Рішення
від 13.06.2024 по справі 240/33694/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2024 року м. Житомир справа № 240/33694/22

категорія 111030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Гуріна Д.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "МиРославель-Агро" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "МиРославель-Агро" із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що контролюючий орган дійшов хибних висновків в акті перевірки щодо порушення СТОВ "МиРославель-Агро" своєчасності реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року, чим порушено пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Позивач вважає, висновки акта перевірки безпідставними, а винесене на його підставі податкове повідомлення - рішення від 05.12.2022 №00089690409 на суму 581354,21 грн просить визнати протиправними та скасувати.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 26.12.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників справи.

19.01.2023 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку загального позовного провадження та відзив на адміністративний позов (а.с.84-89). У відзиві відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог та просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування відзиву відповідач щодо порушення прав платника податків бути присутнім під час розгляду заперечень на акт перевірки зазначає, що у поданих запереченнях на акт перевірки СТОВ "МиРославель-Агро" не повідомлено про бажання брати участь у розгляді заперечень, а відсутність платника податків чи його представника не перешкоджає розгляду матеріалів перевірки. Стосовно порушення строків реєстрації податкових накладних, то відповідачем зазначено, що дані камеральної перевірки свідчать, що СТОВ "МиРославель-Агро" було порушено строки реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних чим порушено пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Заяви про неможливість своєчасного виконання платником податків обов`язку визначеного у п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення" Податкового кодексу України не подавались. Отже, на думку відповідача, при складанні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення контролюючий орган діяв в межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством України, та вважає позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, зокрема з посиланням на акт проведеної перевірки.

01.02.2023 ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Житомирській області за вх. №4606/23 від 19.01.2023 про розгляд справи у порядку загального позовного провадження з викликом сторін.

02.02.2023 на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про визнання відзиву не поданим (а.с.141-143). У клопотанні представник позивача посилається на те, що відповідач не додав до відзиву витяг з ЄДРПОУ, що значиться у додатках до відзиву, що тим самим позбавило позивача встановити чи підписано відзив уповноваженою особою відповідача. Крім того, на думку представника позивача відзив надісланий на електронну скриньку не може вказувати про дотримання відповідачем вимог ч.3 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України. Також, представник позивача вважає, що уповноваженою особою відповідача (в порядку самопредставництва суб`єкта владних повноважень) не було надано доказів щодо належного уповноваження її на вчинення будь-яких процесуальних дій у розумінні ст.59 Кодексу адміністративного судочинства України або в порядку її самопредставництва, в тому числі щодо підписання процесуальних документів.

Щодо тверджень представника позивача про відсутність у представника Головного управління ДПС у Житомирській області повноважень на підписання відзиву на позовну заяву суд зазначає таке.

Частиною 1 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.

Згідно з частиною 3 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

Відповідно до частини 4 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника.

Таким чином, Кодекс адміністративного судочинства України розмежовує такі юридичні категорії як представництво та самопредставництво.

Відповідно до підпункту 19 пункту 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів) положення цього Кодексу застосовуються з урахуванням підпункту 11 пункту 16-1 розділу XV Перехідні положення Конституції України.

02.06.2016 Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя), яким внесено зміни до Конституції України, відповідно до яких розділ XV Перехідні положення Основного Закону України доповнено пунктом 16-1, підпункт 11 якого передбачає, що представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 01.01.2017; у судах апеляційної інстанції - з 01.01.2018; у судах першої інстанції - з 01.01.2019.

30.09.2016 набрав чинності Закон України від 02.06.2016 №1401-VIII Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя).

Таким чином, з 01.01.2020 представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах здійснюється виключно прокурорами або адвокатами.

Суд звертає увагу на те, що підпунктом 11 пункту 16-1 розділу XV Перехідні положення Конституції України врегульовані лише питання представництва.

Водночас самопредставництво юридичної особи - це право одноосібного виконавчого органу (керівника) чи голови (уповноваженого члена) колегіального виконавчого органу безпосередньо діяти від імені такої особи без довіреності, представляючи її інтереси в силу закону, статуту, положення.

Ураховуючи наведене, допуск особи до участі у справі та визнання належно вчиненими будь-яких інших з переліку передбачених статтею 44 Кодексу адміністративного судочинства України процесуальних прав можливий за умови сукупної наявності зазначених умов.

Отже, для визнання особи такою, що діє в порядку самопредставництва необхідно, щоб у відповідному законі, статуті, положенні чи трудовому договорі (контракті) було чітко визначено її право діяти від імені такої юридичної особи (суб`єкта владних повноважень без права юридичної особи) без додаткового уповноваження (довіреності).

Статтею 82 Цивільного кодексу України визначено, що на юридичних осіб публічного права у цивільних відносинах поширюються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до частини 1 статті 92 Цивільного кодексу України юридична особа набуває цивільних прав та обов`язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.

Згідно з частиною 4 статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються, окрім Цивільного кодексу України, і спеціальним законом, а саме: Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Загальні засади державної реєстрації, а також її основні принципи визначено статтею 4 вказаного Закону. До них, зокрема, належать обов`язковість та публічність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 1 статті 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що з метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр, Реєстр).

Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі, з-поміж інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (частина 3 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).

Відповідно до пункту другого частини 1 статті 1 цього Закону витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.

Відзив на позовну заяву, поданий від імені Головного управління ДПС у Житомирській області, підписано представником Головного управління ДПС у Житомирській області Лідією Зеленовою. При цьому згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (доступні за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) керівником Головного управління ДПС у Житомирській області (код за ЄДРПОУ 43005393) є ОСОБА_1 , серед підписантів зазначено ОСОБА_2 з повноваженнями вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо (діє виключно в судах України та виконавчому провадженні без окремого доручення керівника (самопредставництво ДПС, Головного управління ДПС у Житомирській області, як відокремленого підрозділу ДПС) з правом посвідчення копій документів щодо повноважень, без права відмови, відкликання, визнання позову, відмови, відкликання апеляційних, касаційних скарг) - представник (а.с.104 та а.с.104 на звороті).

З огляду на вказане суд критично оцінює твердження позивача про відсутність у представника Головного управління ДПС у Житомирській області повноважень на підписання процесуальних документів.

Відповідно до положень частини 5 статті 262, частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що 04.11.2022 СТОВ МиРославель-Агро було одержано акт перевірки даних, податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних за №9077/06-30-04-09-14 від 01.11.2022 (а.с.44-46).

За висновками акта перевірки встановлено, що за результатами проведеної перевірки було виявлено порушення в частині своєчасності реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень- серпень 2022 року СТОВ МиРославель - Агро.

Не погоджуючись із висновками акта перевірки, 10.11.2022 СТОВ МиРославель-Агро направило на адресу Головного управління ДПС у Житомирській області заперечення на акт перевірки №9077/06-30-04-09-14 від 01.11.2022 (а.с.34-37).

25.11.2022 о 13 год. 00 хв. СТОВ МиРославель-Агро одержало повідомлення відповідача про час та місце розгляду заперечення, яке мало відбутися 25.11.2022 об 11:00 в приміщенні Головного управління ДПС у Житомирській області за адресою: м.Житомир, вул.Юрка Тютюнника, буд.7, кімната 407 (а.с.32).

25.11.2022 о 15 год. 28 хв. СТОВ МиРославель-Агро направило на адресу відповідача повідомлення про порушення його прав на захист, гарантоване п.п.86.7.3, п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України (а.с.26-31).

02.12.2022 СТОВ МиРославель-Агро одержало повідомлення відповідача про розгляд заперечення в результаті чого, висновки зроблені в акті від 01.11.2022 за №9077/06-30-04-09-14 про результати перевірки даних, податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних СТОВ МиРославель- Агро за звітний період жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року щодо своєчасності зареєстрованих податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року, залишено без змін (а.с.21-24).

09.12.2022 до СТОВ МиРославель-Агро надійшло податкове повідомлення-рішення від 05.12.2022 №00089690409 Головного управління ДПС у Житомирській області (а.с.18). Згідно з прийнятим рішенням до СТОВ МиРославель-Агро застосовано штраф в розмірі 581354,21 грн. Зі змісту податкового повідомлення-рішення вбачається, що камеральна перевірка проводилася щодо термінів реєстрації податкових накладних за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року.

Одночасно, до податкового повідомлення - рішення від 05.12.2022 №00089690409 додано розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.19).

Позивач, вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення відповідача протиправним, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Щодо доводів позивача про порушення порядку розгляду заперечень на акт перевірки, суд зазначає наступне.

Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.

У разі отримання від платника податків у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень, контролюючий орган зобов`язаний повідомити платника податків про місце і час проведення розгляду матеріалів перевірки. Таке повідомлення надсилається платнику податків протягом двох робочих днів з дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду (п.п.86.7.2 п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України).

Платник податків має право брати участь у процесі розгляду матеріалів перевірки особисто або через свого представника. Про це треба зазначити попередньо у поданому запереченні або листі на розгляд документів. Безпосередньо під час розгляду перевірки платник податку має право надавати письмові та/або усні пояснення з приводу предмета розгляду.

У запереченні СТОВ МиРославель-Агро до акта від 01.11.2022 за №9077/06-30-04-09-14 не зазначено про бажання прийняти участь у розгляді заперечення, відсутність платника податку або його представника, повідомленого в передбаченому цією статтею порядку про час і місце розгляду матеріалів перевірки, не є перешкодою для матеріалів перевірки (п.п.86.7.3 п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України).

Відповідь про розгляд заперечення до акта перевірки, з урахуванням наданих зауважень та підтверджуючих документів, направлено листом позивачу у строки передбачені Податковим кодексом України.

Крім того, суд зазначає, що вказані процедурні порушення не спростовують виявлених під час перевірки порушень СТОВ "МиРославель - Агро" податкового законодавства та не є самостійною підставою для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Стосовно порушення строків реєстрації податкових накладних до 15.07.2022, суд зазначає наступне.

СТОВ МиРославель - Агро частину податкових накладних було зареєстровано 15.07.2022, як того вимагає підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України.

За висновками проведеної камеральної перевірки, за результатами якої був складений акт, відповідач посилається на порушення СТОВ "МиРославель - Агро" підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України в частині граничних строків реєстрації податкових накладних.

Так, Головне управління ДПС у Житомирській області вважає, що реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повинна бути здійснена до 14.07.2022 (а.с.45).

Із такими твердженнями контролюючого органу суд не погоджується з огляду на наступне.

Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні №64/2022 від 24.02.2022 в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану від 03.03.2022 №2118-IX, який набрав чинності 07.03.2022 (далі - Закон №2118-IX).

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом №2142-IX від 24.03.2022 внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, а саме слова трьох місяців замінено словами шести місяців.

У подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12.05.2022 №2260-IX (далі - Закон №2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27.05.2022 Закону №2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України викладено у такій редакції: У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Підпункт 69.1 та 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України вказує на те, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених ПКУ, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.

У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25липня 2022року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею50 Податкового кодексу України, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування тасплати штрафних санкцій, передбачених пунктом50.1 статті50 цього Кодексу, та пені.

Платники податку на додану вартість тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 ПКУ, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року з показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ із змінами, внесеними Законом №2442-ІХ від 24.03.2022; в редакції Закону №2260-ІХ від 12.05.2022).

Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану") за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

З набранням чинності Законом №2260-IX (27.05.2022) передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Отже, Податковим кодексом України закріплено обов`язок платників податків вчинити дії до певної календарної дати.

Із матеріалів справи, судом встановлено, що СТОВ "МиРославель -Агро" складено наступні податкові накладні: №53 від 15.02.2022, №63/2/ від 18.02.2022, №74 від 23.02.2022, №57 від 16.02.2022, №68/2/ від 21.02.2022, №166/2/ від 27.05.2022, №164/2/ від 27.05.2022, №165/2/ від 26.05.2022, №168/2/ від 29.05.2022, №167/2/ від 28.05.2022, №170/2/ від 30.05.2022, №169/2/ від 30.05.2022, а отже термін реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Не є спірною обставина того, що позивачем зареєстровано зазначені податкові накладні 15.07.2022, з урахуванням чого податковий орган дійшов до висновку про порушення терміну їх реєстрації в ЄРПН на 1 день (а.с.45).

Суд не погоджується із зазначеним висновком відповідача, враховуючи таке.

Згідно з частиною 1 статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі "dies a quo" і спливають опівночі "dies ad quem".

За змістом статті 2 цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "dies ad quem" означає день, у який цей строк спливає.

Відповідно до частини 2 статті 4 Конвенції, якщо строк обчислено у місяцях або роках, день "dies ad quem" є днем останнього місяця чи останнього року, дата якого відповідає "dies a quo", або у разі відсутності відповідної дати - останнім днем останнього місяця.

В українській мові прийменник "до" з календарною датою вживають на позначення кінцевої календарної дати чинності включно або виконання чого-небудь.

Аналогічний правовий висновок узгоджується із позицією, висловленою у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №803/350/17 та у справі №815/4720/16, від 13.06.2018 у справі №815/1298/17, від 14.08.2018 у справі №803/1387/17, від 28.08.2018 у справі №814/4170/15, від 08.10.2018 у справі №927/490/18, від 06.05.2021 у справі №820/6160/16, від 27.09.2022 у справі №918/1195/21.

Граничний термін реєстрації у податкових накладних: №53 від 15.02.2022, №63/2/ від 18.02.2022, №74 від 23.02.2022, №57 від 16.02.2022, №68/2/ від 21.02.2022, №166/2/ від 27.05.2022, №164/2/ від 27.05.2022, №165/2/ від 26.05.2022, №168/2/ від 29.05.2022, №167/2/ від 28.05.2022, №170/2/ від 30.05.2022, №169/2/ від 30.05.2022 припав на період після 24.02.2022, отже вони повинні бути подані для реєстрації до 15.07.2022 включно.

Отже, СТОВ МиРославель-Агро, подавши 15.07.2022 для реєстрації в ЄРПН податкові накладні: №53, №63/2/, №74, №57, №68/2/, №166/2/, №164/2/, №165/2/, №168/2/, №167/2/, №170/2/, №169/2/, виконало вимоги пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкової накладної.

З огляду на викладене, дії ГУ ДПС у Житомирській області в частині притягнення до відповідальності СТОВ МиРославель-Агро у вигляді нарахування штрафної санкції на загальну суму 41451,53 грн за несвоєчасне подання (до 14.07.2022) на реєстрацію податкових накладних: №53, №63/2/, №74, №57, №68/2/, №166/2/, №164/2/, №165/2/, №168/2/, №167/2/, №170/2/, №169/2/ є протиправними.

Стосовно порушення строків реєстрації податкової накладної №186/2/, суд зазначає наступне.

СТОВ МиРославель-Агро було складено податкову накладну за №186/2/ від 31.10.2019 на загальну суму 1412998,56 грн, в т.ч. ПДВ 235499,76 грн (а.с.51-52), яку зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.11.2020 в 14:22:49 (а.с.53), згідно висновків акта перевірки контролюючий орган дійшов висновків, що СТОВ "МиРославель - Агро" порушено строки реєстрації вказаної податкової накладної на 363 дні (а.с.45).

Разом з тим, СТОВ МиРославель-Агро зазначає, що ним було допущено помилку при складанні вказаної податкової накладної, зокрема, замість дати її складання "31.10.2020" вказано помилково дату "31.10.2019";

У зв`язку з виявленням помилки у податковій накладній, СТОВ МиРославель-Агро склало розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №5/2 до податкової накладної від 31.10.2019 за №186/2/, який надіслано до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.54-55).

Контролюючим органом сформовано Квитанцію про реєстрацію розрахунку коригування (а.с.56-57).

Крім того, СТОВ МиРославель - Агро було подано податкову накладну №186/2/ з правильними реквізитами, зазначивши дату її виписки 31.10.2020 (а.с.58-59) та зареєстровано її відповідно до норм Податкового кодексу України до 15 числа наступного місяця (а.с.60).

При цьому, відповідача було повідомлено про вказані вище обставини з додаванням відповідних первинних бухгалтерських документів (а.с.50).

Квитанція №МКФ 460 від 31.10.2020 та реєстраційний документ поставки молочної сировини постачальникам за період від 16.10.2020 по 31.10.2020 прямо вказують на помилковість дати податкової накладної - 31.10.2019 (а.с.61-63).

Тобто, податкова накладна №186/2/ від 31.10.2019 була складена на підставі дійсної господарської операції з поставки товару та містила всі необхідні обов`язкові реквізити, передбачені встановленою формою, однак в ній помилково невірно було зазначено рік проведеної господарської операції.

Отже, порушення позивачем граничного строку реєстрації податкової накладної №186/2/ від 31.10.2019 фактично не було, оскільки платником самостійно було виявлено помилку та подано розрахунок коригування до неї та податкову накладну із правильною датою її складання, і відповідні дані були відображені в інформаційних базах даних ДПС України.

Крім того, податкова накладна №186/2/ 31.10.2020 була складена та зареєстрована під час дії карантину запровадженого у зв`язку з СОVID-19.

Упродовж дії карантину штрафів за нереєстрацію/несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних не застосовувалось. Вказане передбачено пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Допущена помилка в даті була своєчасно виявлена, виправлена та не вплинула на формування податкових зобов`язань за жовтень 2020 року.

Однак, податковий орган наполягає на тому, що помилка у даті складання податкової накладної не може бути виправлена шляхом подання розрахунку коригування до такої податкової накладної.

Суд звертає увагу, що Порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної визначено пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, не передбачає виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Платник податку на дату виявлення факту зазначення неправильної дати в зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній має право скласти "від`ємний" розрахунок коригування до податкової накладної, яка визначена ним як зайво складена, та зареєструвати його в ЄРПН.

Складення та реєстрація в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної, визнаної платником податку як зайво складена, не позбавляє платника податку обов`язку скласти податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання першої події за такою операцією.

Така податкова накладна підлягає обов`язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з дотриманням визначених Кодексом термінів реєстрації.

Керуючись наведеним вище, оскільки позивачем самостійно було усунуто допущену помилку в податковій накладній шляхом подання розрахунку коригування до податкової накладної, суд дійшов висновку про протиправність твердження відповідача про порушення СТОВ "МиРославель - Агро" податкового законодавства в частині подання на реєстрацію податкової накладної з пропуском строку податкової накладної №186/2/ та нарахування за це штрафної санкції у розмірі 94199,90 грн.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 25.02.2021 у справі №808/2739/17.

Стосовно пропуску строку подання СТОВ "МиРославель - Агро" на реєстрацію решти податкових накладних, суд зазначає наступне.

На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 57.2 статті 57 розділу II, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 глави 8 розділу II, в порядку статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних СТОВ МиРославель-Агро за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року, в ході якої встановлено, що платником в порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України протягом граничних строків несвоєчасно зареєстровано податкові накладні в ЄРПН, за результатами перевірки складено акт від 01.11.2022 №9077/06-30-04-09-14.

Так перевіркою встановлено, що СТОВ "МиРославель - Агро" складено наступні податкові накладні: від 30.07.2022 №241, яка зареєстрована в ЄРПН 16.08.2022 з порушенням строку 1 день; від 17.02.2022 №60, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 14.02.2022 №52, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 15.02.2022 №55, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 18.02.2022 №62, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 21.02.2022 №66, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 22.02.2022 №70, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 15.08.2022 №262, яка зареєстрована в ЄРПН 01.09.2022 з порушенням строку 1 день; від 19.02.2022 №64, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 16.02.2022 №58, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів; від 11.02.2022 №48, яка зареєстрована в ЄРПН 02.09.2022 з порушенням строку 50 днів (а.с.45).

Відповідно до пункту 201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац четвертий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Згідно абзаців 14-19 п.201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

За приписами пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України визначено, що платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (залежно від ситуації), та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН.

У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення фактичних перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за якими покладено на контролюючі органи, а вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), у такому випадку не застосовуються (абзац восьмий підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України в редакції Закону №2120-ІХ від 15.03.2022; із змінами, внесеними згідно із Законами №2142-ІХ від 24.03.2022, №2173-IX від 01.04.2022; в редакції Закону №2260-ІХ від 12.05.2022).

За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати (абзаци перший четвертий пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, зі змінами, внесеними згідно із Законом №591-IX від 13.05.2020, в редакції Закону №540-ІХ від 30.03.2020).

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню (абзац одинадцятий пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України із змінами, внесеними згідно із Законом №591-IX від 13.05.2020, Законом №533-IX від 17.03.2020).

Отже, податкові накладні складені СТОВ «МиРославель Агро»: від 30.07.2022 №241, від 17.02.2022 №60, від 14.02.2022 №52; від 15.02.2022 №55; від 18.02.2022 №62, від 21.02.2022 №66, від 22.02.2022 №70; від 15.08.2022 №262; від 19.02.2022 №64; від 16.02.2022 №58; від 11.02.2022 №48, зареєстровані з порушенням строків.

Позивачем не наведено пояснень щодо пропуску строку реєстрації в ЄРПН вказаних вище податкових накладних.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, що затверджений Міністерством фінансів України 29.07.2022 №225 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303, набрав чинності 06.09.2022 (далі - Порядок №225).

Окремими додатками до Порядку №225 передбачено:

- перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема, щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента;

- рішення/попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Пунктом 3 розділу II Порядку №225 визначено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Відповідно до пункту 8 розділу II Порядку №225 платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого надсилання поштою з повідомленням про вручення.

Заява про неможливість своєчасного виконання, платником податків визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, СТОВ «МиРославель-Агро» до контролюючого органу не подавалась.

Дані камеральної перевірки свідчать про порушення СТОВ «МиРославель-Агро» граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє позовні вимоги частково.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягує на користь позивача, понесені ним витрати зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись статтями 9, 72, 77, 139, 143, 243-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Задовольнити частково адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "МиРославель-Агро" (вул.Центральна, 1, с.Мирославль, Новоград-Волинський район, Житомирська область, 12735, код ЄДРПОУ 37042376) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Сергія Параджанова, 4, м.Житомир, 10001, код ЄДРПОУ 07873079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409 в частині визначення суми штрафу у розмірі 135651,43 грн.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "МиРославель-Агро" 2034,45 грн на відшкодування витрат зі сплати судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.М. Гурін

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119716491
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —240/33694/22

Постанова від 04.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мойсюк М.І

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні