Рішення
від 10.06.2024 по справі 520/8464/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

10 червня 2024 р. справа № 520/8464/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григорова Д.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ: 43927048) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, яка полягає у неналежному розгляді заяви ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 ;

- зобов`язати Департамент житлово-комунального господарства Харківської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність стосовно неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна.

Ухвалою суду від 10.04.2024р. відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 КАС України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Ухвалою суду від 14.05.2024р. у відповідача витребувано докази стосовно розгляду заяви ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792, про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 .

Відповідач, повідомлений належним чином про відкриття провадження у справі через підсистему ЄСІТС "Електронний суд", а також про можливість надати до суду відзив на позовну заяву у визначений судом строк, правом надання відзиву на позовну заяву не скористався без зазначення причин неподання відзиву.

На виконання ухвали суду від 14.05.2024р. відповідачем до суду надано докази стосовно розгляду заяви ОСОБА_1 від 06.07.2023р. про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна.

З урахуванням викладеного суд вважає можливим розгляд та вирішення справи на підставі наявних у ній доказів, які є достатніми та належними.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.

Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 13.08.2018р. №134106756 квартира АДРЕСА_3 належить ОСОБА_1 на праві приватної власності.

07.04.2022р. відбулося пошкодження даного об`єкту нерухомого майна внаслідок бойових дій, спричинених Російською Федерацією. В зв`язку з цим позивачкою через мобільний застосунок «ДІЯ» було подано повідомлення про пошкоджене або втрачене нерухоме майно, якому присвоєно реєстраційний номер 22-04-0000072253-01, інформацію внесено до Реєстру майна пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України та складено розрахунок вартості відновлюваних робіт, розмір якого визначено згідно Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року №381.

06.07.2023р. позивачкою подано заяву на компенсацію з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, реєстраційний номер 3В-06.07.2023-24792.

Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, утвореною при Департаменті житлово-комунального господарства Виконкому Харківської міської ради було проведено обстеження двоповерхового будинку АДРЕСА_4 , про що складено акт комісійного обстеження нерухомого майна від 09.10.2023р., яким встановлено наявність пошкоджень, їх перелік яких та зазначено про можливість відновлення майна шляхом проведення поточного ремонту, орієнтований перелік робіт наведено у додатку до акту.

25.01.2024р. зазначена вище комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, розглянувши заяву ОСОБА_1 від 06.07.2023р. 3В-06.07.2023-24792, прийнято рішення про відмову в наданні компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації №25/01-42 від 25.01.2024р.

Вказане рішення вмотивоване невідповідністю умовам надання компенсації відповідно до абзацу сімнадцятого пункту 14 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням послуги "єВідновлення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023р. №381.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивачкою 05.02.2024р. було подано заперечення на вказане рішення. Проте, відповідачем - Департаментом житлово-комунального господарства 01.02.2024р. винесено рішення №01/37-24 про затвердження рішення комісії про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації з використанням послуги "єВідновлення", яким розглянувши прийняте рішення комісією про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна та доданих до нього документів, зокрема, вирішено затвердити вищевказане рішення комісії про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна, винесеного на підставі заяви ОСОБА_1 №ЗВ-06.07.2023-24792.

Не погоджуючись з наведеним позивачка звернулася до суду з позовом в цій справі.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Постановою КМУ від 21 квітня 2023 р. № 381 затверджено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення (далі - Порядок №381).

Компенсація надається за умови, що об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" (пункт 6 Порядку).

Положеннями пункту 7 Порядку №381 визначено, що для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовими адміністраціями населеного пункту або військово-цивільними адміністраціями населеного пункту (далі - уповноважений орган) утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).

Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним уповноваженому органу. Уповноважений орган забезпечує дотримання комісією вимог цього Порядку.

Положення про комісію, її персональний склад затверджуються уповноваженим органом.

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради від 19.06.2023р. №210 утворено Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України, затверджено її персональний склад, а також затверджено Положення про комісію.

Відповідно до пункту 1.1 Положення про комісію (додаток 2 до наказу Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради від 19.06.2023 №210), Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі комісія), є консультативно-дорадчим органом, що утворюється Департаментом житлово- комунального господарства Харківської міської ради, діє на території Харківської міської територіальної громади для розгляду питань надання компенсації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 № 381 «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення».

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування", виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Главою 2 розділу 1 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, зокрема, в галузі житлово-комунального господарства (стаття 30).

На офіційному сайті Харківської міської ради за посиланням https://www.dzkh.city.kharkiv.ua/ зазначено, що одним з основних завдань Департаменту житлово-комунального господарства є координація роботи з питань щодо надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення».

Згідно Додатку №2 до рішення Харківської міської ради від 22.11.2023 № 450/23 Департамент житлово-комунального господарства є структурним підрозділом виконавчого комітету Харківської міської ради, який є виконавчим органом міської ради.

Отже, в силу положень пункт 7 Порядку №381 Департамент житлово-комунального господарства, як структурний підрозділ виконавчого комітету Харківської міської ради, який є виконавчим органом міської ради, є уповноваженим органом, яким утворено Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, яка підзвітна та підконтрольна Департаменту житлово-комунального господарства як уповноваженому органу.

Згідно пунктів 3, 5 Порядку №381, отримувачем компенсації є фізична особа - громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або в інший спосіб, передбачений цим Порядком, заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об`єкта, право власності якого підтверджено.

Пріоритетне право на отримання компенсації має особа з інвалідністю I та II групи.

Пунктом 8 Порядку №381 передбачено, що Комісія відповідно до цього Порядку, зокрема:

- розглядає заяви;

- встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову в наданні компенсації відповідно до цього Порядку.

Відповідно до пункту 12 Порядку №381, за результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову в наданні компенсації та передає це рішення на розгляд уповноваженого органу не пізніше п`яти робочих днів з дати прийняття такого рішення. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов`язково зазначаються підстави для такої відмови.

Як встановлено судом в цій справі, комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України підставою для відмови в наданні позивачці компенсації зазначено невідповідність умовам надання компенсації відповідно до абзацу сімнадцятого пункту 14 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням послуги "єВідновлення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023р. №381.

Враховуючи, що, як зазначалося вище, вказана комісія є консультативно-дорадчим органом, її висновок мав бути затвердженим відповідачем, який погодився з відсутністю підстав для надання ОСОБА_1 компенсації та затвердив своїм рішенням від 01.02.2024р. № 01/37-24 рішення комісії про відмову у наданні компенсації для відновлення нерухомого майна, пошкодженого внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ.

Суд не погоджується з такими висновками відповідача, з огляду на наступне.

Відповідно до абзацу 17 пункту 14 Порядку №381, підставами для відмови в наданні компенсації, зокрема, є невідповідність умовам надання компенсації.

В свою чергу пунктом 6 вказаного Порядку визначено вичерпний перелік умов для надання компенсації:

- об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні;

- об`єкт нерухомого майна розташований на території України, крім територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких на дату подання заяви не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;

- відомості про право власності на пошкоджений об`єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, для отримання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна повинні бути дотримані три окремі умови.

Дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що пошкодження квартири АДРЕСА_5 , яка належить ОСОБА_1 на праві приватної власності та розташована за адресою АДРЕСА_4 відбулося 07.04.2022р. внаслідок бойових дій спричинених Російською Федерацією, що підтверджується повідомленням про пошкоджене або втрачене нерухоме майно № 22-04-0000072253-01, що було подано позивачкою через мобільний застосунок «ДІЯ», а також витягом з Державного реєстру майна пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації від 28.02.2024р.

Згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за № 1668/39004, Харківська міська територіальна громада, на якій розташований об`єкт нерухомого майна з 24.02.2022р. по 15.09.2022р. була віднесена до території активних бойових дій, а з 15.09.2022р. віднесена до території можливих бойових дій, та на дату подання заяви (06.07.2023р.) дата завершення бойових дій не визначена.

Відомості про право власності на пошкоджений об`єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 13.08.2018р. №134106756, згідно якого, квартира АДРЕСА_3 належить ОСОБА_1 на праві приватної власності.

Тобто позивачкою було дотримано всі умови для отримання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна.

Посилаючись на абзац 17 пункту 14 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, комісія, з висновками якої погодився відповідач, не зазначила конкретних підстав невідповідності поданої ОСОБА_1 заяви вказаним умовам.

При цьому суд вказує, що в даній справі відповідачем було ухвалено рішення про затвердження висновку комісії про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації з використанням послуги "єВідновлення" від 01.02.2024р. за №01/37-24.

Вказане рішення фактично має своїм наслідком відмову в задоволенні вимог позивачки про надання компенсації.

Щодо бездіяльності з неналежного розгляду заяви ОСОБА_1 від 06.07.2023р. про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, як форми пасивної поведінки, якою було порушено права позивачки у спірних правовідносинах з боку відповідача, судом ураховується, що відповідно до пункту 15 Порядку №381 за результатами розгляду заяви заявнику засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), надходить повідомлення про прийняте комісією рішення та розмір компенсації не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати внесення рішення в Реєстр знищеного та пошкодженого майна.

Згідно п.п. 2. п. 25 Порядку № 381 у разі незгоди з рішенням комісії про надання/відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсації, заявник має право подати заперечення до уповноваженого органу протягом п`яти робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття рішення комісією. Заперечення повинні бути в обов`язковому порядку розглянуті та враховані уповноваженим органом під час прийняття одного з рішень, передбачених пунктом 12 цього Порядку, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні.

Згідно п. 12 Порядку № 381 протягом п`яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) відповідно до пункту 25 цього Порядку уповноважений орган розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані) та приймає одне з таких рішень: затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації; надіслати заяву на повторний розгляд комісією.

За наявними матеріалами справи повідомлення про відхилення комісією заяви позивачки про надання компенсації надійшло до мобільного застосунку позивачки 31.01.2024р., про що свідчить скрін-шот з мобільного застосунку. Докази повідомлення ОСОБА_1 будь- яким іншим шляхом про прийняте комісією рішення в матеріалах справи відсутні.

З врахуванням викладеного позивачка мала право у строк до 05.02.2024р. надати відповідачу заперечення в зв`язку з рішенням комісії, що вона і зробила: матеріали справи свідчать, що 05.02.2024р. відповідачем зареєстровано заперечення ОСОБА_1 від 02.02.2024р. щодо рішення комісії.

Проте, 01.02.2024р. відповідачем передчасно було ухвалено рішення про затвердження рішення Комісії про відмову в наданні компенсації без врахування наданих заперечень, що є порушенням п.п. 2. п. 25 Порядку № 381.

Суд бере до уваги, що заяви позивачки від 31.01.2024р., 02.02.2024р., 12.02.2024р. та 19.02.2024р. щодо надання документів за результатами розгляду заяви про надання компенсації відновлення квартири АДРЕСА_3 , пошкодженої внаслідок збройної агресії Російської Федерації розглядалися, про наслідки розгляду, а також про ухвалення рішення про затвердження рішення комісії про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації позивачка повідомлялася згідно листа Департаменту житлово-комунального господарства від 29.02.2024р. №С-1-233/0/88-24.08-31-2620/0/129-24.

Суд також зауважує, що у згаданому листі від 29.02.2024р. №С-1-233/0/88-24.08-31-2620/0/129-24 визначено інші підстави для відмови у наданні компенсації, зокрема, перевищення розрахованої в чек-листі суми компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна - 350 тис. грн., що є граничною відповідно до вищевказаного порядку.

Разом з тим, дослідивши копію вказаного листа, наявного в матеріалах справи, суд доходить висновку, що він має інформаційний характер, не несе у собі управлінського рішення зі спірного питання, його надано у відповідь на заяви від 31.01.2024р., 02.02.2024р., 12.02.2024р. та 19.02.2024р., проте не на заяву про надання компенсації від 06.07.2023р., наслідком розгляду якої є перелічені вище рішення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України та Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обгрунтованими.

Також суд вбачає підстави, з урахуванням ч. 2 ст. 9 КАС України, для виходу за межі заявлених позовних вимог та визнання протиправним і скасування зазначеного вище рішення Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна від 01.02.2024р. № 01/37-24.

Суд наголошує, що без скасування зазначеного управлінського рішення належне та повне поновлення прав позивачки і, зокрема, повторний розгляд її заяви від 06.07.2023р. не є можливим.

При цьому позовні вимоги про зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 також слугують належному поновленню прав позивачки і є обгрунтованими.

За приписами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зважаючи на встановлені у справі обставини, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову частково.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 19, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити .

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, яка полягає у неналежному розгляді заяви ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 ;

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради "Про затвердження рішення комісії про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації з використанням послуги "єВідновлення" від 01.02.2024р. за №01/37-24;

Зобов`язати Департамент житлово-комунального господарства Харківської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.07.2023р., реєстраційний номер ЗВ-06.07.2023-24792, про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.

Стягнути з Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (код ЄДРПОУ: 43927048) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір в сумі 1211,20 (одна тисяча двісті одинадцять гривень) 20 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.В. Григоров

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2024
Оприлюднено13.06.2024
Номер документу119657794
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —520/8464/24

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 25.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 30.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Рішення від 25.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Рішення від 10.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні