Справа № 175/64/24
Провадження № 1-кс/175/2164/24
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
23 травня 2024 року смт. Слобожанське
Слідчий суддя Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого СВ ВП №8 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Слобожанської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №42023042150000171 від 23.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
21.05.2024 слідчий ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_5 ».
Клопотання обґрунтовано тим, що СВ ВП №8 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023042150000171 від 23.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи комунальної установи « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Обухівської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області перебуваючи у змові з керівництвом приватного підприємства « ОСОБА_5 » за результатами відкритих торгів з особливостями уклали між собою договір підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » на суму 3 339 968,99 гривень, який діє до 31.12.2023 та відобразили у кошторисній документації невластиві роботи та завищені коефіцієнти відповідних будівельних робіт, завищили вартість будівельних матеріалів, виробів та конструкцій більш ніж на 900 тис. грн. з метою подальшого їх отримання та розподілу між собою, у зв`язку з чим дії внесено відомості до ЄРДР з правовою кваліфікацією за ч.5 ст. 191 КК України.
Під час вивчення документів розташованих на веб-порталі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » було встановлено, що:
- в Дефектному акті «Умови виконання» зазначено завищений коефіцієнт робіт, завищено середньомісячну заробітну плату (зазначено 19000 грн. замість 12480 грн.), в «підсумковій відомості ресурсів» зазначені роботи не характерні для даних видів робіт, а саме: роботи «Автомобілі-самоскиди, вантажопід`ємність 15т» та роботи «екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу»;
- в «підсумковій відомості ресурсів» завищені ціни на матеріали: плити теплоізоляційні 100мм, сітка арм., діам.3х 100х100мм, сталь листова оцинкована (товщина листа 0,5 мм), суміші пінополістирол бетонні, цегла силікатна потовщена, розміри 250x120x88 мм, марка м100;
- в «Локальному кошторису на будівельні роботи №02-01-01» завишенні ціни на плити теплоізоляційні Новотерм 100 мм, Цегла силікатна потовщена, розміри 250x120x88 мм, марка М100, бруси обрізні з хвойних порід, бруски обрізні з хвойних порід, 25x50 мм, вартість листів металопрофілю Н-44 з полімерним покриттям, вікно слухове дерев`яне 1,x1,2 м, вартість листів металопрофілю ПК-10 (0,45 мм) з полімерним покриттям, суміші пінополістирол бетонні, рубероїд покрівельний «Унифлекс XПП», рубероїд покрівельний «Унифлекс XПП», рубероїд покрівельний «Унифлекс ЕКП 4,5».
Згідно відкритих даних на «Пошуко-аналітичному ресурсі .007» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 встановлено, що за виконані роботи КУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 » 13.07.2023 перераховано 30% за придбання матеріалів, конструкцій для проведення реконструкції частини покрiвлi ІНФОРМАЦІЯ_7 сумі 1 001 990,69 грн., 25.09.2023 за актом №1 вiд 05.09.2023 були перераховані грошові кошти в сумі 261221,77 гривень, 25.09.2023 за актом №2 вiд 13.09.2023 перераховані кошти в сумі 912275,34 грн., 06.11.2023 за актом №3 вiд 16.10.2023 перераховані кошти в сумі 964083,06 грн.. Загалом на рахунок підрядника комунальною установою перераховано 3 139 570,86 грн., що на 200 398,13 грн. менше ніж передбачено договором, сторони дійшли згоди та розірвали договір.
Як зазначено в клопотанні, для проведення досудового розслідування, в тому числі призначення судових експертиз, у органу досудового розслідування виникла потреба в тимчасовому доступі до оригіналів документів, що стосуються укладання договору підряду № 120 від 26.06.2023 та подальшого будівельних робіт, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_5 », як у сторони договору підряду.
Крім того, слідчий зазначив, що 10.05.2024 в ході виконання ухвали слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_8 про дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_5 » від 12.04.2024, тимчасовий доступ до речей та документів провести не вдалося у зв`язку з відмовою видачі оригіналів документів зазначених в ухвалі.
В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, надав заяву, в якій просив клопотання задовольнити та розглянути у його відсутності.
Слідчий суддя, за клопотанням слідчого, розглядає дане клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, про тимчасовий доступ до яких ставиться питання, відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України
Згідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Положеннями ч. 1 ст. 107 КПК України визначено, що рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію.
Таким чином, слідчий суддя визнав за можливе розглянути вказане клопотання за без фіксування судового засідання за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів.
Вивчивши та дослідивши матеріали клопотання слідчий суддя вважає, що воно підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Застосування заходів забезпечення кримінального провадження, відповідно до ч.3 ст.132 КПК України не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
У порядку п. п. 1, 2 ч.5, ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження у зв`язку з яким подається клопотання мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Згідно практики Європейського суду з прав людини під поняттям необхідності слід розуміти, що втручання відповідає нагальній суспільній необхідності та що воно пропорційне з правомірною метою, яку планується досягти (п. 67 справи «ОЛССОН (OLSSON) проти Швеції», п. 44 справи «Камензинд проти Швейцарії» та інші).
Так, згідно витягу, відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.5 ст.191 КК України 23.08.2023 внесені до ЄРДР за №42023042150000171 на підставі повідомлення від ІНФОРМАЦІЯ_9 , згідно якого посадові особи комунальної установи селищної ради, перебуваючи у змові з невстановленими особами при проведенні будівельних робіт завищили вартість будівельних матеріалів, виробів та конструкцій з метою заволодіння бюджетних коштів.
Про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, свідчать наступні документи, які долучені до клопотання: повідомлення пор вчинення кримінального правопорушення від 16.08.2023; інформація управління СБУ щодо виконання доручення прокурора від 15.11.2023; протоколом огляду Інтернет-сторінки на веб-порталі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 15.11.2023; протоколу огляду місця події від 24.01.2023; протоколи допиту свідків ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ..
Орган досудового розслідування потребу в тимчасовому доступі до оригіналів документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_5 », та їх вилучення обґрунтовує необхідністю призначення у кримінальному провадженні судових експертиз, в тому числі і почеркознавчої.
На підставі вищенаведеного, враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, обставини встановлені під час розгляду клопотання, потреби органу досудового розслідування в призначенні судових експертиз, слідчий суддя вважає, що є підстави для задоволення даного клопотання та надання тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні ПП « ОСОБА_5 », які стосуються укладення та виконання договору №120 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 », що буде необхідним та достатнім для досягнення мети визначеної в клопотанні.
Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166, 309 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ ВП №8 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Слобожанської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №42023042150000171 від 23.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України задовольнити.
Слідчим СВ ВП №8 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області: ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_3 , ОСОБА_13 надати тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ) з можливістю вилучити (здійснити виїмку) оригіналів документів, які стосуються укладення та виконання договору №120 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 », а саме:
- договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 », з невід`ємною його частиною, а саме договірна ціна, дефектний акт, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів та документами складеними за результатами його виконання;
- акту приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою №КБ-3 до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- рахунку до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- сертифікату відповідності (якості) на матеріали, що були використані під час надання послуги з поточного ремонту згідно договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- підсумкової відомість ресурсів до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- загальних витрат до локального кошторису до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- актів огляду прихованих робіт до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- загальновиробничих витрат до договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- актів приймання виконаних підрядних робіт з розрахунком одиничної вартості, укладених за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- підсумкових відомостей ресурсів до Актів приймання виконаних підрядних робіт, укладені за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- актів приймання виконаних підрядних робіт в електронній версії IMP, IMS, IMD, укладені за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- загального журналу виконаних робіт, які слід вести на будівництві під час виконання робіт відповідно до вимог ДБН, укладені за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- технологічних карт, укладених за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- актів огляду прихованих робіт на всі приховані роботи, які виконувалися на об`єкті, укладені за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- актів контрольних обмірів робіт, які підлягають дослідженню, укладені за результатами виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- договорів на транспортування та поставку матеріалів тощо, які використовувалися під час виконання договору підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- документів (договори, в тому числі накладні) щодо закупівлі матеріалів за допомогою яких було здійснено виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » згідно договору підряду №120 від 26.06.2023;
- документів (сертифікатів), що підтверджують відповідність матеріалів за допомогою яких було здійснено виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » згідно договору підряду №120 від 26.06.2023 державним будівельним нормам;
- посадових інструкцій, наказів про призначення директора ПП « ОСОБА_5 », яким укладено договір підряду №120 від 26.06.2023 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкції частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 »;
- документів щодо обґрунтування та плану закупівлі за результатами проведення відкритих торгів ІНФОРМАЦІЯ_10 по об`єкту «Реконструкція частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 », тендерної документації з додатками, тендерної пропозиції з додатками, протоколів тендерної комісії;
- договору на проведення робіт із розробки проектно-кошторисної документації з додатками, додатковими угодами та змінами, актами виконаних робіт, платіжними дорученнями, документами підтверджуючими розрахунок по договорам; Проектно-кошторисну документацію по об`єкту «Реконструкція частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » (робочі проекти, дефектні акти) зі змінами, завдання, доповідні записки щодо необхідності проведення робіт по вказаному об`єкту;
- договорів щодо технічного та авторського наглядів по об`єкту «Реконструкція частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » з додатками, додатковими угодами, актами виконаних робіт, платіжними дорученнями, документами підтверджуючими розрахунок по договорам;
- наказів про призначення директора, заступника директора, головного бухгалтера (бухгалтера), уповноваженої особи з організації та проведення закупівель комунальної установи « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Обухівської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області, їх посадові інструкції, статут або інший установчий документ зі змінами;
- посадової інструкції ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , який працює в ПП « ОСОБА_5 », під час виконання робіт передбачених договором №120 на «Реконструкцію частини покрівлі ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 » у період часу з червня по грудень 2023 року.
Службовим особам ПП « ОСОБА_5 » надати (забезпечити) особам, які зазначені в ухвалі, тимчасовий доступ до оригіналів документів визначених в ухвалі та їх вилучення.
Строк дії ухвали два місяці з дня її постановлення.
Згідно ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів
Відповідно до ч. 3 ст. 309 КПК України ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119671191 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Заборський В. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Заборський В. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Заборський В. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні