Рішення
від 13.06.2024 по справі 120/332/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

13 червня 2024 р. Справа № 120/332/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області" до Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (Держпраці) в особі Управління інспекційної діяльності у Вінницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Держпраці про визнання протиправним та скасування припису,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області» до Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (Держпраці) в особі Управління інспекційної діяльності у Вінницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Держпраці про визнання протиправним та скасування припису.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на протиправність припису Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 21.11.2023 № ЦЗ/ВН/29216/098/П.

Ухвалою від 15.01.2024 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення її недоліків. У встановлений судом строк позивачем усунуто недоліки, зазначені в ухвалі від 15.01.2024 року.

Ухвалою суду від 30.01.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

У встановлений судом строк представником відповідача подано відзив на позовну заяву, я кому він заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає про законність перевірки Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області», яка проводилася на підставі абзацу 5 ч.1 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V, звернення ОСОБА_1 від 02.11.2023 № Б-718/ЦЗ-23, листа - погодження Держпраці від 14.11.2023 № ЦА-5463/1/2.3-23а та на підставі наказу начальника Міжрегіонального управління від 16.11.2023 № 103/ЦЗ-ЗК та направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 16.11.2023 № ЦЗ/1/8706-23, за місцями здійснення його підприємницької діяльності на предмет дотримання вимог законодавства про працю за пунктами: 2.16; 2.17 додатку № 7, встановленої форми акту, затвердженої наказом Мінекономіки України від 27.10.2020 № 2161 (зі змінами та доповненнями).

Представник відповідача вказує, що перевірку КЗ «ЗДО №2 Козятинської міської ради» ініційовано за наслідками розгляду звернення ОСОБА_2 на урядову «Гарячу лінію» від 02.11.2023 № Б-718/ЦЗ-23 про можливе порушення законодавства про оплату праці керівництвом КЗ ЗДО №2 Козятинської міської ради». У зверненні заявниця описує порушення її законних прав та зазначає, що з 2022 по 2023 вона працювала на посаді кочегара в дитячому садочку № 2 м. Козятин, за що не отримала заробітну плату, при цьому неодноразово зверталась до керівника дитячого садка, з даним питанням, яке не вирішується.

В ході проведеної перевірки встановлено, що у КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» на посаді двірника працює ОСОБА_2 . Директор КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» ОСОБА_3 в письмовому поясненні вказала, що двірник ОСОБА_2 з жовтня 2022 року по квітень 2023 року допомагала в денні години слідкувати, щоб не згасав котел, тобто допомагала працівникам - кочегарам. Відповідач вважає, що двірнику ОСОБА_2 фактично збільшили обсяги робіт та документально це ніяк не оформлено і заробітної плати (доплати, надбавки) за збільшення обсягів робіт не нараховано і не виплачено, що є не виконанням колективного договору між адміністрацією КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» та профспілковим комітетом КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» і суперечить вимогам ст. 31, ст. 94, ст. 98 КЗпП України, ст. 2 Закону України «Про оплату праці», порушено вимоги частини першої статті 10 ЗУ № 2136.

На переконання представника відповідача, при винесенні припису, інспектор діяв у межах та у спосіб, визначений законом, дослідив надані документи та врахував обставини щодо призвели до порушення права на оплату праці, а тому, просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

16.02.2024 року представником позивача подано відповідь на відзив, в якій вона наводить свої аргументи на спростування доводів відповідача, викладених у відзиві та вказує, що зазначаючи у Акті № ЦЗ/ВН/29216/098 та в Приписі № ЦЗ/ ВН/29216/098/П про порушення вимог ч. 1 ст. 10 Закону № 2136-IX, у провину директору КЗ «ЗДО № 2 КМР» ОСОБА_3 ставиться саме невиплата двірнику цієї установи ОСОБА_2 заробітної плати на умовах, визначених її трудовим договором, що не відповідає дійсності, оскільки вказані норми були у повному обсязі дотримані керівництвом КЗ «ЗДО № 2 КМР» по відношенню до працівника ОСОБА_2 . Відповідно до вимог п. 1.6 Розділу І Посадової інструкції двірника ДНЗ №2, затвердженої наказом №38 від 29.01.2021 року, з якою під розпис особисто ознайомлена ОСОБА_2 , остання повинна була у зимовий (опалювальний) період слідкувати за роботою опалювального пункту, що ОСОБА_2 і робилось в денні години, а саме у разі потреби вона слідкувала щоб не потух котел в опалювальному пункті. Одночасно, відповідно до наказу КЗ «ЗДО № 2 КМР» від 05.12.2022 № 72 «Про заходи щодо роботи в умовах повної відмови енергосистеми України» було затверджено алгоритм дій при аварійному та плановому відключенні світла для збереження майна ЗДО, розроблений завідувачем господарства ОСОБА_4 , відповідно до якого ОСОБА_2 зобов`язана була виконувати відповідні обов`язки, які були передбачені як посадовою інструкцією двірника, так і відповідними наказами по КЗ «ЗДО № 2 КМР».

18.03.2024 року представником позивача подано до суду клопотання про долучення додаткових доказів, в якому вона просила врахувати при розгляді справи, що постановою Козятинського міськрайонного суду Вінницької області суду від 19.02.2024, за результатами розгляду Протоколу № ЦЗ/ВН/29216/098/П/ПТ, провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 41КУпАП закрито, у зв`язку з відсутністю в діях останньої складу адміністративного правопорушення.

28.02.2024 року представником відповідача надано додаткові пояснення, в яких вказано, що наявність постанови Козятинського міськрайонного суду Вінницької області суду від 19.02.2024 не спростовує сам фак порушення ОСОБА_3 , вимог частини першої статті 10 ЗУ № 2136, який встановлено за результатами здійснення заходу державного контролю за додержанням законодавства про працю вимоги та зазначено в акті від 20.11.2023 № ЦЗ/ВН/29216/098, оскільки порушення не є такими, що змінюють суть самого правопорушення.

18.03.2024 року до суду надійшли додаткові пояснення представника позивача, а 28.03.2024 року, представник відповідача подав свої заперечення на дані пояснення.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

26.10.2023 року на Урядову «гарячу лінію» звернулась ОСОБА_2 з приводу невиплати надбавок та доплат за суміщення професій, про що свідчить реєстраційна картка звернення БО-16318469.

З метою перевірки доводів вищевказаного звернення ОСОБА_2 керівництвом Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці видано наказ від 16.11.2023 за № 103/ЦЗ-ЗК та направлення від 16.11.2023 за № ЦЗ/1/8706-23 на проведення у Комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області» позапланового заходу державного контролю (перевірки).

Проведення перевірки доручено головному державному інспектору відділу з питань праці Управління інспекційної діяльності у Вінницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Держпраці ОСОБА_5 у період з 17.11.2023 по 30.11.2023.

У вищезазначений період інспектором Держпраці ОСОБА_5 проведено у Комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області» відповідну позапланову перевірку, за результатами якої складено акт від 20.11.2023 року за № ЦЗ/ВН/29216/098.

Як слідує із змісту вказаного акту, в ході проведеної перевірки встановлено, що у КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» на посаді двірника працює ОСОБА_2 , яка з жовтня 2022 року по квітень 2023 року допомагала в денні години слідкувати, щоб не згасав котел, тобто допомагала працівникам - кочегарам. Водночас, двірнику ОСОБА_2 фактично збільшили обсяги робіт та документально це ніяк не оформлено і заробітної плати (доплати, надбавки) за збільшення обсягів робіт не нараховано і не виплачено, що є не виконанням колективного договору між адміністрацією КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» та профспілковим комітетом КЗ «ЗДО № 2 Козятинської міської ради» і суперечить вимогам ст. 31, ст. 94, ст. 98 КЗпП України, ст. 2 Закону України «Про оплату праці».

На підставі висновків акту проведеної перевірки інспектором Держпраці Мандюр І.В. в м. Козятин виданий припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю № ЦЗ/ВН/29216/098/П від 21.11.2023, яким зобов`язано директора «КЗ ЗДО № 2 Козятинської міської ради» ОСОБА_3 забезпечити додержання норм законодавства про працю та усунути виявлені порушення, зокрема, до 30.12.2023 року скласти відповідні документи відносно працівника ОСОБА_2 , яка в період з жовтня 2022 року по квітень 2023 року виконувала обов`язки кочегара, для нарахування і виплати заробітної плати (доплати, надбавки) за збільшення обсягів робіт.

Не погоджуючись з відповідним приписом, з метою його скасування позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 259 Кодексу законів про працю України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 1, 4, 7 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю. Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) регламентовані Законом України від 05.04.2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877-V).

Положеннями статті 6 Закону № 877-V визначено, що підставами для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Як слідує з матеріалів справи, перевірка Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області» проводилася на підставі абзацу 5 ч.1 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V, звернення А. Боровської від 02.11.2023 № Б-718/ЦЗ-23, листа - погодження Держпраці від 14.11.2023 № ЦА-5463/1/2.3-23а та на підставі наказу начальника Міжрегіонального управління від 16.11.2023 № 103/ЦЗ-ЗК та направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 16.11.2023 № ЦЗ/1/8706-23, за місцями здійснення його підприємницької діяльності на предмет дотримання вимог законодавства про працю за пунктами: 2.16; 2.17 додатку № 7, встановленої форми акту, затвердженої наказом Мінекономіки України від 27.10.2020 № 2161.

У зв`язку з викладеним, суд вважає необґрунтованими доводи позивача щодо відсутності підстав для проведення вказаної перевірки.

При цьому, на підтвердження доводів позивача, суду не було надано доказів того, що інспектор Держпраці ОСОБА_5 не вжив заходів щодо належного ознайомлення директора КЗ «ЗДО № 2 КМР» ОСОБА_3 з підставами на проведення позапланового заходу, а саме з наказом Центрально-Західного міжрегіонального управління Держпраці від 16.11.2023 за № 103/ЦЗ-ЗК; зверненням від 02.11.2023 №Б-718/ЦЗ-23; листом-погодження Держпраці від 14.11.2023 № ЦА-5463/1/2.3.1-23а, направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 16.11.2023 за № ЦЗ/1/8706-23, а тому, суд відхиляє відповідні посилання представника позивача.

Водночас, відповідно до вимог ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V за результатами здійснення позапланової перевірки інспектор праці складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Форму акта затверджено наказом Мінекономіки України від 27.10.2020 № 2161 (форма 1).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, та у разі потреби службова особа Держпраці протягом 5 робочих днів із дня завершення перевірки складає припис щодо усунення порушень. Припис обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Він видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. (ч.ч.7, 8 ст. 7 Закону № 877-V).

Як свідчать матеріали справи, винесення оскаржуваного припису № ЦЗ/ВН/29216/098/П від 21.11.2023 умотивовано тим, що на переконання інспектора Держпраці ОСОБА_5 , директором КЗ «ЗДО № 2 КМР» ОСОБА_3 порушено вимоги ч.1 ст. 10 Закону № 2136-IX, оскільки двірнику ОСОБА_2 , яка у період з жовтня 2022 року по квітень 2023 року виконувала обов`язки кочегара, не нараховувалась та не виплачувалась заробітна плата (доплата, надбавка) за збільшення обсягів робіт.

Разом з тим, у відповідності до вимог ч.1 ст. 10 Закону № 2136-IX, заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором.

Тобто, за вказаною нормою Закону № 2136-IX, про порушення якої йдеться в оскаржуваному приписі, заробітна плата повинна виплачуватись працівнику на умовах, визначених трудовим договором.

З матеріалів справи слідує, що ОСОБА_2 працює на посаді двірника з 05.05.2010 року з початку у Дошкільному навчальному закладі № 2 м. Козятин, а згодом з 08.06.2022 року у зв`язку з перейменуванням у Комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти № 2 Козятинської міської ради Вінницької області», про що свідчить зміст трудової книжки ОСОБА_2 .

Відповідно до вимог п. 1.6 Розділу І Посадової інструкції двірника ДНЗ №2, затвердженої наказом №38 від 29.01.2021 року, з якою під розпис особисто ознайомлена ОСОБА_2 , остання повинна була у зимовий (опалювальний) період слідкувати за роботою опалювального пункту, а саме у разі потреби вона слідкувала щоб не потух котел в опалювальному пункті.

Окрім того, у зв`язку з введенням з 24.02.2022 року на усій території України воєнного стану, викликаного збройною агресією російської федерації щодо народу України, а також значне збільшення у зимовий період ракетних атак на енергетичну інфраструктуру України, що призвело до перебоїв з електропостачанням, оператори котельні (кочегари) були залучені також в обслуговуванні дизельного електро-генератора, що підтверджується журналом реєстрації годин роботи генератора.

Одночасно, згідно наказу КЗ «ЗДО № 2 КМР» від 05.12.2022 № 72 «Про заходи щодо роботи в умовах повної відмови енергосистеми України» було затверджено алгоритм дій при аварійному та плановому відключенні світла для збереження майна ЗДО, розроблений завідувачем господарства ОСОБА_4 , яким передбачено, що:

- Оператори (кочегари) котельні, а при їх зайнятості двірник ОСОБА_2 , повинні слідкувати за температурою нагрівання теплоносія в котлах та резервуарі з водою (п. 3 Додатку №2);

- Двірник ОСОБА_2 повинна при стрімкому піднятті температури в резервуарі з водою терміново повідомляти завідувача господарством (п. 4 Додатку №2);

- Двірник ОСОБА_2 повинна слідкувати за роботою генератора. При будь яких недоліках повідомляти завідувача господарством (п. 8 Додатку №2);

- Двірник ОСОБА_2 повинна під час підготовки дров кочегарами для завантаження котлів слідкувати за приладами котельні (показником температури на котлах та ємкості з водою) при перевищені температури 90оС повідомляти операторів котельні.

Як свідчить зміст інформації «Хмільницькі електромережі» структурної одиниці Акціонерного товариства «Вінницяобленерго» №СО-72,57-1799 від 17.12.2023 «Щодо перерв в електропостачанні» електропостачання КЗ «ЗДО № 2 КМР» припинялось в наступних проміжках часу:

- з 01.11.2022 по 30.11.2022 280 год. 37 хв.;

- з 01.12.2022 по 31.12.2022 480 год. 00 хв.;

- з 01.01.2023 по 31.01.2023 480 год. 00 хв.;

- з 01.02.2023 по 28.02.2023 430 год. 26 хв.;

- з 01.03.2023 по 31.03.2023 120 год. 00 хв.

Отже, відсутність електропостачання призводило до вжиття відповідних заходів, у тому числі передбачених наказом КЗ «ЗДО № 2 КМР» від 05.12.2022 № 72 «Про заходи щодо роботи в умовах повної відмови енергосистеми України». У забезпеченні виконання цих заходів передбачалась безпосередня участь двірника ОСОБА_2 .

Згідно наказу КЗ «ЗДО № 2 КМР» від 01.11.2022 за № 69/2 «Про початок опалювального сезону в ЗДО №2» опалювальний сезон у вказаному закладі дошкільної освіти розпочався з 01.11.2022 року.

Вказані обставини також підтверджуються змістом Акту введення в експлуатацію модульної котельні від 01.11.2022 року, відповідно до якого оператором котельні (кочегаром) ОСОБА_6 об 15.00 год. 01.11.2022 введено у роботу тепловий генератор модульний.

Отже, опалювальний сезон у КЗ «ЗДО № 2 КМР» розпочався з 01.11.2022 та завершився 14.04.2023 року, про що свідчить Акт про завершення опалювального сезону від 14.04.2023.

А тому, протягом вказаного періоду двірник ОСОБА_2 виконувала притаманні їй обов`язки, які були передбачені як посадовою інструкцією двірника, так і відповідними наказами по КЗ «ЗДО № 2 КМР».

Таким чином, двірнику ОСОБА_2 у цей же період заробітна плата виплачувалась саме на умовах, визначених трудовим договором, а тому в діях директора КЗ «ЗДО № 2 КМР» ОСОБА_3 відсутні будь-які ознаки порушення вимог ч.1 ст. 10 Закону № 2136-IX, ст.ст. 31, 94, 98 КЗпП України та ст. 2 Закону України «Про оплату праці», про порушення яких йдеться в оскаржуваному Приписі.

Отже, двірник ОСОБА_2 працювала виключно на умовах трудового договору, у зв`язку із чим у ОСОБА_3 , як у директора закладу, не виникло обов`язку нараховувати та виплачувати заробітну плату за збільшення обсягу робіт.

За змістом вимог ч.ч. 4, 6 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. Вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Питання наявності або відсутності в діях ОСОБА_3 порушень законодавства про працю, у тому числі вимог ч.1 ст. 10 Закону № 2136- IX, вивчалось Козятинським міськрайонним судом Вінницької області під час розгляду справи № 133/3877/23 про притягнення до адміністративної відповідальності директора КЗ «ЗДО № 2 КМР» ОСОБА_3 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 41КУпАП.

Так, постановою Козятинського міськрайонного суду Вінницької області суду від 19.02.2024, яка набрала законної сили 01.03.2024, за результатами розгляду Протоколу № ЦЗ/ВН/29216/098/П/ПТ, провадження у справі № 133/3877/23 про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 41КУпАП закрито, у зв`язку з відсутністю в діях останньої складу адміністративного правопорушення

Як слідує з мотивувальної частини вказаної постанови, суд дійшов висновку, що ні зміст протоколу №ЦЗ/ВН/29216/098/П/ПТ від 21.11.2023, ні матеріали справи не містять достовірних та достатніх доказів того, що директором ОСОБА_3 порушено будь-які вимоги законодавства про працю щодо двірника ОСОБА_2 .

Вищезазначені обставини вказують на обґрунтованість доводів позивача щодо протиправності припису Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 21.11.2023 № ЦЗ/ВН/29216/098/П.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

У відповідності до позиції Європейського суду з прав людини, висловленій, зокрема, у пункті 45 рішення в справі «Бочаров проти України», пункті 53 рішення в справі «Федорченко та Лозенко проти України» та пункті 43 рішення в справі «Кобець проти України», при оцінці доказів і вирішенні спору суду слід керуватися критерієм доведення «поза розумним сумнівом». Тобто, встановлюючи істину в справі слід базуватися передусім на доказах, які належно, достовірно й достатньо підтверджують ті чи інші обставини таким чином, щоб не залишалося щодо них жодного обґрунтованого сумніву.

Частиною першою статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, перевіривши обґрунтованість ключових доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що у заявлений адміністративний позов належить задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Керуючись ст.ст. 73 - 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис головного державного інспектора відділу з питань праці Управління інспекційної діяльності у Вінницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Держпраці Мандюр Ігоря Васильовича про усунення виявлених порушень законодавства про працю № ЦЗ/ВН/29216/098/П від 21.11.2023 року.

Стягнути на користь Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області» збір в розмірі 3028 грн (три тисячі двадцять вісім гривень) 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти №2 Козятинської міської ради Вінницької області" (вул. Підгорбунського, 18, м. Козятин, Хмільницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ: 25844940)

Відповідач: Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (вул. Шевченка, 18А, м. Житомир, код ЄДРПОУ 44791105)

СуддяЧернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119746331
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —120/332/24

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 22.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні