П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/33694/22
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Гурін Д.М.
Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.
04 грудня 2024 року м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Шидловського В.Б.
суддів: Сторчака В. Ю. Граб Л.С. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мирославель-Агро" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
У грудні 2022 року Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "МиРославель-Агро" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що контролюючий орган дійшов хибних висновків в акті перевірки щодо порушення СТОВ "МиРославель-Агро" своєчасності реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року, чим порушено пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Позивач вважає, висновки акта перевірки безпідставними, а винесене на його підставі податкове повідомлення - рішення від 05.12.2022 №00089690409 на суму 581 354,21 грн просить визнати протиправними та скасувати.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409 в частині визначення суми штрафу у розмірі 135651,43 грн.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення, в частині задоволення позовних вимог, та ухвалити в цій частині нове, яким в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 04.11.2022 СТОВ "МиРославель-Агро" було одержано акт перевірки даних, податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних за №9077/06-30-04-09-14 від 01.11.2022 (а.с.44-46).
За висновками акта перевірки встановлено, що за результатами проведеної перевірки було виявлено порушення в частині своєчасності реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року СТОВ "МиРославель - Агро".
Не погоджуючись із висновками акта перевірки, 10.11.2022 СТОВ "МиРославель-Агро" направило на адресу Головного управління ДПС у Житомирській області заперечення на акт перевірки №9077/06-30-04-09-14 від 01.11.2022 (а.с.34-37).
25.11.2022 о 13 год. 00 хв. СТОВ МиРославель-Агро одержало повідомлення відповідача про час та місце розгляду заперечення, яке мало відбутися 25.11.2022 об 11:00 в приміщенні Головного управління ДПС у Житомирській області за адресою: м.Житомир, вул.Юрка Тютюнника, буд.7, кімната 407 (а.с.32).
25.11.2022 о 15 год. 28 хв. СТОВ МиРославель-Агро направило на адресу відповідача повідомлення про порушення його прав на захист, гарантоване п.п.86.7.3, п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України (а.с.26-31).
02.12.2022 СТОВ МиРославель-Агро одержало повідомлення відповідача про розгляд заперечення в результаті чого, висновки зроблені в акті від 01.11.2022 за №9077/06-30-04-09-14 про результати перевірки даних, податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних СТОВ МиРославель- Агро за звітний період жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року щодо своєчасності зареєстрованих податкових накладних з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року, залишено без змін (а.с.21-24).
09.12.2022 до СТОВ МиРославель-Агро надійшло податкове повідомлення-рішення від 05.12.2022 №00089690409 Головного управління ДПС у Житомирській області (а.с.18). Згідно з прийнятим рішенням до СТОВ МиРославель-Агро застосовано штраф в розмірі 581354,21 грн. Зі змісту податкового повідомлення-рішення вбачається, що камеральна перевірка проводилася щодо термінів реєстрації податкових накладних за жовтень 2019 року, лютий, травень, липень - серпень 2022 року.
Одночасно, до податкового повідомлення - рішення від 05.12.2022 №00089690409 додано розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.19).
Позивач, вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення відповідача протиправним, звернувся до суду з цим позовом.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409 є протиправним та підлягає скасуванню лише в частині визначення суми штрафу у розмірі 135 651,43 грн.
Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Стосовно порушення строків реєстрації податкових накладних до 15.07.2022, колегія суддів зазначає наступне.
СТОВ "МиРославель - Агро" частину податкових накладних було зареєстровано 15.07.2022, як того вимагає підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України.
За висновками проведеної камеральної перевірки, за результатами якої був складений акт, відповідач посилається на порушення СТОВ "МиРославель - Агро" підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України в частині граничних строків реєстрації податкових накладних.
Так, Головне управління ДПС у Житомирській області вважає, що реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повинна бути здійснена до 14.07.2022 (а.с.45).
Колегія суддів вважає таке твердження контролюючого органу помилковим з огляду на наступне.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" №64/2022 від 24.02.2022 в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану" від 03.03.2022 №2118-IX, який набрав чинності 07.03.2022 (далі - Закон №2118-IX).
Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Законом №2142-IX від 24.03.2022 внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, а саме слова "трьох місяців" замінено словами "шести місяців".
У подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12.05.2022 №2260-IX (далі - Закон №2260-IX).
У зв`язку із набранням чинності 27.05.2022 Закону №2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України викладено у такій редакції: "У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні".
Підпункт 69.1 та 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України вказує на те, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених ПКУ, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.
У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25 липня 2022 року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Податкового кодексу України, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.
Платники податку на додану вартість тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 ПКУ, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року з показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ із змінами, внесеними Законом №2442-ІХ від 24.03.2022; в редакції Закону №2260-ІХ від 12.05.2022).
Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану") за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
З набранням чинності Законом №2260-IX (27.05.2022) передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Отже, Податковим кодексом України закріплено обов`язок платників податків вчинити дії до певної календарної дати.
Із матеріалів справи, судом встановлено, що СТОВ "МиРославель -Агро" складено наступні податкові накладні: №53 від 15.02.2022, №63/2/ від 18.02.2022, №74 від 23.02.2022, №57 від 16.02.2022, №68/2/ від 21.02.2022, №166/2/ від 27.05.2022, №164/2/ від 27.05.2022, №165/2/ від 26.05.2022, №168/2/ від 29.05.2022, №167/2/ від 28.05.2022, №170/2/ від 30.05.2022, №169/2/ від 30.05.2022, а отже термін реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Не є спірною обставина того, що позивачем зареєстровано зазначені податкові накладні 15.07.2022, з урахуванням чого податковий орган дійшов до висновку про порушення терміну їх реєстрації в ЄРПН на 1 день (а.с.45).
Колегія суддів вважає такий висновок податкового органу помилковим, та зазначає наступне.
Згідно з частиною 1 статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі "dies a quo" і спливають опівночі "dies ad quem".
За змістом статті 2 цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "dies ad quem" означає день, у який цей строк спливає.
Відповідно до частини 2 статті 4 Конвенції, якщо строк обчислено у місяцях або роках, день "dies ad quem" є днем останнього місяця чи останнього року, дата якого відповідає "dies a quo", або у разі відсутності відповідної дати - останнім днем останнього місяця.
В українській мові прийменник "до" з календарною датою вживають на позначення кінцевої календарної дати чинності включно або виконання чого-небудь.
Аналогічний правовий висновок узгоджується із позицією, висловленою у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №803/350/17 та у справі №815/4720/16, від 13.06.2018 у справі №815/1298/17, від 14.08.2018 у справі №803/1387/17, від 28.08.2018 у справі №814/4170/15, від 08.10.2018 у справі №927/490/18, від 06.05.2021 у справі №820/6160/16, від 27.09.2022 у справі №918/1195/21.
Граничний термін реєстрації у податкових накладних: №53 від 15.02.2022, №63/2/ від 18.02.2022, №74 від 23.02.2022, №57 від 16.02.2022, №68/2/ від 21.02.2022, №166/2/ від 27.05.2022, №164/2/ від 27.05.2022, №165/2/ від 26.05.2022, №168/2/ від 29.05.2022, №167/2/ від 28.05.2022, №170/2/ від 30.05.2022, №169/2/ від 30.05.2022 припав на період після 24.02.2022, отже вони повинні бути подані для реєстрації до 15.07.2022 включно.
Отже, СТОВ "МиРославель-Агро", подавши 15.07.2022 для реєстрації в ЄРПН податкові накладні: №53, №63/2/, №74, №57, №68/2/, №166/2/, №164/2/, №165/2/, №168/2/, №167/2/, №170/2/, №169/2/, виконало вимоги пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкової накладної.
З огляду на викладене, дії ГУ ДПС у Житомирській області в частині притягнення до відповідальності СТОВ МиРославель-Агро у вигляді нарахування штрафної санкції на загальну суму 41451,53 грн за несвоєчасне подання (до 14.07.2022) на реєстрацію податкових накладних: №53, №63/2/, №74, №57, №68/2/, №166/2/, №164/2/, №165/2/, №168/2/, №167/2/, №170/2/, №169/2/ є протиправними.
Стосовно порушення строків реєстрації податкової накладної №186/2/, колегія суддів зазначає наступне.
СТОВ "МиРославель-Агро" було складено податкову накладну за №186/2/ від 31.10.2019 на загальну суму 1412998,56 грн, в т.ч. ПДВ 235499,76 грн (а.с.51-52), яку зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.11.2020 в 14:22:49 (а.с.53), згідно висновків акта перевірки контролюючий орган дійшов висновків, що СТОВ "МиРославель - Агро" порушено строки реєстрації вказаної податкової накладної на 363 дні (а.с.45).
Разом з тим, СТОВ "МиРославель-Агро" зазначає, що ним було допущено помилку при складанні вказаної податкової накладної, зокрема, замість дати її складання "31.10.2020" вказано помилково дату "31.10.2019";
У зв`язку з виявленням помилки у податковій накладній, СТОВ "МиРославель-Агро" склало розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №5/2 до податкової накладної від 31.10.2019 за №186/2/, який надіслано до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.54-55).
Контролюючим органом сформовано Квитанцію про реєстрацію розрахунку коригування (а.с.56-57).
Крім того, СТОВ "МиРославель-Агро" було подано податкову накладну №186/2/ з правильними реквізитами, зазначивши дату її виписки 31.10.2020 (а.с.58-59) та зареєстровано її відповідно до норм Податкового кодексу України до 15 числа наступного місяця (а.с.60).
При цьому, відповідача було повідомлено про вказані вище обставини з додаванням відповідних первинних бухгалтерських документів (а.с.50).
Квитанція №МКФ 460 від 31.10.2020 та реєстраційний документ поставки молочної сировини постачальникам за період від 16.10.2020 по 31.10.2020 прямо вказують на помилковість дати податкової накладної - 31.10.2019 (а.с.61-63).
Тобто, податкова накладна №186/2/ від 31.10.2019 була складена на підставі дійсної господарської операції з поставки товару та містила всі необхідні обов`язкові реквізити, передбачені встановленою формою, однак в ній помилково невірно було зазначено рік проведеної господарської операції.
Отже, порушення позивачем граничного строку реєстрації податкової накладної №186/2/ від 31.10.2019 фактично не було, оскільки платником самостійно було виявлено помилку та подано розрахунок коригування до неї та податкову накладну із правильною датою її складання, і відповідні дані були відображені в інформаційних базах даних ДПС України.
Крім того, податкова накладна №186/2/ 31.10.2020 була складена та зареєстрована під час дії карантину запровадженого у зв`язку з СОVID-19.
Упродовж дії карантину штрафів за нереєстрацію/несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних не застосовувалось. Вказане передбачено пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.
Допущена помилка в даті була своєчасно виявлена, виправлена та не вплинула на формування податкових зобов`язань за жовтень 2020 року.
Однак, податковий орган наполягає на тому, що помилка у даті складання податкової накладної не може бути виправлена шляхом подання розрахунку коригування до такої податкової накладної.
Колегія суддів зазначає, що Порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної визначено пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, не передбачає виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.
Платник податку на дату виявлення факту зазначення неправильної дати в зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній має право скласти "від`ємний" розрахунок коригування до податкової накладної, яка визначена ним як зайво складена, та зареєструвати його в ЄРПН.
Складення та реєстрація в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної, визнаної платником податку як зайво складена, не позбавляє платника податку обов`язку скласти податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання "першої події" за такою операцією.
Така податкова накладна підлягає обов`язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з дотриманням визначених Кодексом термінів реєстрації.
Керуючись наведеним вище, оскільки позивачем самостійно було усунуто допущену помилку в податковій накладній шляхом подання розрахунку коригування до податкової накладної, суд дійшов висновку про протиправність твердження відповідача про порушення СТОВ "МиРославель - Агро" податкового законодавства в частині подання на реєстрацію податкової накладної з пропуском строку податкової накладної №186/2/ та нарахування за це штрафної санкції у розмірі 94 199,90 грн.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 25.02.2021 у справі №808/2739/17.
З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 05.12.2022 №00089690409 є протиправним та підлягає скасуванню лише в частині визначення суми штрафу у розмірі 135 651,43 грн. (41451,53 грн. + 94 199,90 грн.).
Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.
За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Відповідно до п.2 ч.5ст.328 КАС Українине підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цьогоКодексурозглядаються за правилами загального позовного провадження).
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Шидловський В.Б. Судді Сторчак В. Ю. Граб Л.С.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 06.12.2024 |
Номер документу | 123524981 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні