Ухвала
від 14.06.2024 по справі 2а/0570/1352/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

14 червня 2024 року Справа №2а/0570/1352/2012

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зеленова А.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі у справі №2а/0570/1352/2012 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства Донецька вугільна енергетична компанія про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45233, 40 грн,-

В С Т А Н О В И В:

06 червня 2024 року до суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі у справі №2а/0570/1352/2012. Заява обґрунтована тим, що 1 січня 2023 року набув чинності Закон України від 21.09.2022 № 2620-Х «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Відповідно до Прикінцевих та Перехідних положень Закону припинено Фонд Соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізовано їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Просив суд замінити стягувача у виконавчому листі №2а/0570/1352/2012 виданого Донецьким окружним адміністративним судом, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3; Код ЄДРПОУ 13486010).

Розгляд заяви було призначено на 14 червня 2024 року о 10 год 00 хв.

Сторони про дату, час та місце розгляду справи 14 червня 2024 року о 10 год 00 хв були повідомлені належним чином, у судове засідання не з`явились. Поважності причин неявки у судове засідання суду не повідомили.

Заперечень/пояснень щодо заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі до суду не надано.

Відповідно до частини 2 статті 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі,судом встановлено наступне.

18 липня 2012 року Донецьким окружним адміністративним судом прийнято постанову, якою стягнуто з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду у сумі 5374 (п`ять тисяч триста сімдесят чотири) грн. 66 коп..

27 серпня 2012 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 2а/0570/1352/2012, в якому стягувачем зазначено Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

20 листопада 2017 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду задоволено заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/1352/2012., і замінено стягувача з Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вулиця Свободи, будинок 5, ідентифікаційний код 41325231).

22 червня 2018 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду задоволено заву про видачу дубліката виконавчого листа в адміністративній справі № 2а/0570/1352/2012. 06 грудня 2018 року видано дублікат виконавчого листа по справі що до стягнення з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія»(код ЄДРПОУ 33161769, 83000, м. Донецьк, вул. Артема, 63) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду у сумі 5 374 (п`ять тисяч триста сімдесят чотири) грн. 66 коп., перерахувавши її на транзитний рахунок Куйбишевської районної виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в ПАТ КБ «Надра`Донецьке регіональне управління номер 256070032991001, ЄДРПОУ 26081409, МФО 3354862.

22 січня 2019 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду поновлено строк пред`явлення виконавчого листа в адміністративній справі №2а/0570/1352/2012 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства Донецька вугільна енергетична компанія про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45 233, 40 грн.

Постановою державного виконавця Вугледарського відділу державної виконавчої служби у Волноваському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) від 05 березня 2019 року ВП №58532824, відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа №2а/0570/1352/2012, виданого 27 серпня 2012 року Донецьким окружним адміністративним судом, стягувачем зазначено Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

Законом України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», який набрав чинності 1 січня 2023 року, викладено в новій редакції Закон України від 3 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі- Закон № 1105-XIV).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 1105 (в редакції, чинній з 1 січня 2023 року), уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України.

Основні завдання і функції уповноваженого органу управління та його територіальних органів визначено у статті 5 Закону № 1105.

Так, основними завданнями уповноваженого органу управління та його територіальних органів є, зокрема: 1) реалізація державної політики у сферах соціального страхування; 2) здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до цього Закону; 3) профілактика нещасних випадків; 4) проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів; 5) здійснення контролю за використанням страхувальниками та застрахованими особами страхових коштів (частина 1).

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону № 1105-ХІV, уповноважений орган управління та його територіальні органи зобов`язані: 1) забезпечувати фінансування та здійснення страхових виплат, надання соціальних послуг, передбачених цим Законом; 2) здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; 3) вживати заходів для раціонального використання страхових коштів; 4) контролювати правильність витрат за соціальним страхуванням, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань соціального страхування; 5) стягувати надміру сплачені страхові кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку; 6) вести облік і звітність щодо страхових коштів; 7) надавати безоплатно застрахованим особам і страхувальникам консультації з питань застосування законодавства про соціальне страхування; 8) інформувати страхувальників та застрахованих осіб про результати своєї роботи через медіа.

Аналізуючи наведені вище норми, суд доходить висновку, що з 01 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України на якого, зокрема, покладено функцію здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону № 1105-ХІV.

Положеннями Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-ХІV визначено наступне.

Припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону (пункт 2).

До завершення заходів, пов`язаних з приєднанням до Пенсійного фонду України Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції виконавча дирекція та робочі органи Фонду соціального страхування України (пункт 3).

Фонду соціального страхування України здійснює передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей), баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 5).

Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Пенсійний фонд України» від 15 листопада 2022 року № 1289 виконавча дирекція Фонду соціального страхування здійснює інвентаризацію особових справ потерпілих від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань (членів їх сімей), баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат та передає до 20 листопада 2022 року Пенсійному фонду України перелік програмного забезпечення, що використовується для виконання функцій Фонду соціального страхування, із зазначенням програмно-технічних комплексів, призначених для ведення обліку та здійснення страхових виплат, опис та структуру баз даних, технічну документацію, перелік та основні характеристики технічних засобів.

Згідно пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням» від 29 листопада 2022 року № 1323 Пенсійний фонд України з 2 січня 2023 року забезпечує здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» на підставі переданих виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування та її робочими органами справ, баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення, а також підготовлених виплатних документів на січень 2023 року.

Відповідно до абз. 6 п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 року № 1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» Голова комісії з реорганізації Фонду та голови комісій з реорганізації управлінь виконавчої дирекції Фонду забезпечують складення передавальних актів, які повинні містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється.

Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний Суд в постанові від 11 серпня 2021 року по справі № 160/3399/19 сформулював правову позицію згідно з якою, публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установленихзакономвипадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Тобто, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Згідно з даними Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація припинення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ: 41325231) проведена 22 травня 2023 року, підстава: рішення щодо реорганізації, правонаступник: Пенсійний фонд України.

Згідно з відомостями, оприлюдненими на офіційному сайті Міністерства соціальної політики України, у зв`язку із приєднанням Фонду соціального страхування України до Пенсійного фонду України уповноваженим органом в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування з 01 січня 2023 року є Пенсійний фонд України (https://www.msp.gov.ua/news/22481.html).

Отже, з 01 січня 2023 року Фонд соціального страхування України, його виконавчі дирекції, управління виконавчої дирекції Фонду та їх відділення втратили повноваження державного органу, який згідно із законом виконував функції, зокрема, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону № 1105, тому не може здійснювати права та виконувати обов`язки сторони у справі, оскільки такі повноваження передані Пенсійному фонду України та його територіальним органам.

Таким чином, з 01 січня 2023 року відбулось публічне правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції.

Крім того, суд враховує і факт державної реєстрації припинення юридичної особи - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, правонаступником якого є Пенсійний фонд України.

Устатті 1 Закону України від 2 червня 2016 року №1404-VIII «Про виконавче провадження»(далі - Закон №1404-VIII) виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цимЗаконом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.

Згідно із частиною першою та другоюстатті 15 Закону № 1404-VIIIсторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятоїстатті 15 Закону № 1404-VIIIу разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до частини першоїстатті 379 КАС Україниу разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 КАС України).

Враховуючи викладене, суд вважає, що є правові підстави для стягувача у виконавчому листі № 2а/0570/1352/2012 виданого Донецьким окружним адміністративним судом, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ: 41325231) на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ: 13486010).

Таким чином, суд прийшов до висновку про задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну стягувача у виконавчому листі у справі №2а/0570/1352/2012 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства Донецька вугільна енергетична компанія про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45233, 40 грн,-задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі №2а/0570/1352/2012, виданого Донецьким окружним адміністративним судом, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010).

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 14 червня 2024 року.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119752813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/1352/2012

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Постанова від 18.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні