Головуючий у 1 інстанції - Буряк І.В.
Суддя-доповідач - Шишов О .О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2010 року справа №2а -14685/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого: Шишова О.О .
суддів Сіваченко І.В, Дяченко С.П.
при секретарі судового зас ідання: Касьянові й В.М.
за участю представни ків позивача Косенко С.С.
представників відповідача Корба Л.В.
розглянувши апеляційну ск аргу Державної по даткової інспекції в Орджоні кідзевському районі м. Маріу поля
на постанову Дон ецького окружного адміністр ативного суду від 11 серпня 2010 р оку по справі № 2а-14685/10/0570
за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю «Азовтрейдінжинірі нг»
до Державної под аткової інспекції в Орджонік ідзевському районі м. Маріуп оля
про визнання нез аконними дій щодо проведення перевірки та складання акту перевірки, скасування подат кового повідомлення-рішення
В С Т А Н О В И Л А:
У червні 2010 року ТОВ «Азовтр ейдінжинірінг» звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспек ції в Орджонікідзевському ра йоні м.Маріуполя в якому прос или суд визнати незаконними дії відповідача щодо проведе ння невиїзної документально ї перевірки податкових декла рацій з ПДВ ТОВ «Азовтрейдін жинірінг» з питань достовірн ості нарахування суми бюджет ного відшкодування ПДВ за лю тий, березень, квітень, червен ь, серпень, жовтень 2009 року. Ска сувати податкове повідомлен ня рішення відповідача від 16.0 4.2010 року № 0000202300/0.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 11 серпня 2010 року по справ і № 2а-14685/10/0570 позов задоволений ч астково. Скасоване податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції в О рджонікідзевському районі м . Маріуполя Донецької област і від 16 квітня 2010 року №0000202300/0, яким на підставі Акту перевірки з меншено суму бюджетного відш кодування з податку на додан у вартість: за лютий 2009р. - на 171 471,87 гривень, за березень 2009р. - на 218043,09 гривень, за квітень 2009р. - на 33 619,11 гривень, за червень 2009р. - на 17 883,21 гривень, за серпень 2009р. - на 93 990,51 гривень, за жовтень 2009р. - на 103 411,00 гривень. В частині позо вних вимог про визнання неза конними дій Державної податк ової інспекції в Орджонікідз евському районі м. Маріуполя Донецької області щодо пров едення невиїзної документал ьної перевірки податкових де кларацій з податку на додану вартість Товариства з обмеж еною відповідальністю «Азов трейдінжірінг» з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість за пе ріод лютий, березень, квітень , червень, серпень, жовтень 2009 р оку та визнання незаконними дій Державної податкової ін спекції в Орджонікідзевсько му районі м. Маріуполя Донець кої області щодо складання з а її наслідками Акту невиїзн ої документальної перевірки № 403/23-111/31577486 від 16 квітня 2010 року - в ідмовлено.
З постановою суду не погоди лось ДПІ в Орджонікідзевсько му районі м.Маріуполя та зазн ачили, що судом першої інстан ції при прийнятті рішення бу ли порушені норми матеріальн ого права. В апеляційній скар зі вказано, що суд першої інст анції при розгляді справи не вірно застосував норми Закон у України «Про податок на дод ану вартість». Вважали що у ра зі неможливості підтверджен ня сплати ПДВ по ланцюгу до по стачальника підстав для бюдж етного відшкодування не має. Просили скасувати рішення с уду першої інстанції та прий няти нову постанову, якою від мовити в задоволенні позову.
У судовому засіданні предс тавник Державної податкової інспекції в Орджонікідзевсь кому районі м.Маріуполя підт римала доводи апеляційної ск арги в повному обсязі.
Представник позивача у суд овому засіданні вказав, що су д першої інстанції правильно застосував норми матеріальн ого та процесуального права та просив суд залишити апеля ційну скаргу без задоволення а постанову суду першої інст анції без змін.
Сторони належним чином пов ідомлені у встановленому пор ядку про час і місце судового розгляду.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.
Позивач подав до ДПІ в Орджо нікідзевському районі м.Марі уполя:
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за с ерпень 2009 року та заяву про пов ернення суми бюджетного відш кодування у сумі 212 690,00 гривень, визначеній у податковій декл арації з податку на додану ва ртість за серпень 2009 року.
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за к вітень 2009 року та заяву про пов ернення суми бюджетного відш кодування у сумі 286 930,00 гривень, визначеній у податковій декл арації з податку на додану ва ртість за квітень 2009 року.
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за ж овтень 2009 року та заяву про пов ернення суми бюджетного відш кодування у сумі 153 412,00 гривень, визначеній у податковій декл арації з податку на додану ва ртість за жовтень 2009 року.
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за ч ервень 2009 року та заяву про пов ернення суми бюджетного відш кодування у сумі 152 661,00 гривень, визначеній у податковій декл арації з податку на додану ва ртість за червень 2009 року.
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за б ерезень 2009 року та заяву про по вернення суми бюджетного від шкодування у сумі 375 405,00 гривень , визначеній у податковій дек ларації з податку на додану в артість за березень 2009 року.
- податкову декларацію з по датку на додану вартість за л ютий 2009 року та заяву про повер нення суми бюджетного відшко дування у сумі 2 317 772,00 гривень, ви значеній у податковій деклар ації з податку на додану варт ість за лютий 2009 року.
16.04.2010р. ДПІ в Орджонікідзевсь кому районі м.Маріуполя пров едена невиїзна документальн а перевірка достовірності за явленої суми бюджетного відш кодування податку на додану вартість по ТОВ «Азовтрейдін жірінг» за період лютий, бере зень, квітень, червень, серпен ь, жовтень 2009р., за наслідками я кої складений відповідний Ак т від 16.04.2010р. №403/23-111/31577486.
Пунктом 3 ст.10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» встановлено, щ о державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об'єднані держ авні податкові інспекції кон тролюють своєчасність подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів.
Згідно ст.11 вказаного Закон у встановлено, що органи держ авної податкової служби у ви падках, в межах компетенції т а у порядку, встановлених зак онами України, мають право зд ійснювати документальні нев иїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларац ій, звітів та інших документі в, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов'язкових платежів) незале жно від способу їх подачі), а т акож планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізи чними особами, які мають стат ус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), крім Націонал ьного банку України та його у станов (далі - платники податк ів).
Відповідно до абзацу 1 підпу нкту 7.7.5. пункту 7.7. ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», протягом 30 днів, нас тупних за днем отримання под аткової декларації, податков ий орган проводить документа льну невиїзну перевірку (кам еральну) заявлених у ній дани х. За наявності достатніх під став вважати, що розрахунок с уми бюджетного відшкодуванн я було зроблено з порушенням норм податкового законодавс тва, податковий орган має пра во протягом такого ж строку п ровести позапланову виїзну п еревірку (документальну) пла тника для визначення достові рності нарахування такого бю джетного відшкодування.
Згідно п. 1.3 Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 10 сер пня 2005 р. № 327 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 25 серпня 2005 р. за №925/11205 встанов лено, що за результатами пров едення невиїзних документал ьних, виїзних планових та поз апланових перевірок фінансо во-господарської діяльності суб'єктів господарювання оф ормляється акт, а в разі відсу тності порушень податкового , валютного та іншого законод авства - довідка.
Акт - службовий документ, як ий стверджує факт проведення невиїзної документальної аб о виїзної планової чи позапл анової перевірки фінансово-г осподарської діяльності суб 'єкта господарювання і є носі єм доказової інформації про виявлені порушення вимог под аткового, валютного та іншог о законодавства суб'єктами г осподарювання.
Виходячи з вищевикладеног о, колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, щодо відсутності п ідстав для задоволення позов них вимог в частині визнання незаконними дій відповідача щодо проведення невиїзної д окументальної перевірки под аткових декларацій з податку на додану вартість ТОВ «Азов трейдінжірінг» з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість за пе ріод лютий, березень, квітень , червень, серпень, жовтень 2009 р оку.
Відповідно до висновків Ак ту від 16.04.2010р. №403/23-111/31577486 перевіркою встановлені в порушення п.1.8 с т.1, абзацу «а» пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість» оскільки за р езультатами перевірки не мож ливо підтвердити заявлену су му відшкодування у зв' язку з тим, що бюджетному відшкоду ванню підлягає частина таког о від' ємного значення, яка д орівнює сумі податку, фактич но сплаченій отримувачем тов арів (послуг) у попередньому п одатковому періоді постачал ьникам таких товарів (послуг ). По ТОВ «Азовтрейдінжірінг» не досліджено кінцевого вир обника руху товару по ланцюг у постачання.
В акті від 16.04.2010р. №403/23-111/31577486 зазна чено, - враховуючи, що станом н а 16.04.2010р. підприємство не викори стало бюджетне відшкодуванн я за період лютий, березень, кв ітень, червень, серпень, жовте нь 2009р. зменшується сума, що під лягала бюджетному відшкодув анню по деклараціям: за лютий 2009р. - на 171 471,87 грн., за березень 20 09р. - на 218043,09 грн., за квітень 2009р. - на 33 619,11 грн.,за червень 2009р. - на 17 883,21 грн., за серпень 2009р. - на 93 990 ,51 грн., за жовтень 2009р. - на 103 411,00 г рн.
Пунктом 1.8 статті 1 Закону Укр аїни № 168/97-ВР від 03 квітня 1997 року «Про податок на додану варті сть» (із врахуванням змін та д оповнень, надалі Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість») визначається, що бюд жетне відшкодування - це сума , яка підлягає поверненню пла тнику податку з бюджету у зв'я зку з надмірною сплатою пода тку у випадках, визначених да ним Законом.
Згідно підпункту 7.7.1. пункту 7.7. ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість», сум а податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету аб о бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов' яз ання звітного податкового пе ріоду та сумою податкового к редиту такого звітного подат кового періоду. При позитивн ому значенні суми, розрахова ної згідно з вказаним підпун ктом, така сума підлягає спла ті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законо м для відповідного податково го періоду. При від' ємному з наченні суми, розрахованої з гідно з вказаним підпунктом, така сума враховується у зме ншення суми податкового борг у з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого а бо відстроченого відповідно до закону), а при його відсутн ості - зараховується до скл аду податкового кредиту наст упного податкового періоду.
Відповідно до підпункту 7.7.4. пункту 7.7. ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» встановлено, що платник п одатку, який має право на одер жання бюджетного відшкодува ння та прийняв рішення про по вернення повної суми бюджетн ого відшкодування, подає від повідному податковому орган у податкову декларацію та за яву про повернення такої пов ної суми бюджетного відшкоду вання, яка відображається у п одатковій декларації. При ць ому платник податку в п' яти денний термін після подання декларації податковому орга ну подає органу Державного к азначейства України копію де кларації, з відміткою податк ового органу про її прийнятт я, для ведення реєстру податк ових декларацій у розрізі пл атників.
Відповідно до підпункту 7.7.2. пункту 7.7. ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» встановлено, що якщо у нас тупному податковому періоді сума, розрахована згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, має в ід' ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередніх податк ових періодах постачальника м таких товарів (послуг);
б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду.
Тобто, відповідно до виклад ених норм, вбачається, що сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість р озраховується на основі пока зників сум податкового креди ту з податку на додану вартіс ть та податкового зобов' яза ння з вказаного податку та у в ипадку від' ємного значення податку на додану вартість в ідшкодуванню підлягає части на, що фактично була сплачена платником податку постачаль никам товару.
Таким чином, законодавець в становлює прямий взаємозв' язок між фактично перерахова ною сумою податку в ціні това ру та розміром бюджетного ві дшкодування. При цьому, Закон України «Про податок на дода ну вартість» не ставить у зал ежність право платника подат ку на отримання бюджетного в ідшкодування від факту перер ахування постачальником сум податку до бюджету, сплачени х покупцем у ціні товару.
Відповідно до абзацу 1 підпу нкту 7.7.5. пункту 7.7. ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», протягом 30 днів, нас тупних за днем отримання под аткової декларації, податков ий орган проводить документа льну невиїзну перевірку (кам еральну) заявлених у ній дани х. За наявності достатніх під став вважати, що розрахунок с уми бюджетного відшкодуванн я було зроблено з порушенням норм податкового законодавс тва, податковий орган має пра во протягом такого ж строку п ровести позапланову виїзну п еревірку (документальну) пла тника для визначення достові рності нарахування такого бю джетного відшкодування.
У матеріалах справи наявні :
- Довідка ДПІ в Орджонікідзе вському районі м. Маріуполя в ід 17.09.2009р. № 1221/23-111/31577486 «Про результа ти позапланової виїзної пере вірки ТОВ «Азовтрейдінжірін г», код ЄДРПОУ 31577486 з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість на ро зрахунковий рахунок за черве нь 2009 року, яка виникла за рахун ок від' ємного значення з ПД В, що декларувалось в період з 01.02.2009р. по 28.02.2009р.», згідно якої пер евіркою підтверджено відобр ажене ТОВ «Азовтрейдінжірін г» у декларації за червень 2009 р оку бюджетне відшкодування у сумі 152 661,00 грн.
- Довідка ДПІ в Орджонікідзе вському районі м. Маріуполя в ід 18.11.2009р. № 1468/23-111/31577486 «Про результа ти позапланової виїзної пере вірки ТОВ «Азовтрейдінжірін г», код ЄДРПОУ 31577486 з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість на ро зрахунковий рахунок за серпе нь 2009 року, яка виникла за рахун ок від' ємного значення з ПД В, що декларувалось яка виник ла за рахунок від' ємного зн ачення з ПДВ по декларації за лютий 2009р.», згідно якої переві ркою правомірності формуван ня ТОВ «Азовтрейдінжірінг» с уми бюджетного відшкодуванн я по декларації за серпень 2009 р оку у розмірі 212 690,00 грн. порушен ь не встановлено.
- Довідка ДПІ в Орджонікідзе вському районі м. Маріуполя в ід 20.07.2009р. № 930/23-111/31577486 «Про результат и позапланової виїзної перев ірки ТОВ «Азовтрейдінжірінг », код ЄДРПОУ 31577486 з питань досто вірності нарахування суми бю джетного відшкодування пода тку на додану вартість на роз рахунковий рахунок за квітен ь 2009 року, яка виникла за рахуно к від' ємного значення з ПДВ , що декларувалось в період з 0 1.02.2009р. по 28.02.2009р.», згідно якої пере віркою підтверджено відобра жене ТОВ «Азовтрейдінжірінг » у декларації за квітень 2009 ро ку бюджетне відшкодування у сумі 286 930,00 грн.
- Довідка ДПІ в Орджонікідзе вському районі м. Маріуполя в ід 19.06.2009р. № 840/23-111/31577486 «Про результат и позапланової виїзної перев ірки ТОВ «Азовтрейдінжірінг », код ЄДРПОУ 31577486 з питань досто вірності нарахування суми бю джетного відшкодування пода тку на додану вартість на роз рахунковий рахунок за березе нь 2009 року, яка виникла за рахун ок від' ємного значення з ПД В, що декларувалось в період з 01.01.2009р. по 28.02.2009р.», згідно якої пер евіркою підтверджено відобр ажене ТОВ «Азовтрейдінжірін г» у декларації за березень 200 9 року бюджетне відшкодуванн я у сумі 375 405,00 грн.
- Довідка ДПІ в Орджонікідзе вському районі м. Маріуполя в ід 30.04.2009р. № 620/23-111/31577486 «Про результат и позапланової виїзної перев ірки ТОВ «Азовтрейдінжірінг », код ЄДРПОУ 31577486 з питань досто вірності нарахування суми бю джетного відшкодування пода тку на додану вартість на роз рахунковий рахунок за лютий 2009 року, яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, щ о декларувалось в період - в ересень, грудень 2008 року та січ ень 2009 року», згідно якої перев іркою підтверджено відображ ене ТОВ «Азовтрейдінжірінг» у декларації за лютий 2009 року б юджетне відшкодування у сумі 2 317 772,00 грн.
Вказані довідки, що складен і відповідно до другого рече ння абзацу 1 підпункту 7.7.5. пунк ту 7.7. ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість», п ідтверджують правомірність заявлених позивачем сум бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість за пері оди лютий, березень, квітень, ч ервень, серпень, жовтень 2009р.
Згідно акту від 16.04.2010р. №403/23-111/31577486 при перевірці матеріалів зу стрічних перевірок виявлено факти, за якими платник подат ку не має права на отримання б юджетного відшкодування, оск ільки при відпрацюванні лан цюгів постачальників ТОВ «Аз овтрейдінжірінг», за матеріа лами позапланових зустрічни х перевірок виявлено взаємов ідносини із суб' єктами госп одарювання місцезнаходженн я яких не встановлено та не на дано постачальників товарів по ланцюгу, тобто дослідити к інцевого виробника не надаєт ься можливим.
Колегія суддів згодна з вис новком суду першої інстанції , що ДПІ в Орджонікідзевськом у районі м.Маріуполя неправо мірно поставило питання щодо повернення позивачу суми бю джетного відшкодування з под атку на додану вартість в зал ежність від результатів зуст річних перевірок постачальн иків товару по ланцюгу, що не п ередбачено Законом України « Про податок на додану вартіс ть».
Статтею 200 КАС України визна чено, що суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а пост анову або ухвалу суду - без змі н, якщо визнає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права.
Виходячи з вищевикладеног о, колегія суддів вважає, що су д першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з д одержанням норм матеріальн ого і процесуального права, т ому при таких обставинах апе ляційну скаргу необхідно зал ишити без задоволення а пост анову суду без змін.
Повний текст ухвали складе ний 01 жовтня 2010 року.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в Ор джонікідзевському районі м.М аріуполя на постанову Донець кого окружного адміністрати вного суду від 11 серпня 2010 року по справі № 2а-14685/10/0570 - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 11 серпня 2010 року по справі № 2а-14685/10/0570 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом 20 днів з дня складення в пов ному обсязі.
Головуючий суддя О.О.Шишов
Судді: І.В.Сіваченко
С.П .Дяченко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11969362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні