 000752201/0, яким донараховано суму ш трафних санкцій в розмірі 5330,26 грн.

25.01.2006 року Позивачем також бу ло проведено перевірку Відпо відача щодо своєчасності под ання платіжного доручення до установи банку по сплаті под атку на додану вартість, за ре зультатами якої складено акт від 25.01.2006 року № 168/16-31107542. У вказаном у акті зафіксовано: «В поруше ння п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»№ 2181-111 в ід 21.12.2000р. підприємством допуще на несвоєчасна сплата податк у на додану вартість за жовте нь, листопад, грудень 2004 року та квітень 2005 року.»загалом на су му 115,37 грн. На підставі акту від 25.01.2006 року Позивачем винесені п одаткові повідомлення-рішен ня від 07.02.2006 року № 0000821502/0, № 0000831502/0, № 0000841 502/0, № 0000851502/0, якими донараховані с уми штрафних санкцій 14,50 грн., 53,8 0 грн., 2,60 грн., 44,97 грн. відповідно.

14.12.2006 року Відповідачем було проведено перевірку Позивач а щодо своєчасності подання платіжного доручення до уста нови банку по сплаті збору на розвиток виноградарства, са дівництва та хмелярства. За р езультатами перевірки склад ено акт № 1529-15/31107542 від 18.12.2006 року, в як ому зафіксовано: «В порушенн я п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»№ 2181-111 від 21.12.20 00р. підприємством допущена не своєчасна сплата збору на ро звиток виноградарства, садів ництва і хмелярства за липен ь 2003 року, а також за лютий, бере зень, травень, червень та липе нь 2004 року»загалом на суму 11,79 гр н. На підставі акту № 1529-15/31107542 від 18.12.2006 року Позивачем винесено п одаткове повідомлення-рішен ня від 26.12.2006 року № 0014411502/0, яким визн ачено суму штрафних санкцій у розмірі 11,79 грн.

Актом перевірки своєчасно сті подання платіжного доруч ення до установи банку по спл аті комунального податку від 21.09.2007 року № 3667-15/31107542 встановлено п орушення п.п.5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»№ 2181-111 від 21.12.2000р., п. 5.2 п. 5 Положення «П ро комунальний податок у м. Ки єві», веденого рішенням Київ ради № 62 від 23.05.1995р. із змінами та доповненнями.». На підставі в казаного акту Позивачем вине сено податкове повідомлення -рішення № 0017781540/0 від 27.09.2007 року, яки м визначено суму штрафу у роз мірі 0,26 грн.

Відповідачем вказані пода ткові повідомлення-рішення о скаржені не були.

Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідження, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги під лягають задоволенню виходяч и з наступного.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податк ову службу в Україні»(далі - Закон про ДПС) «Завданням и органів державної податков ої служби є: здійснення контр олю за додержанням податково го законодавства, правильніс тю обчислення, повнотою і сво єчасністю сплати до бюджетів , державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі); внесення у встан овленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податков ого законодавства; прийняття у випадках, передбачених зак оном, нормативно-правових ак тів і методичних рекомендаці й з питань оподаткування; фор мування та ведення Державног о реєстру фізичних осіб - плат ників податків та інших обов 'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників по датків - юридичних осіб; роз'яс нення законодавства з питань оподаткування серед платник ів податків; запобігання зло чинам та іншим правопорушенн ям, віднесеним законом до ком петенції податкової міліції , їх розкриття, припинення, роз слідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення».

Приписи п. 11 ст. 10 Закону про ДП С надають Позивачу право под авати до судів позови до підп риємств, установ, організаці й та громадян про визнання уг од недійсними і стягнення в д оход держави коштів, одержан их ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Позивач звернувся до суду п ро стягнення суми податкової заборгованості на загальну суму 5885,66 грн. за рахунок активі в Відповідача, до якої включе но, зокрема, 5330,26 грн. штрафних са нкцій, застосованих Державно ю податковою інспекцією у Дн іпровському районі м. Києва з а порушення приписів ст. 2 Зако ну України «Про порядок здій снення розрахунків в іноземн ій валюті» (далі - Закон п ро розрахунки). Як було встано влено раніше, Відповідачем о тримано валютні кошти в розм ірі 867,00 євро (5316,63 грн.) 25.07.2005 року. Нат омість дебіторська заборгов аність в розмірі 866,71 євро (4638,89 гр н.) списана Відповідачем 31.12.2003 р оку на позабалансовий рахуно к «6310»- «Списана дебіторська з аборгованість».

Приписи частини 5 статті 4 За кону про розрахунки визначаю ть право державної податково ї інспекції за наслідками до кументальних перевірок безп осередньо стягувати з резиде нтів пеню.

Положення ст. 1 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»визнач ають, що податкове повідомле ння - письмове повідомлення к онтролюючого органу про обов 'язок платника податків спла тити суму податкового зобов' язання, визначену контролююч им органом у випадках, передб ачених цим Законом. Вказани й Закон визначає податкове зобов' язання як «…зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України».

Тобто, з положень Закону Укр аїни «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній вал юті»та Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»випливає, що п еня за порушення порядку зді йснення операцій в іноземній валюті відноситься до адмін істративно-господарської са нкції і не є податковим зобов ' язанням. Тому при стягненн і пені необхідно дотримувати ся законодавства, що регулює порядок та строки стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій.

Згідно приписів ст. 250 ГК Укра їни адміністративно-господа рські санкції можуть бути за стосовані до суб' єкта госпо дарювання протягом шести міс яців з дня виявлення порушен ня, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб' єктом встановлених законода вчими актами правил здійснен ня господарської діяльності .

Таким чином, судом враховує ться, що Позивач виніс податк ове повідомлення-рішення № 0000 752201/0 про донарахування суми шт рафних санкцій 26 серпня 2005 року , і звернувся до суду 29 серпня 20 09 року. Тобто, суд, керуючись пр иписами ст. 250 ГК України, вважа є вимоги Позивача про стягне ння 5330,26 грн. штрафних санкцій н еобґрунтованими, тому позовн і вимоги в цій частині задово ленню не підлягають.

Відповідно приписів пп. 15.2.1 с т. 15 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»«у разі коли податк ове зобов'язання було нарахо ване податковим органом до з акінчення строку давності, в изначеного у пункті 15.1 цієї ст атті, податковий борг, що вини к у зв'язку з відмовою у самост ійному погашенні податковог о зобов'язання, може бути стяг нутий протягом наступних 1095 к алендарних днів від дня узго дження податкового зобов'яза ння. Якщо платіж стягується з а рішенням суду, строки стягн ення встановлюються до повно го погашення такого платежу або до визнання боргу безнад ійним».

Таким чином, суд вважає за н еобхідне решту позовних вимо г, що стосуються стягнення 5885,66 - 5330,26 = 555,40 грн., задовольнити, оск ільки 2,17 грн. комунального под атку + 440 грн. штрафних санкцій з а порушення законодавства пр о патентування, нарахованих рішенням № 0000612340 + 58,86 грн. збор у на розвиток виноградарства , садівництва та хмелярства + 5 3,15 грн. податку на додану варті сть нараховані Позивачем у в ідповідності до чинного пода ткового законодавства Украї ни.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з Відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити частково.

2. Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Українські енергетичні с истеми» (м. Київ, Харківське шо се, 18 ЄДРПОУ 31107542) в дохід Державн ого бюджету України (рахунок : УДК у Дніпровському районі м . Києва, ЄДРПОУ 26077906, Банк одержу вач ГУ УДК у м. Києві, МФО 820019, р/р 3 4122999700005) 555,40 грн. (п' ятсот п' ятдес ят п' ять гривень 40 коп.) подат кового боргу.

3. В решті позову відмо вити.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особ и, які беруть участь у справі м ають право оскаржити в апеля ційному порядку Постанову по вністю або частково. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня пр оголошення, апеляційна скарг а подається протягом 20 днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження. Дані заяви п одаються до апеляційного суд у через суд першої інстанції .

Згідно ст. 254 КАС України По станова, якщо інше не встанов лено КАС України, набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Суддя А. Степанюк

Повний текст постанов и виготовлено та підписано 18.1 1.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2009
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11965642
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/490

Рішення від 06.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Постанова від 30.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Ухвала від 16.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 23.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Постанова від 26.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Гончарук П.А.

Постанова від 22.10.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Авдєєв П.В.

Ухвала від 15.02.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Гончарук П.А.

Постанова від 07.02.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні